Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Vi sykklister må jo følge loven !

Vi sykklister må jo følge loven ! #1487179 16/09/2012 19:35
O
Oekern Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
O
Etter noe over en månedes sykkling til og fra arbe på hovedveien er jeg forundret over en ting. (Forrige bosted i Oslo gjorde at jeg kunne benytte parker osv hele veien så jeg unngikk hovedvei)

På den 2.8km veien jeg har, går ca 1.8 på hovedvei - og da må jo jeg følge reglene som en bilist. Det er det jo utrolig mange andre syklister som ikke gjør.
Jeg kjenner jeg blir veldig irritert over dette.

Dette innebærer da (spesielt) sykkling på rødt lys, ikke overholde vikeplikt for buss som blinker ut fra holdeplass og ikke å følge påbudt kjørefelt.

Dette ser jeg nesten hver eneste dag og irritasjonen må ut kjenner jeg.
Det er noe så forbanna irriterendes...

Jeg sier ikke at jeg er perfekt selv for det er jeg ikke, men vi må da pokkern meg væra bedre enn at vi selv skal væra idioter i trafikken..

Disse sykklistene er jo da fru kontordame samt treningsnarkomanen her på forumet. (Dette ser jeg da utifra sykkel/utstyr/kjørestil)

Noen som er enig/uenig her ?

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487214 16/09/2012 20:11
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Man legger merke til de som oppfører seg dårlig.

Hvis du mener spesiellt mange syklister bryter regler. Hva tror du er grunnen til det, og hva foreslår du som mulig løsning?

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487224 16/09/2012 20:28
H
HeidiF Offline
Entusiast
Entusiast
H
Mitt råd er å slutte å la deg irritere. Andres slendrian i trafikken, bør ikke påvirke vår hverdag i nevneverdig grad. Brudd på trafikkregler, ser vi jo hver dag, både fra syklisters og bilisters side.
Jeg mener slett ikke at det er greit at slikt skjer, men "blodtrykket mitt, får de aldri" ICON_WINK

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487246 16/09/2012 21:05
O
Oekern Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
O
Jeg har ingen løsning på problemet og forventer ikke at andre har det heller.

Grunnen til at jeg blir irritert er jo at det skader folk sitt syn på oss sykklister.
Det er jo klart at det provoserer og irriterer andre en meg. Spesielt bussjaføren, trikkeføreren og bilisten som må bremse opp fordi en syklist sykkla på rødt lys.

Hvorfor dem gjør det, aner jeg ikke. Kanskje de føler de sparer tid i sin travle hverdag. (Snakk om tid, så er det jo veldig lite)

En ting kan jo være mere politi til bøtlegging, men så lite penger og resurser de har er jo det bare og glemme.

Redigert av Oekern; 16/09/2012 21:07.

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487248 16/09/2012 21:06
G
Gråstein Offline
Besatt
Besatt
G
Jeg irriterer meg over det samme, fordi andres lovbrudd går utover meg. Når jeg roer ned for å slippe ut bussen venter bussen til jeg har stoppet, for han vet ikke om jeg er en av de relativt mange som gir faen eller ikke. Og vi har vel alle opplevd biler som stopper for oss selv om det er vi som har vikeplikt? Det skjer selvfølgelig fordi bilistene ikke stoler på syklister generelt. Dermed er det JEG som blir ender med å stoppe helt opp og se på bilen, mens han som bryer loven kommer seg frem samtidig som han ødelegger for meg.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487294 17/09/2012 05:58
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har ved anledning (etter å ha sett at det ikke er bil bak) lagt inn breisladd på sykkelen når jeg stopper på rødt lys/rød mann.

Det har flere ganger irritert voksne menn som ikke hadde intensjon om å stoppe. Så sier du til de "Dæh, der var det så vidt vi rakk å stoppe for det røde lyset".
Da blir de bare stille. Slik kan man oppdra verden én person om dagen :-D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Knirkekne] #1487298 17/09/2012 06:23
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Knirkekne
Jeg har ved anledning (etter å ha sett at det ikke er bil bak) lagt inn breisladd på sykkelen når jeg stopper på rødt lys/rød mann.

Det har flere ganger irritert voksne menn som ikke hadde intensjon om å stoppe. Så sier du til de "Dæh, der var det så vidt vi rakk å stoppe for det røde lyset".
Da blir de bare stille. Slik kan man oppdra verden én person om dagen :-D

Haha! Den likte jeg! ICON_SMILE

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Gråstein] #1487343 17/09/2012 07:45
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P
Sitat: Gråstein
Og vi har vel alle opplevd biler som stopper for oss selv om det er vi som har vikeplikt? Det skjer selvfølgelig fordi bilistene ikke stoler på syklister generelt.

Og når vi kjører bil, har vi vel alle opplevd syklister som stopper for oss selv om det er vi som har vikeplikt?
Det skjer selvfølgelig fordi syklistene ikke stoler på bilister generelt.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Knirkekne] #1487346 17/09/2012 07:47
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P
Sitat: Knirkekne

Før du legger inn breisladden - ikke glem at det er tillatt å sykle mot rød mann hvis det er klart og ikke til hinder.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: HeidiF] #1487361 17/09/2012 08:08
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: HeidiF
Mitt råd er å slutte å la deg irritere. Andres slendrian i trafikken, bør ikke påvirke vår hverdag i nevneverdig grad. Brudd på trafikkregler, ser vi jo hver dag, både fra syklisters og bilisters side.
Jeg mener slett ikke at det er greit at slikt skjer, men "blodtrykket mitt, får de aldri" ICON_WINK

En syklist som bryter reglene blir lagt merke til i større grad enn førere av bil. Vi har et frynsete rykte, og dette bør alle hjelpe til å gjøre noe med.
Følg regler der vi må, også kjører vi bajas der vi kan det.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487380 17/09/2012 08:33
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Enig med siste taler, bortsett fra at jeg vil skrive om den siste setningen:

Følg regler der vi skal, og så kjører vi bajas der vi kan.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: P_Dalen] #1487420 17/09/2012 09:29
jonhol Offline
Fersking
Fersking
Sitat: P_Dalen
Før du legger inn breisladden - ikke glem at det er tillatt å sykle mot rød mann hvis det er klart og ikke til hinder.

Er det egentlig tillatt? Du har lov til å gå, men tror du kan få bot om du sykler på rød mann. Altså er det fullt lovlig å gå av sykkelen og gå over.
Minner om skilt som står noen steder: på sykkel er du kjørende ICON_SMILE

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: jonhol] #1487432 17/09/2012 09:47
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487505 17/09/2012 11:49
jonhol Offline
Fersking
Fersking
Da er den grei!

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487560 17/09/2012 13:16
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Quote:
Noen som er uenig her ?

Ja, jeg. Selv om sykkelen er mitt primære transportmiddel som trafikant så føler jeg ingen tilhørighet til dine "Vi syklister" eller andres "oss".

Selv om alle syklister i landet oppfører seg som egoistiske drittsekker i trafikken, inkludert meg selv, så forventer jeg at mine barn blir ansett og behandlet som en hvilken som helst annen MEDtrafikant når de er ute og sykler.

"Vi syklister", my ass!

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: NjuK] #1487627 17/09/2012 14:35
H
HeidiF Offline
Entusiast
Entusiast
H
Sitat: NjuK

En syklist som bryter reglene blir lagt merke til i større grad enn førere av bil. Vi har et frynsete rykte, og dette bør alle hjelpe til å gjøre noe med.
Følg regler der vi må, også kjører vi bajas der vi kan det.

Joda, men det er mange med et frynsete rykte i trafikken. Audisjåfører, f.eks...og alle japanske biler, som leveres uten blinklys.
Poenget mitt, er at det etter mitt syn, er unødvendig å la seg irritere over andres feil og mangler i den grad trådstarter signaliserte.
Det må jo bli fryktelig slitsomt etter hvert.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487774 17/09/2012 18:39
FHanserud Offline
Avhengig
Avhengig
Ideen min om at alle suger gjelder kanskje enda sterkere i trafikken enn ellers.

Fin livsfilosofi forresten, ingen forventninger til noen gir bare positive overraskelser. Anbefales.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487841 17/09/2012 20:13
O
Oekern Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
O
Men hva er det som gjør at vi bryter så mange regler i trafikken ?

Oppfører vi oss ikke som folk når vi er på besøk ?
Prøver, og gjør vi ikke en god jobb på arbe ?
Prøver vi ikke på det beste og gjøre livet til kjæreste/samboer/ektefelle tilfreds ?

Hva er det som gjør at vi blir så forbanna idiotskaller i trafikken ?

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487850 17/09/2012 20:27
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Er folk virkelig så dumme at de tror denne tråden skal ha noen som helst oppdragende virkning på meg?
Jeg tenkte jeg ikke skulle gidde å skrive, men jeg lar meg provosere bittelitt. Så skriver jeg derfor allikevel.
Jeg gir faen.
Jeg sykler som jeg føler for.
Jeg sykler på rødt når jeg synes det er liten nok risiko til at bekvemmeligheten veier opp for det.
Da jeg syklet til jobb og måtte pendle til helsestasjon (drittunger), var det et veikryss med avsvigning hvor det faen meg aldri ble grønt. Det ble bare aldri grønt, og jeg dreit i å vente.
Jeg har blitt meia ned engang. Da ventet jeg til det ble grønt, og brukte ikke huet, fordi jeg var stressa. Har mer dårlig samvittighet for å ikke ha vært nok oppmerksom, enn at jeg ikke følger regler.
Jeg har ikke noen tillit til bilister uansett om jeg kjører hensynsfullt eller driter i alt. De er egoister like fullt, de lager seg regler i hodene sine for å rettferdiggjøre hva de irriterer seg over, og generelt irriterer de seg over sykler i veibanen, spesielt når det er sykkelvei ved siden av.
De kommer ikke til å kjøre ned meg noe mer om jeg synder foran andre bilister. Det er så mange bilister at det ser jeg på som uavhengig adferd. Og regelrytterene her kommer jo fortsatt til å kjøre pent, selv om jeg er en gris.
Nei, sikkerheten min er kun ivaretatt i trafikken fordi bilister ikke ønsker å skade lakken sin, eller risikere å bli tatt i en hit and run.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: HeidiF] #1487856 17/09/2012 20:34
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: HeidiF

Poenget mitt, er at det etter mitt syn, er unødvendig å la seg irritere over andres feil og mangler i den grad trådstarter signaliserte.
Det må jo bli fryktelig slitsomt etter hvert.

Du tar feil. Det er nødvendig. Han har ikke noe valg. Han har ikke valgt foreldrene som trøkket ham ut, og oppdragelsen han har fått. Han har blitt sånn, verden har formet ham sånn. Det får vi ikke gjort noe med, og han kommer til å fortsette å irritere meg. Husker jeg hadde en overlege (ikke-syklist) som fortalte stolt om sin datter som hadde kjeftet på to damer som tok opp plass på gangveien/gikk i bredden. Et pretensiøst rasshøl. Noen folk har et religiøst forhold til regler, og sidestiller moral og lovlydighet. Verden er full av tullinger.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487861 17/09/2012 20:43
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Oekern

Hvem er vi? Snakk for deg selv, jeg holder meg til trafikkreglene.

Jeg mener å se omtrent like stor andel regelbrudd uansett fremkomsttype. Joda jeg ser en større andel syklister mot rødt lys, mens bilistene og motorsyklistene er sterkt overrepresentert på fartssynder. Samtidig må jeg anse min observasjon mangelfull i statistisk validitet så jeg skal begrense hvor mange konklusjoner jeg drar av dette. Jeg kjøper imidlertid ikke konklusjonen din om at syklister er så mye verre i trafikken enn andre.

Noen spekulasjoner kan jeg likevel komme med. Jeg tror mange av de som kjører på rødt gjør det for at de føler seg uytrygge når de skal starte samtidig som det er en bil på siden. En generellt lavere respekt for rødt lys kan det nok likevel være og mange sykler over steder der det ikke praktisk sett kan oppstå fare. Legg merke til at det er særdeles vanskelig å spore opp ulykker p.g.a. at syklister kjører på rødt, en skulle tro dette var dagligdags om sykling mot rødt var så risikabelt og utbredt.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487862 17/09/2012 20:44
O
Oekern Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
O
Ja, jeg kommer fortsatt til og oppføre meg i trafikken - og som jeg skjønner kommer du til og fortsette og være en "idiot".

Poenget med denne tråden her var jo og se hvor mange av oss som er veldig glad i sykling (Ergo, medlemmer av forumet) som er opptatt av hvordan "vi" oppfører oss.

Når "vi" har et så dårlig rykte som "vi" har må vi jo gjøre vårt beste for og motbevise dette, syns nå jeg.

Jeg har aldri fått så mye klager og kjefting som etter at jeg ble syklist.

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: sverreb] #1487867 17/09/2012 20:49
O
Oekern Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
O
Sitat: sverreb

Hvem er vi? Snakk for deg selv, jeg holder meg til trafikkreglene.

Jeg mener å se omtrent like stor andel regelbrudd uansett fremkomsttype. Joda jeg ser en større andel syklister mot rødt lys, mens bilistene og motorsyklistene er sterkt overrepresentert på fartssynder. Samtidig må jeg anse min observasjon mangelfull i statistisk validitet så jeg skal begrense hvor mange konklusjoner jeg drar av dette. Jeg kjøper imidlertid ikke konklusjonen din om at syklister er så mye verre i trafikken enn andre.

Noen spekulasjoner kan jeg likevel komme med. Jeg tror mange av de som kjører på rødt gjør det for at de føler seg uytrygge når de skal starte samtidig som det er en bil på siden. En generellt lavere respekt for rødt lys kan det nok likevel være og mange sykler over steder der det ikke praktisk sett kan oppstå fare. Legg merke til at det er særdeles vanskelig å spore opp ulykker p.g.a. at syklister kjører på rødt, en skulle tro dette var dagligdags om sykling mot rødt var så risikabelt og utbredt.

Sa vi som i gruppe syklisten vi, men det ble feil. Beklager.
Jeg har aldri sagt at vi representerer masse regelbrudd, men hva jeg opplever på ca 1.8km hovedvei gjennom oslo sentrum..
Og hvorfor dra inn bilister ? Om de gjør feil i sin bil - er det da greit at jeg eller du på sykkel også gjør feil, bare fordi andre gjør det ?

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487875 17/09/2012 20:59
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er et lyskryss i nabolaget hvor jeg alltid sykler på rødt søndag morgen. Det har slik sensor som ikke oppfatter meg, så da overholder jeg vikeplikten i stedet.
Lyskrysset virker jo ikke slik det skal, så da følger jeg skiltingen.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Oekern] #1487884 17/09/2012 21:08
sverreb Offline
Besatt
Besatt

Sa vi som i gruppe syklisten vi, men det ble feil. Beklager.
Jeg har aldri sagt at vi representerer masse regelbrudd, men hva jeg opplever på ca 1.8km hovedvei gjennom oslo sentrum..
Og hvorfor dra inn bilister ?

Fordi du startet tråden med bl.a. denne setningen:

...og da må jo jeg følge reglene som en bilist. Det er det jo utrolig mange andre syklister som ikke gjør."

Det kan virke som om du mener syklister er så utrolig mye verre enn andre. Min påstand at, ja det finnes regelbrudd blant syklister, men ikke noe vesentlkig mer eller mindre en det man finner hos andre trafikantgrupper.

Quote:

Om de gjør feil i sin bil - er det da greit at jeg eller du på sykkel også gjør feil, bare fordi andre gjør det ?

Jeg mener ikke det er greit at man gjør feil. Jeg mener imidlertid at det er lite å hente med moraliserende prekner, man må heller se hva man kan gjøre strukturellt. Man høster stort sett det man sår.

Redigert av sverreb; 17/09/2012 21:09.
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Valentino] #1487890 17/09/2012 21:11
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Valentino
Det er et lyskryss i nabolaget hvor jeg alltid sykler på rødt søndag morgen. Det har slik sensor som ikke oppfatter meg, så da overholder jeg vikeplikten i stedet.
Lyskrysset virker jo ikke slik det skal, så da følger jeg skiltingen.

Har du prøvd å kontakte veiansvarlig? Dette var et problem i ett av lyskryssene jeg bruker. Jeg kontaktet så bymiljøetaten som justerte sensoren. Det virket noen dager etter jeg varslet.

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: sverreb] #1487960 18/09/2012 06:38
Dan Offline
More than words
More than words
Jeg tror mange av de som kjører på rødt gjør det for at de føler seg uytrygge når de skal starte samtidig som det er en bil på siden.

Det tror jeg er en rasjonalisering som noen syklister bruker for å sykle over hele krysset på rødt. Hvis de virkelig var redde for bilen som står og venter ved siden av dem så er det jo bare å trille frem slik at de står litt foran bilen.

I det hele tatt tror jeg ikke det er noen trafikantgrupper som rasjonaliserer så mye som syklister gjør. Grunnen er ganske enkelt at sykkel er et fantastisk effektivt transportmiddel hvis man passerer fotgjengere i 30 km/h og sykler på rødt, mens det derimot er ganske treigt og ineffektivt hvis man stopper for rødt og stoppskilt og bremser ned til 10 km/h hver gang man skal passere en fotgjenger. Resultatet blir at syklister finner på alle mulige argumenter overfor seg selv for å forsvare at de sykler som tullinger. (Ikke ment til deg sverreb, men bare som en generell betraktning. Og for å gjøre det klart så sykler jeg omtrent aldri på rødt og bremser ned skikkelig ved trang passasje av fotgjengere.)

Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Dan] #1487990 18/09/2012 07:27
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er en sykkelbølle, men jeg bøller ikke lenger.

Jeg vet ikke om jeg rasjonaliserer når jeg kommer til et kryss med rødt lys, men før pleide jeg stort sett å sykle på uavhengig av fargen på lyset, så lenge jeg ikke risikerte et kræsj.
Nå gjør jeg som Dan, bremser ned for fotgjengere og overholder vikeplikt og følger lysene*, og jeg opplever at turen på jobb er mer behagelig og mindre stressende.
Det beste er at de 7km jeg har til jobb tar ca. to minutter lenger når jeg følger reglene enn når jeg bare trykker på.

*unntatt rød mann og i krysset Fjordgata/Søndre gate

Redigert av Vanilla Ninja; 18/09/2012 07:42. Rediger grunn: Lyskryss uten føler og trafikk, ja.
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Vanilla Ninja] #1487992 18/09/2012 07:29
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg gjør unntak ved de kryssene som ikke reagerer på sykkelen min og som ikke har fotgjengerfelt.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Vi sykklister må jo følge loven ! [Re: Dan] #1488020 18/09/2012 08:14
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P
Sitat: Dan
Jeg tror mange av de som kjører på rødt gjør det for at de føler seg uytrygge når de skal starte samtidig som det er en bil på siden.

Det tror jeg er en rasjonalisering som noen syklister bruker for å sykle over hele krysset på rødt. Hvis de virkelig var redde for bilen som står og venter ved siden av dem så er det jo bare å trille frem slik at de står litt foran bilen.

Syklister som er redd for å stå ved siden av en bil, er antakelig ikke mindre redd for å stå rett foran den samme bilen helt til det blir grønt. Veldig mye av den rødlyssyklingen jeg ser, er "tjuvstart" like før lyset skifter. Her tror jeg "utrygghetsforklaringen" har noe for seg.

Sitat: Dan
I det hele tatt tror jeg ikke det er noen trafikantgrupper som rasjonaliserer så mye som syklister gjør. Grunnen er ganske enkelt at sykkel er et fantastisk effektivt transportmiddel hvis man passerer fotgjengere i 30 km/h og sykler på rødt, mens det derimot er ganske treigt og ineffektivt hvis man stopper for rødt og stoppskilt og bremser ned til 10 km/h hver gang man skal passere en fotgjenger. Resultatet blir at syklister finner på alle mulige argumenter overfor seg selv for å forsvare at de sykler som tullinger.

Jeg synes ikke sykkel er et treigt og ineffektivt transportmiddel selv om jeg stopper på rødt og følger trafikkreglene etter beste evne. Vi har en god del lovlige privilegier, som å kjøre forbi køen på høyre side, bruke fortauet for å forsere røde høyresvinger, bruke snarveier som er stengt for biltrafikk, osv.

Jeg har ingen tro på at syklister har andre personlige egenskaper, tar større risiko eller er større tullinger, enn andre mennesker. Hvis det likevel er slik at syklister tøyer reglene mer enn andre trafikanter, så tror jeg det har andre årsaker:

1. Er en vei f.eks. skiltet "forbudt for alle motorkjøretøyer", er det ikke uvanlig at kryssende vei er skiltet med svingforbud eller svingpåbud. Det kan da ikke være så nøye? Slik lemfeldig skilting etterlater et inntrykk av at det ikke er så nøye om syklister følger trafikkskiltene.

2. På gang/sykkelveier (til og med nye sykkelveier med fortau), hvor det er lysregulerte kryss, mangler det som regel trafikklys for syklende. Ingen av trafikklysene gjelder da for oss. Dette etterlater et inntrykk av at syklister får klare seg som best de kan.

3. Uklare vikepliktsregler (spesielt på G/S-vei) gir inntrykk av at vikeplikten ikke er så farlig når man sykler.

4. Lyskryss som ikke skifter til grønt før det kommer en bil, gir syklistene det budskap at det ikke er så nøye med trafikklysene.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå