Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 13 1 2 4 5 6 7 8 12 13

Kjærgaard innrømmer endelig doping!

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: DagRS] #1510182 24/10/2012 11:47
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Sitat: DagRS
Sitat: Sykkelbob
Sitat: PedroS
Johan Olav Koss' innsats i OL '94 lukter det svidd av. Han hadde heller middelmådige resultater i forkant, men jammen ble han en storvinner på Lillehammer. Med leger i familien var nok farmakologien godt kjent.

Ja med kun 1 OL-gull, 2 VM-gull og 1 EM-gull i sekken i tillegg til sølv- og bronsjemedaljene, før Lillehammer, må han mildt sagt kalles middelmådig. Hvem har ikke vunnet det?

Albertville to år før var bra ja, men desmber 93 og januar 94 var bånn i bøtta rent prestasjonsmessig for Koss.
Det var faktisk snakk om at han ikke kom til å stille i OL på Lillehammer pga formsvikt og sykdom. Men så kom omslaget, og det kom kjapt.

Hadde det samme skjedd med en utenlandsk utøver tror jeg spekulasjonene hadde gått på fullt turtall i norsk presse.

Siden folk her nå har begynt å strø om seg med Koss-anklager om veksthormoner, store kjever og denslags - er det virkelig riktig at veksthormoner fungerer så kjapt at man får et "kjapt omslag" i prestasjon? Fra formsvikt/sykdom til OL-gull i ett jafs?
Jeg kjenner ikke til virkningen av veksthormoner så innmari godt (til tross for at søsteren min har forsket på akromegali), men dette høres merkelig ut synes jeg.
Edit: Dessuten, som nevnt nedenfor, har antakelig Koss hatt store kjever hele livet, og store lår er som kjent ganske vanlig hos skøyteløpere

Kan det tenkes at "dere" (som stør om dere med anklager overfor Koss) blander sammen en haug med ulike tanker og konspirasjonsidéer?
Det er jo nærliggende å gjøre slikt, ref. Folkeopplysningen@NRK.

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: Sykkelbob] #1510184 24/10/2012 11:49
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: Sykkelbob
Det som jeg synes er ille med disse dopingsakene er ikke nødvendigvis at Steffen Kjærgaard, som hjelperytter, var dopet en gang for lenge siden. Men det er all juginga, og at folk som han fortsetter å juge helt opp til i dag, hvor han har en rolle for å coache våre nye friske talenter.

Men det som jeg synes er det værste, er egentlig hva det gjør med oss som fæns. - Vi slutter å tro på noe av dette. Vi trekker alle i tvil. Vi finner fler og fler "mistenkeligheter" - enten det er at mora til utøveren jobber i helsesektoren eller bekjentskapene til den andre.

Vi tenker at Koss, både ble avbildet med en kjent italiensk lege, og leverte fantastiske resultater til rett tid, og generelt så ganske diger ut når man tenker seg om.

Man tenker at det norske skilandslagets ekstreme dominans bare tidvis blir avbrutt av en og annen utøver som like etterpå tas for doping.

Man tenker at når såpass mange prominente syklister tas i doping, så må jo automatisk selv de mest middelmådige norske proffene vært dopa også, ikke sant?

Vi begynner å tenke på at låra til Hushovd ligner litt mye på Koss sine, og at det er usannsynlig at Grimstad, som nesten ikke har skikkelig asfalt engang, klarer å fostre TO slike stjerner på kjappen.

Vi tenker at Edvald egentlig bare har vært innom utenlandske lag med dopingtilknytning - først T-mobile (som ble Highroad) som kan skryte på seg både Bjarne Riis og Jan Ullrich, og deretter Sky, som har en doplege ansatt.

Vi begynner kanskje til og med å reflektere over at man må gå på ett eller annet hardt stoff, når man sitter i bua og skriker og hyler på den måten Paasche og Kaggestad gjør.

Ingen er ærlige - det er bare spørsmål om vor mye de har juksa, og hvor lenge.. eller??

