UltraBirken 2012 ferdigkomponert...
|
Re: UltraBirken 2012 ferdigkomponert...
[Re: TeddyTrB]
27/08/2012 19:26
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Stress nei, jeg tok meg jo til og med tid til å vinke til deg! :-) Lørdagen blir jo litt til hva man gjør den til også Joda, bare kjempehyggelig, du og alle andre som hilset på meg. Og du har selvfølgelig rett i at det blir hva man gjør det til. Jeg er nu en gang transportsyklist og synes fredagsbirken ser mer ut som transportetappe enn 'konkuranse'. Fikk du revansj?
|
|
|
[Re: stilal]
27/08/2012 19:42
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
|
|
|
[Re: aselm]
28/08/2012 06:31
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
En kollega fant et par briller i etui (ikke sykkelbriller) på stien i området Nordseterfjellet. Ta kontakt hvis du savner dine.
|
|
|
[Re: runermm]
28/08/2012 06:40
|
aselm
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Takk for gode innspill og gratulerer med godt gjennomført ritt.Flott å lese om den hyggelige stemningen som tydeligvis råder i løypa under rittet. Garmin, gps, høydemeter og meg er tydeligvis en dårlig match. Stiene du nevner opp til Gjestbodåsen har vi sjekket ( før første UB)og innbyr nok til mye mer trilling og pes enn gjeldene stier opp til Ljøsheim. Ang start Rena, el ikke. Dette er en løpende diskusjon, men siden dette er et Ultraritt som Birkebeinerrittet arrangerer, skal det mye til å få gjort noe med Rena-Lillehammer begrepet. En Birkebeiner skal liksom over fjellet... Lunkefjell: Grunneier har bedt oss vennligst finne en annen trasé enn over dette fjellet. Det går fine stier fra Ljøsheim over til Kopnagelen, der er det mye myr og klopping. Har gått opp strekket med grunneier, og de, samt velforeningen på Ljøsheim, var i mot sykling der. Vi gir oss ikke, og prøver igjen, nå som vi har bevist at Birken kan klopping. Styret skal nå vurdere om rittet skal få fortsette. Prøvetiden er over. Vi håper seff at de sier GO for tre nye år...
Redigert av aselm; 28/08/2012 06:42.
Aksel Stifinner Hurra for Ultra
|
|
|
[Re: Tange]
28/08/2012 07:25
|
TeddyTrB
Veteran
|
Veteran
Stress nei, jeg tok meg jo til og med tid til å vinke til deg! :-) Lørdagen blir jo litt til hva man gjør den til også Joda, bare kjempehyggelig, du og alle andre som hilset på meg. Og du har selvfølgelig rett i at det blir hva man gjør det til. Jeg er nu en gang transportsyklist og synes fredagsbirken ser mer ut som transportetappe enn 'konkuranse'. Fikk du revansj? Revansj? Vet ikke helt hva du tenker på, men har i grunn aldri revansj i mine tanker. UB for meg i år var først og fremst med målet om å fullføre. Sesongen har stort sett bestått av jobbing og koseturer på sti når tiden har strukket til. Sånn sett er jeg fornøyd med å bruke bare under 20min mer enn i fjor  GrusBirken syklet jeg sammen med min datter fra gruppe 60, noe som ble en veldig fin tur over fjellet. Artig med litt annet fokus enn det å klare merket!
/Audun
|
|
|
[Re: TeddyTrB]
28/08/2012 08:04
|
ChrVage
Fersking
|
Fersking
Meg om det - men jeg var fornøyd med hele løypen jeg.
For meg ble det en fin balanse mellom alle elementer jeg regner med å måtte bevege meg gjennom med sykkel i fjellheimen. Også trilling.
Det gjaldt egentlig om å være klar til å sette pris på de utallige lange og korte perlene som dukket opp med og uten forvarsel. (Litt sånn som i livet forøvrig;-)
Litt mer mat og drikke til neste år - så er jeg strålende fornøyd!
mvh Chr
|
|
|
28/08/2012 08:05
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
GrusBirken syklet jeg sammen med min datter fra gruppe 60, noe som ble en veldig fin tur over fjellet. Artig med litt annet fokus enn det å klare merket! Det var det siste jeg tenkte på. I fjor satt vel sykdom en stopper for det hvis jeg husker rett. Godt at dere fikk gjennomført hyggeturen iår.
|
|
|
28/08/2012 08:08
|
posn
Entusiast
|
Entusiast
Om noen er interessert i et deltaljert "norgeskart" over løypa, så kan dere ta en titt her: http://fintur.no/full?id=60
|
|
|
28/08/2012 08:18
|
ChrVage
Fersking
|
Fersking
Ca 6-7 kilometer før mål, mellom Nordsetervegen og Sjøsetervegen så syklet vi på en sti i en bred gressbane i skogen.
Der traff jeg et eller annet med bakhjulet som ødela felgen min. Mens jeg stod der og mekket i 20-25 minutter var det 4-5 andre som punkterte.
Jeg burde ha gått tilbake for å se hva det var jeg traff, og eventuelt utbedret det. Nå kan jeg irritere meg over at jeg ikke gjorde det.
Noen som sjekket opp hva det var?
mvh Chr
|
|
|
28/08/2012 08:32
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg sykla selv i 2010. Har snakket med flere som har sykla alle tre åra. Mitt inntrykk er at mange er forsynt med sølete våte løyper og altfor lange transportetapper på grus. Skal UB leve i det lange løp tror jeg de må forlate tanken om at rittet skal starte på Rena. Med start og mål på Lillehammer ville man kunne fått en mye mer morsom løype uten særlig kjedelig transport. Man ville starte på de herlige stiene på fjellet ganske uthvilt uten å ha 4 timer med transport og lange gåstrekninger med søle opp på leggene. Man ville også få en langt enklere logistikk med start og mål samme sted. I tillegg ville man fjerne noe av trøkket på Rena og fått mer show i Lillehammer på morrakvisten.
Og det aller beste var om UB gikk en annen helg en Birken, men den tror jeg det vanskelig å komme fram med. Men tenk dere f. eks første lørdag i september. Start og mål på Lillehammer. 4-5 timer med flytstier på de beste fjellområdene på Sjusjøen.
|
|
|
[Re: ChrVage]
28/08/2012 08:32
|
jens fredrik
Besatt
|
Besatt
mvh Chr
Jeg fikk tittet i omtrent fire nanosekunder, men har supersanser, så det går bra. Lå på hjul i det som føltes som "hundreoghælvete" og smalt inn i et lass med relativt skarpe stener. Fikk snakebite på dekket som guffa ikke klarte å tette. Jeg tror det ikke er noe mer dramatisk enn at man holder høy fart der og at helt normale skarpe stener gjør stor skade i slik fart. Hva jeg har lært til neste gang: I det partiet lar jeg rytteren foran gå litt så jeg har bedre oversikt. Jeg trenger heller ikke å leke "The Collective" selv om man nærmer seg mål og stiene er fine...
|
|
|
[Re: erling]
28/08/2012 08:45
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg sykla selv i 2010. Har snakket med flere som har sykla alle tre åra. Mitt inntrykk er at mange er forsynt med sølete våte løyper og altfor lange transportetapper på grus. Skal UB leve i det lange løp tror jeg de må forlate tanken om at rittet skal starte på Rena. Med start og mål på Lillehammer ville man kunne fått en mye mer morsom løype uten særlig kjedelig transport. Man ville starte på de herlige stiene på fjellet ganske uthvilt uten å ha 4 timer med transport og lange gåstrekninger med søle opp på leggene. Man ville også få en langt enklere logistikk med start og mål samme sted. I tillegg ville man fjerne noe av trøkket på Rena og fått mer show i Lillehammer på morrakvisten.
