Kjærgaard innrømmer endelig doping!
|
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping!
[Re: HNK]
24/10/2012 21:19
|
ElGordo
Ringrev
|
Ringrev
Skulle vært interessant å sett de store fotballklubbenes praksis på doping. De største klubbene i Spania og Italia har også brukt mange av de kjente dopinglegene. For den som ikke tror en fotballspiller har bruk for epo eller veksthormon så tenk igjen. Tror doping er mye mer utbredt og systematisert enn det vi tror, og spesielt der det er mye penger på spill. Nå er det myostatin og SARM og hva det heter alt sammen som er det nye. Leste også at ozon brukes istedenfor epo nå. Beklager ingen kildehenvisninger men Google ivei. Eit ozon saken var 3 år gammel, så nå er det sikkert noe nytt...
Redigert av ElGordo; 24/10/2012 21:21.
I told u so!
|
|
|
24/10/2012 21:27
|
Bioroboten
Medlem
|
Medlem
Heldigvis virker både Kurt (uttalelser idag) og Thor veldig tydelige på at dette har de ikke vært en del av, så inntil videre får man tro dem på det. HahahahahaahahaaaaaHAHAHAhahahaa, LOL  !!! Hvis du var Basso, og du kunne bestemme hvem du ville hatt som romkamerat, ville du valgt en type som ikke dopet seg, og kanskje ikke ville likt stæsjet under puta di, eller ville du plukket med deg en lojal brotha in dope som ville blitt fordømt nord og ned i landet han kom fra om det lakk ut hva slags superdoper han var? Arvesen MÅ juge. Det er vel omtrent INGEN som har så stor fallhøyde som han. De som er overrasket over at Lance A var dopa, er vel bare helt skrudde fanboys som får totalt kognitiv dissonans av å både like sykkel og samtidig innse at sporten er helt møkkings dirty. De som blir overrasket over at Arvesen, som jo er så snill, har vært dopa, dersom det eventuelt kommer ut, det er nok langt fler. Også du, min sønn Brutus. Han må ta med seg hemmelighetene sine i graven, gitt.
|
|
|
24/10/2012 22:47
|
Espen
More than words
|
More than words
Et betenkelig probem nå, er jo at det kun snakkes om EPO i gamle dager.
Denne bizn har alltid ligget i forkant av jegerne, men ikke nå lengre?
e
|
|
|
[Re: Espen]
25/10/2012 06:16
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
e Kan godt være du har et poeng Espen, men husk nå også på at det aldri har vært satset mer på å ta dopere enn de siste årene. Apparatet/teknikken og legene som jobber MOT doping i dag er MYE større enn hva det var. Leger som operere i bakgrunn har vel ikke lenger den fordelen de hadde mtp utstyr osv. Med oppbevaring av prøver osv så slipper man ikke unna morgendagens tester heller. Skulle likt å vite hvor mye annet enn synsing vedkommende ovenfor her basserer å henge ut Arvesen på. Etter mitt syn er du en tulling på linje med Basso, du er dommer, jury og bøddel på en gang. Historien viser at du er en av de som brant hekser på BÅL. Gir opp slike holdninger som dette. Hvis du har SÅ mye mot sykler, regler og samfunnet forøvrig synes jeg du skal flytte inn i ei hule på fjellet og holde deg der. NEI, jeg er ikke blåøyd, men JO jeg velger å ha tiltro til den jobben som gjøres i dag. Jeg TROR nemlig dopere blir tatt i dag. Hva som skjedde for 10 + år siden får være historie, hva pokker kommer det for noe godt ut av dette? Dere gir dere vel ikke før en av disse tar sitt eget liv her hjemme også - slikt har skjedd mer enn EN gang. Er det virkelig så viktig å lynsje folk? Har sykkel hatt mye dop problemer? JA, virker de fleste å ha vært dopet på en gitt periode? JA. Er det slik i dag? NEI - det TROR jeg ikke. En ting er å diskutere sak og si, ja jeg tror 90% av syklister, langrenssfolk eller whatnot var dopet, en helt annen er det å navngi folk dere ikke har fnugg av bevis mot. Makan til synsing og forståsegpåere skal man faan hakke meg lete lenge etter. Dere er en SKAM for forumet når dere holder på slik som dette. DET er min MENING. Og jeg kommer til å svare med samme mynt videre fremover, for sånt som dette er rett og slett gapestokk mentalitet på sitt verste - og ikke akter jeg å holde kjeft når jeg ser det.
Redigert av Lurifax; 25/10/2012 06:18.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
25/10/2012 06:23
|
Dan
More than words
|
More than words
Historien viser at du er en av de som brant hekser på BÅL. [...] Hva som skjedde for 10 + år siden får være historie, hva pokker kommer det for noe godt ut av dette? [godwin_override]Og ikke rot opp i disse nazigreiene på 40-tallet. Hva godt kan det komme av det?[/godwin_override]
|
|
|
[Re: Dan]
25/10/2012 06:29
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Historien viser at du er en av de som brant hekser på BÅL. [...] Hva som skjedde for 10 + år siden får være historie, hva pokker kommer det for noe godt ut av dette? [godwin_override]Og ikke rot opp i disse nazigreiene på 40-tallet. Hva godt kan det komme av det?[/godwin_override] Poenget var? Hitler var ikke Nazist? Det fantes tvil rundt han og hans likemenn? Eller var det sånn at din far ble hengt ut av naboen som nazist og ble dømt, uten noe som helst slags bevis annet enn at MIN far sa dette. Så treg er du faktisk ikke, du har stort sett alltid en hel masse gode innlegg i de aller fleste trådene her.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
25/10/2012 06:31
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Her navngis det folk i hytt og pine, det lanseres konspirasjonsteorier som ikke ligner grisen.
Koss blir sammen med ei dame et par år etter at han legger opp, hmmm jo da har han brukt dop fra hennes hjemland mens han var aktiv.
Hallo!
PS. Det gikk ikke mange timene etter at en av våre største idrettsmenn - en svømmer døde før folk kastet seg på samme ball. Sverte en persons ettermæle på en slik måte uten fnugg av bevis kun basert på synsing er rett og slett ufint.
Helt greit å ta folk - dømme dem osv, men da får ting gjøres i riktig rekkefølge. Simple as that.
Redigert av Lurifax; 25/10/2012 06:35.
|
|
|
25/10/2012 06:32
|
anderfo
Besatt
|
Besatt
e Kan godt være du har et poeng Espen, men husk nå også på at det aldri har vært satset mer på å ta dopere enn de siste årene. Apparatet/teknikken og legene som jobber MOT doping i dag er MYE større enn hva det var. Leger som operere i bakgrunn har vel ikke lenger den fordelen de hadde mtp utstyr osv. Med oppbevaring av prøver osv så slipper man ikke unna morgendagens tester heller. Skulle likt å vite hvor mye annet enn synsing vedkommende ovenfor her basserer å henge ut Arvesen på. Etter mitt syn er du en tulling på linje med Basso, du er dommer, jury og bøddel på en gang. Historien viser at du er en av de som brant hekser på BÅL. Gir opp slike holdninger som dette. Hvis du har SÅ mye mot sykler, regler og samfunnet forøvrig synes jeg du skal flytte inn i ei hule på fjellet og holde deg der. NEI, jeg er ikke blåøyd, men JO jeg velger å ha tiltro til den jobben som gjøres i dag. Jeg TROR nemlig dopere blir tatt i dag. Hva som skjedde for 10 + år siden får være historie, hva pokker kommer det for noe godt ut av dette? Dere gir dere vel ikke før en av disse tar sitt eget liv her hjemme også - slikt har skjedd mer enn EN gang. Er det virkelig så viktig å lynsje folk? Har sykkel hatt mye dop problemer? JA, virker de fleste å ha vært dopet på en gitt periode? JA. Er det slik i dag? NEI - det TROR jeg ikke. En ting er å diskutere sak og si, ja jeg tror 90% av syklister, langrenssfolk eller whatnot var dopet, en helt annen er det å navngi folk dere ikke har fnugg av bevis mot. Makan til synsing og forståsegpåere skal man faan hakke meg lete lenge etter. Dere er en SKAM for forumet når dere holder på slik som dette. DET er min MENING. Og jeg kommer til å svare med samme mynt videre fremover, for sånt som dette er rett og slett gapestokk mentalitet på sitt verste - og ikke akter jeg å holde kjeft når jeg ser det. +1. Jeg fatter ikke hva målet deres er. Altså: * målet med å slenge dopbeskyldninger på Arvesen, Lauritzen og andre norske syklister * målet med å prøve å overbevise meg og andre forumlesere om at norsk idrett generelt er og har vært gjennomsyret av doping * målet med å slenge ut beskyldninger i retning Johan Olav Koss * målet med å fortelle oss at "alle" i toppen er dopa og at man må dope seg for å vinne Hva er målet med dette?Jeg har hørt mange si at "alle er dopa" og "man må dope seg for å vinne". Men de som har sagt det, er typisk de som akkurat har blitt tatt for doping. Det er rett og slett bare en svært dårlig unnskyldning. At disse folka (dopere med dårlige unnskyldninger) har en gjeng med tilhengere her på forumet, som støtter opp om slike påstander, er bedritent.
