Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

UCI om Armstrong

Re: UCI om Armstrong [Re: parkprest] #1511586 26/10/2012 20:00
B
Bjørn Arne Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
For min del må jeg si at jeg aldri har vært noen fan av denne amerikaneren. Og muligheten er jo ikke blitt større. Men for meg er hele fyren lite relevant rent personlig.

For meg er det STORE spørsmålet HVORDAN har det vært mulig å være så dopet i så mange år og ikke bli avslørt?

HVEM har dekket over resultetene i alle disse årene?
HVEM ansetter HVEM i hvilke jobber?

Re: UCI om Armstrong [Re: Bjørn Arne] #1511592 26/10/2012 20:19
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Bjørn Arne

For meg er det STORE spørsmålet HVORDAN har det vært mulig å være så dopet i så mange år og ikke bli avslørt?

Ett stort problem är ju att mycket av dopingen är svår eller omöjlig att övslöja med hjälp av tester. Det fanns inget test för epo innan 2000 (eller 2001). Innan gränsen på max blodvärde infördes 98 (tror jag) så var det helt "säkert" att använda epo. När epo testen kom så kunde den väl endå inte avslöja allt bruk och folk började använde mindre doser av epo, micro doser, och vanlig bloddoping. Bloddoping kan man fortfarande inte opptäcka med hjälp av tester. Det enda man har nu är blodpass som väl är ett slags indirekt test som antagligen gör det svårare att dopa sig så att man får en väldigt stor fördel.

Så på Armstrongs tid så kunde man de förstå åren använda epo utan att riskera att åka dit och de sista åren använda vanlig bloddoping utan risk för att åka dit.

Re: UCI om Armstrong [Re: parkprest] #1513229 30/10/2012 15:56
svine Offline
Entusiast
Entusiast
Et lite spørsmål i en døende debatt... I utgangspunktet ventet jeg også på en positiv prøve av mannen, siden saken lenge lignet en privat vendetta. Men proffsykling generelt - og jakten på sykkelsportens hellige gral, le maillot jaune i særdeleshet - er en lagsport. Med det i mente, er det meg egentlig uinteressant om Armstrong selv hadde ulovlige stoffer i blodet, så lenge alle hjelperytterne som bragte ham til fjellene gurglet EPO til kvelds (med ans vitende og sterke vilje). Intet velsmurt lag, ingen mann i gult.

It doesn't get any harder - you just go slower
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino