Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen?
|
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen?
[Re: oyvin]
06/09/2012 19:34
|
Hardcore Old-schooler
formerly known as Erik Angvik
|
Milde måne hvor får dere alt dette fra? Kanskje på tide og bli med på tur og se hvor fint vi har det. Dette er noe vi sier her inne for og fyre opp stemningen også blir det kanskje en kul tur ut av det. De er da ingen som kaller noen som helst når vi møtes. Jeg heter forsatt Erik og ikke satans Erik, jeg har aldrig kalt Baronen eller Polka for noe annet enn hva de heter.
Aaaa nå skjønner jeg hvorfor dere er sånn.
Arne, Dan, Knut og Øyvind jeg beklager hvor dum kan jeg bli, burde ha skjønt dette for lenge siden. Sorry gutter.
In a world of compromise, some don't.
|
|
|
[Re: Hardcore Old-schooler]
07/09/2012 04:57
|
Dan
More than words
|
More than words
Kanskje på tide og bli med på tur og se hvor fint vi har det. Trengs ikke. Jeg har syklet flere ganger med pinwiz, som jo er voksenversjonen av deg, og vet at han er en trivelig kar selv om han også er en forumhelt som skriver "tøffe ting som ingen andre tør". At jeg er allergisk mot kulhet er helt sikkert mitt eget problem. Heldigvis pleier jo denne kulheten å holde seg på internet, så den dagen vi treffes på en eller annen sykkeltur så har vi det helt sikkert gøy sammen. Aaaa nå skjønner jeg hvorfor dere er sånn. Dette kunne ha vært en morsom retorisk fint, egnet til å få oss til å si "nei det er vi ikke det så, selv om det er helt greit å være det". Men jeg kan ikke huske å ha sett noe særlig retorikk fra deg tidligere, så da velger jeg å tro at du bare kverner videre i ditt kulhetsspor uten å skjønne hva de voksne snakker om. Litt synd i tilfelle.
|
|
|
[Re: Dan]
07/09/2012 06:07
|
Hardcore Old-schooler
|
Dan og til dere andre tre. Jeg foreslår at vi legger denne ballen dø, vi blir aldrig enig i denne saken og jeg har bedre ting og fåreta meg en og krangle med 4 voksne karer.
Vi kan ta opp igjen tråden hvis vi møtes en gang.
In a world of compromise, some don't.
|
|
|
07/09/2012 06:18
|
Dan
More than words
|
More than words
Jeg foreslår at vi legger denne ballen dø, vi blir aldrig enig i denne saken og jeg har bedre ting og fåreta meg en og krangle med 4 voksne karer. Du trenger jo ikke å lese alt som skrives da. 
|
|
|
07/09/2012 07:02
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Dan og til dere andre tre. Jeg foreslår at vi legger denne ballen dø, vi blir aldrig enig i denne saken og jeg har bedre ting og fåreta meg en og krangle med 4 voksne karer.
Vi kan ta opp igjen tråden hvis vi møtes en gang.
Gratulerer, du må være et realt fenomen. Jeg er genuint interessert i hvordan du får til det. Ikke bare får du 12 til å være med på tur bare for å se deg sykle opp en bakke, men over 1000 som følger med på det på forumet også! Jeg fikk det dessverre ikke med meg. Enda mer utrolig er at du har klart å få negative, gammelmasoschistiske slengbemerkninger basert på noe jeg trodde var fullstendig utdaterte holdnigner om kjønn og legning til å bli skarp tone, humor og ironi (for å bruke redaktørens ord) og at mange, med redaktøren i spissen, bifaller dette og syns det er morsomt. Igjen tar jeg av meg hatten! Jeg syns dette bare er patetisk og forsøplende på et ellers supert forum, men jeg skal sykle videre alene uten tusenvis av fans som syns ALT jeg gjør er kult på mine klikkpedaler...
No added style
|
|
|
[Re: KnutAa]
07/09/2012 07:35
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Igjen tar jeg av meg hatten! Jeg syns dette bare er patetisk og forsøplende på et ellers supert forum, men jeg skal sykle videre alene uten tusenvis av fans som syns ALT jeg gjør er kult på mine klikkpedaler... Jeg synes din og andres klaging over frisk språkbruk er minst like patetisk. Må da vel for faen være lov å uttrykke seg med litt skarpere skyts enn "hva behager" og "isj" og "fordømte lømler".
|
|
|
[Re: baronKanon]
07/09/2012 07:37
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Igjen tar jeg av meg hatten! Jeg syns dette bare er patetisk og forsøplende på et ellers supert forum, men jeg skal sykle videre alene uten tusenvis av fans som syns ALT jeg gjør er kult på mine klikkpedaler... Jeg synes din og andres klaging over frisk språkbruk er minst like patetisk. Må da vel for faen være lov å uttrykke seg med litt skarpere skyts enn "hva behager" og "isj" og "fordømte lømler". Ja, DU syns at soper, homse, kjerring, russerhore er grei uttryksform. Det er notert... Jeg har også registrert at en del fedre med ganske store barn bifaller dette, noe jeg er forundret over.
Redigert av KnutAa; 07/09/2012 07:39.
No added style
|
|
|
[Re: Subs]
07/09/2012 07:38
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Jeg tror du ser nyanseforskjellene her, Baron. Det er ingen her som ikke tåler frisk språkkbruk og "skarpere skyts".
|
|
|
07/09/2012 08:40
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
@knutAa Klikk på Erik Angvik, velg se profil, velg ignorer bruker Sånn, nå slipper du å irritere deg over at du og Erik ikke har de samme meninger om alt.
- Stefan
|
|
|
[Re: Stefan77]
07/09/2012 08:48
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Eventuelt kunne jo Øyvind og gutta laget et eget underforum for "Upassende språkbruk" hvor man må krysse av en bekreftelse på at man er over 18 år og ikke nærtagende, surmaget eller generelt en kjedelig fis 
Redigert av Cmon77; 07/09/2012 08:50. Rediger grunn: Smiley. Måtte jo sette inn en blunkesmiley så jeg har "alibi" i telfelle noen blir støtt av at jeg kaller dem surmaget, nærtagende og/eller kjedelig fis
- Stefan
|
|
|
07/09/2012 08:50
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Eventuelt kunne jo Øyvind og gutta laget et eget underforum for "Upassende språkbruk" hvor man må krysse av en bekreftelse på at man er over 18 år og ikke nærtagende, surmaget eller generelt en kjedelig fis
Syns du "soper" er et greit ord å bruke om folk du er uenig med?
No added style
|
|
|
07/09/2012 09:07
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Syns du "soper" er et greit ord å bruke om folk du er uenig med?
Nei. Jeg ville ikke brukt det sjøl. Jeg ville mest sannsynlig brukt Drittsækk, Hæstkuk eller Ræffhåll (dog mest sannsynlig kun i muntlig form, og kun til folk som jeg vet skjønner konteksten av det). Jeg synes bare at de diskusjonene der lever sitt eget liv, med sitt eget klientell/subjekter og sitt eget publikum. De subjektene som blir omtalt som dette tar det neppe til seg. Jeg er en av dem som finner dem underholdende. Det er mulig oppvekst i et kystfiskersamfunn har gitt meg et innebygget "ufarliggjør kjipe ord" filter. Jeg ser at de spesifikke ordene som er brukt kan støte andre enn samtalens subjekter, og det er synd. Egentlig synes jeg det er flott at det reageres på slike ting, fremfor "Øyyyh det heter fulldemper, ikke full demper", men det er jo en mulighet å bare fremføre sitt poeng, lukke øynene og ignorere tråden/brukeren. Ofte tror jeg at man får frem poenget sitt selv om ikke motparten innrømmer feil. Det sitter lengre inne og innrømme feil enn ettertanken "kansje språkbruken min ikke er så hyggelig for andre folk". Hvis man bare kjører på så har jeg en mistanke om at man bare provoserer ytterligere og forsterker den uønskede adferden. Jeg har møtt Erik (den berømte dagen i Kirkebakken), og han er en tvers gjennom hyggelig fyr. Han står ikke og øser eder galle ut over folk og fe. @Erik, jeg vet at det finnes stisyklende homser i Oslomarka. Jeg kjenner personlig et par stykker. Russerhorer derimot har jeg tilgode å se på sykkel. Jeg tror sannsynligheten for at du språklig støter de homofile er større en russerhorer, både her på forumet og i marka.
- Stefan
|
|
|
07/09/2012 09:14
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Eventuelt kunne jo Øyvind og gutta laget et eget underforum for "Upassende språkbruk" hvor man må krysse av en bekreftelse på at man ikke nærtagende, surmaget eller generelt en kjedelig fis  Der røk den muligheten for å delta på det underforumet, er surmaget, og slipper mange kjedelige fiser!  Nei. Jeg ville ikke brukt det sjøl. Jeg ville mest sannsynlig brukt Drittsækk, Hæstkuk eller Ræffhåll (dog mest sannsynlig kun i muntlig form, og kun til folk som jeg vet skjønner konteksten av det).
[fordomsmodus]Vel og merke at du kommer nordfra og alle hadde forstått at det er bare slik dere fra nord prater. [/fordomsmodus]
|
|
|
07/09/2012 09:24
|
Dan
More than words
|
More than words
Nei. Jeg ville ikke brukt det sjøl. Jeg ville mest sannsynlig brukt Drittsækk, Hæstkuk eller Ræffhåll Og det er jo helt greie ord. Det er ikke røfft språk som er greia her. Alle er enige om at en sekk med dritt er noe negativt hvis du ikke er i manko for gjødsel, at ingen ekvine kjønnsorganer skjønner at de blir brukt språklig nedsettende og at anus ikke personlig tar det ille opp å bli brukt som skjellsord. Det du og flere ser ut til fortsatt ikke å ta inn over dere er at det er noen ord her som *ikke* i grunnen er negative og som parallelt med å brukes som skjellsord faktisk er benevnelsen på grupper av mennesker med både leseevner og følelser. Dere kjenner sikkert allesammen noen kule homser som synes hele diskusjonen er latterlig, og det er jo flott at det er noen som ikke tar det så hardt. Men risikoen er stor for at det språket dere mener er helt greit er med på å gjøre hver jævla dag på skolen eller jobben vond for ganske mange. Så for helvete bare skjønn det snart og slutt.
|
|
|
07/09/2012 09:32
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Er det bare homofile og prostituerte det er sosialt akseptert å bruke som skjellsord på forumet? Eller er rasistiske utrykk ok så lenge det er ment "ironisk"? Hva med religionshets, er det ok? Kan jeg kalle meddebattanter for "jævla muslim"? Ser dere virkelig ikke det prinsipielle i dette?
|
|
|
07/09/2012 09:33
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nei. Jeg ville ikke brukt det sjøl. Jeg ville mest sannsynlig brukt Drittsækk, Hæstkuk eller Ræffhåll Og det er jo helt greie ord. Det er ikke røfft språk som er greia her. Alle er enige om at en sekk med dritt er noe negativt hvis du ikke er i manko for gjødsel, at ingen ekvine kjønnsorganer skjønner at de blir brukt språklig nedsettende og at anus ikke personlig tar det ille opp å bli brukt som skjellsord. Det du og flere ser ut til fortsatt ikke å ta inn over dere er at det er noen ord her som *ikke* i grunnen er negative og som parallelt med å brukes som skjellsord faktisk er benevnelsen på grupper av mennesker med både leseevner og følelser. Jeg er enig.
Redigert av polkaDOT; 07/09/2012 09:33.
|
|
|
07/09/2012 10:21
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
[quote=Cmon77] Det du og flere ser ut til fortsatt ikke å ta inn over dere er at det er noen ord her som *ikke* i grunnen er negative og som parallelt med å brukes som skjellsord faktisk er benevnelsen på grupper av mennesker med både leseevner og følelser.
Dere kjenner sikkert allesammen noen kule homser som synes hele diskusjonen er latterlig, og det er jo flott at det er noen som ikke tar det så hardt. Men risikoen er stor for at det språket dere mener er helt greit er med på å gjøre hver jævla dag på skolen eller jobben vond for ganske mange. Så for helvete bare skjønn det snart og slutt. Tiltredes.
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
07/09/2012 10:30
|
Stefan77
Besatt
|
Besatt
Jeg er egentlig ganske så enig med deg Dan, og første del av innlegget mitt er egentlig en måte å demonstrere at det er mulig å overse "drittpreik" eller trashtalk. Jeg ser at de spesifikke ordene som er brukt kan støte andre enn samtalens subjekter, og det er synd. Jeg burde åpenbart ha utledet denne noe mer, og denne: @Erik, jeg vet at det finnes stisyklende homser i Oslomarka. Jeg kjenner personlig et par stykker. Russerhorer derimot har jeg tilgode å se på sykkel. Jeg tror sannsynligheten for at du språklig støter de homofile er større en russerhorer, både her på forumet og i marka. for å få frem at jeg også mener det ikke er så bra å bruke stigmatiserende uttrykk. Mitt hovedpoeng var egentlig dette: Ofte tror jeg at man får frem poenget sitt selv om ikke motparten innrømmer feil. Det sitter lengre inne og innrømme feil enn ettertanken "kansje språkbruken min ikke er så hyggelig for andre folk". Hvis man bare kjører på så har jeg en mistanke om at man bare provoserer ytterligere og forsterker den uønskede adferden. Der jeg håpet at man kunne definere hesten som død, og at man slutter å banke den. Jeg tar selvkritikk på at jeg i det hele tatt blandet meg inn i diskusjonen da jeg neppe har tilført noe som helst utover å fortsette å banke på en halvdød hest, og en viss grad av støtte til Erik, noe som åpenbart er politisk ukorrekt i noen kretser. Hvis det er noen tvil, jeg stemmer NEI til støtende språkbruk som baserer seg på seksuell legning, etnisitet eller annet.
- Stefan
|
|
|
07/09/2012 10:47
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
At homser, kjerringer osv fungerer dårlig som skjellsord kan vi være enige om alle mann. Men brukt sarkastisk kan disse også fungere. Selvfølgelig er dette vanskelig å mestre og ta på et skriftlig nettforum og derfor bør det unngås.
Samtidig er det helt på jordet å sammenligne det ordet soper, med uttrykket jævla muslim. En sammenligning må i så fall være: Er dere redde for å tryne? Er dere helt muslimer eller? Altså ordet må stå uten skjellsordet jævla foran og i seg selv bli formulert nedsettende.
At det finnes homoseksuelle stisyklister av begge kjønn tar jeg som en selvfølge. Personlig håper og tror jeg andelen homofile er større blant oss syklister enn befolkning ellers. Selv om det sikkert er stereotypisk å tro at gjennomsnittet av homofile ofte har sunnere verdier enn gjennomsnittet av heterofile.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
[Re: sykkeloyvind]
07/09/2012 11:47
|
Subs
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Samtidig er det helt på jordet å sammenligne det ordet soper, med uttrykket jævla muslim. En sammenligning må i så fall være: Er dere redde for å tryne? Er dere helt muslimer eller? Altså ordet må stå uten skjellsordet jævla foran og i seg selv bli formulert nedsettende.
Jeg sliter litt med å forstå hva du egentlig mener her. Men det er muligens fordi jeg ikke klarer å få noen logikk mellom å være redd for å tryne og å være muslim. Er det greit å trekke frem at man må være fra en bestemt trosretning hvis man er redd for å tryne, så lenge man ikke sier jævla [trosretning]?
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
07/09/2012 12:11
|
nilswithskills
Ringrev
|
Ringrev
Ikke enig Øyvind. Hvis vi ser på setningen du bruker: "er dere redd for å tryne? er dere helt (...) eller?" Et typisk ord å ha i en slik setning vil være pyse, reddhare pingle eller lignende. Ved å sette inn et ord som beskriver en større gruppe mennesker (trosretning, legning kjønn etc.) så kaller du egentlig hele den folkegruppen for pyse, reddhare osv. Det er generalisering og stigmatisering. Ikke greit!
Redigert av nilswithskills; 07/09/2012 12:12.
mvh Nils
|
|
|
07/09/2012 12:34
|
Tollef
Ringrev
|
Ringrev
Hvor går grensen? Hva med kylling, er det ok? Sikkert like mange kyllinger som russerhorer som leser her.
Skal besvare mitt eget spørsmål så man slipper å diskutere dette lenger:
Ikke ok: legning, rase, religion
Kanskje ok (dvs. se an publikum): kjønn, kjønnsorganer, vekt, yrkesgrupper
Ok: Alt annet
Ønsker man å ta til motmæle mot folk som uttrykker seg feil i forhold til fasiten over, er det viktig å ikke framstå som like stor tosk ved å stigmatisere folk som synes EA er morsom å dra på tur med.
Har merket meg at særlig en del lærere sliter med dette (wooops der tråkket jeg rett uti selv gitt!)
|
|
|
07/09/2012 12:39
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Samtidig er det helt på jordet å sammenligne det ordet soper, med uttrykket jævla muslim. En sammenligning må i så fall være: Er dere redde for å tryne? Er dere helt muslimer eller? Altså ordet må stå uten skjellsordet jævla foran og i seg selv bli formulert nedsettende. Du har rett, det kom ut annerledes enn jeg tenkte. Men du kunne jo likevel kommentert din egen versjon: synes du det ok slik du skriver det?
|
|
|
[Re: Tollef]
07/09/2012 13:37
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Ønsker man å ta til motmæle mot folk som uttrykker seg feil i forhold til fasiten over, er det viktig å ikke framstå som like stor tosk ved å stigmatisere folk som synes EA er morsom å dra på tur med.
Har merket meg at særlig en del lærere sliter med dette (wooops der tråkket jeg rett uti selv gitt!)
At EA bruker disse ordene 20 år, minst, etter at alle har sluttet å bruke disse ordene som skjellsord tyder på, og det var hele min plan, at folka rundt ham må tenke seg om. Jeg har også sittet og sett på dette en stund og stusset over hva og hvorfor og fått en slags følelse av hva som er greia. At "soper" som en negativ karakteristikk kan være sarkasme i visse situasjoner på et åpent og populært nettforum, kan jeg ikke med min beste vilje forstå. Redaktøren eller andre må gjerne eksemplifisere dette. Jeg tød til ganske ekstreme virkemidler. Jeg er ikke stolt av det men tror det var nødvendig for å nå frem. Derfor ville jeg først og fremst stigmatisere de som hoier, klapper, ler og støtter opp om det helt gale ordvalget til EA. Mitt eneste mål er å få ord som soper brukt i negativ forstand vekk fra den fine grønne skjermen på datamaskinen min. At man i det hele tatt må argumentere for hvorfor på dette forumet er absurd og det bør mange av de som har støttet EA i denne saken ta inn over seg. Grunnen til at jeg trakk fram at jeg var lærer var fordi vi skal ha en mekanisk, kategorisk, prinsipiell og beinhard linje mot all form for mobbing, basert på blant annet kjønn og legning. Dette må starte lenge før det blir mobbing, og det som kan komme i kjølevannet av ubetenksomme morsomheter når de store hordene melder seg på som ofte er problemet. Ofte kan voksenverdnen trenge litt firkantet motstand fra en som tar ting litt bokstavelig også, dessuten er det mange unge brukere på forumet. Nå er ikke min valgte metode for å få bort disse karakteristikkene akkurat etter boka og har store svakheter. Jeg var sikker på at Erik A tålte dette, også. Til slutt vil jeg si at jeg ikke trodde at Erik mente noe alvorlig med det han sa og at jeg med vilje tok det i verste mening. Jeg vet og skjønner at dette heller ikke er snakk om mobbing. Jeg er ganske sikker på at mange misliker ordvalget hans, men at kostnaden ved å si fra er for høy, pga gruppedynamikk og EAs ellers solide posisjon i sykkelmiljøet og som privatperson. Siden jeg ikke har noen posisjon blant stigutta med kred, tok jeg denne regningen. Jeg tror også fullt ut på de som sier at han er en bra fyr og jeg har ingen grunn til å tro noe annet. Det beste var om striden ble begravd på en sykkeltur over Ramstadslottet. Hadde det ikke vært for at jeg er kronisk opptatt skulle jeg invitert EA og hoffet hans på tur, med innlagt moralfilosofidebatt på toppen! Det er nok flere enn EA som har ulike personligheter på nett og i virkeligheten 
No added style
|
|
|
[Re: Arne_And]
07/09/2012 14:32
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Samtidig er det helt på jordet å sammenligne det ordet soper, med uttrykket jævla muslim. En sammenligning må i så fall være: Er dere redde for å tryne? Er dere helt muslimer eller? Altså ordet må stå uten skjellsordet jævla foran og i seg selv bli formulert nedsettende. Du har rett, det kom ut annerledes enn jeg tenkte. Men du kunne jo likevel kommentert din egen versjon: synes du det ok slik du skriver det? Jeg synes i utgangspunktet ikke at det er ok å bruke legning, etnisitet, handicap eller funksjonshemming som skjellsord. Jeg føler likevel at Eriks sarkastiske utbrudd kan sees i lys av at de såkallte stisyklistene med flate pedaler og turnsko ofte er dem som er raskest med å bruke legning som nedsettende betegnelse når det kommer til leggbarberende fartssyklister med klikkpedaler, eller bruker ordet Birkensyklist som et skjellsord. For mange er Birkensyklist en hedersbetegnelse, akkurat som homse og muslim kan være. Jeg oppfatter at Erik spiller en rolle her på forumet, der det å være ukorrekt og provoserende er en del av greia. De som har et forhold til Erik skjønner spøken, men det er fullt forståelig at det ikke er forståelig for alle. Når Harald Eia i karakter kan lire av seg uttrykk som går vesentlig lenger, er det mye som tyder på at det kan være rom for slik språkbruk i noen sammenhenger, om et anonymt nettforum er det rette for slikt er nok mer usikkert. Som halvskolert sosialantropolog er jeg selv ganske var på generaliseringer og etnosentrisme. Noen går så langt å kaller meg snilist og naiv til og med i visse sammenhenger.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
07/09/2012 15:01
|
olechr
More than words
|
More than words
Men når dere er ferdig her kan dere fortsette i beinbarberings tråden. Her er det også folk som bruker homo om de som barberer beina. Så bare å fortsette der.
Men folkens hvordan overlever dere dagen hvis dere ikke skjønner litt spøk? Tv, facebook og ellers er det da mye verre ting enn det som er i tråden her.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: baronKanon]
07/09/2012 15:01
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Jeg synes din og andres klaging over frisk språkbruk er minst like patetisk. Må da vel for faen være lov å uttrykke seg med litt skarpere skyts enn "hva behager" og "isj" og "fordømte lømler". Dette er ikke noen regel, da. Du aksepterer rett og slett mer fra folk du vet kødder, og folk du liker. Jeg hadde en roomie et par år under studiet som strødde om seg med "din neger, din jøde, din homo, gravide kjerring" osv. Nå hadde han venner som var jøder og negere, da, så jeg spurte han ene negeren mens vi satt på burger king åssen han syns det var. Det er jo de vennene jeg har, så da må jeg vel bare tåle det, sa han. Og så lo roomien min. Men jeg tror han allikevel syns det var greit at mobbinga gikk litt andre veien også. Det er sikkert noen homser, og definitivt noen lesber som sykler sti, og som setter pris på at Knut og Dan slenger litt med leppa tilbake her. Nå får Erik Anvik høre det; Erik, det får du tåle!! Du får stille opp med regnbuetrøye på en fellestrening som straff, påklistra ymca merker.
|
|
|
[Re: olechr]
07/09/2012 15:05
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Her er det også folk som bruker homo om de som barberer beina. Så bare å fortsette der. Dette er jo totalt skivebom, det er jo flere transseksuelle som barberer beina, og det er jo ikke alle transer som er homofile. Det går helt fint an å være transseksuell, og allikevel være en god stisyklist, men jeg tror det kan være litt utfordrende med klikkpedaler og høye hæler. Hvilket fører oss tilbake til....
|
|
|
[Re: olechr]
07/09/2012 15:21
|
Dan
More than words
|
More than words
Men folkens hvordan overlever dere dagen hvis dere ikke skjønner litt spøk? Det der hørtes jaggu ut som favorittargumentet fra de som skriver på facebook at de har lyst å kjøre ned syklister. Det funker jo faktisk like dårlig her også og avslører bare at den som skriver det ikke har skjønt problemet og dermed nekter for at "litt spøk" på nett er et problem i det hele tatt.
|
|
|
07/09/2012 17:26
|
Tallak
Ivrig
|
Ivrig
Hmm, de 15 minuttene jeg har brukt på å lese de innleggene som er laget siden igår får jeg ALDRI tilbake.. Godt jeg har vært ute og bygget sti OG syklet den før idag. (et bilde løser opp innleggets iboende djevelskap og bidrar naturlig til senkede skuldre, samt at undertegnede nok en gang får vist fram trynet sitt for Menigheten!) Alle argumenter er nå både hørt og sagt, så kanskje man gå tilbake til sakens kjerne: alt man gjør er basert på egne valg, om det er flats eller clicks får stå for den enkeltes regning. Jeg har clicks som er så løse at mora til Erik Angvik hadde blitt flau, men det funker for meg så da blåser jeg i at skoa mine ser ut som noe en Birken "syklist" bruker...
InstaVIMEO2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
|
|
|
|
|