|
|
|
25/10/2012 06:33
|
Dan
More than words
|
More than words
Poenget var selvfølgelig at det ALLTID er galt å si at fordi noe er historie så skal vi ikke grave mer i det. Kjærgaard trodde han skulle ta dette med seg i graven. Mener du det hadde vært bedre hvis han ble sett på som uskyldig resten av livet og norsk sykling kunne fortsette å leve med et glansbilde av seg selv? Det var i hvert fall slik jeg tolket deg, men det kan jo være overtolkning selvfølgelig.
|
|
|
25/10/2012 06:45
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Poenget var selvfølgelig at det ALLTID er galt å si at fordi noe er historie så skal vi ikke grave mer i det. Kjærgaard trodde han skulle ta dette med seg i graven. Mener du det hadde vært bedre hvis han ble sett på som uskyldig resten av livet og norsk sykling kunne fortsette å leve med et glansbilde av seg selv? Det var i hvert fall slik jeg tolket deg, men det kan jo være overtolkning selvfølgelig. Man må gjerne grave i historien og dømme folk for håndfaste ting de har gjort. Hvis jeg ordla meg feil rundt dette - vel så beklager jeg og retter herved opp i den feilen. Jeg synes fortsatt ikke det er greit å henge ut folk som historisk sett har vært testet mer enn noen annen utøver på samme tid som doper, da får man i såfall gå over utøverne og se på appratet ovenfor. Koss er en flott kar som har gitt meg og mange andre stor glede over å prestere i sin idrett. Han ER/VAR en slik utøver helt til evt. dette er motbevist. En Formel 1 bil fra år 2000 hadde blitt disket med dagens regler. Skal dagens regler f.eks. gjelde for 1994? Alle som driver med idrett / konkurranse strekker strikken og legger seg tett opptil grensene - hvorfor? fordi du og jeg skal juble sammen med 10 tusenvis av andre Nordmenn når de vinner. Har du brutt reglene hvis du står på linja, men ikke krysser den? Kan det være at linja settes et hakk / knepp ned i morgen? jepp, skal morgendagens regel gjelde for i går? Hvis så er det mange som burde fått ettersendt bøter for brudd på trafikkregler ++++ i samfunnet vårt.
|
|
|
25/10/2012 06:46
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg begynner å mislike denne tråden sterkt. Beskyldningene som kommer begrunnes ikke. Argumentet, slik jeg leser det, er at "alle var dopa, så hvorfor ikke de norske".
I diskusjoner om idiot-syklister på jobben blir JEG beskyldt for å sykle på rødt lys, sykle midt i veien uten å slippe frem andre, meie ned fotgjengere på fortauene og feie ut i fotgjengerfelt i 40 km/t uten å se meg for eller tenke konsekvenser. Disse beskyldningene får jeg kun fordi jeg "kamikaze-sykler" i "kondom-drakt". Ingen som kommer med beskyldningene har noensinne sett meg sykle én meter.
Jeg blir pissforbanna av å måtte overbevise alle om at JEG (og mange andre) IKKE gjør dette. Svaret jeg får på mitt forsvar som etter 10 gangers gjentagelse går i fistel er: "Jeg har aldri sett en syklist som har stoppet på rødt lys".
Hvis dere mener Arvesen, Hushovd, Knutsen, Lauritzen, Pedersen, osv, osv, osv er dopet alle sammen så bør det være på et annet grunnlag enn at "alle var dopet på den tiden". Bevis det, for faen! Hva skjedde med å være uskyldig inntil det motsatte er bevist?
Redigert av Raskall; 25/10/2012 06:46.
|
|
|
[Re: Gråstein]
25/10/2012 07:04
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Nå virker jeg nok som en ihuga Koss-fan, men jeg er i prinsippet bare mot mistenkeliggjøring basert på gode resultater.
Gemmelogdesperat: Litt søking på nett, og jeg fant en artikkel som sier at Koss ble sammen med australern i 1996, altså to år etter at han la opp.
ponka00: Dette var resultatene hans fra 94-sesongen:
7 | Nov 1993 1500 meters Berlin GER 32| Nov 1993 1000 meters Berlin GER 2 | Nov 1993 5000 meters Berlin GER 1 | Dec 1993 5000 meters Hamar NOR 1 | Dec 1993 1500 meters Hamar NOR 1 | Dec 1993 10,000 meters Hamar NOR 6 | Jan 1994 5000 meters Davos SUI 8 | Jan 1994 1500 meters Innsbruck AUT 5 | Jan 1994 5000 meters Innsbruck AUT 1 | Mar 1994 5000 meters Heerenveen NED 2 | Mar 1994 10,000 meters Heerenveen NED
Møkkaaresultater resten av sesongen? Det er resultatene fra januar 94 som har vært intessentante i denne sammenhengen. Han haddde en total formsvikt og sykdom i denne perioden. Når han så knuser Ritsma og co i OL med nærmere 10 sekunder på 5000 og nærmere 30 på 10 000 meteren ble det faktisk stilt spørsmål allerede den gang med hans fantastiske resultater. Akkurat som vi nordmenn gjør når utøvere fra andre land som har vært helt ut av det plutselig presterer ut av en annen verden. Ja Koss hadde vært god fø, ja Koss hadde vunnet mye før, men aldri på tider i nærheten av de i OL 94. Ja Koss trente mer enn alle andre. Men det ble stilt spørsmål med hva som gjorde at Koss faktisk tålte diss enorme mengdene med trening. Utøvere som i nyere og moderne tid har prøvd seg på samme treningsbelastning har ikke tålt opplegget. Om Koss var dopet eller ei, det kan ikke jeg svare på, men vi må tåle at folk stiller spørsmål med tanke på hans noe "mistenkelig" gode prestasjoner på Lillehammer. At Koss er en kjernekar er jeg forøvrig også overbevist om.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
25/10/2012 07:14
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
[godwin_override]Og ikke rot opp i disse nazigreiene på 40-tallet. Hva godt kan det komme av det?[/godwin_override]
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
|
|
|
[Re: DagRS]
25/10/2012 07:22
|
Gråstein
Besatt
|
Besatt
Det er resultatene fra januar 94 som har vært intessentante i denne sammenhengen. Han haddde en total formsvikt og sykdom i denne perioden.
Absolutt. I forkant av VM i Oslo vant en svenske det siste verdenscuprennet relativt suverent. Da ble det kommentert at den siste WC-vinneren aldri hadde vunnet VM-åpningen. Northug sa på samme tid at for hans del så var treningsopplegget for å prikke formtopp til riktig DAG. Ikke riktig uke eller måned, men riktig dag. Å være i topp fysisk form i januar er en ganske sikker oppskrift på å ikke være på topp i februar, er det ikke? Igjen; vi vet hvor mye penger Norge dyttet inn i smale vinteridretter for å skape vinnere på Lillehammer. Jeg tviler ikke på at Koss i 94 hadde tilgang til medisinsk ekspertise langt bedre enn hva konkurrentene hadde. Men medisinsk ekspertise kan brukes innenfor regelverket, det er ikke bare om å gjøre å finne de beste sprøytene.
|
|
|
25/10/2012 07:39
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Ikke er det alle som klarer å opprettholde en form for "formtopp" en hel sesong heller. Dette betyr ikke at de er dopet fordi de prikker inn og treffer med en topp.
Vi har hatt utøvere i Norge som har vært suverene gjennom hele sesonger, vi har hatt utøvere som er såkalte mesterskaps utøvere. Dette betyr da ikke at de er dopet fordi de ikke orker/mestrer eller har motivasjon nok til å holde en konstant 90% + form hele sesongen.
Er ikke alle som ønsker dette heller, tenkt over det noen gang? Kanskje de rett og slett kun ønsker å satse inn mot mesterskap. Uten at jeg noen gang har vært en utøver av en slik rang som dette så kan jeg godt forestille meg at man skal ha et hode litt utenom det vanlige for å ha en formtopp som spisses mot en hel sesong.
|
|
|
25/10/2012 07:47
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Nå virker jeg nok som en ihuga Koss-fan, men jeg er i prinsippet bare mot mistenkeliggjøring basert på gode resultater.
Gemmelogdesperat: Litt søking på nett, og jeg fant en artikkel som sier at Koss ble sammen med australern i 1996, altså to år etter at han la opp.
ponka00: Dette var resultatene hans fra 94-sesongen:
7 | Nov 1993 1500 meters Berlin GER 32| Nov 1993 1000 meters Berlin GER 2 | Nov 1993 5000 meters Berlin GER 1 | Dec 1993 5000 meters Hamar NOR 1 | Dec 1993 1500 meters Hamar NOR 1 | Dec 1993 10,000 meters Hamar NOR 6 | Jan 1994 5000 meters Davos SUI 8 | Jan 1994 1500 meters Innsbruck AUT 5 | Jan 1994 5000 meters Innsbruck AUT 1 | Mar 1994 5000 meters Heerenveen NED 2 | Mar 1994 10,000 meters Heerenveen NED
Møkkaaresultater resten av sesongen? Det er resultatene fra januar 94 som har vært intessentante i denne sammenhengen. Han haddde en total formsvikt og sykdom i denne perioden. Når han så knuser Ritsma og co i OL med nærmere 10 sekunder på 5000 og nærmere 30 på 10 000 meteren ble det faktisk stilt spørsmål allerede den gang med hans fantastiske resultater. Akkurat som vi nordmenn gjør når utøvere fra andre land som har vært helt ut av det plutselig presterer ut av en annen verden. Ja Koss hadde vært god fø, ja Koss hadde vunnet mye før, men aldri på tider i nærheten av de i OL 94. Ja Koss trente mer enn alle andre. Men det ble stilt spørsmål med hva som gjorde at Koss faktisk tålte diss enorme mengdene med trening. Utøvere som i nyere og moderne tid har prøvd seg på samme treningsbelastning har ikke tålt opplegget. Om Koss var dopet eller ei, det kan ikke jeg svare på, men vi må tåle at folk stiller spørsmål med tanke på hans noe "mistenkelig" gode prestasjoner på Lillehammer. At Koss er en kjernekar er jeg forøvrig også overbevist om. Mange idrettsprestasjoner som har blitt redda av sykdom. For Koss sin del så ser det utvilsomt ut som det avgjorde slik at overskuddet var på plass i rett tid. Syntes det bare er idiotisk å lete etter dopere bassert på resultater.
|
|
|
25/10/2012 07:51
|
Dan
More than words
|
More than words
Man må gjerne grave i historien og dømme folk for håndfaste ting de har gjort. Hvis jeg ordla meg feil rundt dette - vel så beklager jeg og retter herved opp i den feilen. Da er vi sikkert enige, hvis vi er enige i at det er bra hvis Kjærgaard sladrer til Antidoping Norge om alt han vet fra de siste 15 årene, mens det er dårlig hvis folk synser og gjetter for å brenne "hekser".
|
|
|
25/10/2012 08:09
|
aktiviteten
Ivrig
|
Ivrig
Men alle er enig i at Eric Heiden var dopa?
40årskrisesylist
|
|
|
25/10/2012 08:10
|
Espen
More than words
|
More than words
Du skyter langt over mål, hvis alt dette var rettet mot meg.
Jeg påstår ingenting, beskylder ingen.
Som så mange andre har jeg bare mistet litt troen på systemet, som har vist seg å bestå av korrupte ledere og utøvere med lav moral.
Å hevde at jeg må bevise folks skyld, for å stille spørsmål, er tull.
e
|
|
|
25/10/2012 08:37
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
[quote=DagRSJa Koss hadde vært god fø, ja Koss hadde vunnet mye før, men aldri på tider i nærheten av de i OL 94. Ja Koss trente mer enn alle andre. Men det ble stilt spørsmål med hva som gjorde at Koss faktisk tålte diss enorme mengdene med trening. Utøvere som i nyere og moderne tid har prøvd seg på samme treningsbelastning har ikke tålt opplegget.
Om Koss var dopet eller ei, det kan ikke jeg svare på, men vi må tåle at folk stiller spørsmål med tanke på hans noe "mistenkelig" gode prestasjoner på Lillehammer. At Koss er en kjernekar er jeg forøvrig også overbevist om. [/quote]
"Om Koss var dopet eller ei, det kan ikke jeg svare på" nei det kan du ikke, men indirekte så gjør du det.
|
|
|
25/10/2012 08:46
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Enig med deg!
Jeg ser ingen problemer med å være svært kritisk til tidligere idrettspersoner som har levert store prestasjoner, uansett om dette gjelder Indurain, Koss eller Dæhlie. Når vi nå ser den kulturen som har gjennomsyret sykkelsporten fra unge utøvere og helt til topps i Norges Cycle Forbund de siste 15 årene så er det på sin plass å stille spørsmål til andre grener og utøvere. Hushovd sier vel også at det er helt naturlig at folk stiller spørsmål!
Når de to siste landslagssjefene står frem og tilstår omfattende dopbruk og kjennskap til dette (i den rekkefølgen), så vil det være ufattelig naivt om vi skulle slå oss til ro med at dett var dett!
|
|
|
25/10/2012 08:50
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Du skyter langt over mål, hvis alt dette var rettet mot meg.
Jeg påstår ingenting, beskylder ingen.
Som så mange andre har jeg bare mistet litt troen på systemet, som har vist seg å bestå av korrupte ledere og utøvere med lav moral.
Å hevde at jeg må bevise folks skyld, for å stille spørsmål, er tull.
e Så i etterkant at jeg burde tatt dette i to svar Espen. Jeg svarte deg øverst, også henviste jeg til han andre i svaret mitt. Har ikke tillagt deg slike meninger ei heller har jeg sett du har ytret noe slikt. Så dette var IKKE myntet på deg.
|
|
|
25/10/2012 08:54
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Dan:
Du har ikke tid til å sitte inne på forumet nå, kom deg ut og passer 100k høydemøter.
Jeg er imponert...
Og kom ikke nå i ettertid med at du har brukt espresso i stor stil for å klare dette.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
[Re: jodajoda]
25/10/2012 08:58
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Det er resultatene fra januar 94 som har vært intessentante i denne sammenhengen. Han haddde en total formsvikt og sykdom i denne perioden. Når han så knuser Ritsma og co i OL med nærmere 10 sekunder på 5000 og nærmere 30 på 10 000 meteren ble det faktisk stilt spørsmål allerede den gang med hans fantastiske resultater. Mange idrettsprestasjoner som har blitt redda av sykdom. For Koss sin del så ser det utvilsomt ut som det avgjorde slik at overskuddet var på plass i rett tid. Syntes det bare er idiotisk å lete etter dopere bassert på resultater. Nettopp, leste en gang en avhandling fra en idrettsfysiolog (?)om akkurat dette; formtopp etter sykdom. Han hentet også frem nederlandske van Gennip som gjorde det samme 6 år før Koss ved å ta tre gull på OL etter en periode med sykdom (ho var vel på nippet å ikke bli med i det hele tatt). Satte ho to verdensrekorder? ellers. Nå husker jeg ikke helt hvordan det var med Koss teknisk, men skøyting er nok en 'litt' mer teknisk idrett enn sykling. Selv om det kondisjonsmessige er på plass så betyr det ikke at resultatene er der og; hvis ikke teknikken sitter. (Yepp, jeg husker Kania.....)
|
|
|
25/10/2012 09:01
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja Koss hadde vært god fø, ja Koss hadde vunnet mye før, men aldri på tider i nærheten av de i OL 94. Ja Koss trente mer enn alle andre. Men det ble stilt spørsmål med hva som gjorde at Koss faktisk tålte diss enorme mengdene med trening. Utøvere som i nyere og moderne tid har prøvd seg på samme treningsbelastning har ikke tålt opplegget.
Som sagt, han gjorde det som ung også. Uvitende tror han plutselig begynte med det. Jeg har selv sett ham trene hele kvelden og i helgene, rundt og rundt på Strømmen stadion. Jeg har venner som trente skøyter med ham og kan fortelle det samme. Det du derfor må sannsynliggjøre er at han ble dopet som barn. Så derfor, til alle som påstår at treningsmengdene er en indikasjon på at han var dopet: Dropp det, dere er totalt på jordet.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: hrukin]
25/10/2012 09:08
|
Dan
More than words
|
More than words
Du har ikke tid til å sitte inne på forumet nå, kom deg ut og passer 100k høydemøter. Må dessverre vente noen dager. Jeg er jo ikke godværssyklist, så i dag måtte jeg ta bilen. Og kom ikke nå i ettertid med at du har brukt espresso i stor stil for å klare dette. Jeg tar mine espressi i liten stil. 
|
|
|
25/10/2012 09:29
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Man må gjerne grave i historien og dømme folk for håndfaste ting de har gjort. Hvis jeg ordla meg feil rundt dette - vel så beklager jeg og retter herved opp i den feilen. Da er vi sikkert enige, hvis vi er enige i at det er bra hvis Kjærgaard sladrer til Antidoping Norge om alt han vet fra de siste 15 årene, mens det er dårlig hvis folk synser og gjetter for å brenne "hekser". Helt enig, og bare så det ER sagt, jeg er like mot doping som andre. Men de skal tas før de må svare for seg. Tullete at Hushovd må kalle inn til pressekonferanse og sitte og forsvare ting som ikke angår han. Blir som at jeg skal forklare hvorfor du kjørte i 120 i 80 sonen med bil. Alle vet jo at det er 80, er ikke alle som holder seg til 80 av den grunn. Kan knapt nok laste meg for dette - synes nå jeg da!
|
|
|
[Re: supernalle]
25/10/2012 09:34
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Ja Koss hadde vært god fø, ja Koss hadde vunnet mye før, men aldri på tider i nærheten av de i OL 94. Ja Koss trente mer enn alle andre. Men det ble stilt spørsmål med hva som gjorde at Koss faktisk tålte diss enorme mengdene med trening. Utøvere som i nyere og moderne tid har prøvd seg på samme treningsbelastning har ikke tålt opplegget.
Som sagt, han gjorde det som ung også. Uvitende tror han plutselig begynte med det. Jeg har selv sett ham trene hele kvelden og i helgene, rundt og rundt på Strømmen stadion. Jeg har venner som trente skøyter med ham og kan fortelle det samme. Det du derfor må sannsynliggjøre er at han ble dopet som barn. Så derfor, til alle som påstår at treningsmengdene er en indikasjon på at han var dopet: Dropp det, dere er totalt på jordet. Dette ikke for å påstå at Koss var dopet, men denne argumentasjonen er akkurat den samme som Armstrong brukte. Hvem husker vel ikke nå Nikes reklame med Armstrong, hvor han retorisk spør, what Are you on? I am on my bike, eller noe slikt.
|
|
|
[Re: sigmund1]
25/10/2012 09:40
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Dette ikke for å påstå at Koss var dopet, men denne argumentasjonen er akkurat den samme som Armstrong brukte. Hvem husker vel ikke nå Nikes reklame med Armstrong, hvor han retorisk spør, what Are you on? I am on my bike, eller noe slikt. Husker den! Her sitter Lance med nåla i armen og bedyrer sin uskyld.. "it my body" og "I can tweak it" http://www.youtube.com/watch?v=MIl5RxhLZ5U
|
|
|
|
|