Kanskje tidlig ute, men jeg hadde i alle fall sesongavsluting på racer idag, så here we go...
Love of my life - min nydelige BMC Streetfire 2008
Det ble en del utbedringer i sommer, og følelsen av å være "ferdig" med sykkelen er både litt trist og veldig deilig.
Fullstendig kunnskapsløs på geometri, størrelse og kred, endte jeg opp med denne flotte arbeidshesten. Kjøpte den hos Probike i 2008, super service og takk for at de insiterte på XL og ikke L som jeg bestemt skulle ha. Siden da har delemixen stadig vært utsatt for utskiftninger. Antares, Arione, Ritchey, Prologo, Aliante Gamma seter, før jeg kom i mål med fantastiske Fizik Kurve Bull nå i sommer. Likte fasongen på Gamma, men savnet fastheten til Arione. Med Kurve fikk jeg begge deler.
På hjulfroten har jeg kjørt Shimano RS-10 og Ultegra 6700, DT Swiss RR1850. Kom til himmelen med HED Ardennes også i sommer, dem ser mindre eksklusive ut enn et sett Mavic Aksium, men har en utrolig kjørefølelse. Den relative lette, men brede felgen bretter et Vittoria Pave-dekk ut a whooping 26mm. Fantastisk komfort, trygghet i regn og utfor og funker som bare det på grusen rundt Jonsvannet.
Ny Rotor-krank ble også en stor forbedring i forhold til Rival-krank. Giringa har blitt bedre og jeg føler jeg har fått mye mer power på flatene. Takk til Vanilla Ninja for montering. 50-34 i kombo med 11-28 er også utrolig anvendelig.
Synes BMC har utrolig flotte sykler, og sikler (selvsagt) på en Team Machine, men så lenge som Streetfire'en gjør meg begeistert og får meg til å smile hver tur, satser jeg på at den skal ta meg trygt fram til både Songdal, Roubaix og Stelvio...
Bianchi Infinito 2010 57cm Campa Super Record 2009 (50/34, 175mm, diverse kassetter) Deda Zero100 framspring og styre 12 og 46cm respektive FFWD F6R 240s 2012, Campa Zonda 2012, og Campa Eurus 2003 hjulsett Selle SMP Full Carbon sete Campa Record setepinne Speedplay Zero Ti pedaler
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Spacertårn + positivt stem tyder vel på at man enten har kjøpt for liten ramme, ramme med feil geometri eller at man rett og slett ikke er racing nok i kroppen til å sitte på ramma slik det var meningen at man skulle sitte.
Men dersom en har valget mellom spacer-tårn/flatt-stem vs spacer-lavhus/positivt-stem, så vil sistnevnte være stivere, det sier jo seg selv thj-hi...;)
Sannsynligvis fortsetter jeg med min "hjemmelagde". Den har fått nytt sete siden bildet ble tatt, Selle Italia Flite, og skal få et Deda 120mm stem, Ultegra hjul og kanskje et nytt styre. Har ikke helt klart å like Race Face styret som står på nå. I tillegg skal den få 25mm dekk. Lysten på noe hvassere er helt klart tilstede,men med oppgraderingene har jeg ca 8,5 kg sykkel og det får holde en stund til. Tror også jeg kan forsvare et gromt innkjøp til 2014 sesongen om jeg klarer å vise for meg selv at jeg klarer å "bruke opp" denne i 2013 først.
Forøvrig helt selvfotografert :-)
Redigert av Espen E; 17/10/201217:38.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Min første racer! Trenger bare noen 50mm tubular ritthjul. Har hatt 3 turer på racer og gleder meg til våren
Denne likte jeg godt. Litt kjedelige hjul, navene matcher vel ikke hjertet og strømpene ? Blir fetere med helt sorte carbonade 50mmere. Fraværet av fiskeutstyr er også ett pluss i min bok
Er ikke hjemme for øyeblikket så får klare seg med ett standardbilde, Cannondale Supersix Evo Red Racing i str 60;
Hjulene er byttet med ett sett Hed Ardennes med CK nav og setet med ett Kurve Bull, resten blir nok sittende på. Fargene ser mye bedre ut "live", skal prøve å fikse ett bilde når jeg er hjemme igjen.