Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 11 1 2 3 4 5 6 10 11

Gässler med positiv doptest.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kjerts] #1508323 21/10/2012 15:57
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kjerts
Setningen jeg siterte deg på, omtalte bruk av kosttilskudd i troen på prestasjonsfremmende effekt, som gjelder veldig mange her på forumet. Proteintilskudd fra Proteinfabrikken, måltidserstatter fra Herbalife, vitaminbjørner, omega 3 eller restitusjonsdrikk fra Tine? Det er helt klart noe man inntar i tro om å bedre prestasjonen. Fortsatt på tynn is?

Helt enig. Det er ingen klar overgang her. Et klart prinsipp i hva som går for å være næringsmiddel, og hva som er et medikament, kan jeg heller ikke entydig se. Du har syntetisk ditten, og syntetisk datten.
Jeg vil tippe at du gjør det meste før et ritt i håp om å bedre prestasjonen, enten det er supermilkshake hjemmelaget, eller gelpose-karboloading og aminosyretabletter.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Torshov-Simen] #1508324 21/10/2012 15:58
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Torshov-Simen
Setningen jeg siterte deg på, omtalte bruk av kosttilskudd i troen på prestasjonsfremmende effekt, som gjelder veldig mange her på forumet. Proteintilskudd fra Proteinfabrikken, måltidserstatter fra Herbalife, vitaminbjørner, omega 3 eller restitusjonsdrikk fra Tine? Det er helt klart noe man inntar i tro om å bedre prestasjonen. Fortsatt på tynn is?

Spesifikk istykkelse skal jeg ikke spekulere i, men definisjonen på prestasjonsfremmende i dopingsammenheng er at produktet gir en effekt utover det som er fysiologisk normalt. Vitaminer, proteiner, væske, sukker osv. kan hjelpe deg å yte 100% av ditt potensiale, men heller ikke mer enn det.

OK, hvis det er korrekt definisjon av prestasjonsfremmende, så ønsker jeg å endre dette til "bedre prestasjonen i konkurransen", som var det nøyaktige sitatet, og da gjelder fortsatt væske, vitaminer, sportsernæring og restitusjonsdrikk.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Torshov-Simen] #1508325 21/10/2012 15:59
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Torshov-Simen

Spesifikk istykkelse skal jeg ikke spekulere i, men definisjonen på prestasjonsfremmende i dopingsammenheng er at produktet gir en effekt utover det som er fysiologisk normalt. Vitaminer, proteiner, væske, sukker osv. kan hjelpe deg å yte 100% av ditt potensiale, men heller ikke mer enn det.

Hva er definisjonen din på fysiologisk normalt, da? Selv dine egne, naturlige testosteronverdier kan svinge, f.eks i takt med veldig hard trening. Det same gjør hematokritverdien. EPO får hematokriten tilbake til utrent normalnivå. Greit?

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kjerts] #1508333 21/10/2012 16:20
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

OK, hvis det er korrekt definisjon av prestasjonsfremmende, så ønsker jeg å endre dette til "bedre prestasjonen i konkurransen", som var det nøyaktige sitatet, og da gjelder fortsatt væske, vitaminer, sportsernæring og restitusjonsdrikk.

Da snakket vi visst litt forbi hverandre og er enige :-)

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Hvilepuls] #1508335 21/10/2012 16:25
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Hvilepuls

Hva er definisjonen din på fysiologisk normalt, da? Selv dine egne, naturlige testosteronverdier kan svinge, f.eks i takt med veldig hard trening. Det same gjør hematokritverdien. EPO får hematokriten tilbake til utrent normalnivå. Greit?

Nei, ugreit, de får deg tilbake til normalnivå raskere enn det som er fysiologisk normalt.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kaiost] #1508340 21/10/2012 16:30
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Jeg syns det er flere forskjellig temaer her og viktig å holde tunga rett i munnen. For det første er det helt klart mulig teste positivt som følge av forurenset kosttilskudd, eller for den saks skyld forurenset mat. Da er man etter min oppfatning selvfølgelig uskyldig. Det at dette er mulig gjør det dermed til en favoritt unnskyldning for de som vitterlig er skyldig. Hva som er hva nyhet enkelt tilfellet er vanskelig å avgjøre utenfra.

For det andre har vi hvordan norsk presse, og vi alle oppfører oss når det er en lokal utøver som blir tatt sammenlignet med hvordan man behandler andre. Plutselig er det et viktig argument at vedkommende er hyggelig, og selvfølglelig aldri kunne gjort noe slikt. Hvordan det finnes mange gode grunner Osv. I denne saken syns jeg for eksempel,det er utrolig at både terrengsykkel og procycling.no mer eller mindre bare trykker pressemeldingen fra Gassler uten å stille noen kritiske spørsmål. I terrengsykkel går man ensågar så langt at man henviser til Grimseth saken og slik jeg oppfatter det går langt i å støtte hennes mulig forklaring.

Det tredje er saken selv. Den konkrete historien her om at man skal ha dytte i seg et kosttilskudd fra Sør Afrika flere måneder etter man kommer hjem mens man har en annen sponsor for kosttilskudd høres veldig lite troverdig ut. I tillegg skal mann da flere måneder etter saken fortsatt ha en delingen av dette produktet? Høres veldig tynt ut syns jeg.

Allikevel, kanskje hun er uskyldig, isåfall må det være grusomt å komme i en slik situasjon og som utøver er man nesten rettsløs.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: AIJS] #1508343 21/10/2012 16:37
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: AIJS
Neppe. Men spiser du tabletter rett før start som du føler gir EFFEKT, ja da er du på tynn is.

Står det någonstans att hon spiste tabletter eller vilket kosttilskott hon spiste?

Annars är väl magnesium tabletter något som jag tror rätt många spiser i samband med ritt för att få mindre kramper utan att någon brukar prata om doping eller gråsone på grund av det.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kaiost] #1508351 21/10/2012 16:49
P
pinnedyret Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P

Toppidrettsutøvere må ta konsekvensen av at de gjør følgende vurdering: "Jeg er i tvil om jeg klarer/gidder få i meg tilstrekkelig med næringstoffer i kosten, derfor spiser jeg tilskudd, selv om det øker risikoen for å teste positivt."

At de aller fleste ikke vil ha noen effekt av rene lovlige tilskudd (utover placebo), gjør denne vurderinga litt merkelig.

Cruiser avgårde, med skygger i aua og gnister håret
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: sigmund1] #1508540 21/10/2012 21:16
svegar Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sigmund1
Det tredje er saken selv. Den konkrete historien her om at man skal ha dytte i seg et kosttilskudd fra Sør Afrika flere måneder etter man kommer hjem mens man har en annen sponsor for kosttilskudd høres veldig lite troverdig ut. I tillegg skal mann da flere måneder etter saken fortsatt ha en delingen av dette produktet? Høres veldig tynt ut syns jeg.

Veldig trist sak. Jeg er likevel enig med sigmund1, dette høres ikke helt stødig ut.

En annen ting jeg stusser litt over er at det bare er 3-4 jenter til som sykler fort her til lands, og samboerne til to av dem (lrm og kriss) og broren til den tredje (sandsto), samt olechr, alle aktive i miljøet selv, har gått nokså aktivt ut i disfavør av Gässler i denne tråden.

For meg er dette litt påfallende. Har dette vært en mistanke i miljøet lenge, er den positive testen bekreftelsen noen trengte for å lette litt på trykket?

sv

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: svegar] #1508552 21/10/2012 21:49
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: svegar

...... samboerne til to av dem (lrm og kriss) og broren til den tredje (sandsto)...

sv

Er samboerskap så normalt blitt at dersom to stk har samme etternavn så er de søsken...?

Christian og Heidi er å regne som rette ektefolk!

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: svegar] #1508556 21/10/2012 22:24
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: sigmund1

Veldig trist sak. Jeg er likevel enig med sigmund1, dette høres ikke helt stødig ut.

En annen ting jeg stusser litt over er at det bare er 3-4 jenter til som sykler fort her til lands, og samboerne til to av dem (lrm og kriss) og broren til den tredje (sandsto), samt olechr, alle aktive i miljøet selv, har gått nokså aktivt ut i disfavør av Gässler i denne tråden.

For meg er dette litt påfallende. Har dette vært en mistanke i miljøet lenge, er den positive testen bekreftelsen noen trengte for å lette litt på trykket?

sv

Dette er det nok svært få i miljøet som liker. Folk kan drite seg ut dvs egentlig ikke når det gjelder doping. Men når da de som har gjort samt folkene rundt bevist går inn for å skjule det ja da er det ikke rart folk føler seg lurt? Selv om man da kjenner vedkommende så har ikke det så mye å si.

Det er nå altså 2 mnd siden hun fikk vite det, hun har kjørt ritt og velger å stå frem nå. Det at hun står frem nå er mest sannsynlig pga at dette begynte å slippe ut.

Man må huske på at dette ødelegger for oss som prøver å drive med dette mer enn hobby. Da hjelper det lite at man er hyggelig.

For å være ærlig er jeg drit lei dette dop styret som har vært i det siste. Er du i tvil så ikke ta stoffet da. Hvis man er i tvil og fortsetter å ta det. Ja se da får man ta straffen for det.

Sorry for dere som kjenner Nina godt og til deg Nina da jeg vet du leser her. Men her er alt gjort feil i mine og mange andre sine øyne. Jeg syntes det er trist at Nina har endt i denne situasjonen. Men det hjelper ikke de som da har mistet resultater pga at man har hatt ulovlige midler i kroppen. Og at man da stiller til start i siste N-cup, ja se det finner jeg faktisk ikke ord for. Jeg syntes faktisk synd på Nina som har så dårlige rådgivere rundt seg. For det hadde hun virkelig trengt.

Jeg syntes denne tråden faktisk beviser hvorfor Norge har mindre dop saker en en del andre land. Folk har ganske mye imot doping. Noe som er topp.

Jeg driver jo et lag selv og jeg ønsker ikke å komme opp i noe tilsvarende. Så derfor kommer det nok til å bli noen nye regler så vi til en hver tid vet hva folk dytter i seg.

Dette er nok siste ord fra min side i denne saken. Jeg vet at mange andre aktive utøvere har vel så sterke meninger som meg om dette. Men jeg klarer ikke å holde kjeft når det kommer doping inn miljøet vårt her i Norge. Hvertfall ikke slik det har blitt gjort her. :-)

Redigert av olechr; 21/10/2012 22:30.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kaiost] #1508559 21/10/2012 22:41
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Har ikke noen vanskeligheter med å skjønne at en ønsker å tjene så mye man kan før man blir arbeidsledig, og utnytte formen til det fulle mtp resultater. Må ha vært en stor utfordring for henne å holde fokus.
Det var lite mistanke fra tidligere som ble luftet i argumentasjonen, i alle fall. Så det forteller meg at de som velger å være kritiske gjør det enten fordi de har egeninteresse av å bli sett på som dopingmotstandere, og aller mest sikkert fordi de som velger å konkurrere rent ganske enkelt er provosert over at noen minsker det naturlige forspranget de gode rene har fått tildelt.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: svegar] #1508571 22/10/2012 06:12
L
lrm Offline
Maratonmannen
Maratonmannen
L
[quote=sigmund1]
sv

Vil ikke si at jeg har skrevet så mye i disfavør, men jeg har rettet på en del faktafeil.
Kan hende vi føler det litt annerledes rundt denne saken. Jeg er samboer med Hanne som konkurrer mot Nina, jeg vet jo hvor mye tid Hanne legger ned og hvor mye tid vi bruker på dette. Det samme gjelder jo Kriss og Sandstø. Så kan hende vi blir litt mer skuffet og irritert en mange andre. I sykling så er det stort sett 1. plassen som gjelder. Hvordan hadde denne sesongen sett ut uten at dette hadde skjedd?

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kaiost] #1508573 22/10/2012 06:18
H
hrukin Offline
Besatt
Besatt
H
Som jeg har nevnt tidligere er det ikke avsagt noe dom her, men på generelt grunnlag lurer man jo alltid på når dopingen begynte.

At man har testet negativt før er jo ikke ensbetydende med at man har konkurrert rent. Var det et engangstilfelle, eller har man vært dopet de siste 5 årene og dermed ødelagt og holdt konkurrentene for narr hele tiden.

Synes dopingstraffen er alt for mild. 5 års utestengelse og miste all plasering 5 år før den positive dopingprøven samt betale tilbake premiepenger. Andre gang er det livstidsutestengelse.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Dan] #1508596 22/10/2012 07:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Dan
Sitat: simenf
Er det noen på toppnivå som kan forklare hvorfor de tar kosttilskudd, hva de oppnår med dette og hvordan de vurderer risikoen?

