Hvilken størrelse kjører du da? Large og xl i Liteville går med 650B hvis du ønsker det.
Jeg har ikke prøvd Cuben, men den ser snasen ut. Men Liteville er en sykkel ikke alle har og tiltrekker seg mye oppmerksomhet. Og MK10 har fantastisk kule detaljer fra Syntace.
er usikker på om jeg skal kjøre L eller XL, er 192cm.
Føler lzm at hvis jeg kjøper no sært så blir jeg litt mer glad i det. bytter nå ut sykler hvert år, men med planer om å kjøpe hus så kommer jeg ikke til å ha råa til å bytte så ofte.
dmn, var lzm bestemt på en scott Genius 720 meeen den var for vanlig og føltes litt tung i baken.
G-sport Tillertorget. Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger. ____________ Daniel
Re: STEREO SUPER HPC 160 SL eller Liteville 301 Mk10
[Re: Danfea]
#148208408/09/201217:25
Stereoen blir jo fort like "komers" og vanlig som scott'n i mitt hode.... Så av de nevnte virker Liteville fort som det mest spennende og eksotiske valget, selv om tysk ingeniør-skap og presisjon fra øverste hylle, laget i aluminium og med et så klassisk utseende kanskje ikke faller under kategorien eksotisk...
#148208808/09/201217:27
liteville er lzm noe eget, få som tråkker rundt på det. eneste jeg er skeptisk til er at opphenget slår oppover, høyere enn overrøret. kan dette komme i konflikt med "understellet" om du skulle være serdeles uheldig?
G-sport Tillertorget. Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger. ____________ Daniel
#148208908/09/201217:28
Synes at MK10 har blitt mer eksotisk, biffet en del opp rørene her og der, noen av rørene har 5 til 8 ganger blitt buttet. Så Raymond, den dagen vi treffes så kan du ta og titte på den og du vil legge merke til at det er ikke lenger den kjedelige ramma på markedet.
liteville er lzm noe eget, få som tråkker rundt på det. eneste jeg er skeptisk til er at opphenget slår oppover, høyere enn overrøret. kan dette komme i konflikt med "understellet" om du skulle være serdeles uheldig?
Det skjer ikke. Den hever seg maks 10-15 cm. Og når du har nøttene dine så lavt, så ligger du vanligvis bak setet, ikke foran det.
Du skal, om du ikke har ekstremt korte bein, ha Sultan i XL. Og uansett hvor mye jeg elsker Liteville, så er det Sultan du vil elske høyest. 69,5 grader.
DW-link er et bedre oppheng enn HL. Turner har supre glidelagre i svingpunktene som varer ektremt lenge og er enkle å vedlikeholde.
29" sykkel med 125mm har bredere bruksområde enn 160mm 26.
I ren fremkommelighet vil jeg si at 125/29 er ca som 140-150mm 26.
125mm vandring er ikke mer enn 125mm når du feks lander, så her er 160 bedre.
Kjenner ikke mange som øsnker seg tilbake til 26 med mye vandring etter at de har brukt 29 med litt mindre en stund, men de finnes jo.
Er man stor og skal ha en allrounder, som kan bankes på sti, men også settes opp med raskere hjul til feks bukkerittet el. er Sultan et meget godt alternativ.
Ramma veier mer enn nye karbonrammer, men bare litt mer enn 301
e
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***
Har nå en 26" med 120mm (merida one-twenty xt-d) bygd helt toppspekka. sykkelen er utrolig kvikk og klattrer sykt bra. men ned så er den nærvøs og gir lite rom for feil.
#148213008/09/201218:06