Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Snus

Re: Snus [Re: kid loco] #1480379 06/09/2012 07:29
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Lag en snus-krus som sparegris. Legg på verdien av en general for hver gang du normalt ville kjøpt en boks.

Se så kan du være snusfri og kjøpe deg Enve-hjul om ikke lenge...DET bør faan meg være motivasjon nok for alle :-)

70 spenn boksen? Blir jo ganske fort et ENVE-hjulsett!

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Snus [Re: kid loco] #1480398 06/09/2012 07:50
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg snuste 5-6 bokser i uka. Sluttet ifbm en halsbetennelse, hadde ikke lyst på snus eller mat i en uke, så når halsen var fin tenkte jeg at jeg kunne bare fortsette og ikke snuse.

Har hatt lengre oppholde tidligere, men sprekt etter en stund når man føler at man har kontroll og tror man kan snuse litt.

Synes det er greit å snuse så lenge man kan holde det på et amatørnivå. Pt så balanserer jeg på kanten av stupet. Snuser en til to bleier per dag, ikke noe om kvelden og ingen ting i helgene (hvis ikke det er en fest hvor jeg snuser mye). Så lenge jeg klarer å snuse så lite som jeg gjør, så er jeg fornøyd.

For å gjøre en lang historie enda lenger. Det fysiskesuget med snus går fort over, det mentale gjør det aldri. Det er når du tror du er ferdig med snusen at du sprekker.

Re: Snus [Re: kid loco] #1480405 06/09/2012 07:57
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Jeg hadde også en halsbetennelse og det gjorde at snusen smakte skikkelig vondt, Men klarte ikke holde mer enn en uke. Jeg trapper ned for å bruke mindre snus. Merker ofte at jeg spytter ut snusen for bare og gå rett på å legge inn en ny. Det vil si at jeg går i konstant nikotinrus hele dagen og det liker jeg ikke tanken på. Kan iallefall bli flinkere til å bruke mindre.

Og husk at snusboksen kan redde livet ditt når du har syklet deg fast i en myr. http://www.youtube.com/watch?v=nNNBUcnOSLc

Re: Snus [Re: RazeFaze] #1480420 06/09/2012 08:15
S
Spencer Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sitat: RazeFaze
Lag en snus-krus som sparegris. Legg på verdien av en general for hver gang du normalt ville kjøpt en boks.

Se så kan du være snusfri og kjøpe deg Enve-hjul om ikke lenge...DET bør faan meg være motivasjon nok for alle :-)

70 spenn boksen? Blir jo ganske fort et ENVE-hjulsett!

Bedre motivasjon: Legg 70 kr i glasset hver gang du har lyst på snus.

Selv snuslagt siden 27 desember 2003 kl 1614

Re: Snus [Re: Dexter] #1480443 06/09/2012 08:40
P
PedroS Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Dexter
For å gjøre en lang historie enda lenger. Det fysiskesuget med snus går fort over, det mentale gjør det aldri. Det er når du tror du er ferdig med snusen at du sprekker.

Det er jeg ikke enig i. Jeg begynte å snuse da jeg var 13 og kuttet ut i militæret da jeg var 19. Jeg snuste mye til tider, dvs. inntil en boks General om dagen (ikke slik jålesnus som kommer i poser). I dag er jeg 44 og vemmes ved lukten av snus og kunne ikke tenke meg å ta så mye som en bittelite pris.

PedroS
Re: Snus [Re: kid loco] #1480756 06/09/2012 14:27
K
kid loco Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Da har jeg passert en uke som nikotinfri, og går nå, ifølge endel svar her inne, inn i den tøffeste fasen, uke to:-)

Ingen erstatninger er brukt, har ikke gått opp i vekt.

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: Snus [Re: kid loco] #1480760 06/09/2012 14:35
M
marius_kj Offline
Entusiast
Entusiast
M
Jeg har akkurat startet igjen etter snart to år uten. Gikk veldig greit å slutte, mest fordi jeg er sta og skulle bevise at det er enkelt. Best å være litt stor i kjeften før man skal slutte.

Har vært en lang periode uten regelmessig trening (grunnet flytting og andre dårlige unnskyldninger), og da var det fort gjort å gå og småspise og det har også blitt mye smågodt. Syntes derfor det var like greit å heller snuse enn å gå opp mye i vekt. Savnet det ikke spesielt underveis, men hver gang jeg tar en nå kjenner jeg hvor digg det egentlig var. Når det blir mer vane igjen og jeg snuser fordi jeg må ha i stedet for hvor godt det er så skal jeg vurdere å slutte igjen.

Og gratulerer og lykke til, selvsagt ICON_SMILE

"The problem with quotes found on the internet is that they're not always accurate." - Abraham Lincoln.
Re: Snus [Re: kid loco] #1480771 06/09/2012 15:10
Liol Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: kid loco
Jeg tror heller ikke snus er særlig helseskadelig, det er ikke derfor jeg vil slutte.

Selv om forskerne aldri blir enige om snus er kreftfremkallende eller ikke så tror jeg ikke at du skal gå rundt å tro at det er ufarlig. Snus og nikotin er langt i fra helsekost. Du vil gjøre kroppen din mange tjenester ved å slutt.

Re: Snus [Re: Liol] #1480787 06/09/2012 15:45
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Liol
Jeg tror heller ikke snus er særlig helseskadelig, det er ikke derfor jeg vil slutte.

Selv om forskerne aldri blir enige om snus er kreftfremkallende eller ikke så tror jeg ikke at du skal gå rundt å tro at det er ufarlig. Snus og nikotin er langt i fra helsekost. Du vil gjøre kroppen din mange tjenester ved å slutt.

Tror ikke kreftadvarselen på snusen hadde blitt fjernet, hvis det var målbar økningi kreftfaren.

Når det er sagt så er jeg helt enig med deg i at jeg tror ikke det er sunt, og det beste er å la være.

Re: Snus [Re: kid loco] #1480790 06/09/2012 15:52
klean Offline
Besatt
Besatt
Slutta for ca 3 år siden etter drøyt 25 år med general. Hadde litt samme tanker som trådstarter, dagsrutinene ble lagt opp rundt snus og det ble til slutt mye mas. Samt at ungene begynte å mase. Hadde naturlig (trodde jeg) høy hvilepuls rundt 80. Hadde altid slitt med å sovne på kvelden, min. en halvtime med ulike liggestillinger før jeg nærmet meg søvn. Etter 14 dager var jeg på 60 i hvilepuls, formen merkbart bedre. Kona var først til å reagere på at jeg sovna så snart jeg la hodet på puta. Det kan jo kanskje tolkes som en dårlig ting, men det var i alle fall et resultat ICON_SMILE Så hold ut! Kroppen vil egentlig ikke ha det.

Andreas.
Re: Snus [Re: kid loco] #1480946 06/09/2012 19:22
S
Skikongen Offline
Ringrev
Ringrev
S
Da har jeg passert en uke som nikotinfri, og går nå, ifølge endel svar her inne, inn i den tøffeste fasen, uke to:-)

Ingen erstatninger er brukt, har ikke gått opp i vekt.

Neida :-) uke to er ikke det verste, det er du ferdig med og er første uken. Dessuten har du nå fått en motivasjonsfaktor til: tar du en pris nå, så er første uken med stanhaftighet og litt lidelse forgjeves. Stå på.

Redigert av Skikongen; 06/09/2012 19:23.
Re: Snus [Re: klean] #1481061 06/09/2012 22:11
K
kid loco Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Interessant!

Har selv lenge hatt litt trøbbel med å få sove når jeg legger meg. Jobben min gjør det umulig å ha noe fast rytme, begynner på jobb kl 05.00 en dag, og kl 22.00 en annen. Så døgnrytmen blir føkka.

Denne siste uken har jeg faktisk sovna ganske greit og fort.Hvis dette er en vedvarende bieffekt av å slutte med snus, så blir jeg glad:-)

-gary fisher-
Re: Snus [Re: kid loco] #1481824 07/09/2012 23:23
rossi1 Offline
Entusiast
Entusiast
Vedder et sett med ubrukte, oransje, keramiske trinser på at du sprekker innen 1. november. Kaffe om morran blir ikke det samme, gleden av å spise lunsj og middag blir ikke den samme, gleden ved å stå opp og tenke på at du skal spise et par brødskiver og så legge innpå en fersk pris general........................ Etter treningsturen i marka.......... Det nest siste oldefaren min gjorde før han stempla ut som nittiseksåring var å legge innpå en pris med petterøes blå (ja, petterøes hadde løs snustobakk med finmalte glasskår som grov seg inn i labium inferius oris) Det siste han gjorde var å skyte opp til elgprøven på skytebanen. Her nærmer vi oss problemets kjerne: Vi må la håret gro ut på ballene.

Fight racism!
Re: Snus [Re: rossi1] #1482817 09/09/2012 20:16
G. Freeman Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: rossi1
Vedder et sett med ubrukte, oransje, keramiske trinser på at du sprekker innen 1. november. Kaffe om morran blir ikke det samme, gleden av å spise lunsj og middag blir ikke den samme, gleden ved å stå opp og tenke på at du skal spise et par brødskiver og så legge innpå en fersk pris general.................

Hva er poenget med å skrive dette i en tråd hvor trådstarter søker motivasjon? Selv om du ikke har viljestyrke selv til å kaste snusen, synes jeg det innlegget ditt var skikkelig tullete til en som gjør et respektabelt forsøk. Alle som har snuset kjenner jo til disse tingene, men enkelte tenker litt ut over ren nytelse, ser litt lenger enn egen nesetipp og ønsker å gjøre noe med det som jo uansett hvordan man vrir og vender på det er en irrasjonell avhengighet av en nervegift. Jeg kan nevne masse positive ting med snus etter mer enn 15 år med en boks løs General i døgnet, men jeg kan nevne enda flere gode grunner til å slutte etter at jeg vant kampen for snart 4 år siden. Det enkle er å fortsette. Det krever baller å slutte.

Eneste formildende er vel egentlig tidspunktet innlegget ditt er skrevet. Du satt vel litt småbrisen, snussugen og innerst inne litt enig i at det beste hadde vært å slutte, men prøvde å rettferdiggjøre din egen svakhet ved å undergrave andres forsøk på å vinne kampen. Skjerpings!

Mulig jeg overreagerer her, men å slutte med nikotin/snus er noe av det tøffeste og viktigste jeg har gjort i mitt 37 årige liv, og jeg har stor respekt for de som er midt inne i en slik "life-changing event." For det er det det er. Nikotin påvirker måten man tenker på og hva man føler. Om man ikke innser det faller man alltid tilbake.

Shut up legs!
Re: Snus [Re: G. Freeman] #1482862 09/09/2012 21:28
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: G. Freeman
Vedder et sett med ubrukte, oransje, keramiske trinser på at du sprekker innen 1. november. Kaffe om morran blir ikke det samme, gleden av å spise lunsj og middag blir ikke den samme, gleden ved å stå opp og tenke på at du skal spise et par brødskiver og så legge innpå en fersk pris general.................

Hva er poenget med å skrive dette i en tråd hvor trådstarter søker motivasjon? Selv om du ikke har viljestyrke selv til å kaste snusen, synes jeg det innlegget ditt var skikkelig tullete til en som gjør et respektabelt forsøk. Alle som har snuset kjenner jo til disse tingene, men enkelte tenker litt ut over ren nytelse, ser litt lenger enn egen nesetipp og ønsker å gjøre noe med det som jo uansett hvordan man vrir og vender på det er en irrasjonell avhengighet av en nervegift. Jeg kan nevne masse positive ting med snus etter mer enn 15 år med en boks løs General i døgnet, men jeg kan nevne enda flere gode grunner til å slutte etter at jeg vant kampen for snart 4 år siden. Det enkle er å fortsette. Det krever baller å slutte.

Eneste formildende er vel egentlig tidspunktet innlegget ditt er skrevet. Du satt vel litt småbrisen, snussugen og innerst inne litt enig i at det beste hadde vært å slutte, men prøvde å rettferdiggjøre din egen svakhet ved å undergrave andres forsøk på å vinne kampen. Skjerpings!

Mulig jeg overreagerer her, men å slutte med nikotin/snus er noe av det tøffeste og viktigste jeg har gjort i mitt 37 årige liv, og jeg har stor respekt for de som er midt inne i en slik "life-changing event." For det er det det er. Nikotin påvirker måten man tenker på og hva man føler. Om man ikke innser det faller man alltid tilbake.

I min verden kan jeg ikke tenke meg noe mer motiverende innlegg. Jeg sluttet selv å snuse for syv år siden, etter tyve år med en boks general hver dag. Slike duste kommentarer var for meg utrolig motiverende og inspirerende.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Snus [Re: DagRS] #1484398 11/09/2012 23:44
K
kid loco Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Jeg tror ikke kommentaren var vondt ment. Jeg oppfordret litt til det, da jeg tidligere kommenterte at hans innlegg var morsom lesning:-)

Uansett, takk for tips og lykkeønskninger! Nå er det snart to uker siden jeg gav meg med snus.Det går bra, men det rykker i leppa av og til, noe mangler der liksom,hehe. Men jeg holder ut!

-gary fisher-
Re: Snus [Re: kid loco] #1495141 28/09/2012 16:23
K
kid loco Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Tenkte bare å komme med en liten oppdatering: har ikke rørt snus, og det har egentlig gått greit:-)

Ellers var det ca 9 grader i maridalen idag, og mange syklister i kort/kort.Det siste her var jo en digresjon, men jeg slutter aldri å undre meg over sånt.

God Helg:-)

-gary fisher-
Re: Snus [Re: kid loco] #1495163 28/09/2012 17:31
Espen Offline
More than words
More than words
Jeg tok utfordringen jeg også, og har ikke rørt boksen på et par uker nå.

Det går kjempebra.

Snus er ikke så digg som ting som er skikkelig digg, så det er ikke så vanskelig som fryktet.

Uvanen er i ferd med å erstattes av å en ny vane, som er å ikke snuse.

Kroppen fungerer bedre også.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Snus [Re: Espen] #1495243 28/09/2012 18:56
K
kid loco Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
K
Bra jobba! :-)

-gary fisher-
Re: Snus [Re: Espen] #1500713 08/10/2012 10:54
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg hakke hverken rørt,eller tenk noe særlig på snus på nesten en mnd.
Piece of cake...
Spart mange kroner også.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Snus [Re: kid loco] #1500717 08/10/2012 11:06
Espen Offline
More than words
More than words
Samme her.

e

post@espenwettre.no
Re: Snus [Re: kid loco] #1500735 08/10/2012 12:01
Mortens Offline
Ivrig
Ivrig
Passerte 4 uker i går, og mens jeg skriver innlegget sier de på radion at snus blir 2% dyrere.

Strava
Cervélo R5 Red 2011
Cervélo S3 Ult Di2 2017
Canyon Speedmax CF 105 2018
Tacx NEO - Powertap - Vector 2
Re: Snus [Re: rossi1] #1500741 08/10/2012 12:10
ute-og-sykler Offline
Entusiast
Entusiast
...Kaffe om morran blir ikke det samme, ...

Jeg synes det var vanskelig å slutte med snus, men opplevde faktisk en renessanse i mitt forhold til kaffe.

Før jeg sluttet overskygget overskudd/underskudd i nikotinbalansen fullstendig kroppens respons på koffein. Etter at jeg sluttet, ble jeg mye mer følsom for den oppkvikkende effekten av kaffen. Kaffe ble MER stas!

Re: Snus [Re: Espen] #1517264 08/11/2012 12:01
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ferdig med mnd 2 uten snus,går inn i mnd 3...
Ikke antydning til sprekk,men noen ganger er jeg automatisk på vei mot snusskapene eller de automatene med lapper for sånt.
Gammel vane det der.

Hvordan går det med resten av gjengen?

Redigert av SimonS; 08/11/2012 12:08. Rediger grunn: mmmm...okay

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Snus [Re: kid loco] #1517267 08/11/2012 12:11
Espen Offline
More than words
More than words
Ikke mer Snus her i gårn

Kjenner det litt innimellom, men det er jo bare digg i ha sluppet denne uvanen.

e

post@espenwettre.no
Re: Snus [Re: kid loco] #1517294 08/11/2012 12:51
cvrokka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg prøver å begynne, men jeg blir så j***** svimmel og kvalm. Har holdt på intensivt i 2 dager.
Hvor lang tid tar det vanligvis før man venner seg til dette?

Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
Re: Snus [Re: cvrokka] #1517320 08/11/2012 13:59
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: cvrokka
Jeg prøver å begynne, men jeg blir så j***** svimmel og kvalm. Har holdt på intensivt i 2 dager.
Hvor lang tid tar det vanligvis før man venner seg til dette?

hehe, dagens :-)

Re: Snus [Re: kid loco] #1517334 08/11/2012 14:38
Espen Offline
More than words
More than words
Gammel triks det der, først introdusert av Kristoffer Skau, som prøvde å begynne å røyke.

Startet med røykeplaster og tyggis, så etterhvert milde sigaretter og etterhvert kraftig rulletobakk.

e

post@espenwettre.no
Re: Snus [Re: Lid] #1517569 09/11/2012 07:22
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Lid
Jeg hadde også en halsbetennelse og det gjorde at snusen smakte skikkelig vondt, Men klarte ikke holde mer enn en uke. Jeg trapper ned for å bruke mindre snus. Merker ofte at jeg spytter ut snusen for bare og gå rett på å legge inn en ny. Det vil si at jeg går i konstant nikotinrus hele dagen og det liker jeg ikke tanken på. Kan iallefall bli flinkere til å bruke mindre.

Story of my life...
En helt annen ting, mange skriver at de merker pulsendringer osv, for min del har jeg hvilepuls på 48 selv med en snus pose i kjeften.

Alt ligger i hue, men finner ikke helt motivasjonen. Forsvarer absolutt ikke snusing, men den er liksom "godteriet".

Re: Snus [Re: Lurifax] #1517582 09/11/2012 07:52
9.9SSL Offline
Entusiast
Entusiast
Har gått fra løs General til "hamsterbleier" Det reduserte forbruket med 80%
Det holder i denne omgang :-)

Vi som tror på et liv før døden
Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support