Birken 2012
|
Re: Birken 2012
[Re: kjerts]
28/08/2012 09:36
|
nebukanezer
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Blir feil å blande disse listene når både forholdene kan være svært forskjellige og avslutningen er en annen (også tidsmessig).
Det blir i alle fall feil å tro at man er den beste i sin aldersklasse, når man sykler tregere enn jevnaldrende i eliteklassen. Det var prinsippet om at det ikke var sammenlignbare resultater som gjør at jeg ikke synes man bør blande listene. Ikke for at vinneren i aldersklassene skal unngå å bli sammenlignet med de beste. Jeg hadde f.eks vært stor tilhenger av å blande listene om man kjørte elite ut først som "pulje 0" og lot de sykle akkurat samme løype. Det er jo ingen tvil om at alle de beste syklistene kjører i ME! LRMs prestasjon med solokjøring over fjellet sier vel sitt. Edit: skriveleif
Redigert av nebukanezer; 28/08/2012 11:16.
|
|
|
[Re: bjerkseth]
28/08/2012 09:38
|
nebukanezer
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Tiden i eliten går på startskudd. Så de 27 sekundene vi "tjente" veier ca opp for de sekundene du tjente på å starte bak i puljen og være sent over matten hehe - ja, men pulje 1-4 hadde vel også startskudd (og kunne ikke snike til seg bonussekuder som jeg gjorde i pulje 6!).
|
|
|
[Re: nebukanezer]
28/08/2012 09:39
|
erikt
Medlem
|
Medlem
Jeg gjorde en liten analyse (på Strava) av tiden brukt på avslutningen mellom de 10 raskeste i aldersklassene (i sin avslutningsløype) og ifht de 10 raskeste i eliteklassen. Avslutningen til eliteløypa var på disse tallene ca 27 sekunder raskere.
Er det ikke nærmere 1 minutt i forskjell? Fra passeringstidene på vgtv ( http://birken.vgtv.no/rittet12/) får jeg inntrykk av at de beste fra eliten brukte ca. 2:30 fra Ballettbakken til mål mot ca. 3:40 for de beste fra aldersklassene.
|
|
|
[Re: Terjers]
28/08/2012 09:42
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Jeg er villig til å sette en rimelig stor slump med penger på at Manengen hadde smadret de beste i aldersklassen med ganske mange sekunder om de hadde kjørt samme løype også.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
28/08/2012 09:46
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Jeg er villig til å sette en rimelig stor slump med penger på at Manengen hadde smadret de beste i aldersklassen med ganske mange sekunder om de hadde kjørt samme løype også. Enig. Hvis man syns man er så god at man må klage over sekunder i ballettbakken og føler seg fortrengt på resultatlistene kan man bare stille opp i eliteklassen. Er man ikke kvalifisert, så må man bli bedre først. De som sitter med på disse lagtempofantomtidene ville uansett blitt smadret i de fleste andre maratonrittene i Norge
No added style
|
|
|
28/08/2012 09:48
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
De beste i aldersklassene stiller vel ofte i pulje 1-4 fordi de vet at det blir tøft å kjøre med eliten til Skramstad.
Fint at eliten er blandet med aldersklassene.
keo
|
|
|
28/08/2012 10:00
|
parkprest
Ivrig
|
Ivrig
Er ikke Eliten kontra puljer helt konstruert ? Eliten kjører for taktisk seier, men i puljene kjører man for lavest tid. To forskjellige konkurranser.
pedalistisk !
|
|
|
[Re: Lurifax]
28/08/2012 10:07
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
For å bruke et eksempel så vant Ragnhild Garberg Thon aldersklassen, men hun syklet i Elite. Men det er kanskje andre ordninger ute å går. Ikke ment å være påståelig fra min side, jeg mener jeg leste noe rundt dette for et par år siden, da husker jeg feil i såfall :-)
Elitejentene kjører sammen med de beste i TUR foran pulje 19 (selv om elitepulja heter 101)
|
|
|
[Re: Oystein L]
28/08/2012 10:40
|
sendero
Fersking
|
Fersking
Min første Birken og startet i pulje 73. Her ble det mye sykling alene og lite hjelp fra andre. Synd at ikke vi fra pulje 73 som kjørte under 4 timer klarte å finne hverandre. Hadde en utrolig god tur over fjellet og pga køkjøring, slalomkjøring (opp balettbakken der det ble gått i hele veibredden, frykten for uopmerksome syklister fra høyresiden skulle svinge rett ut til venstre og ukjent løype ble ikke alt kruttet brukt opp. Jeg kom inn på 03.59. Kunne ha hatt en mye høyere snittfart opp til skramstad, men hørte på rådene og tok det med ro. Dette var nok unødvendig,i hvertfall i vår gruppe, for man får god tid til å hente seg inn i nedoverbakken og køen opp gåpartiet. Motivasjonen forsvant litt i det flate partiet over fjellet, her var det noe tyngere å ligge å presse alene i venstre fil, pga noe løsere underlag. Her er ihvertfall et par filmsnutter. Ble litt klønete filming da jeg no ser noe mer ned i bakken en først antatt. contour contour
|
|
|
28/08/2012 10:44
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Jeg ser at min Strava og segment, logget med Iphone4, gir 3 sekunder forskjell i tid fra steava segment vs Chippen i arrangementet. Ganske lik..
|
|
|
[Re: nebukanezer]
28/08/2012 10:55
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
Blir feil å blande disse listene når både forholdene kan være svært forskjellige og avslutningen er en annen (også tidsmessig). Jeg står bak startordningen i Birken og innføringen av de doble resultatlistene så jeg er selvfølgelig veldig inhabil i denne saken. Jeg har diskutert tingene rundt eliteklassen ganske mange ganger på forumet og det er i hovedsak bortkastet tid for de fleste hopper på kjappe konklusjoner sett fra kun et ståsted og ignorerer glatt alle uønskede effekter av endringer i det bestående systemet. Til de som mener at Birken fortsatt skal ha en eliteklasse men at resultatene i denne ikke skal telle i aldersklassene: Ta en titt i resultatlisten for eliteklassen i 2006.. eller tro på meg at det var 37 fullførende i ME det året og mindre enn 20 av den kjørte fra de beste "mosjonistene" som startet om morningen. I KE var det såvidt jeg husker solide 5 startende i 2006. Altså det samme antallet kvinner som i år fikk minimum 10.000 kr for topp 5 plassering i startfeltet som har blitt 10-doblet siden 2006. Å finregne på sekundene på finalen i elitetraseen kontra mosjonstraseen er rimelig meningsløst. 27 sekunder er veldig mye på resultatlisten når denne leses slavisk uten videre analyse. OM man derimot inkluderer tiden opp til Skarmastad som ME holder i forhold til mosjonistene så blir de 27 sekundene "bonus" rimelig lite verdt siden man må kjøre 1-2 minutter fortere opp til Skramstad for i det hele tatt komme i posisjon til å få benyttet disse "bonus sekundene" - for gjør man det ikke så er man hektet av og kjører tempo alene eller i beste fall med noen få over fjellet og da snakker vi minutter i "straff". I tillegg til den raskere tiden til Skramstad så kommer det at man da må "slippe" fordi det har gått for fort. Alle som har drevet med sykkel vet at det da kommer en liten downpoeriode før man finner sitt egent tempo. Dette synes ikke på mellomtidene på Skramstad men det kjennes i beina på de som starter i ME! (Og i motsetning til de aller fleste her inne så har jeg både sittet på halen i elitefeltet og vært i teten på mosjonspuljene så jeg har et ganske godt grunnlag å uttale meg på) Det eneste rettferdige hadde kanskje vært en fellestart. Hvem vil ha det? Hvis ikke en stor fellestart med 13.000+ er en god ide er det nest beste å starte ME aller først på dagen. Det er ganske mange blant publikum, deltagere og arrangøren som ikke vil dette. Jeg må også si at jeg synes det mangler litt respekt for prestasjonene til de som stiller i ME fordi tidene deres er sammenlignbare med noen av de beste i mosjonsklassene. I år var det feks 35 stykker som kjørte under 3 timer i pulje 3. Sammenliger man feks resultatene fra Grenserittet i år til ryttere i ME med ryttere som satt i M40 pulja så ser man at de fleste i ME var raskere i GR enn de med sammenlignbare tider i M40 - selv om de altså kjørte Birken like fort. Det er ingen tvil om at ME kl 15 på ettermiddagen og puljene om morningen er to vidt forskjellige konkurranser med forskjellige forutsetninger. Historisk er det heller ingen tvil om at det ikke er mulig å skille dem fra hverandre på resultatlistene. (Fordi mange av rytterene i dagens ME da stiller i aldersklassene istedenfor) I 2007 hadde vi diskusjoner internt om å legge ned eliteklassen, vi gikk for doble resultatlister istedenfor. Personlig synes jeg det er flott at norges beste elitesyklister har denne dagen til å markedsføre seg i "beste sendetid" på ettermiddagen med masse publikum. Faktisk synes jeg det er så viktig at jeg er villig til å "ofre" rettferdigheten rundt 10-plasser i aldersklassene for dette. Mange av dere har hyllet LRM for årets seier her på forumet. Hvis han ikke får kjøre i ME så er det han som setter farta opp til Skramstad i puljene på morningen og samtidig ville kanskje 1000 deltagere mistet merket i forhold til i år. Noen som stemmer for den varianten?
Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
|
|
|
28/08/2012 11:08
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Man skal ikke glemme at Eliten har de mest oppkjørte forholdene underveis heller :-)
Synes Birken er flott slik den er jeg. Og som sagt, veldig artig å se disse olja lyna dundre inn mot mål og på storskjem :-)
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: brede]
28/08/2012 11:19
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Blir feil å blande disse listene når både forholdene kan være svært forskjellige og avslutningen er en annen (også tidsmessig). Jeg står bak startordningen i Birken og innføringen av de doble resultatlistene så jeg er selvfølgelig veldig inhabil i denne saken. Jeg har diskutert tingene rundt eliteklassen ganske mange ganger på forumet og det er i hovedsak bortkastet tid for de fleste hopper på kjappe konklusjoner sett fra kun et ståsted og ignorerer glatt alle uønskede effekter av endringer i det bestående systemet. Til de som mener at Birken fortsatt skal ha en eliteklasse men at resultatene i denne ikke skal telle i aldersklassene: Ta en titt i resultatlisten for eliteklassen i 2006.. eller tro på meg at det var 37 fullførende i ME det året og mindre enn 20 av den kjørte fra de beste "mosjonistene" som startet om morningen. I KE var det såvidt jeg husker solide 5 startende i 2006. Altså det samme antallet kvinner som i år fikk minimum 10.000 kr for topp 5 plassering i startfeltet som har blitt 10-doblet siden 2006. Å finregne på sekundene på finalen i elitetraseen kontra mosjonstraseen er rimelig meningsløst. 27 sekunder er veldig mye på resultatlisten når denne leses slavisk uten videre analyse. OM man derimot inkluderer tiden opp til Skarmastad som ME holder i forhold til mosjonistene så blir de 27 sekundene "bonus" rimelig lite verdt siden man må kjøre 1-2 minutter fortere opp til Skramstad for i det hele tatt komme i posisjon til å få benyttet disse "bonus sekundene" - for gjør man det ikke så er man hektet av og kjører tempo alene eller i beste fall med noen få over fjellet og da snakker vi minutter i "straff". I tillegg til den raskere tiden til Skramstad så kommer det at man da må "slippe" fordi det har gått for fort. Alle som har drevet med sykkel vet at det da kommer en liten downpoeriode før man finner sitt egent tempo. Dette synes ikke på mellomtidene på Skramstad men det kjennes i beina på de som starter i ME! (Og i motsetning til de aller fleste her inne så har jeg både sittet på halen i elitefeltet og vært i teten på mosjonspuljene så jeg har et ganske godt grunnlag å uttale meg på) Det eneste rettferdige hadde kanskje vært en fellestart. Hvem vil ha det? Hvis ikke en stor fellestart med 13.000+ er en god ide er det nest beste å starte ME aller først på dagen. Det er ganske mange blant publikum, deltagere og arrangøren som ikke vil dette. Jeg må også si at jeg synes det mangler litt respekt for prestasjonene til de som stiller i ME fordi tidene deres er sammenlignbare med noen av de beste i mosjonsklassene. I år var det feks 35 stykker som kjørte under 3 timer i pulje 3. Sammenliger man feks resultatene fra Grenserittet i år til ryttere i ME med ryttere som satt i M40 pulja så ser man at de fleste i ME var raskere i GR enn de med sammenlignbare tider i M40 - selv om de altså kjørte Birken like fort. Det er ingen tvil om at ME kl 15 på ettermiddagen og puljene om morningen er to vidt forskjellige konkurranser med forskjellige forutsetninger. Historisk er det heller ingen tvil om at det ikke er mulig å skille dem fra hverandre på resultatlistene. (Fordi mange av rytterene i dagens ME da stiller i aldersklassene istedenfor) I 2007 hadde vi diskusjoner internt om å legge ned eliteklassen, vi gikk for doble resultatlister istedenfor. Personlig synes jeg det er flott at norges beste elitesyklister har denne dagen til å markedsføre seg i "beste sendetid" på ettermiddagen med masse publikum. Faktisk synes jeg det er så viktig at jeg er villig til å "ofre" rettferdigheten rundt 10-plasser i aldersklassene for dette. Mange av dere har hyllet LRM for årets seier her på forumet. Hvis han ikke får kjøre i ME så er det han som setter farta opp til Skramstad i puljene på morningen og samtidig ville kanskje 1000 deltagere mistet merket i forhold til i år. Noen som stemmer for den varianten? Da fikk jeg i det minste svar på mitt spørsmål som starte dette i denne tråden.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
28/08/2012 11:29
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
Man skal ikke glemme at Eliten har de mest oppkjørte forholdene underveis heller :-)
Synes Birken er flott slik den er jeg. Og som sagt, veldig artig å se disse olja lyna dundre inn mot mål og på storskjem :-) Enig! Men kjære NRK. Kan dere ikke - bare for et år - plassere ut et par kameraer i terrengpartiet og vise hvordan eliten takler den strekningen? Har hørt at folk fra gruppe 1-2 syklet opp uten å gå av sykkelen - klarte noen fra eliten det samme? (for oss i pulje 30+ virket det utenkelig å klare med løs rulle-stein på størrelse med tennis-/håndballer.)
|
|
|
[Re: Kjesk]
28/08/2012 11:46
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Men kjære NRK. Kan dere ikke - bare for et år - plassere ut et par kameraer i terrengpartiet og vise hvordan eliten takler den strekningen?
Har hørt at folk fra gruppe 1-2 syklet opp uten å gå av sykkelen - klarte noen fra eliten det samme? (for oss i pulje 30+ virket det utenkelig å klare med løs rulle-stein på størrelse med tennis-/håndballer.)
Dette har jeg også lyst til å se. Redaktøren her inne sier han sykler / (har) syklet opp der. Hadde vært artig å se. At ikke NRK plasserer ut noen er litt synd, flott at de fokuserer på folk som har spesielle historier, men dette hadde sikkert blitt et popluært innslag på TV på bakgrunn av syklingen også :-)
Redigert av Lurifax; 28/08/2012 11:46.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Kjesk]
28/08/2012 12:04
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Synes Birken er flott slik den er jeg. Og som sagt, veldig artig å se disse olja lyna dundre inn mot mål og på storskjem :-) Enig! Men kjære NRK. Kan dere ikke - bare for et år - plassere ut et par kameraer i terrengpartiet og vise hvordan eliten takler den strekningen? Har hørt at folk fra gruppe 1-2 syklet opp uten å gå av sykkelen - klarte noen fra eliten det samme? (for oss i pulje 30+ virket det utenkelig å klare med løs rulle-stein på størrelse med tennis-/håndballer.) Nei, de som kjørte på 2.59 i pulje 3 gikk kjapt dette partiet (ble jeg fortalt av en av de), ganske sikker på dette gjelder pulje 1 og 2 også + sannsynligvis eliten som løper første delen og sykler resten. Ren gjetting, men siden dette er løs grus med løse steiner så tipper jeg at det blir mye spinning uten vinning. Men det er mulig å sykle opp der ja, selv gjort det på gjennomkjøring en gang uten alt for store problem, strengt tatt første bakken. Men når det en del andre der så blir det værre + de som passerte på fredag gjorde det enda mer løst. Men var ganske like forhold begge dagene faktisk, litt mer gjørme på "flata" hvor alle sykler på lørdag, der var det tørt på fredag. Men ikke mye gjørme i forhold til de siste 3 årene da. Alle jeg var i rundt på fredag (noen UB folk og de første puljene på FB, ikke mye kø) og lørdag (5-6 pulje folk) gikk opp første bakken og den etterpå, deretter flatere det ut før en bratt kneik til. På fredag syklet noen få av oss i den gruppen hele dette partiet, fra første korte "flate" parti, opp den den neste bratte kneika osv til grusen. På lørdag gikk vel alle jeg så, inkl meg opp den siste bratte kneika også. Men da var det mer folk, mer løst (tror jeg) og en kropp for u.t som ikke var høkke modus, lørdag var en dag uten ære he he, var bare å spare energi egentlig.
Redigert av oddefa; 28/08/2012 12:05.
|
|
|
28/08/2012 12:05
|
tech8
Entusiast
|
Entusiast
Må si at noe mer nitrist enn sendingen til NRK har jeg ikke sett på lenge. 3 timer med intervjuer og snikksnakk, og nesten ingenting i og fra løypa.
|
|
|
28/08/2012 12:10
|
Vulturous
Entusiast
|
Entusiast
Men kjære NRK. Kan dere ikke - bare for et år - plassere ut et par kameraer i terrengpartiet og vise hvordan eliten takler den strekningen?
Har hørt at folk fra gruppe 1-2 syklet opp uten å gå av sykkelen - klarte noen fra eliten det samme? (for oss i pulje 30+ virket det utenkelig å klare med løs rulle-stein på størrelse med tennis-/håndballer.)
Dette har jeg også lyst til å se. Redaktøren her inne sier han sykler / (har) syklet opp der. Hadde vært artig å se. At ikke NRK plasserer ut noen er litt synd, flott at de fokuserer på folk som har spesielle historier, men dette hadde sikkert blitt et popluært innslag på TV på bakgrunn av syklingen også :-) Nå er det jo ikke NRK som velger hvor det plasseres kamera. Er 82 studenter fra avdelinga TV-fag på Høgskolen i Lillehammer som produserer bilder for VGTV og storskjerm, + selger bilder til NRK som brukes under sendinga på tv.
Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2 BMC RaceMachine RM01 SramRed Richmond SL1 Xtr gruppe
|
|
|
[Re: Vulturous]
28/08/2012 12:11
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Jeg gjetter likevel på at NRK får bilder derfra om de ber om det.
LarsB
|
|
|
28/08/2012 12:20
|
MrAdHd
Entusiast
|
Entusiast
Vet at minst EN fra p.2 syklet opp hele terrengpartiet 
Redigert av MrAdHd; 28/08/2012 12:21.
|
|
|
[Re: MrAdHd]
28/08/2012 12:21
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vet at EN fra p.2 syklet opp hele terrengpartiet Kult, du ?
|
|
|
[Re: MrAdHd]
28/08/2012 12:25
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Vet at minst EN fra p.2 syklet opp hele terrengpartiet Hva ble pulsen opp der?
|
|
|
[Re: larsb]
28/08/2012 12:26
|
Kjesk
Ringrev
|
Ringrev
...og kanskje Rune Høydahl skulle fått jobben med å kommentere fra motorsykkelen de siste km, istedenfor han som ikke visste at Martin Olsen var med i teten... Sånn, da er jeg ferdig med å syte! 
|
|
|
28/08/2012 12:29
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Mange gikk, han her i p10 gikk de bratteste 100 metrene, så syklet alene.. Har syklet opp på gjennomkjøring. Men det er billigere å gå/løpe det aller første og bratteste synes jeg. Folk står/går i linjen/veien og.
|
|
|
28/08/2012 12:38
|
Horgen
Veteran
|
Veteran
Opp siste bratt kneika gikk det fint å sykle fra pulje 11, men å sykle hele er virkelig bra jobbet!
Cube Agree SLT Di2 Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
|
|
|
[Re: Oddefa]
28/08/2012 12:50
|
MrAdHd
Entusiast
|
Entusiast
Ikke meg, er da ikke så gammal  Mener han hadde makspulsen sin i rittet på toppen der da ja, men syklet da fra resten i p2.
|
|
|
[Re: Horgen]
28/08/2012 13:08
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Opp siste bratt kneika gikk det fint å sykle fra pulje 11, men å sykle hele er virkelig bra jobbet! Haha, Horgen sykler han og opp der ja, og har tommeln opp til fotografen på bildet på marathonphotos;) Knallbra! Lav fin stil, med 29er og stiv gaffel ser jeg.. Circovolanten (til salgs) blir trilla opp.. Oddefa finner jeg ikke stil bilder av..
|
|
|
28/08/2012 13:36
|
TRImorten
Ringrev
|
Ringrev
Er det andre enn Marathonphotos som har bilder fra Birken? Var ltt stive priser synes nå jeg..... 
|
|
|
[Re: TRImorten]
28/08/2012 13:57
|
janek
Avhengig
|
Avhengig
Jeg stilte i elite i år, selv om jeg visste at de beste er mye bedre enn meg og at jeg sannsynligvis ville slite veldig med å bli med helt bak også. Målsetningen etter fjoråret var å trene slik at jeg skulle klare å forbedre tiden opp til Skramstad med to minutter, og generelt få bedre kjørestyrke i lettere partier slik at jeg kunne være med å bidra fra Bringbu til Storåsen. Tester og ritt i juli/august har vist at jeg ikke er bedre trent i år, men i hvert fall nesten på samme nivå som ifjor. Opp til Skramstad gikk det ett minutt raskere enn ifjor, altså litt for sakte, men likevel slik at det var en gruppe å kjøre med. Første kneika i terrengpartiet gikk vi alle sammen. Vet ikke hva de første 70 i elite gjorde. Bringbu ble passert på timen, også det i rute til 2.59. Men så ble det vanskelig. Jeg mista gruppa etter 1t06m og kjørte alene i 21min før jeg ble tatt igjen av neste gruppe. Hvis man slipper de raskeste i pulje3 tar det ikke lang tid før neste gruppe kommer, men bak i elite kan det ta lang tid. Jeg visste jo at jeg kom til å bli tatt igjen og burde ha roet ned, spist, drukket og spart krefter til de dukket opp. Det gjorde jeg ikke og peiset på alene. Da gjengen kom var jeg ikke sterk nok til å bidra noe særlig, og ble kjørt fra i Rosinbakken. Fra Rosinbakken kjørte jeg alene over fjellet og ble tatt igjen rett før Storåsen. Det var ikke vindstille over fjellet, noe som kanskje kan være med på å forklare hvorfor det ikke var større forskjell på mange i elite kontra de raskeste i pulje3. birken.vgtv.no viser også at det blåste mer i mot på Kvarstad for elite enn for pulje 1-4. De jeg passerte Storåsen sammen med kom inn på 3.03, så uansett var jeg noen minutter etter årets store mål på 2.59. Derfor var ikke punkteringen rett etter skistadion så kjip som den burde være. 3.gang på kort tid jeg punkterer med Tufo tubulardekk, så det har ikke vært noen stor suksess. Jeg jogget i mål og kom inn på 3.18. Alt i alt var nivået et par knepp for høyt for meg, men utrolig kult å ha menget seg litt 
|
|
|
[Re: janek]
28/08/2012 14:22
|
kennyo
Entusiast
|
Entusiast
Syklet for 6. gang, og hadde et av mine "hyggeligste" ritt på lørdag. Hadde ikke noe spesielt mål, men ville gjerne under 4:30. Startet i pulje 39, kjørte taktisk og lot meg ikke stresse opp til Skramstad. Kjørte meg opp vel 4000 plasser fra start til mål og perset med en halvtime til en tid på rett over 4t. Kjempefornøyd, og gleder meg allerede til neste år  En stor takk til alle frivillige, medsyklister, heiagjenger og andre som gjorde dette til nok en fest av et ritt! 
|
|
|
|
|