Og er det noen på mosjonistnivå som kan forklare hvorfor de tar kosttilskudd, enten det er Herbalife, Proteinfabrikken eller noe annet? Et av de største poengene med idrett og trening er jo å styrke helsen. Hvorfor i huleste gidder man da å eksperimentere med diverse pulvertilskudd som er så unaturlig som det går an? Hvorfor ikke bare se på dietten sin og spise MAT?
yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes yes

Olechr: ikke snakk om at andre tar pulver/piller/syntetisk tillegg for å få bedre resultater når du selv bruker og pusher pulver.

Redigert av baronKanon; 22/10/2012 07:51. Rediger grunn: til olechr og bedre forumlering

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kaiost] #1508598 22/10/2012 07:51
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Ole/Dan?

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: baronKanon] #1508601 22/10/2012 07:56
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Olechr: ikke snakk om at andre tar pulver/piller/syntetisk tillegg for å få bedre resultater når du selv bruker og pusher pulver.

Kanskje på tide for flere å ta et oppgjør med egne verdier?
F.eks. for olechr sin del ville hans fremtid i sykkelsporten vært over på null komma niks om det skulle komme frem at noe han pusher inneholder ulovlige stoffer. Tør du virkelig å ta den sjansen?

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: svegar] #1508620 22/10/2012 08:17
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K

For meg er dette litt påfallende. Har dette vært en mistanke i miljøet lenge, er den positive testen bekreftelsen noen trengte for å lette litt på trykket?sv

For det første vil jeg si at jeg snakker kun for meg selv og ikke på vegne av Borghild.
Kanskje er jeg vel krass, men sier som alltid det jeg mener. (sannsynligvis kan jeg nok si litt for mye litt for ofte.)
Jentene er få og er alle gode veninner, og har selv også blitt godt kjent med de..
Jeg har jeg ikke hatt mistanke til Nina, tenkte i vår at satan hu var deff, men da var tankene kun må nok ha vært nøye med dietten og trent bra.

Men ja, jeg er skuffet..
I denne saken er det bare tapere, alle som driver med sporten taper på dette. Den største taperen er kanskje Proteinfabrikken som er inne som hovedsponsor.

Jeg håper og tror vel også at hun har tabba seg ut skikkelig og vært dum og naiv, men så sløv er det ikke lov å være.
I dette tilfellet hjelper det heller ikke at sortimentet til PF er bredt og disse var tilgjengelige gratis, at hun i tillegg har en utdanning innen ernæring og er verdensmester i roing.. På dette nivået er det rimelig abc og sjekke veldig nøye før man tar noe nytt. I dette tilfellet trengs ikke mange minuttene på google på produsenten før alle alarmlampene bør blinke.

Men la oss nå si at hun bare har driti seg ut, det blir ikke bra for det.
Nå er riktignok den eneste grunnen til at vi tror på henne at vi kjenner henne..
Hadde en russer, italiener eller spanjol kommet opp med denne forklaringen (for ærlig talt den er ikke bra) har jo ingen trodd på henne.

Uansett, hun og vil tro også laget har visst det i to måneder..
Hva gjør man så?
Jo da, man holder det skjult og presterer i tillegg å starte i Skarverittet.
Nå to måneder senere fremstilles det som man legger alle korta på bordet, men siden man kommer med det nå og ikke for to måneder siden kjøper i allefall ikke jeg den.. Bomben var nok i ferd med å gå av og man hadde knapt med tid til å komme med sin egen versjon før det smalt.
Selv synes jeg det blir feil å vente på B prøven før man offentliggjør, men siden det er to måneder siden A prøven var klar er det vel minst en måned siden svaret fra B prøven også var klar..
Hva er forklaringen på at det i det minste ikke kom en pressemelding umiddelbart etter det svaret på B prøven?

Hun kjørte ferdig Norgescupen i påvente av B-prøven.
Det blir bagatallisert med at siden B prøven ikke var klar så kunne hun gjøre det og at det var for å unngå spekulasjoner..
Hvis Petter Northug tester positivt i en verdenscup i januar så holder man ikke kjeft om det og går ferdig verdenscupen mens man venter på B prøven..

Laget kan (og bør) selvsagt støtte sin utøver så lenge saken er under behandling, men kan aldri stole blindt på en utøver som har testet positivt.
Det må offentliggjøres og rytteren må gis startnekt inntil saken er ferdig behandlet.

Redigert av Kriss; 22/10/2012 08:23.
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Kriss] #1508635 22/10/2012 08:28
Scale 10 Offline
Avhengig
Avhengig
Bra Kriss, meget bra oppsumert og skrevet. Og ja jeg er helt enig i dine betraktninger.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: simenf] #1508642 22/10/2012 08:36
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: baronKanon

Kanskje på tide for flere å ta et oppgjør med egne verdier?
F.eks. for olechr sin del ville hans fremtid i sykkelsporten vært over på null komma niks om det skulle komme frem at noe han pusher inneholder ulovlige stoffer. Tør du virkelig å ta den sjansen?

Jeg har ikke noe problem med at folk tar kosttilskudd. Ja jeg gjør det selv. Og de fleste andre innen toppidrett tar kosttilskudd i en eller annen form. Vanligst er er da Omega 3, div sportsdrikker og måltidsersatninger. Mindre vanlig er super duper produkter som skal gjøre noe annet en å tilføre næring. Jeg aner ikke hva som er tilfelle i denne saken.

For min egen del er jeg 100% trygg på det jeg tar. For det første er det garantert fra produsent. Noe vi også har skriftelig. For det andre blir hver batch av det jeg tar testet av wada godkjent labratorium (Cologne i Tyskland). Så kall det gjerne dobbelt moral hvis noen ønsker det. Men så lenge jeg tar kostilskudd jeg er 100% trygg på og ved en doping kontroll ikke i det hele tatt tenker at jeg kan ha tatt noe som kan slå ut. Ja da føler jeg at jeg har mitt på det tørre.

Mulig det ikke kommer godt nok frem i det jeg skriver. Men det er ikke nødvendigvis det at hun er tatt som mange syntes er fælt. Men at man har skjult det i ettertid og syklet Norgescup.

Men uansett folkens. Hvis jeg skal få pepper for at jeg tar avstand fra doping og syntes mye rart er gjort her. Ja da får vi bare være uenig. For dette er et standpunkt jeg har tatt for flere år siden. Enkelt og greit at jeg ikke skal skille på om det er nordmenn eller andre.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: JonahHex] #1508644 22/10/2012 08:37
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: JonahHex
Ole/Dan?

Huh?

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Dan] #1508665 22/10/2012 09:22
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Ole/Dan?

Huh?

Lurte bare på om Kristian surra litt her. Sikkert jeg ICON_SMILE

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: sigmund1] #1508667 22/10/2012 09:30
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Terrengsykkel tar ikke side her. At Nina har syklet flere ritt etter at hun har fått vite dette selv er kritikkverdig. At hun ikke har fått vite om den positive testen før august, hvis det stemmer, er kritikkverdig og dårlig gjort overfor konkurrentene hennes, og Nina selv. Og ikke minst overfor rittarrangører rundt omkring.
Antidoping Norge kan dessverre ikke kommentere saken, men bekreftet på telefon akkurat at det var avlagt en positiv prøve og at saken nå vil følge vanlig saksgang. Saken på forsiden blir oppdatert fortløpende.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: kaiost] #1508668 22/10/2012 09:30
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
olechr: bra du tar avstand fra doping, men du stoler kanskje litt for mye på produsenten din, selv om de tester hver batch. Det må bli din vurdering.

Jeg synes det er uheldig at utøvere på toppnivå bruker og pusher pulver når man vet at det er (den påståtte) kilden til fleste dopingavsløringer. Det kan være en litt naiv holdning å tro at det er garantert rent, og vil være noe som kun slår tilbake på utøverne selv. Hva hvis en som har kjøpt fra deg blir tatt og skylder på ditt pulver? Er det verdt det?

Omega 3 er vel ikke akkurat noen kilde til forbudte stoffer?
Fint at du har tatt vekk salgs-linken i signaturen i alle fall.

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: sykkeloyvind] #1508675 22/10/2012 09:47
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Siden jeg ikke vet nok om dette..
Over 2 mnd fra testen ble tatt til utøveren får melding om det er jo helt håpløst.
Men hva skjer egentlig ved en positiv prøve, anti doping norge har vel ikke varslingsplikt kun til utøveren?
Mulig jeg tar feil, men trodde også utøverens forbund, her sykkelforbundet ble varslet i tillegg til laget..

Det er sikkert ikke meningen av terrengsykkel og ta side her, men må innrømme at jeg synes det er uheldig at artikkelen trykkes kun på grunnlag av hennes pressemelding. Det burde vel vært mulig og sjekket litt og fått bort åpenbare faktafeil rundt andre avlagte prøver. Det sammen med redaktørens innlegg i debatten her så er det mulig å se på dere som ikke helt objektive. Noe dere som et profesjonelt fagblad kanskje bør være.
Greit nok, dere redigerer og oppdaterer etter hvert, men likevel.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: JonahHex] #1508683 22/10/2012 10:00
Dan Offline
More than words
More than words

Jeg tror han rettet seg til oss begge. Tommel opp til meg og pekefinger til olechr.

Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Dan] #1508689 22/10/2012 10:12
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler

Jeg tror han rettet seg til oss begge. Tommel opp til meg og pekefinger til olechr.
Korrekt.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: Kriss] #1508705 22/10/2012 10:28
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Sitat: Kriss

Det er sikkert ikke meningen av terrengsykkel og ta side her, men må innrømme at jeg synes det er uheldig at artikkelen trykkes kun på grunnlag av hennes pressemelding. Det burde vel vært mulig og sjekket litt og fått bort åpenbare faktafeil rundt andre avlagte prøver. Det sammen med redaktørens innlegg i debatten her så er det mulig å se på dere som ikke helt objektive. Noe dere som et profesjonelt fagblad kanskje bør være.
Greit nok, dere redigerer og oppdaterer etter hvert, men likevel.

Faktafeilene beklages og har blitt rettet opp. Vi ønsker, og prøver å være objektive her. Antidoping Norge kan ikke uttale seg, og Ninas lagledelse bekrefter Ninas versjon.
Mitt innlegg tidligere var ikke noe støtteerklæring, snarere en presisering av hvordan Cape Epic-opplegget til Nina var.
Faktaene er at Nina har avlagt en positiv prøve. Når hun har fått vite om dette vet vi kun gjennom hennes versjon. Antidoping Norge kunne ikke avkrefte eller bekrefte at hun fikk beskjed i august. Saken er under etterforskning/behandling.

Forbundet bekrefter at beskjeden om den positive prøven ble sendt ut 16. august.

Redigert av sykkeloyvind; 22/10/2012 12:51. Rediger grunn: Presisering fra NCF

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: simenf] #1508725 22/10/2012 10:52
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
olechr: bra du tar avstand fra doping, men du stoler kanskje litt for mye på produsenten din, selv om de tester hver batch. Det må bli din vurdering.

Jeg synes det er uheldig at utøvere på toppnivå bruker og pusher pulver når man vet at det er (den påståtte) kilden til fleste dopingavsløringer. Det kan være en litt naiv holdning å tro at det er garantert rent, og vil være noe som kun slår tilbake på utøverne selv. Hva hvis en som har kjøpt fra deg blir tatt og skylder på ditt pulver? Er det verdt det?

Omega 3 er vel ikke akkurat noen kilde til forbudte stoffer?
Fint at du har tatt vekk salgs-linken i signaturen i alle fall.

Du blander vel korta litt her. Måltidserstattere og andre rettede ernæringstilskudd, er vel noe helt annet enn suspekte kosttilskudd. Det er vel noe felles for nesten alle som lykkes innen toppidrett. De har god kontroll på hvilket næringsinntak, som trengs til de forskjellige fasene i en treningsdag. Helt sikker på at ikke en eneste av våre utøvere på olympisk nivå, klarer seg uten noen form for konsentrert mat eller tilskudd. Det er alt for omfattende og tidkrevende, å få til dette med vanlig kosthold.

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Gässler med positiv doptest. [Re: GardS] #1508731 22/10/2012 11:05
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Denne saken ruller videre uten at noen av oss kan gjøre annet enn å spekulere. Uansett utfall er jo dette leit for sporten vi er så opptatte av, men vi får satse på at etterforskninga kaster mest mulig lys over hva som faktisk har skjedd. Spør du meg, kommer det oftest lite godt ut av nettopp det å spekulere...

For øvrig kan man lese om mer hyggelig jenterelatert terrengsykkelstoff på forsida her på terrengsykkel.no. Elisabeth på andreplass sammenlagt i et fleredagers etapperitt med flere sterke navn på startlista. yes

Gaute
Side 4 av 11 1 2 3 4 5 6 10 11

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå