Cannondale har tradisjonelt kjørt sitt eget løp og har bl.a. bremser og krank av inhousemerket Coda. Det teite med dette er bl.a. at det er vanskelig å finne nye tannhjul. Den propritære fordemperen er fremdeles kjent, må inn til en autorisert Cannondale-forhandler for service. Artig at de allerede i 95 hadde lockout, var langt fremme.
Husker første gang jeg så en slik, var på forsiden av MBA, gjetter på at det var slutten av 92 eller begynnelsen av 93. Synes den så skikkelig tøff ut.
Senere kom en DH-spesifikk variant, som gjorde det bra internasjonalt med bl.a. Myles Rockwell og Missy Giove som ryttere.
Den kranken hadde ikke separate tannhjul. Alle tre drevene er frest ut av en bit aluminium, så er krankarmen skrudd fast i spideren.
Hadde en sånn krank på Killer V'en min.
Stemmer. Hadde en slik på F700 min fra 1996. Kul krank, men en royal PITA å holde knirkefri, og stadig måtte sjekke om man fortsatt hadde alle 4 boltenen når man kom hjem fra tur (Hadde ikke hørt om loctite oppe i dalen jeg kommer fra på den tiden )
Ellers så var vell Super-V rammene til Cannondale noe av det mere attraktive på markedet på denne tiden og starten på trenden at “alle” heldempede rammer måtte ha V-design (Trek, Gray Fisher, Rotwild, Cube, Centurion, osv).
Hadde ekstremt lyst på en slik i ungdommen, men feiget ut og kjøpte en F700 da den dagen kom at man hadde penger nok til en flott terrengsykkel. Da det skjedde så mye ang demperoppheng osv på den tiden at man følte at det som var presentert som sitte nytt i siste utgave av MBAction/BIKE var utdatert når neste utgave av bladene sto klar i kioskhylla..
Krankdrevene var også myke som smør og varte maks noen måneder med hard sykling. Hadde en slik på en F700 fra 1996 - den fikk ganske raskt en XT-krank, selv om det la på en del vekt.
Wow.Jeg har en sånn stående i kjelleren.hadde oppheng på Cannondale en stund.Kuul sykkel med en svært pen karbon bakramme synes jeg.Klarer ikke selge den,det endte med at jeg også kløpte meg en Raven med lefty gaffel.Dama ble litt småirritert
Wow.Jeg har en sånn stående i kjelleren.hadde oppheng på Cannondale en stund.Kuul sykkel med en svært pen karbon bakramme synes jeg.Klarer ikke selge den,det endte med at jeg også kløpte meg en Raven med lefty gaffel. Dama ble litt småirritert
Innimellom all gnålingen om hvor dust det er med retro og hvor dårlig alt var før i tiden, så kommer det plutselig en sånn solskinnshistorie.. Gøy å høre!