Og det aller beste var om UB gikk en annen helg en Birken, men den tror jeg det vanskelig å komme fram med. Men tenk dere f. eks første lørdag i september. Start og mål på Lillehammer. 4-5 timer med flytstier på de beste fjellområdene på Sjusjøen. Uenig, at det er hardt og slitsomt før Sjusjøen hører med, likeså å disponere kreftene (jeg har bommet på det hvert år, sikkert også neste år, da jeg er ganske sikker på at det blir noe neste år). Hvis en ser bort fra kødannelser i starten på Rena så er det faktisk morsomme stier opp fra Rena også, at det var bløtt endrer ikke på det. Mye grus ja, men dette skal være en styrkeprøve. Nå vil jeg si at de 3 årene med UB har vært en stor suksess, fult hus med påmeldte hvert år og litt i underkant av 400 som fullfører er ganske bra på et sånnt krevende ritt. På en måte hadde det vært supert å fått det en annen helg, for da kunne en fått testet seg i toppform på vanlig birken også, men for min del så er ikke det så viktig. Ja, det hadde vært morsomt å vært litt mer uthvilt på stiene, men nå er ikke Lillehammer-Nordseter-fjellet den "transport" etappen heller, selv om en nok hadde vært på fjellstier etter en time og ikke 3.5-4 timer. Personlig handler UB om naturopplevelse, fysisk styrkeprøve og terrengsykling (i terreng). Jeg får alt dette i nåværende trase (eller start/mål punkt). Men må bli flinkere til å disponere krefetene:)
|
|
|
28/08/2012 08:47
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Takk for gode innspill og gratulerer med godt gjennomført ritt.Flott å lese om den hyggelige stemningen som tydeligvis råder i løypa under rittet. Garmin, gps, høydemeter og meg er tydeligvis en dårlig match. Stiene du nevner opp til Gjestbodåsen har vi sjekket ( før første UB)og innbyr nok til mye mer trilling og pes enn gjeldene stier opp til Ljøsheim. Ang start Rena, el ikke. Dette er en løpende diskusjon, men siden dette er et Ultraritt som Birkebeinerrittet arrangerer, skal det mye til å få gjort noe med Rena-Lillehammer begrepet. En Birkebeiner skal liksom over fjellet... Lunkefjell: Grunneier har bedt oss vennligst finne en annen trasé enn over dette fjellet. Det går fine stier fra Ljøsheim over til Kopnagelen, der er det mye myr og klopping. Har gått opp strekket med grunneier, og de, samt velforeningen på Ljøsheim, var i mot sykling der. Vi gir oss ikke, og prøver igjen, nå som vi har bevist at Birken kan klopping. Styret skal nå vurdere om rittet skal få fortsette. Prøvetiden er over. Vi håper seff at de sier GO for tre nye år... Takk for at du og dere gir oss dette rittet! Dere fortjener all ros dere kan få og en del til. Og takk for god informasjon i dette innlegget, forstår mer valget av trase da (har heller ikke sykla alternative stier øst for Gjestbodåsen).
|
|
|
[Re: Oddefa]
28/08/2012 09:17
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Og det aller beste var om UB gikk en annen helg en Birken, men den tror jeg det vanskelig å komme fram med. Men tenk dere f. eks første lørdag i september. Start og mål på Lillehammer. 4-5 timer med flytstier på de beste fjellområdene på Sjusjøen. Uenig, at det er hardt og slitsomt før Sjusjøen hører med, likeså å disponere kreftene (jeg har bommet på det hvert år, sikkert også neste år, da jeg er ganske sikker på at det blir noe neste år). Hvis en ser bort fra kødannelser i starten på Rena så er det faktisk morsomme stier opp fra Rena også, at det var bløtt endrer ikke på det. Mye grus ja, men dette skal være en styrkeprøve. Nå vil jeg si at de 3 årene med UB har vært en stor suksess, fult hus med påmeldte hvert år og litt i underkant av 400 som fullfører er ganske bra på et sånnt krevende ritt. På en måte hadde det vært supert å fått det en annen helg, for da kunne en fått testet seg i toppform på vanlig birken også, men for min del så er ikke det så viktig. Ja, det hadde vært morsomt å vært litt mer uthvilt på stiene, men nå er ikke Lillehammer-Nordseter-fjellet den "transport" etappen heller, selv om en nok hadde vært på fjellstier etter en time og ikke 3.5-4 timer. Personlig handler UB om naturopplevelse, fysisk styrkeprøve og terrengsykling (i terreng). Jeg får alt dette i nåværende trase (eller start/mål punkt). Men må bli flinkere til å disponere krefetene:) Jepp!
|
|
|
28/08/2012 09:21
|
hje
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg har syklet UB og lørdagsbirken i 3 år nå. Tar jeg merke på løpingen den 15sep blir UB pri framover. Jeg har ment mye om rittet i disse 3 årene, men er alltid klar for neste år dagen etter. Det er en styrkeprøve å kjøre UB. Den inneholder alt på godt og "vondt". Hadde vel ikke verdens beste bein i år og åpnet rolig i et ritt for første gang tror jeg. Det betalte seg på slutten. hadde konge opplevelse fra kuåsen og inn. Var en periode nr128, men ente på 86plass totalt. tid 7.34 timer. Toppet med merke og 3.28 på lørdag. Synes UB er topp og det er utrolig gøy/hyggelig å sykle sammen med dere. alle har et smil og kommentar på lur. ønsker dere å teste dere på den ultimate turen prøv Offroadfinnmark300. Kjørte den i år og her snakker vi terreng som kan sykles her :-)))
Specialized
|
|
|
[Re: ChrVage]
28/08/2012 09:27
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Ca 6-7 kilometer før mål, mellom Nordsetervegen og Sjøsetervegen så syklet vi på en sti i en bred gressbane i skogen.
Der traff jeg et eller annet med bakhjulet som ødela felgen min. Mens jeg stod der og mekket i 20-25 minutter var det 4-5 andre som punkterte.
Jeg burde ha gått tilbake for å se hva det var jeg traff, og eventuelt utbedret det. Nå kan jeg irritere meg over at jeg ikke gjorde det.
mvh Chr Jeg punkterte også der ... Skulle vært artig å vite hva det var, men sjekket ikke, tenkte at det var en stein.
|
|
|
28/08/2012 10:19
|
obree
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Førstereis i UB var en positiv opplevelse og jeg starter nok igjen neste år. I motsetning til grusrittene jeg er vant til å kjøre var UB totalt fri for hodeløs kjøring i starten, ukvemsord og alle de taktiske vurderingene om å tette luker selv eller vente på andre (det siste skyldes jo egne ambisjoner, selvfølgelig).
29er HT med Fast Trak 2.2 fungerte perfekt hele veien. Var mentalt forberedt på både trilling og bæring, noe som holdt moralen oppe. Åpnet litt forsiktig opp til Skramstad og kjørte enda mer forsiktig frem til Ljøsheim. Følte det gikk veldig tungt opp til Kuåsen. Etter en liten pause med mat og langing etter Kuåsen, løsnet det litt på fjellstiene og priset meg lykkelig over den forsiktige åpningen. Syntes jeg hadde en god dag teknisk og plukket mange plasser i fjellet og holdt nogenlunde helt inn til 7:20. Null kramper underveis er kryss i taket. Kjørte på Fres blandet ut med Ringer+ og vann, Winforce ultra energy gel og Polarbrød med Nugatti:)
Jeg likte traseen godt da den hadde mange elementer i seg som krevde allsidige egenskaper. Blir det "bare" sti tror jeg en dimensjon faktisk forsvinner fra UB. Det er og lenge siden jeg har kommet til mål i et terrengritt med en så god følelse. Det var som en liten seier bare det å ha hatt en fin tur.
Takk til alle hyggelig medsyklister og publikummere underveis.
JP Moss CK
|
|
|
28/08/2012 10:23
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Enig med Oddefa om traseen. Det er noe eget ved det å disponere krefter, så man faktisk klarer å sykle bra på sti når de kommer. Synes ikke det er så krise verken med grus eller gåpartier.
|
|
|
28/08/2012 10:33
|
Arve05
Avhengig
|
Avhengig
Det går fine stier fra Ljøsheim over til Kopnagelen, der er det mye myr og klopping. Har gått opp strekket med grunneier, og de, samt velforeningen på Ljøsheim, var i mot sykling der. Vi gir oss ikke, og prøver igjen, nå som vi har bevist at Birken kan klopping.
En slik endring tror jeg kan bli meget bra for løypa, korter ned det lengste grusstrekket og mere sti i midtpartiet. Ellers er det jo ganske morsomt å sykle på grus med Ultrafolk. I en periode syklet vi 4 stk siden av hverandre og småpratet, funderte bl.a. på hvordan dette ville ta seg ut på Lørdan 
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
|
|
|
28/08/2012 10:45
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mange var det som syklet både UB og LB ? Virker som det var en god dele flere i år, skyldes nok mye været vil jeg anta. Husker jeg ikke feil så var det 37 som fullførte begge to i fjor ?
|
|
|
28/08/2012 10:48
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Takk for gode innspill og gratulerer med godt gjennomført ritt.Flott å lese om den hyggelige stemningen som tydeligvis råder i løypa under rittet. Garmin, gps, høydemeter og meg er tydeligvis en dårlig match. Stiene du nevner opp til Gjestbodåsen har vi sjekket ( før første UB)og innbyr nok til mye mer trilling og pes enn gjeldene stier opp til Ljøsheim. Ang start Rena, el ikke. Dette er en løpende diskusjon, men siden dette er et Ultraritt som Birkebeinerrittet arrangerer, skal det mye til å få gjort noe med Rena-Lillehammer begrepet. En Birkebeiner skal liksom over fjellet... Lunkefjell: Grunneier har bedt oss vennligst finne en annen trasé enn over dette fjellet. Det går fine stier fra Ljøsheim over til Kopnagelen, der er det mye myr og klopping. Har gått opp strekket med grunneier, og de, samt velforeningen på Ljøsheim, var i mot sykling der. Vi gir oss ikke, og prøver igjen, nå som vi har bevist at Birken kan klopping. Styret skal nå vurdere om rittet skal få fortsette. Prøvetiden er over. Vi håper seff at de sier GO for tre nye år... Jeg skjønner argumentasjonen for start på Rena. Men da bør stien over myrene inn mot Skramstadsetra kloppes! De plankestubbene som ble lagt ut i fjor har druknet. Her trenges sammenhengende klopping av samme kvalitet som inn mot Kuåsen. Da blir det stipartiet ikke så aller verst. Og fotfolket blir sikkert glade også. Steinpartiet er det vel ikke så mye å gjøre noe med.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
[Re: front biker]
28/08/2012 10:53
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Takk for gode innspill og gratulerer med godt gjennomført ritt.Flott å lese om den hyggelige stemningen som tydeligvis råder i løypa under rittet. Garmin, gps, høydemeter og meg er tydeligvis en dårlig match. Stiene du nevner opp til Gjestbodåsen har vi sjekket ( før første UB)og innbyr nok til mye mer trilling og pes enn gjeldene stier opp til Ljøsheim. Ang start Rena, el ikke. Dette er en løpende diskusjon, men siden dette er et Ultraritt som Birkebeinerrittet arrangerer, skal det mye til å få gjort noe med Rena-Lillehammer begrepet. En Birkebeiner skal liksom over fjellet... Lunkefjell: Grunneier har bedt oss vennligst finne en annen trasé enn over dette fjellet. Det går fine stier fra Ljøsheim over til Kopnagelen, der er det mye myr og klopping. Har gått opp strekket med grunneier, og de, samt velforeningen på Ljøsheim, var i mot sykling der. Vi gir oss ikke, og prøver igjen, nå som vi har bevist at Birken kan klopping. Styret skal nå vurdere om rittet skal få fortsette. Prøvetiden er over. Vi håper seff at de sier GO for tre nye år... Jeg skjønner argumentasjonen for start på Rena. Men da bør stien over myrene inn mot Skramstadsetra kloppes! De plankestubbene som ble lagt ut i fjor har druknet. Her trenges sammenhengende klopping av samme kvalitet som inn mot Kuåsen. Da blir den løypa ikke så aller verst. Og fotfolket blir sikkert glade også. Steinpartiet er det vel ikke så mye å gjøre noe med. Her er jeg veldig enig, for stien i førsten er jo knallbra, og med klopper spesielt det siste partiet før en kommer mot grusen igjen vil vi få enda bedre opplevelse. Men synes både skogsparti/skogsvei stien eller hva en kaller det før første grus er morsom og skiller bra + god plass til å kjøre forbi (muligens litt mer utfordrendes pga gjørme her og der), videre er den snutten hvor en kommer ut på grustake en kjærkommen avveksling og da til slutt den raske stien som ender i gjørme og elva. Alt i alt bra med terreng i starten, og tror diss partiene skiller mye.
|
|
|
[Re: erling]
28/08/2012 15:15
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Jeg sykla selv i 2010. Har snakket med flere som har sykla alle tre åra. Mitt inntrykk er at mange er forsynt med sølete våte løyper og altfor lange transportetapper på grus. Skal UB leve i det lange løp tror jeg de må forlate tanken om at rittet skal starte på Rena. Med start og mål på Lillehammer ville man kunne fått en mye mer morsom løype uten særlig kjedelig transport. Man ville starte på de herlige stiene på fjellet ganske uthvilt uten å ha 4 timer med transport og lange gåstrekninger med søle opp på leggene. Man ville også få en langt enklere logistikk med start og mål samme sted. I tillegg ville man fjerne noe av trøkket på Rena og fått mer show i Lillehammer på morrakvisten. Enig. Martin, også 2010
|
|
|
[Re: M@rtin]
28/08/2012 16:36
|
mos
Entusiast
|
Entusiast
bolav har igjen mekka liste over "cup'en" UB + LB: UB + LB
Redigert av mos; 28/08/2012 16:36.
The emptiness of those lives shocks me.
|
|
|
[Re: mos]
28/08/2012 17:36
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
bolav har igjen mekka liste over "cup'en" UB + LB: UB + LB Ser med det ja, 46 stk som fullførte begge, 9 flere en i fjor da. Hadde trodd det skulle være flere med tanke på bedre vær (og bedre værmelding), men det viser vel at nordmenn flest er smarte folk he he. For min egen del (tross noe bedre LB i år en i fjor) så ser jeg at mange presterer bedre en meg på LB dagen etter UB. Godt gjort å klare å presse seg til å sykle under 3.20 og ned mot 3 (teller ikke med Bjørnstad, da han er på et nivå som ikke kan sammenlignes med den vanlige mosjonist). Det mentale er like framtredende som det fysiske her vil jeg tro. Du MÅ ville sykle fort og bestemme seg for det. Der er ikke jeg. Erfaringen fra Trans Østerdal og Trans Alp er noe annet, der følte jeg meg mye mer på hugget + alle de andre som syklet hadde syklet dagen før og skulle sykle dagen, dermed fallt det naturlig å sykle i tempo som tilsier at en skal komme seg igjennom hele rittet. På LB er de få som har lyst til å ta hensyn til at noen sykler UB dagen før he he. Likevel klarer da noen å mobilisere dagen etterpå og henge på disse lørdagsracerne. Sterkt gjort. Prøver sikkert igjen neste år he he!
Redigert av oddefa; 28/08/2012 17:36.
|
|
|
28/08/2012 18:29
|
gunner_one
Ringrev
|
Ringrev
bolav har igjen mekka liste over "cup'en" UB + LB: UB + LB Ser med det ja, 46 stk som fullførte begge, 9 flere en i fjor da. Hadde trodd det skulle være flere med tanke på bedre vær (og bedre værmelding), men det viser vel at nordmenn flest er smarte folk he he. For min egen del (tross noe bedre LB i år en i fjor) så ser jeg at mange presterer bedre en meg på LB dagen etter UB. Godt gjort å klare å presse seg til å sykle under 3.20 og ned mot 3 (teller ikke med Bjørnstad, da han er på et nivå som ikke kan sammenlignes med den vanlige mosjonist). Det mentale er like framtredende som det fysiske her vil jeg tro. Du MÅ ville sykle fort og bestemme seg for det. Der er ikke jeg. Erfaringen fra Trans Østerdal og Trans Alp er noe annet, der følte jeg meg mye mer på hugget + alle de andre som syklet hadde syklet dagen før og skulle sykle dagen, dermed fallt det naturlig å sykle i tempo som tilsier at en skal komme seg igjennom hele rittet. På LB er de få som har lyst til å ta hensyn til at noen sykler UB dagen før he he. Likevel klarer da noen å mobilisere dagen etterpå og henge på disse lørdagsracerne. Sterkt gjort. Prøver sikkert igjen neste år he he! Jeg var som vanlig påmeldt LB i år også. Begge de andre årene har knærne stoppet enhvert sykkeltråkk etter fullført UB. I fjor fikk jeg sitte på med en kamerat og var tilbake på Rena kl 1800 og følte meg i form til å delta på lørdagen hadde ikke knærne nektet. Ville hatt god tid til å preppe sykkel, sekk og bag for nytt ritt. I år derimot måtte jeg ta buss fra Lillehammer og var ikke tilbake før kl 21. Måtte jo få i meg litt mat og var derfor ikke klar til å ta sykkelprepping etc før kl 22. Deretter måtte jeg komme meg til ny sovesal etc. Like før UB fikk jeg beskjed om 14dg offshoretur på mandag og viste dermed at jeg måtte tilbringe noen timer på jobb søndagen. Dermed var det ikke vanskelig å prioritere en dag med familien istedenfor på grusen fra Rena til Lillehammer. Lærdommen er at logistikken må være på plass for greit få til LB dagen etter UB.
Soon Bikes 650B Paragraph 2a  Merida Scultura SL Team Ghost RT Lector WC
|
|
|
[Re: M@rtin]
28/08/2012 18:37
|
Sleiban
Fersking
|
Fersking
Jeg sykla selv i 2010. Har snakket med flere som har sykla alle tre åra. Mitt inntrykk er at mange er forsynt med sølete våte løyper og altfor lange transportetapper på grus. Skal UB leve i det lange løp tror jeg de må forlate tanken om at rittet skal starte på Rena. Med start og mål på Lillehammer ville man kunne fått en mye mer morsom løype uten særlig kjedelig transport. Man ville starte på de herlige stiene på fjellet ganske uthvilt uten å ha 4 timer med transport og lange gåstrekninger med søle opp på leggene. Man ville også få en langt enklere logistikk med start og mål samme sted. I tillegg ville man fjerne noe av trøkket på Rena og fått mer show i Lillehammer på morrakvisten. Enig. Martin, også 2010 Enig. Også 2010
|
|
|
[Re: stilal]
28/08/2012 18:45
|
gunner_one
Ringrev
|
Ringrev
Fantastisk bra film Stig. Kjente låra begynte å få krampetendenser bare av å se på filmen!
Soon Bikes 650B Paragraph 2a  Merida Scultura SL Team Ghost RT Lector WC
|
|
|
28/08/2012 19:46
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
2010-gutter: Synes dere skal ta en tur til før dere blir bastante. Det var mye kjipere i 2010 enn i 2012.
Men, når det er sagt, så kan det godt hende det er en god løsning å starte på Lillehammer. Personlig, så er myr-"stier" som blir til knedype bekker, det eneste jeg er imot. Det hadde vi ikke noe av i år, mens i 2010 var det plenty.
|
|
|
[Re: Joar71]
28/08/2012 20:28
|
kebr
Avhengig
|
Avhengig
Personlig, så er myr-"stier" som blir til knedype bekker, det enest e jeg er imot. Det hadde vi ikke noe av i år, mens i 2010 var det plenty. Vel, da skulle du syklet sammen med meg i de bakre rekker, eller.. bakre rekke. skal love deg at det var knedype gjørmestier 
|
|
|
|
|