Flott bruksramme, men $950 er stor overpris i mine øyne. Var det Xizang ville det stille seg annerledes, men som avdem påpeker er Lightning en asiaprodusert "billigversjon". Omtrent som Klein under Trek. Dessverre er det også visuellt stor forskjell på disse modellene, Xizang var polert, mens Lighting var brushed.
Lighting er barn av slakteperioden i terrengsykkelbransjen, da produksjon i USA ble lagt ned over en lav sko og flyttet til Asia for å spare kostnader. Omtrent bare de små overlevde, og selv mange store gikk konk. GT ble jo solgt, Cannondale gikk konk, Rock Shox ble slukt av SRAM på brutalt vis osv.
Når det er sagt så må da denne Lightingen være en utmerket bruks-terrengsykkel/bruks-retrosykkel, også til hard sykling i skog! Er lettere enn stålrammene og antageligvis mer holdbare enn alu (riktignok er Zaskar en tanks da). Om man var veldig motivert og utholdende kunne man dessuten lage en Xizang-kopi ved å polere den opp (litt av en jobb i så fall)
Fet den der ja. Husker jeg hadde al-mega med Xtr M900 da den var ny. ti-mega var jo bare en fjern drøm. En kompis av meg gikk over stokk og stein og fikk kjøpt en ti-mega som han hadde i mange år inntil den ble stjålet i bilen hans. Syns det ble litt vel mye flex i krankhuset på den jeg men. Den er jo helt klart en klassiker. Hmm jeg tror faktisk jeg vet om en som har en liggende laaaangt inne på loftet et sted;-)
You're born. You Ride A Few Bikes. You Buy A Klein. You Go To Heaven. Then You Die..
Stemmer, KHS og mange andre merker brukte dem også. Synes Zoom er undervurdert, god kvalitet, greit utseende, lav pris. 130 grams solid styre i 1992, ikke verst!
Plutselig dukket det opp en Ultimate til, selgeren så vel den andre annonsen og tenkte at nå er tiden inne. Denne rammen er det ikke laget mer enn 60 stk av.
Så fin da. Det var en i det designet jeg siklet på i sin tid. Detaljer finnes over i DBS Interzazionale-tråden. Fint jeg ikke driver med vintage/ræl ellers hadde jeg kjøpt den.
Ultimaten i normal størrelse ble trukket fra bayen etter å ha nådd $4500, dvs ble sannsynligvis solgt under bordet for en slik høy sum, mens den store gikk for £1000.
Kriminelt lik min Moser. Samme dropout, samme gaffel og samme muffer i styrerøret, men min er finere. Synes egentlig at innfestningen til setestaget på den der var litt veldig stygg..
Han hadde en til i går, det var en racer. Tror det var en Centurion Grand Le Mans som så temmelig pen ut. Den var og priset til 150 og nok et mye bedre kjøp. Ble ihvertfall fjernet fra annonsen veldig fort, noe som tyder på en rask kjøper.
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/