Vi er i området og tenkte å sykle i Nesset-traktene på onsdag. Så er spørsmålet om vi vil ta Eidshaugen-Meisal eller Prestaksla eller begge i "ett" (funnet beskrivelser på Stiguiden her på TS)? Lystne på litt flyt og slippe bremsene enn å lirke seg ned glattbratt (mer glad i gladbratt eller flyt).
Tips? Er prestaksla for bratt til at det blir flyt? Er Meisalfjellet for enkelt så det blir "kjedelig"? Blit begge i ett et for stort jafs når man må tilbake til bilen?
Jafs meg her og jafs meg der..... Følelsen jeg har er misunnelse..:) Skal prøve å få et smutthull selv i timeplanen for en tur her i år! Eller i hvertfall neste år - Stia på Meisal er ikke kjedelig. Det må jobbes for å oppnå bra fart/flyt hele tida. Hva med å trille inn til Bjørnsonstuene for en god biff mens før dere setter snuten mot bilene igjen?
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Vi er i området og tenkte å sykle i Nesset-traktene på onsdag. Så er spørsmålet om vi vil ta Eidshaugen-Meisal eller Prestaksla eller begge i "ett" (funnet beskrivelser på Stiguiden her på TS)? Lystne på litt flyt og slippe bremsene enn å lirke seg ned glattbratt (mer glad i gladbratt eller flyt).
Tips? Er prestaksla for bratt til at det blir flyt? Er Meisalfjellet for enkelt så det blir "kjedelig"? Blit begge i ett et for stort jafs når man må tilbake til bilen?
Hilsen Baron og tais på tur
Hei, Jeg og BTM skal på tur på Prestaksla onsdag kl18, bare til å henge seg på. De fleste av turene i Nesset er gladbratte, spesielt Bård Stimeister. Prestaksla har mer fine flytpartier, spesielt nedi skogen, men ispedd noen bratte crux. For lettere flytstier anbefales Stemshesten, Melen, Raudtua, Heia, Lønsetfjellet, og Kvannfjellet i Fræna-området. Du kan evt få låne "Turbok for Molde og omegn" av meg for anmarsjbeskrivelser. Tony
Det blir en utvidet Prestaksla-tur i morgen på dagtid fir oss, med Storhaugen-middagshaugen-Prestaksla. Stikker så videre, så vi får Melen-Sjurvarden torsdag. Tror det blir bra. Har hatt roligdag i dag etter 4 toppturer på like mange dager..
Jeg og BTM skal på tur på Prestaksla onsdag kl18, bare til å henge seg på. De fleste av turene i Nesset er gladbratte, spesielt Bård Stimeister. Prestaksla har mer fine flytpartier, spesielt nedi skogen, men ispedd noen bratte crux. For lettere flytstier anbefales Stemshesten, Melen, Raudtua, Heia, Lønsetfjellet, og Kvannfjellet i Fræna-området. Du kan evt få låne "Turbok for Molde og omegn" av meg for anmarsjbeskrivelser. Tony
Det skal vi, og jeg gleder meg. Om det er andre i området som vil slenge seg med, kom igjen.
Fikk varma opp med en liten lokaltur i Molde i formiddag (mens det var fint vær), overraskende tørt i terrenget, og et par nye crux måtte bite i gresset. Godfølelse.
btm
Re: Romsdalen på sykkelkartet
[Re: btm]
#144510117/07/201220:41
Gratulerer med flotte bilder spes. det første! Flott lyseffekt Kjente trakter for meg. Gauprør og Sandnes rett til venstre for syklisten. Skåla og Barsteinfjelet skimtes i skyene bak.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Og ja, lyset mens vi tråkka/dytta oppover var nydelig. Var litt for mørkt nedenfor tregrensa (evt. litt for lyssvakt objektiv, eller *grøss* for dårlig fotograf) til at det ble noe fres over bildene derfra. Men syklinga der var hoppende morsom.
Redigert av btm; 31/07/201211:07.
btm
Re: Romsdalen på sykkelkartet
[Re: btm]
#145336331/07/201217:52
Trivelige for en gammel myrulv fra Molde å lese om turmål fra et annet liv. Har akkurat kommet hjem etter 10 dager i min ungdoms daler - uten sykkel. Varmer mitt hjerte og se at dere utnytter mulighetene, samtidig som jeg tenker at jeg skulle ha vært med!
Jeg kom meg ikke helt opp til Galten, måtte snu ettersom det begynte å bli mørkt. Snudde før jeg kom opp på "platået". Stien ned derfra var bratt! Måtte gå ned noen kneiker ettersom jeg er en pyse;-) ellers var det ganske bra! Stien var i hvertfall godt brukt, tydelig at dette er et populært turmål!
Jeg driver å kartlegger området rundt Skorgedalen i Rauma for tida. Funnet en del som holder høy klasse her. Dagens funn er et ryddeprosjekt, men du dæven for et resultat det kommer til å bli