Det virker som det er ganske stor interesse for fulldempede 29ere her på forumet, og neste år kommer Canyon med en 29 tommers versjon av Nerve XC. Noen synspunkter på hvordan denne kan bli? Har Canyon laget en ren rittfulldemper, eller en ordentlig stisykkel?
Additional features include a 142x12mm thru-axle rear end, a direct mount front derailleur, internal routing for a RockShox Reverb Stealth seatpost, a tapered front end, and versatile geometry with a 70-degree head tube angle and 450mm-long chain stays.
Korte chainstays er bra, det virker som om Canyon vet hva de driver med. Bør stisyklister glede seg til denne sykkelen? Eller er dette en ren rittfulldemper? (Tar selvfølgelig forbehold om at dette blir ren spekulasjon!)
Sykkelen blir ihvertfall priset veldig trivelig, fra 1799 euro. Men er det en vakker sykkel? Personlig er jeg litt usikker, den ser litt stereotypisk 29er ut, synes jeg, med litt for mye sykkel på litt for lite plass.
Skulle klart å sykle på den for å si det slik!! Ligner endel på liknende sykler i samme segment, men er jo begrenset hvor forskjellig det kan bli med 100mm vandring og svære hjul
Jeg synes også denne var rimelig fin, mange 29"ere har en tendens til at ramma ser altfor liten ut ift hjula, men her synes jeg hele greia så ut til å være bygget for fart.
Synes den utseendemessig ser veldig bra ut, men lurer litt på hva de tenker med geometrien, det er fryktelig høy standover for det første (personlig foretrekker jeg litt mer klaring til mine edlere deler), jeg har også en uvane med å laste inn bilder i illustrator, scalere og dobbeltsjekke vinkler osv. (selvsagt blir det ikke 100% da det er et perspektiv i bildet å ta hensyn til), og jeg klarer ikke å få setevinkel og lengden på overrøret til å stemme med det som er oppgitt på nettsiden, det må i såfall være i sagget tilstand da vinkelen er mye brattere enn oppgitte 74 grader.
Synes den utseendemessig ser veldig bra ut, men lurer litt på hva de tenker med geometrien, det er fryktelig høy standover for det første (personlig foretrekker jeg litt mer klaring til mine edlere deler), jeg har også en uvane med å laste inn bilder i illustrator, scalere og dobbeltsjekke vinkler osv. (selvsagt blir det ikke 100% da det er et perspektiv i bildet å ta hensyn til), og jeg klarer ikke å få setevinkel og lengden på overrøret til å stemme med det som er oppgitt på nettsiden, det må i såfall være i sagget tilstand da vinkelen er mye brattere enn oppgitte 74 grader.
Ser ut som om det er forskjell på vinkel på billigste/dyreste modell på bilde, selv om det er lik spesifikasjon i teksten.
Redigert av sindrer; 12/10/201212:10. Rediger grunn: dobbel tekst
Stemmer det fortsatt at prisene på Canyon sidene fratrekkes tysk moms.? Ser at det står en stjerne etter prisen først når jeg klikker inn på en modell, og lenger ned på siden står det *=excl VAT.. Mener å ha lest at de fleste som har handlet har fått trukket fra tysk moms allikevel.
Om det trekkes fra tysk mva havner 9.9SL på 15474,- inkl frakt + norsk mva, og det må jo være et kupp med det utstyret.
Tror nok prisene man ser på siden er uten tysk moms, siden det står det nederst. Før viste de vel med tysk moms, om jeg ikke tar feil, men de sluttet med det når 2013-modellene kom, dvs. i går.
Når det gjelder design må jeg si at deep black ano - white ser mye bedre ut en grå grønne Storm... Jeg hadde inntil i dag tidlig veldig lyst på en Salsa Spearfish men nå vil jeg ha Nerve 9.9...
I år vises prisene uten moms. Du må altså legge til 25% (pluss fortollingsgebyr på noen hundrelapper).
Canyon har generelt ganske vanvittig lave priser. De har bla. en karbon grusracer med fullt X0 utstyr og SID XX gaffel til under tjue tusen!
Tja... Det må nok til da de kun er å få kjøpt på nett. Med "normale" rabatter får man uansett de fleste merker i tilsvarende konfigurasjon til en vel så konkurransedyktig pris i vanlig butikk. Du "sparer" nok noe, men det er ikke nødvendigvis SÅ billig som det gis inntrykk av.
Skal godt gjøres å få f.eks tohjulingen Espen viser til samme pris i norske butikker! Canyon er rett og slett fryktinngytende konkurransedyktige på pris
I år vises prisene uten moms. Du må altså legge til 25% (pluss fortollingsgebyr på noen hundrelapper).
Canyon har generelt ganske vanvittig lave priser. De har bla. en karbon grusracer med fullt X0 utstyr og SID XX gaffel til under tjue tusen!
Tja... Det må nok til da de kun er å få kjøpt på nett. Med "normale" rabatter får man uansett de fleste merker i tilsvarende konfigurasjon til en vel så konkurransedyktig pris i vanlig butikk. Du "sparer" nok noe, men det er ikke nødvendigvis SÅ billig som det gis inntrykk av.
Thomas
Jepp, vis oss gjerne et eksempel på en konkurrent til sykkelen jeg linket til.
E
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Jepp, vis oss gjerne et eksempel på en konkurrent til sykkelen jeg linket til E
Det blir jo problematisk, da disse ikke er inklusive eventuelle rabatter.
Poenget er at Canyon er nettopris ex. mva og frakt. Levert på døra sparer du marginalt totalt sett sammenlignet med en fra den lokale sjappa (hvis noe - alt avhengig av hva man får av rabatter). Canyon er flinke til det de driver med, men prisene var mer attraktive for et par år siden. Nå har de fått såpass "status" at de kan ta seg litt bedre betalt. For all del, det er de helt sikker verdt, og jeg syntes Canyon er flotte sykler - for egen del skulle jeg bare kunne tafse i butikk først!
De er flinke på opplevd pris, men de er ikke SÅ billig!
Jepp, vis oss gjerne et eksempel på en konkurrent til sykkelen jeg linket til E
Det blir jo problematisk, da disse ikke er inklusive eventuelle rabatter.
Poenget er at Canyon er nettopris ex. mva og frakt. Levert på døra sparer du marginalt totalt sett sammenlignet med en fra den lokale sjappa (hvis noe - alt avhengig av hva man får av rabatter). Canyon er flinke til det de driver med, men prisene var mer attraktive for et par år siden. Nå har de fått såpass "status" at de kan ta seg litt bedre betalt. For all del, det er de helt sikker verdt, og jeg syntes Canyon er flotte sykler - for egen del skulle jeg bare kunne tafse i butikk først!
De er flinke på opplevd pris, men de er ikke SÅ billig!
Jo, de er temmelig billig sammenlignet med det meste ut i fra prisene jeg ser rundt omkring. Det kan godt tenkes noen klarer å få så mye som 30-40% rabatt fra en lbs, men dette gjelder de færreste. Når det er bildet, at man kanskje klarer å få en deal med 10-20% rabatt er fortsatt Canyon meget konkurransedyktige på pris.
Og, i tillegg til gode priser er dette også en produsent som til stadighet kommer svært godt ut av det i tester. Til sammen er dette en svært konkurransedyktig pakke for majoriteten av kjøpere.
Vis meg gjerne noen gode eksempler på at tar feil, jeg er alltid ute etter mest mulig for pengene.
Så Sportslageret selger 2011mod til 20tusen - altså selger de med tap mest sannsynlig, eller i null i beste fall. Da velger jeg heller 2013mod med XO og XX demper til samme prisen. Eneste jeg misliker med canyon-syklene er at det MÅ stå canyon.com på ramma, gjerne flere steder.
Så Sportslageret selger 2011mod til 20tusen - altså selger de med tap mest sannsynlig, eller i null i beste fall. Da velger jeg heller 2013mod med XO og XX demper til samme prisen. Eneste jeg misliker med canyon-syklene er at det MÅ stå canyon.com på ramma, gjerne flere steder.
Ikke sant! Mye .com .com, baserer seg jo på netthandel, men får være grenser. Enda godt syklene er veldig gode!!
Selvfølgelig, Everest-dealen til Sportslageret var knallbra, men i ukene før Birken dumpes prisene jevnt over også. Er jo en ypperlig anledning til å bli kvitt mye sykler til dog noe mindre avanse. Likevel er vel slike tilbud og priser heller unntaket enn hovedregelen?