Det er dette dopingen gjør: Det nytter ikke å være ærlig lenger. - Det er ingen som tror på deg allikevel.

Av denne grunn, må vi gjerne verne om personen Kjærgaard av menneskelige hensyn, men vi bør ikke ta lett på saken.

Og vi MÅ klare å ha tillit til folk inntil det kommer litt mer saklige fakta på bordet. Ellers har vel sporten faktisk tapt.

For å være litt flåsete, velkommen til den rotete greia som kalles livet!

Folk lyver og jukser hver dag, noen tjener mye på det, andre blir tatt, og de fleste tilfellene er små og relativt uskyldige.

At Mads kaggestad blir forbanna kan jeg forstå, og det syns jeg han har rett til, likeså andre som sa nei og dermed mistet enn potensiell karriere.

For alle oss andre, du velger selv som fan hvordan du forholder deg til sporten, men jeg syns ikke vi som står på siden har så veldig store rettigheter til å kreve ting fra idrettsstjernenen (litt avhengig av hvordan de bruker sin berømthet).

Så lenge Kjærgård har oppført seg skikkelig som sportslig leder har jeg ingen problemer med det heller (jeg var derimot uenig i veldig mye av de prioriteringen han gjorde i den jobben, at ikke vi brukte begge plassene i OL syns jeg fortsatt er en skandale, men det har ingenting med doping å gjøre). Det finnes mye verre og viktigere ting i verden enn at noen jukser for å kunne leve av å sykle.

Personlig syns jeg sport generelt og sykkel spesielt kan være topp underholdning men tar med meg en liten porsjon skepsis når jeg ser på.
Jeg tror genrelt norske utøvere er "renere" enn de fleste, om ikke annet så fordi det åpenbart er en meget sterk antidop holdning blant folk flest, men det finnes helt sikkert noen karrierer som ikke er oppnådd uten juks også blant norske storheter.

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510186 24/10/2012 11:51
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Hehe. takk, Dan.
..og for de som ikke tar poenget i kåseriet over, så har jeg altså hverken lyst eller belegg for å tro eller mene noe som helst om inntaket til noen av de nevnte over. (kanskje med unntak av TV2 kommentatorne som i og for seg er ganske åpne om vingårdbesøkene sine, når jeg tenker meg om). Men disse doping-tidene kødder med huet til enhver av oss.

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510191 24/10/2012 12:00
Espen Offline
More than words
More than words
Var ikke Koss sammen med kvinnelig svømmer fra Australia, som ble tatt i doping?

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: Espen] #1510197 24/10/2012 12:04
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Espen
Var ikke Koss sammen med kvinnelig svømmer fra Australia, som ble tatt i doping?

e

Jepp, og ditchet henne fort som fy etter den saken kom opp, uten at det er noe bevis eller indise for noe som helst så klart.
At han har stor hake er jo uansett ganske udiskutablet, og det er heller ikke ulovlig.

De som synes dette kan virke som mistenkeliggjøring, det kan jo hende at han dopet seg, og det kan hende at han ikke gjorde det, men han var ikke automatisk ren fordi han er nordmann.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: Espen] #1510199 24/10/2012 12:05
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Som en liten anekdote kan jeg, som har jobbet sammen med, og spilt bedriftsfotball med, en av brødrene til J.O. Koss bekrefte at både kraftig kroppsbygning og solid kjeveparti så definitivt ligger i familien :-)

Redigert av knuthaug; 24/10/2012 12:05.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510202 24/10/2012 12:07
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fint kåseri, Sykkelbob, men la meg påpeke to ting:
For det første er asfalten er bra i Grimstad, men mer seriøst: EBH gikk til Highroad, som akkurat hadde overtatt driften av T-Mobile med noen ganske andre etiske retingslinjer enn den Pevenage-drevne organisasjonen. Det var først og fremst det tyske mediapresset som gjorde at T-Mobile trakk logoer og magenta. De fullførte kontrakten med Highroad.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510203 24/10/2012 12:11
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Jada ICON_WINK Har vært i Grimstad. Og kjenner historien. Poenget var å provosere litt. For, som sagt, det er dette som kommer i kjølvannet av disse dopingsakene; tvil, skepsis og usaklig mistenkeliggjøring av folk.

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: Espen] #1510206 24/10/2012 12:14
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D

e

Samantah Riley og hun er testet positivt ja.

http://en.wikipedia.org/wiki/Samantha_Riley

De skulle egentlig ha giftet seg, men avlyste bryllupet i all hast.

(argh, Gare var ute før meg)

Redigert av DagRS; 24/10/2012 12:16.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: knuthaug] #1510215 24/10/2012 12:25
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: knuthaug
J.O. Koss

Koss gikk for Strømmen if, samme klubb som jeg var medlem i (men jeg gikk ikke på skøyter). Han var ikke spesielt god som liten, men han var ikke spesielt dårlig heller. Det kan jo være grunn til å mistenke ham for doping, men..... det han hele tiden har vært veldig god til er å trene enormt mye. Det har han vist helt fra ung alder... og det tok ikke lang tid før han tronet høyest på pallen. Joda, han kunne trene "unaturlig" mye... men selv om begge forelderene hans var leger, så blir det en "first" at man doper ungen sin helt fra starten av i karrieren. Den tviler jeg på inntil det er noen som helst indikasjoner på at noe slikt har foregått.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: supernalle] #1510219 24/10/2012 12:30
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: supernalle
det han hele tiden har vært veldig god til er å trene enormt mye.

Det har også jeg hørt via 2 landslagsskøyteløpere og 1 som gikk sammen med ham på junior nivå.
Når de andre var ferdige med å trene for dagen fortsatt Koss å kjøre runde på runde...

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510225 24/10/2012 12:39
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Et annet argument for hvorfor nordmenn ofte kanskje er renere og har bedre holdning til dop enn utøvere fra andre land er vårt politiske system og støtteordninger.
De fleste kan i Norge satse helhjertet på idrett til langt opp i 20-åra uten at det medfører noen enorm økonomisk risiko. Studiefinansiering gir gode muligheter til å både studere underveis, men også etter endt karriere.
I andre land er det mer normalt at utøvere i 20-åra rett og slett har kniven på strupen. Klarer de ikke å slå an som proff så er det en usikker situasjon som venter.

Det er veldig interessant å se på alderen på syklister langs veiene i Italia f.eks. På fine lørdager og søndager vil man kunne observere hundrevis av syklister på fine og dyre sykler, men ytterst få syklister under 45 år.
De få unge man ser sykler ofte i drakten til et continentallag, eller sågar et profflag.

I Norge er toppidrett fortsatt en hobby, sykling gjøres for moro skyld, mens i sør-Europa har sykling i mange tiår vært et yrkesvalg for mange i stedet for utdanning.

Det er interessant at en av feltets mest troverdige dopmotstandere italienske Marco Pinotti (BMC) er utdannet ingeniør og er ærlig på at han sykler så lenge han kan fordi det er moro og gir ham mange flotte erfaringer, og en god inntekt, men han kan likevel slutte ganske så når som helst uten noen særlig risiko.

Mads Kaggestad har jo også fullført utdannelse etter at han la opp som syklist.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510227 24/10/2012 12:44
H
Hard rocx helium Offline
Avhengig
Avhengig
H
Det siste som trenger og komme er at Dag Otto og tilstår doping....

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: supernalle] #1510229 24/10/2012 12:46
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: knuthaug
J.O. Koss

Koss gikk for Strømmen if, samme klubb som jeg var medlem i (men jeg gikk ikke på skøyter). Han var ikke spesielt god som liten, men han var ikke spesielt dårlig heller. Det kan jo være grunn til å mistenke ham for doping, men..... det han hele tiden har vært veldig god til er å trene enormt mye. Det har han vist helt fra ung alder... og det tok ikke lang tid før han tronet høyest på pallen. Joda, han kunne trene "unaturlig" mye... men selv om begge forelderene hans var leger, så blir det en "first" at man doper ungen sin helt fra starten av i karrieren. Den tviler jeg på inntil det er noen som helst indikasjoner på at noe slikt har foregått.

Koss ble verdensmester for første gang i 90. Det var året han fyllte 22. Han har tatt medaljer i VM og EM hvert år fram til han la opp i 94. Han tok sølv i EM i januar 94(dårlig form før OL gitt) og tok gull i VM etter OL.
Han la opp som 26åring. Rent fysiologisk hadde han jo faktisk de beste årene foran seg.
I en idrett stortsett dominert av nordmenn og nederlendere pluss et par svensker så har ikke jeg mistanke om at koss gjorde noe ulovlig på den tiden.
Husk at OL på lillehammer 94 var resultatet av en satsing på norsk vinteridrett siden skandaleåret 1988 med kun 2 norske medaljer. Det ble pumpet inn enorme mengder penger i olympiatoppen og blant annet forskningen på høydetreningen gav resultater. At steinslipte ski gav langrenn et forsprang er selvsagt også et resultat av denne satsningen.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: gare] #1510232 24/10/2012 12:51
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: gare

e

Jepp, og ditchet henne fort som fy etter den saken kom opp, uten at det er noe bevis eller indise for noe som helst så klart.
At han har stor hake er jo uansett ganske udiskutablet, og det er heller ikke ulovlig.

De som synes dette kan virke som mistenkeliggjøring, det kan jo hende at han dopet seg, og det kan hende at han ikke gjorde det, men han var ikke automatisk ren fordi han er nordmann.

Jeg har på ingen måte tenkt å insinuere noe om Koss' idrettskarriere, men han steg ikke akkurat i min aktelse når han droppet dama i en situasjon hvor hun helt sikkert hadde trengt litt støtte - i gode og onde dager og alt det der!

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: sigmund1] #1510239 24/10/2012 13:03
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sigmund1

e

Jeg har på ingen måte tenkt å insinuere noe om Koss' idrettskarriere, men han steg ikke akkurat i min aktelse når han droppet dama i en situasjon hvor hun helt sikkert hadde trengt litt støtte - i gode og onde dager og alt det der!

Deg om det. For min del viser det et klart standpunkt mot doping. Dette blir ikke som kona som går fra mannen som mister jobben, i mine øyne.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: supernalle] #1510243 24/10/2012 13:06
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S

e

Deg om det. For min del viser det et klart standpunkt mot doping. Dette blir ikke som kona som går fra mannen som mister jobben, i mine øyne.

ja selvfølgelig, menneskelige hensyn bør jo overhodwet ikke tas når det det er noe så alvorlig som idrettsjuks inne i bildet!

Hang'em high and hang'em dry!"

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: sigmund1] #1510248 24/10/2012 13:11
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D

e

Tror ikke at det var pga dopingmistanken at hun ble ditchet, de hadde invitert til bryllup og skulle vel ha giftet seg i april 99. Men avlyste på grunn av at de hadde vokst fra hverandre. Den angivelige dopingsaken var vel i forkant Atlanta OL, altså noen år før. Dessuten var det vel en trener som tok på seg skylden for å ha gitt henne en hodepinetablett.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: sigmund1] #1510275 24/10/2012 13:46
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig

e

Det kan være 1000vis av andre mer eller mindre gode grunner til hvorfor de gikk fra hverandre. For alt vi vet så kan hun ha hatt gang-bang med det lokale rugbylaget (eller han).

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510294 24/10/2012 14:26
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
"Steffen Kjærgaard avslører absolutt alt om sin dopingfortid overfor Antidoping Norge en av de kommende dagene."
http://sport.aftenposten.no/sport/sykkel/article255003.ece

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510297 24/10/2012 14:30
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
Anklagene mot Koss om at han hadde en dårlig sesong i 93/94, for så å "plutselig" bli god til OL virker å være basert på det samme som brukes for å forsvare Hushovd. Det å ha svingninger i sesongen og bare klare én formtopp kan fint være en indikasjon _mot_ doping.

På starten av 90-tallet brukte Norge veldig mye ressurser på smale vinteridretter. Når man ser på resultatene i langrenn var Norge tidlig ute med systematisk høydetrening. Enda viktigere er at Norge på den tiden hadde suveren teknologi (steinslip). Vi har vel hørt historier om utlendinger som ikke forsto hvordan nordmennene gled fra dem.

Det er i perioden levert mye mystiske resultater av blant annet russiske, finske og østeriske utøvere som senere har blitt avslørt å være del av systematiske dopingprosjekter. Men langrenn er en såpass smal idrett, og jeg tviler ikke på at de beste norske kondisjonstalentene kunne slå de nest beste fra andre land (de beste begynte ofte med andre idretter).

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: Gråstein] #1510321 24/10/2012 15:36
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Gråstein
Anklagene mot Koss om at han hadde en dårlig sesong i 93/94, for så å "plutselig" bli god til OL virker å være basert på det samme som brukes for å forsvare Hushovd. Det å ha svingninger i sesongen og bare klare én formtopp kan fint være en indikasjon _mot_ doping.

Det å være i møkkaform store deler av sesongen og så plutselig være helt i topp når det gjelder er sannsynligvis ikke en indikasjon for at en er ren, heller tvert om. Form kommer ikke ingenstedsfra. Om du ikke heter Lance Armstrong eller Andy Schleck da ICON_WINK

Ryttere som er allment ansett som rene er ofte gode selv utenfor formperiodene. De er langt fra i toppform, men de kjører fremdeles bra og kan hente resultater i de mindre rittene. Eksempler er Voeckler, Edvald og Cadel Evans.

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510332 24/10/2012 15:57
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Ang. Koss, veksthormoner og Australske forbindelser, så er det godt kjent at Australia har mye kompetanse på bruk og effekt av vekst. Svømmemiljøet spesielt. Vekst er jo et produkt som har en rekke små "fortrinn" som i sum er nyttig i idrett og det var vanskelig å spore i kontroller inntil ganske nylig.

iq
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510336 24/10/2012 16:03
B
b_mattias Offline
Entusiast
Entusiast
B
Glenn Magnusson LA team 1999:
Du tog alltså aldrig doping?
- Nej, det gjorde jag inte. Det är jag väldigt övertygad om. ICON_SMILE
http://www.expressen.se/sport/skandalen-vaxer---14-dopade-i-us-postals/

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510375 24/10/2012 17:37
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
Nå virker jeg nok som en ihuga Koss-fan, men jeg er i prinsippet bare mot mistenkeliggjøring basert på gode resultater.

Gemmelogdesperat: Litt søking på nett, og jeg fant en artikkel som sier at Koss ble sammen med australern i 1996, altså to år etter at han la opp.

ponka00: Dette var resultatene hans fra 94-sesongen:

7 | Nov 1993 1500 meters Berlin GER
32| Nov 1993 1000 meters Berlin GER
2 | Nov 1993 5000 meters Berlin GER
1 | Dec 1993 5000 meters Hamar NOR
1 | Dec 1993 1500 meters Hamar NOR
1 | Dec 1993 10,000 meters Hamar NOR
6 | Jan 1994 5000 meters Davos SUI
8 | Jan 1994 1500 meters Innsbruck AUT
5 | Jan 1994 5000 meters Innsbruck AUT
1 | Mar 1994 5000 meters Heerenveen NED
2 | Mar 1994 10,000 meters Heerenveen NED

Møkkaaresultater resten av sesongen?

Redigert av Gråstein; 24/10/2012 17:37.
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510424 24/10/2012 18:39
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Henge ut folk på denne måten er usmakelig etter mitt syn.
Rent ut spekulativt. Blir som om naboen din beskylder deg for å gjøre ting med dattra di, hva pokker skal du si da?

Skjerpings er på sin plass, at folk blir TATT for doping er bra, for det betyr at det renses i rekkene.

Inntil det motsatte er bevist så tror jeg sykkelsporten er så ren som den kan bli. Noen vil forsøke å jukse - ALLTID.
Det som er fordelen i dag, kontra for 10 år siden, er at de blir tatt.

Jeg digger sykkel, og kommer til å følge med tett videre også. Jeg er overbevist om at de Norske gutta som sykler i dag er rene karer, akkurat som veldig mange av de utenlandske (de fleste)
At det blir tatt en og annen fra tid til annen ser jeg på som et sunnhetstegn.

Koss er og var en grepa kar, ikke trente han i Australia heller.

Greit at vi skal være kritiske, men å kaste ut beskyldninger i hytt og pine fordi en eller flere syklister har vært dopet er mildt sagt stygt.

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: Gråstein] #1510474 24/10/2012 19:55
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Gråstein

ponka00: Dette var resultatene hans fra 94-sesongen:

7 | Nov 1993 1500 meters Berlin GER
32| Nov 1993 1000 meters Berlin GER
2 | Nov 1993 5000 meters Berlin GER
1 | Dec 1993 5000 meters Hamar NOR
1 | Dec 1993 1500 meters Hamar NOR
1 | Dec 1993 10,000 meters Hamar NOR
6 | Jan 1994 5000 meters Davos SUI
8 | Jan 1994 1500 meters Innsbruck AUT
5 | Jan 1994 5000 meters Innsbruck AUT
1 | Mar 1994 5000 meters Heerenveen NED
2 | Mar 1994 10,000 meters Heerenveen NED

Møkkaaresultater resten av sesongen?

Jeg kommenterte aldri Koss og resultatene hans. Jeg kommenterte fenomenet der idrettsutøvere presterer dårlig gjennom en sesong for å så gjøre det dritbra når det gjelder.

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: hnastrup] #1510476 24/10/2012 19:59
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: ponka00
Jeg kommenterte fenomenet der idrettsutøvere presterer dårlig gjennom en sesong for å så gjøre det dritbra når det gjelder.

Formtopping?

Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: Lurifax] #1510490 24/10/2012 20:30
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Lurifax
Henge ut folk på denne måten er usmakelig etter mitt syn.
Rent ut spekulativt. Blir som om naboen din beskylder deg for å gjøre ting med dattra di, hva pokker skal du si da?

Skjerpings er på sin plass, at folk blir TATT for doping er bra, for det betyr at det renses i rekkene.

Inntil det motsatte er bevist så tror jeg sykkelsporten er så ren som den kan bli. Noen vil forsøke å jukse - ALLTID.
Det som er fordelen i dag, kontra for 10 år siden, er at de blir tatt.

Jeg digger sykkel, og kommer til å følge med tett videre også. Jeg er overbevist om at de Norske gutta som sykler i dag er rene karer, akkurat som veldig mange av de utenlandske (de fleste)
At det blir tatt en og annen fra tid til annen ser jeg på som et sunnhetstegn.

Koss er og var en grepa kar, ikke trente han i Australia heller.

Greit at vi skal være kritiske, men å kaste ut beskyldninger i hytt og pine fordi en eller flere syklister har vært dopet er mildt sagt stygt.

Uten og si noe mer om Koss, så er mine betraktninger stort sett basert på førstehåndskilder og egne observasjoner, gjennom et langt liv innom flere idrettsmiljøer. Ideen om at Norge og nordmenn gjennomgående har en helt annen moralsk standard enn resten av verden, stemmer ikke med mine erfaringer.

iq
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping! [Re: HNK] #1510509 24/10/2012 21:05
Espen Offline
More than words
More than words
Tviler ikke på at Koss presterte høyt også fordi det var god steming, under svært vellykket arrangemen under OL på hjemmebane.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Side 6 av 13 1 2 4 5 6 7 8 12 13

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå