Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Hvilepuls] #1492989 25/09/2012 18:56
RaymondJ Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Hvilepuls

Tvert imot, jeg ser på tollere som drittsekker, de har akkurat like høy status i mine øyne som halliker for tvangsimporterte prostituerte. Tollere er folk som ikke ser forskjell på et moralsk resonnement og sosial aksepans.

Jeg bor nesten PÅ grensa, ser ned på tollstasjonen daglig når jeg drar på jobb, og er i perioder i Sverige 3-4 ganger i uka pga. fritidsaktiviteter og bekjente (men handler SJELDEN mat der av ren latskap). Jeg synes tollerne gjør en flott jobb, og for min del kunne de med glede stengt den gamle Svinesundsbrua og hatt kontroller 24-7 både ut og inn av landet på den nye brua. Gjerne også med passkontroll. Jeg synes de er utrolig flinke til å sile ut de som virkelig er verdt og sjekke, mens vanlige familiehandlere sklir greit gjennom. Jeg blir stoppet ekstremt skjelden, men hvis jeg gjør det er de alltid hyggelige. Bitter for å ha mistet noen flasker dyr Whiskey Hvilepuls, eller er det et sårt (bada-pish!) minne om gummihansker? :-D

Redigert av RaymondJ; 25/09/2012 18:57.

Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: hrukin] #1492993 25/09/2012 19:08
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: hrukin
(..) Når man gjør som toller gjør jobben sin etter de instrukser man har oppgitt blir det feil og kalle folk for drittsekk. Da evner du ikke å skille mellom person og sak. Er enig at om en toller ikke følger sin arbeidsinnstruks så kan han opptre som en drittsekk, men tviler sterkt på at dette gjelder envher toller.

Hvis det er et prinsipp her som gjør at du kan skrive "x" istedenfor toller, så har vi her på terrengsykkel.no repeat av nürnbergprossessene, eller? ICON_LAUGH "Jeg hadde ikke noe valg..."

Ingen har noe valg. Vi mennesker er avhengig av å tro at vi har valg, vi trenger å tro at vi er in charge, og vi må kunne legitimere at vi hater andre med at de "kunne valgt noe annet." Det er påfallende hvor skråsikre folk er på at vi er noe annet enn den samlede sum av forhåndsbestemte molekyler. Massevis av superintelligente fysikere og filosofer rundt omkring. Eller kanskje bare psykologisk bekvem forutinntatthet.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Raskall] #1492997 25/09/2012 19:14
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Overvektige tollere?

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Raskall] #1493002 25/09/2012 19:16
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Raskall
Sitat: *Erlend*
Handlet ikke tråden om overvektige?

Her på forumet er det kun påkrevd å holde seg på eller i det minste i nærheten av tema de 20 første innleggende i tråden. Deretter kan de spinne så langt ut på viddene folk gidder. ICON_LAUGH

Noe som betyr at du får maks 20 innlegg om det tråden egentlig handlet om. Så hvis jeg faktisk ville ha en skikkelig lang debatt om f.eks grensehandel, så skriver jeg jo åpenbart ikke noe om det i tittelen eller åpningsinnlegget.
Kunsten er da å regne å regne ut hvilket totalt urelatert åpningstema som ender opp med å handle om det du egentlig ville diskutere.

Redigert av Radival; 25/09/2012 19:16. Rediger grunn: g ikke d
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: GeirK] #1493005 25/09/2012 19:16
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK

Kan du elaborere litt mer rundt detaljene i hva som gjør tollerne til drittsekker i dine øyne?

De har søkt seg til en jobb, hvor de hindrer folk å kjøpe hva de vil, hvor de vil, fordi staten anser det som fordelaktig, og ønsker å gi fordeler til utvalgte grupper.
Det er omtrent like moralsk som at en torpedo krever deg for ekstraskatt for salg av kjøkkenartikler billigere enn hva konkurrenten gjør.

Quote:
Hva er det de burde gjort for at du sluttet å se på som drittsekker?

Sluttet i jobben. Streiket.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Radival] #1493016 25/09/2012 19:25
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Jeg bidro til å avspore, så jeg bidrar til å ta den tilbake igjen til tema.

Det fins folk som ikke klarer å komme seg opp av senga, klarer å barbere seg, klarer å glede seg over noe, folk som bare sitter og sikler utover teppet, og som resten av oss må betale for så de kan være på en psykiatrisk avdeling. Vi har alle forskjellig psyke, og det er ikke slik at enten så er du superfrisk mentalt, eller så er du et helt fucka, schizofrent siklemonster som totalt neglisjerer personlig hygiene og veier 250 kg, 50 av dem som følge av komplett medikamentliste med antipsykotika.

Selv om det er vanskelig å forstå for noen, synes jeg det er intuitivt at noen ønsker å bli operert for overvekt. Det er ikke alle som har det trøkket som skal til for å klare å gå ned i vekt ellers, men de må ned i vekt for å ha sjanse til å ha det bedre. Å si til disse at de må skjerpe seg, fungerer ikke. Om du innser at du ikke klarer, så har du kanskje en gi-opp innstilling, men den gi-opp-innstillingen er en del av deg, og hvem vet hva som styrer sinnet vårt til enhver tid, og kan heve en moralsk pekefinger over det?

Syns ikke sykelig fete har noen "rett" til å være irritert over feite og late som framstår som feite og late. Folk kan ikke noe for at de er late.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: GeirK] #1493017 25/09/2012 19:26
*Erlend* Offline
Entusiast
Entusiast

Korrekt observert. Den gjorde det.

Hvorfor spør du?

Bare lurte ICON_WINK

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Raskall] #1493018 25/09/2012 19:30
Johnny Yuma Offline
Avhengig
Avhengig
Spørsmål til dere som mener tollere er drittsekker eller på anne måte har en meningsløs drittjobb:

Hva jobber dere med selv? Finner dere arbeidet meningsfylt? Hvis ja, hvorfor?

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Johnny Yuma] #1493065 25/09/2012 20:16
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Johnny Yuma
Spørsmål til dere som mener tollere er drittsekker eller på anne måte har en meningsløs drittjobb:

Hva jobber dere med selv? Finner dere arbeidet meningsfylt? Hvis ja, hvorfor?

Greit, point taken, jeg kunne styrt ubehagsytringen, høye hest og alt det der...
Jeg kan slenge veldig mange jobber i samme bås som en tolljobb. Jeg kan finne veldig mye urettferdig politisk agenda som styrer massevis av jobber, og jeg har også vært en drittsekk i mange tilfeller.
Avhengig av hvem sine interesser du prioriterer høyere, kan du se på anti-toll og pro-toll mennesker som drittsekker, spesielt mtp begrensning av narkotika.
Det er litt vanskeligere å se på tvungen markedsbeskyttelse av særinteresser som noe "godt". Men under gitte forutsetninger, ville jeg også tatt jobb som toller, det er vel bare et spørsmål om at det bekvemme overstiger samvittigheten. Skjer ofte nok, det.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Raskall] #1493069 25/09/2012 20:19
Tex Offline
Besatt
Besatt
Hvilepuls stikker fingrene sine opp i røven til gamle kjerringer.

Jeg vet ikke om det kan kalles en drittjobb.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: JonahHex] #1493091 25/09/2012 20:41
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Sitat: JonahHex

Velkommen til terrengsykkel.no/ubb ICON_LAUGH

Red: Damnit, for sein

Velkommen til internet tenker jeg...

