Har en commencal supreme DH med avid code (gamle typen). Alt er fra 2009.. Har hatt jevnlig service (lufting) hos kjent verksted i Oslo med godt resultat, og dro tilbake for bremseservice/lufting i forbindelse med bytte av klosser.
Problemet nå er at bremsen nesten ikke tar før hendelen er helt inne ved holka, og noen ganger ikke en gang da. Blir noen ganger bedre ved å pumpe bremsen litt, men effekten går raskt over. Jeg dro innom de for å forklare problemet, og de så jo med en gang det var noe feil. Så han tar en ny sjekk, sier han prøver å etterfylle olje men det er helt fullt og garanterer det ikke er luft der. Sier også at bremsen er gammel, og jeg nok burde kjøpe ny. Men spør meg så om jeg lagrer sykkelen på hodet, om jeg gjør det kan luft vandre oppover og føre til dette problemet. Jeg lagrer sykkel på hodet av og til (etter råd fra samme sjappe), men aldri hatt problemer med dette tidligere.
Altså:
- Mekaniker sier at systemet er garantert tomt for luft. Men OM det er luft i systemet, kan dette vandre oppover ved lagring på hodet og føre til lignende problem. Betyr ikke dette at det nå har kommet luft i systemet?
- Bremsen virka perfekt før denne servicen, hva kan ha skjedd?
Ble langt og kronglete skrevet. Men håper noen tar seg tid til å lese og svare. Takk!
Redigert av hjelmkamerat; 11/09/2012 17:11.