Quote:

topic drift definition
messaging
Term used on GEnie, Usenet and other electronic fora to describe the tendency of a thread to drift away from the original subject of discussion (and thus, from the Subject header of the originating message).
Often used in gentle reminders that the discussion has strayed off any useful track. "I think we started with a question about Niven's last book, but we've ended up discussing the sexual habits of the common marmoset. Now *that's* topic drift!"
[ Jargon File]
(1996-05-29)

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: sverreb] #1493172 26/09/2012 06:14
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Velkommen til verdem, vil jeg si. Hvis jeg er i selskap og samtalen rundt bordet toucher innom en tre-fire emner i løpet av kvelden, kommenterer verken jeg eller de andre at vi ikke holder oss til det opprinnelige samtaleemnet,

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Hvilepuls] #1493174 26/09/2012 06:18
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

De har søkt seg til en jobb, hvor de hindrer folk å kjøpe hva de vil, hvor de vil, fordi staten anser det som fordelaktig, og ønsker å gi fordeler til utvalgte grupper.

Så etter ditt syn er også politiet, skatteetaten, byggesakskontoret, skoleverket, parkeringsetaten, mattilsynet og en rekke andre offentlige etater fullt av drittsekker fordi de innskrenker folks personlige frihet til å gjøre akkurat som de vil?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: ] #1493205 26/09/2012 07:01
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: pedaIglipp
Det er ikke spesielt vanskelig å se at offentlig inngripen i mange tilfeller består i å gi utvalgte grupper fordeler?

Si én eneste offentlig inngripen som gir (opplevde) fordeler til absolutt hvert eneste individ i en befolkning. Så lenge det finnes ett individ som opplever at en inngripen er til ulempe for ham så er jo fordelen gitt til en utvalgt gruppe, nemlig de andre.

Eksempel 1: Politiet tar folk som kjører i 95 km/h i 80-sonen. Det er til fordel for en gruppe i samfunnet, nemlig vi som gjerne holder 80, som synes de som kjører i 95 lager pes og som synes det er helt topp at disse fortkjørerne får bidra litt ekstra til statskassen.

Eksempel 2: Tollerne tar folk som smugler inn ti kilo kjøtt mer enn det de har lov til. Det er til fordel ikke bare for bøndene som sannsynligvis får solgt ti kilo mer kjøtt gjennom de vanlige kanalene, i tillegg til at det er til fordel for de som synes det er viktig å holde hele Norge befolket og åpent (ikke se på meg...).

Jeg er litt skuffet over Hvilepuls, som høres ut som en nyliberal 18-åring som akkurat har skjønt hvilke muligheter og hvilken økonomi han kunne ha hatt, hvis ikke det var for disse hersens reglene og avgiftene da, men uten å se det større bildet av hvor komplekst et samfunn er.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Hvilepuls] #1493255 26/09/2012 07:49
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Nå gjør vel tollvesenet mer enn å bare passe på at du ikke tar med deg for mye snus og tobakk inn i landet.

Personlig er jeg veldig glad for at de stopper mye narkotika, ukjent ulovlig sprit og andre farlige produkter.

Om en voldtektsmann ikke klarer å få tak i Rohypnol og dermed feiler i forsøket på å voldta min stedatter fordi tollerne har gjort et stort beslag så setter jeg umåtelig stor pris på det.

Jeg kan være enig med deg at det burde være fri flyt av lovlige og trygge produkter over grensa men jeg er utrolig glad for at de forhindrer fri flyt av ulovlige og farlige produkter.

Redigert av Raskall; 26/09/2012 07:56. Rediger grunn: byttet ut røyk med snus. Havnet et annet ord på tastaturet enn hva som var i tankene.
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: ] #1493260 26/09/2012 07:53
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig

Hæ? Var det det du fikk ut av det? Jeg ser det da mye mer som en diskusjon om hvordan et solidaritetsamfunn til de grader belønner de som velger å bryte ut av solidariteten. At det er de som innfinner seg i konstruksjonene som virkelig er de som får svi.

Tenker du da på de som velger å ikke jobbe? I så fall er jeg helt enig med deg. Det er noe galt når nesten 1/4 del går på trygd.Kjenner flere tilfeller hvor personer som driver sport på høyt nivå er uføretrygded. Vi har skapt en trygde/snyltekultur som vil rasere velferdssamfunnet. Trygdemottakere utgjør snart så mange velgere at det blir umulig å snu. AP kjøper seg velgere med trygdekroner.

Redigert av Dexter; 26/09/2012 07:57.
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: GeirK] #1493262 26/09/2012 07:54
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Hvis jeg er i selskap og samtalen rundt bordet toucher innom en tre-fire emner i løpet av kvelden, kommenterer verken jeg eller de andre at vi ikke holder oss til det opprinnelige samtaleemnet,

Men jammen meg henger du deg opp i at noen andre gjør det ICON_WINK

Anonym5
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Dexter] #1493267 26/09/2012 07:57
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Dexter
AP kjøper seg velgere med trygdekroner.

Hvis jeg skulle tippe, stemmer brorparten av velgerne fortsatt på FrP.

http://www.dagbladet.no/2011/07/07/nyheter/arbeidsliv/politikk/innenriks/frp/17218650/

Anonym5
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Dexter] #1493272 26/09/2012 08:00
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R

Hæ? Var det det du fikk ut av det? Jeg ser det da mye mer som en diskusjon om hvordan et solidaritetsamfunn til de grader belønner de som velger å bryte ut av solidariteten. At det er de som innfinner seg i konstruksjonene som virkelig er de som får svi.

Kjenner flere tilfeller hvor personer som driver sport på høyt nivå er uføretrygded.

Nå skal det sies at sykdom ikke alltid er fysisk hemmende. Jeg har aldri syklet så mye som de 3 månedene jeg var sykemeldt våren 2010.

Man skal være forsiktig med å sette likhetstegn mellom uføretrygdet og snylter. Men at noen (mange) uføretrygdede kunne vært omskolert og fungert i 100% jobb er hevet over en hver tvil.

Alle som generaliserer er forøvrig idioter.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Dexter] #1493280 26/09/2012 08:11
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B

Tenker du da på de som velger å ikke jobbe? I så fall er jeg helt enig med deg. Det er noe galt når nesten 1/4 del går på trygd.Kjenner flere tilfeller hvor personer som driver sport på høyt nivå er uføretrygded. Vi har skapt en trygde/snyltekultur som vil rasere velferdssamfunnet. Trygdemottakere utgjør snart så mange velgere at det blir umulig å snu. AP kjøper seg velgere med trygdekroner.

Trenger jo ikke se lenger enn til sykkelmiljøet før det er folk som sykler veldig fort som er uføretrygdet/Nav-er i viktige deler av sesongen pga vond rygg. Men det er jo sånn det har blitt nå. Man blir belønnet for å jukse.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: ] #1493284 26/09/2012 08:13
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
[
Sitat: Dan
Jeg er litt skuffet over Hvilepuls, som høres ut som en nyliberal 18-åring som akkurat har skjønt hvilke muligheter og hvilken økonomi han kunne ha hatt, hvis ikke det var for disse hersens reglene og avgiftene da, men uten å se det større bildet av hvor komplekst et samfunn er.

Nettopp, det var slik jeg oppfattet det og. Vi snakker ikke lenger om 'survival of the "fittest" ', men om den nakne sannhet:

Det er påfallende hvor skråsikre folk er på at vi er noe annet enn den samlede sum av forhåndsbestemte molekyler.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Raskall] #1493286 26/09/2012 08:16
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Sitat: Raskall

Man skal være forsiktig med å sette likhetstegn mellom uføretrygdet og snylter. Men at noen (mange) uføretrygdede kunne vært omskolert og fungert i 100% jobb er hevet over en hver tvil.

Alle som generaliserer er forøvrig idioter.

Tror man skal være forsiktig med å ikke sette likhetstegn også. Tror mange kjenner tilfeller hvor folk kunne gjort mer for sin egen situasjon. Virker som noen tror at alle andre har jobber som er bare morsomme, kjenner ikke mange som alltid synes det er moro på jobb?

Det siste du skriver var vel ment som en generalisering ICON_SMILE

keo
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: bjerkseth] #1493287 26/09/2012 08:17
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: bjerkseth

Trenger jo ikke se lenger enn til sykkelmiljøet før det er folk som sykler veldig fort som er uføretrygdet/Nav-er i viktige deler av sesongen pga vond rygg. Men det er jo sånn det har blitt nå. Man blir belønnet for å jukse.

Det er så på tryne. Og flere av de er helt i norgestoppen både i landevei miljøet og mtb miljøet.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Raskall] #1493294 26/09/2012 08:23
Johnny Yuma Offline
Avhengig
Avhengig
Nå handler vel mye av sykkelsport om å være god til å snylte. Få en annen dust til å ta så mye av vinden som mulig. Og hvis man blir spurt om man vil være med å dra så er det jo bare å slenge ut en " Sorry, jeg er helt kjørt.." Så er det bare å stille uthvilt til spurten og høste fordelene.
Ikke rart noen skjønner at dette funker hos NAV også ?

Redigert av Johnny Yuma; 26/09/2012 08:24.
Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: anonym5] #1493324 26/09/2012 09:21
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: pontiff
AP kjøper seg velgere med trygdekroner.

Hvis jeg skulle tippe, stemmer brorparten av velgerne fortsatt på FrP.

http://www.dagbladet.no/2011/07/07/nyheter/arbeidsliv/politikk/innenriks/frp/17218650/

Morsomt. Selv om FRP til tider flørter med et kristent verdigrunnlag så er(?) det tydeligvis forskjell mellom kristne verdier og kristne verdier. Eller er forskjellen enda mer elementær?

Men blant Frp's velgere svarte 13,5 prosent trygd. Blant Ap-velgerne var trygdeandelen 7 prosent.

Færrest trygdede finner vi i Venstre og Kristelig Folkeparti med henholdsvis 3,3 og 4,7 prosent. I akademikerpartiet SV er andelen nesten like høy som i Frp med 12,3 prosent. Blant Senterpartiets velgere svarer 12,9 prosent at hovedinntektskilden er trygd.

Syndt at Venstre ødelegger for mer spekulering.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: Raskall] #1493328 26/09/2012 09:25
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det jeg synes er trist med alt dette er at unge mennesker som ønsker mer enn alt annet å jobbe, bidra og føle seg nyttige, men pga. reelle helseproblemer må heve trygd for å ha til livets opphold, blir stigmatisert mot og stemplet som late unnasluntrere og trygdesnyltere.

Det, og at disse får liten forståelse og lite hjelp hos NAV nettopp fordi de der fokuserer på å kjempe mot trygdesnylting fremfor å hjelpe de som trenger det.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: ] #1493333 26/09/2012 09:35
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Er det så mange ikke-norske stemmeberettigede som går på trygd og stemmer FRP?

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: ] #1493341 26/09/2012 09:40
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Er det 'å ydmyke' det samme som å ikke stille krav?

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: GeirK] #1493342 26/09/2012 09:42
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt

Så etter ditt syn er også politiet, skatteetaten, byggesakskontoret, skoleverket, parkeringsetaten, mattilsynet og en rekke andre offentlige etater fullt av drittsekker fordi de innskrenker folks personlige frihet til å gjøre akkurat som de vil?

Yes.

Re: Nå er jeg sint på vegne av alle (sykelig) feite [Re: ] #1493345 26/09/2012 09:45
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tange
Er det så mange ikke-norske stemmeberettigede som går på trygd og stemmer FRP?

Nå snakket jeg ikke om ikke-norske, men norske som ikke snakker tilstrekkelig godt norsk. Og nei, jeg tror de aller fleste trygdede i denne gruppen stemmer noe annet enn frp.

Da forsnakket du deg nok litt, "Hvordan gjorde de med stemmeberettigede som ikke snakket norsk?"

Men siden vi får håpe at våre norske akademikere i hvertfall kan tilstrekkelig godt norsk så trur jeg ikke det har vært av særlig stor betydning for undersøkelsen:

I akademikerpartiet SV er andelen nesten like høy som i Frp med 12,3 prosent.

Side 4 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support