Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen?

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: edmann] #1472798 26/08/2012 16:39
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Sitat: edmann
Sitat: Akaly
Poenget er jo at jeg ikke har noe som helst å tjene på å sykle med klikkpedaler, siden jeg hverken skal spesielt fort frem, eller trenger å "jukse" for å forsere hindringer. Det er uvurderlig å vite at jeg kommer av pedalene så fort som overhodet mulig hvis jeg skal ha bruk for det. Og det du sier leder tilbake poenget mitt om at folk alltid sier at man tryner i begynnelsen med klikkpedaler. Det er ikke det at jeg bekymrer meg spesielt for å ramle når jeg sykler, men jeg har ikke tenkt å øke sjansene for at det skjer heller, uten at jeg som hobbysyklist har noe igjen for det, og det mener jeg at jeg ikke har ved å velge klikkpedaler. Da er det å komme seg av syklen enklest mulig mye viktigere.

Jeg er også hobby sykkelist, og kjører klikk pedaler. Har forsøkt flatis men fant meg ikke til rette på de.
Forde jeg føler meg mye tryggere nedover på stien og oppover for jeg mye mere kontroll over sykkelen. Så om du ikke føler at klikk er noe for deg forde du ikke føler at det gir deg noe så tar du feil.
Blir nesten som å la være å prøve en fet sti bare forde den er ny for deg.
Husk at hvis du øver på å komme deg ut av pedalen så ligger det i ryggmargen på riktig stisykkelister som en refleks handling når du må ut av pedalen og det på under sekundet.

Så om du ikke føler at klikk er noe for deg forde du ikke føler at det gir deg noe så tar du feil.

Så jeg tar feil fordi jeg ikke kjører med klikkpedaler fordi jeg ikke liker det?

Det jeg har påstått er at det ikke er noe poeng å sykle med klikk fordi det ikke gir meg noen fordeler som kan veie opp for ulempene. Det er ikke verre.

Du får mye mere effekt ved bruk av klikkpedaler, så om du ikke ønsker det så la være.
Får det å sykle sti handler om å utfordre seg seg og natur kreftene.
Og forskjellen på å klarer et crux og ikke for min del er stor lykke og en liten nedtur.
For min del føler jeg at jeg har mye mere kontroll ned over cruxene eller opp.
Ikke vær redd for det ukjente og tør og utfordre deg selv det får det mye mere gøy på stiene

Klikkpedaler har ingen fordel når det kommer til tråkkeffektiviteten, og crux og hindringer jeg ikke klarer klarer jeg ikke fordi jeg er en dårlig syklist, ikke fordi jeg ikke bruker klikkpedaler. Jeg sykler på flate pedaler slik at jeg kan prøve nye ting, og baile så fort som mulig hvis det går galt. Det er slik jeg tør å flytte grensene. Hadde jeg vært fastspent hadde det vært mye jeg ikke hadde turt å gjøre.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472801 26/08/2012 16:41
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
[quote=Akaly]Poenget er jo at jeg ikke har noe som helst å tjene på å sykle med klikkpedaler, siden jeg hverken skal spesielt fort frem, eller trenger å "jukse" for å forsere hindringer. Det er uvurderlig å vite at jeg kommer av pedalene så fort som overhodet mulig hvis jeg skal ha bruk for det. Og det du sier leder tilbake poenget mitt om at folk alltid sier at man tryner i begynnelsen med klikkpedaler. Det er ikke det at jeg bekymrer meg spesielt for å ramle når jeg sykler, men jeg har ikke tenkt å øke sjansene for at det skjer heller, uten at jeg som hobbysyklist har noe igjen for det, og det mener jeg at jeg ikke har ved å velge klikkpedaler. Da er det å komme seg av syklen enklest mulig mye viktigere.

Jeg er også hobby sykkelist, og kjører klikk pedaler. Har forsøkt flatis men fant meg ikke til rette på de.
Forde jeg føler meg mye tryggere nedover på stien og oppover for jeg mye mere kontroll over sykkelen. Så om du ikke føler at klikk er noe for deg forde du ikke føler at det gir deg noe så tar du feil.
Blir nesten som å la være å prøve en fet sti bare forde den er ny for deg.
Husk at hvis du øver på å komme deg ut av pedalen så ligger det i ryggmargen på riktig stisykkelister som en refleks handling når du må ut av pedalen og det på under sekundet.

Så om du ikke føler at klikk er noe for deg forde du ikke føler at det gir deg noe så tar du feil.

Så jeg tar feil fordi jeg ikke kjører med klikkpedaler fordi jeg ikke liker det?

Det jeg har påstått er at det ikke er noe poeng å sykle med klikk fordi det ikke gir meg noen fordeler som kan veie opp for ulempene. Det er ikke verre.

Du får mye mere effekt ved bruk av klikkpedaler, så om du ikke ønsker det så la være.
Og forskjellen på å klarer et crux og ikke for min del er stor lykke og en liten nedtur.
Ikke vær redd for det ukjente og tør og utfordre deg selv det får det mye mere gøy på stiene

Klikkpedaler har ingen fordel når det kommer til tråkkeffektiviteten, og crux og hindringer jeg ikke klarer klarer jeg ikke fordi jeg er en dårlig syklist, ikke fordi jeg ikke bruker klikkpedaler. Jeg sykler på flate pedaler slik at jeg kan prøve nye ting, og baile så fort som mulig hvis det går galt. Det er slik jeg tør å flytte grensene. Hadde jeg vært fastspent hadde det vært mye jeg ikke hadde turt å gjøre. [/quote]

Jo det har de.
Får du drar begge pendalene rundt også kalt det runde tråkk som gir det mere effetivt tråkk.

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: ] #1472807 26/08/2012 16:47
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Om du sykler i Bergen er det som topptur sykling å regne.
Dvs bratt opp om ikke heising evnt taubanen og stupbratt ned igjen, men det er sikkert varianter her også.
For min del funker klikk best, og de aller fleste her på østlandet.
Men smaken er som baken

- John F. Kennedy

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: edmann] #1472820 26/08/2012 17:10
Akaly Offline
Veteran
Veteran

Klikkpedaler har ingen fordel når det kommer til tråkkeffektiviteten, og crux og hindringer jeg ikke klarer klarer jeg ikke fordi jeg er en dårlig syklist, ikke fordi jeg ikke bruker klikkpedaler. Jeg sykler på flate pedaler slik at jeg kan prøve nye ting, og baile så fort som mulig hvis det går galt. Det er slik jeg tør å flytte grensene. Hadde jeg vært fastspent hadde det vært mye jeg ikke hadde turt å gjøre.

Jo det har de.
Får du drar begge pendalene rundt også kalt det runde tråkk som gir det mere effetivt tråkk.

Nei, det har de ikke.

Sitat: Effects of Pedal Type and Pull-Up Action during Cycling

The aim of this study was to determine the influence of different shoe-pedal interfaces and of an active pulling-up action during the upstroke phase on the pedalling technique. Eight elite cyclists (C) and seven non-cyclists (NC) performed three different bouts at 90 rev · min&#8722;1 and 60 % of their maximal aerobic power. They pedalled with single pedals (PED), with clipless pedals (CLIP) and with a pedal force feedback (CLIPFBACK) where subjects were asked to pull up on the pedal during the upstroke. There was no significant difference for pedalling effectiveness, net mechanical efficiency (NE) and muscular activity between PED and CLIP. When compared to CLIP, CLIPFBACK resulted in a significant increase in pedalling effectiveness during upstroke (86 % for C and 57 % NC, respectively), as well as higher biceps femoris and tibialis anterior muscle activity (p < 0.001). However, NE was significantly reduced (p < 0.008) with 9 % and 3.3 % reduction for C and NC, respectively. Consequently, shoe-pedal interface (PED vs. CLIP) did not significantly influence cycling technique during submaximal exercise. However, an active pulling-up action on the pedal during upstroke increased the pedalling effectiveness, while reducing net mechanical efficiency.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1472857 26/08/2012 17:57
BikeTorjus Offline
Veteran
Veteran
Akaly: har du prøvd og sykle med klikk over en periode? altså mer enn en tur f.eks. 3 måndter(eller hvordan det skrives)

Orbea Occam H20 LT 2022
Diamant AR Sora
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472860 26/08/2012 17:59
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Poenget er jo at jeg ikke har noe som helst å tjene på å sykle med klikkpedaler

Hvis du nå har bestemt deg for det, så får du bare la være, da. Ikke verre enn det.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472867 26/08/2012 18:03
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Hadde jeg vært fastspent hadde det vært mye jeg ikke hadde turt å gjøre.

Hadde jeg IKKE vært fastspent hadde det vært mye jeg ikke hadde turt å gjøre! ICON_WINK

Forøvrig tipper jeg det er mer perforerte og oppskrapte legger grunnet piggene på flate pedaler enn det er skader grunnet at folk ikke kommer ut av klikkpedaler.

Dette er en smakssak, og alle gjør som de vil, men jeg synes det er litt synd at noen avviser klikkpedaler på feil grunnlag.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1472877 26/08/2012 18:23
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Jeg synes heller problemet er at man blir pushet klikkpedaler, uavhengig av om man bør/vil/må ha det. Det er jo bare å se på denne tråden. ICON_SMILE

Ang. skader så er jo oppskrapede legger veldig uskyldig sammenlignet med hva som skjer om du er uheldig med klikkpedaler.

Og jeg har aldri møtt en situasjon hvor jeg har ønsket å være fastspent, kun vært glad over at jeg ikke er det. Slik som den gangen jeg bommet på kloppen, bråstoppet og måtte hoppe over styret. Da var jeg glad jeg ikke hadde klikkpedaler.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472883 26/08/2012 18:29
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Tråkkeeffektiviteten er nå en sak, men crux-løsninger gjøres etter egen smak best med klikk. Personlig foretrekker jeg klikk på sti og utforsykling, og etter at jeg kjøpte mine første spd i 1993 har jeg ikke sett meg tilbake.

At du selv føler at du trenger flate pedaler til det du ønsker å gjøre, og for å føle deg trygg så er det er en helt grei sak. Kjæresten prøvde klikk nå for første gang, og etter en lengre grustur for å bli litt komfortabel med ut og innklikking, konstaterte hun etter en lang stihelg på Skeikampen at dette var noe av det lureste hun hadde gjort...

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472885 26/08/2012 18:30
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Ang. skader så er jo oppskrapede legger veldig uskyldig sammenlignet med hva som skjer om du er uheldig med klikkpedaler.

Fortell gjerne hva slags skader. Jeg har aldri opplevd at noen har skadet seg ved bruk av klikkpedaler. Derimot har jeg sett veldig mange med store arr etter flate pedaler.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472887 26/08/2012 18:32
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Gjør hva du vil med ditt pedal kjøp, det er vel ikke en sti sykkelist som har gått over styre flere ganger.
Selv gjorde jeg det i går ned en heftig teknisk nedkjøring, restultatet var at kroppsvekten min løste ut pedalene i det jeg bråstoppet.
Ville det blitt anderledes med flattis? nei

Redigert av edmann; 26/08/2012 18:36.

- John F. Kennedy

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472891 26/08/2012 18:34
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
J
Og jeg har aldri møtt en situasjon hvor jeg har ønsket å være fastspent, kun vært glad over at jeg ikke er det. Slik som den gangen jeg bommet på kloppen, bråstoppet og måtte hoppe over styret. Da var jeg glad jeg ikke hadde klikkpedaler.

Dette blir vel noe teoretisk. Hvilke skader tror du at du ville fått hvis du brukte spd? Har selv baila og løpt over styret noen ganger uten at jeg på noen måte har blitt hengende igjen i sykkelen.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472893 26/08/2012 18:37
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K

Fordi? Du antar at du ikke hadde klart det samme med klikkpedaler? Hvordan kan du vite det når du ikke sykler med klikkpedaler? Jeg kan ikke komme på en eneste episode, med ett unntak, der jeg hadde kommet meg raskere ut av pedalene uten klikk enn med. Unntaket var selvsagt på en av mine første turer med klikk og jeg klatrer opp en bratt sti med mye melkesyre. Da jeg kom til en liten vanskelighet slurvet jeg litt, bakhjulet spant og jeg sto stille med påfølgende halvkontrollert fall til høyre mens jeg korrekt varslet: "hjelp, hjelp jeg faller". Resultatet var ikke-blødende skrubbsår på underarmen.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: tmork] #1472894 26/08/2012 18:39
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Sitat: tmork

Fortell gjerne hva slags skader. Jeg har aldri opplevd at noen har skadet seg ved bruk av klikkpedaler. Derimot har jeg sett veldig mange med store arr etter flate pedaler.

Mountain bike injuries and clipless pedals: a review of three cases
Femoral neck fractures in bicyclists due to clipless pedals

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: KenR] #1472895 26/08/2012 18:39
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: KenR
Da jeg kom til en liten vanskelighet slurvet jeg litt, bakhjulet spant og jeg sto stille med påfølgende halvkontrollert fall til høyre mens jeg korrekt varslet: "hjelp, hjelp jeg faller". Resultatet var ikke-blødende skrubbsår på underarmen.

:-)

Veldig viktig å varsle "hjelp, hjelp jeg faller!".

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: tmork] #1472898 26/08/2012 18:41
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Sitat: KenR
Da jeg kom til en liten vanskelighet slurvet jeg litt, bakhjulet spant og jeg sto stille med påfølgende halvkontrollert fall til høyre mens jeg korrekt varslet: "hjelp, hjelp jeg faller". Resultatet var ikke-blødende skrubbsår på underarmen.

:-)

Veldig viktig å varsle "hjelp, hjelp jeg faller!".
yes Herlig

- John F. Kennedy

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: edmann] #1472900 26/08/2012 18:41
Fjeldheim Offline
Førstemester
Førstemester
Hva er flatties?

@aronhuckeforening
@solsiaracing
https://www.instagram.com/svenn_fjeldheim/
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472904 26/08/2012 18:44
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Hvis du blir sinna når du ikke får det svaret du ønsker, hvorfor spørre i første omgang?
Stisykling med klikkpedaler er normen snarere enn rariteten. Det er fakta. Om du ønsker å bruke noen dager på tilvenning for evt å kunne nyte fordelene må være opp til deg. Om du ikke ønsker å sykle såpass ivrig at fordelene blir relevant, eller du allerede er en dyktig trial-syklist som ikke trenger klikk for å løfte bakhjulet, så er det igjen opp til deg. Det endrer likevel ikke på fakta. Klikkpedaler er vel så trygge som flate, og vil i de fleste situasjoner gi bedre kontroll på sykkelen.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472907 26/08/2012 18:46
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Vet du hva, jeg kjenner folk som har brekt beinet stående på isen med skøyter på føttene uten å bevege seg en meter. I tillegg klarte min bror det utrolige å få et komplisert brudd i ankel da han hentet posten i postkassa 20 meter fra huset.

Hva får deg til å tro at noen skadetilfeller du henter fra Internett kan fungere som et sannhetsvitne på at klikkpedaler i regelen er farlig og neste dødlig? Ulykker skjer uansett og kan relateres til alt fra blomsterplukking til sveising av stål.

At du velger flate pedaler fremfor klikkpedaler er helt opp til deg, men jeg må le når du henter frem slik dokumentasjon for å rettferdiggjøre ditt pedalvalg.

Kos deg med syklingen uansett pedaler.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: tmork] #1472909 26/08/2012 18:46
Akaly Offline
Veteran
Veteran
J

Dette blir vel noe teoretisk. Hvilke skader tror du at du ville fått hvis du brukte spd? Har selv baila og løpt over styret noen ganger uten at jeg på noen måte har blitt hengende igjen i sykkelen.

Hadde jeg sittet fast på sykkelen hadde jeg i værste fall rullet i en fin bane over forhjulet og med hodet først ned i bakken. Et ugunstig utfall. Generelt synes jeg de situasjonene hvor jeg må baile kommer såpass brått på at det er greit å ha så god tid som mulig på å forberede landingen, og slippe å styre med utklikking. Selv om jeg sikkert ikke hadde dødd hver gang jeg var ute og syklet med klikkpedaler synes jeg det er greit å ramle så lite som mulig.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Fjeldheim] #1472910 26/08/2012 18:47
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Fjeldheim
Hva er flatties?

Et kjønnsorgan som har blitt utsatt for en noe beklemt situasjon.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: sykkeloyvind] #1472925 26/08/2012 18:59
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Sitat: sykkeloyvind

Hvis du blir sinna når du ikke får det svaret du ønsker, hvorfor spørre i første omgang?
Stisykling med klikkpedaler er normen snarere enn rariteten. Det er fakta. Om du ønsker å bruke noen dager på tilvenning for evt å kunne nyte fordelene må være opp til deg. Om du ikke ønsker å sykle såpass ivrig at fordelene blir relevant, eller du allerede er en dyktig trial-syklist som ikke trenger klikk for å løfte bakhjulet, så er det igjen opp til deg. Det endrer likevel ikke på fakta. Klikkpedaler er vel så trygge som flate, og vil i de fleste situasjoner gi bedre kontroll på sykkelen.

For å få det på det rene her så er jeg hverken sinna(Hvor fikk du det fra? frown ) eller har stilt noen spørsmål. Jeg bestrider heller ikke at det er normen med klikkpedaler, og jeg synes ikke det er noe galt i at folk bruker dem heller. Det jeg derimot synes er synd er at man ikke blir regnet som ordentlig terrengsyklist om man ikke bruker dem, og at det sikkert er noen som kan oppleve et press om å bruke dem, selv om de ikke nødvendigvis føler seg trygge på det.

Derimot er jeg usikker på om klikkpedaler er tryggere enn uten. Det er jo de legejournalene over som studerer skader forårsaket av klikkpedaler, og utallige anekdoter av folk som har ramlet av syklen fordi de ikke klarer å klikke ut i tide. Vis meg gjerne at jeg tar feil, men jeg har ikke sett noe som viser hverken det ene eller det andre.

Jeg synes Grant Petersen skriver fornuftig om dette temaet på siden sin, og nevner samtidig BikeJames.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: tmork] #1472929 26/08/2012 19:01
Akaly Offline
Veteran
Veteran

Vet du hva, jeg kjenner folk som har brekt beinet stående på isen med skøyter på føttene uten å bevege seg en meter. I tillegg klarte min bror det utrolige å få et komplisert brudd i ankel da han hentet posten i postkassa 20 meter fra huset.

Hva får deg til å tro at noen skadetilfeller du henter fra Internett kan fungere som et sannhetsvitne på at klikkpedaler i regelen er farlig og neste dødlig? Ulykker skjer uansett og kan relateres til alt fra blomsterplukking til sveising av stål.

At du velger flate pedaler fremfor klikkpedaler er helt opp til deg, men jeg må le når du henter frem slik dokumentasjon for å rettferdiggjøre ditt pedalvalg.

Kos deg med syklingen uansett pedaler.

Det er det eneste jeg har funnet av seriøs dokumentasjon av skader forårsaket av klikkpedaler. Temaet var jo heller ikke generelle sykkelulykker, men ulykker som var forårsaket av bruken av klikkpedaler, og det var det du spurte etter.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472935 26/08/2012 19:06
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
så du tro at så så lenge du sykler med flattis er du mindre utsatt for mulig skader?

- John F. Kennedy

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: edmann] #1472938 26/08/2012 19:07
Akaly Offline
Veteran
Veteran
så du tro at så så lenge du sykler med flattis er du mindre utsatt for mulig skader?

Ja.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: RoyK] #1472944 26/08/2012 19:12
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Sitat: RoyK
Sitat: sykkeloyvind
Det er lettere å komme seg ned bratte bakker da du ikke kan skli av pedalen.

Du sklir ikke av gode, piggete plattformpedaler med mindre du gjør noe veldig rart…

Hvor mye sti erfaring har du med flattis kontra klikk pedaler?

Redigert av edmann; 26/08/2012 19:14.

- John F. Kennedy

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472950 26/08/2012 19:18
edmann Offline
lillofarer
lillofarer

Ja.

Om du tar med de som sykler sti med flattis her på forumet og ikke som er jeg veldig overbevist om at andelen av de som sykler med klikk er veldig mye større.
Så etter mine 13 år som sti sykkelist har jeg bare sett noen få skader på felles tur enten på fjellet eller oslo marka.
Men klikk krever litt tilvenning, for min del var det snakk om 12-15 sti turer. Og jeg har syklet med klikk siden år 2000.

Redigert av edmann; 26/08/2012 19:32.

- John F. Kennedy

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472959 26/08/2012 19:28
tmork Offline
Lilloman
Lilloman

Jeg synes Grant Petersen skriver fornuftig om dette temaet på siden sin, og nevner samtidig BikeJames.

Joda GP skriver mye han, blant annet:

"Proabably Crocs. Several people we know ride in them and prefer them to just about anything else. Before you think how ridiculous Crocs are, or how unsuitable for pedaling, consider that they're just contoured foam with enough resistance to offer support. They are not high shoe-craft, but with the right pedals beneath them, they do just fine for lots of riding, including long distance touring (we know people who prefer them to all others for just this purpose). "

Jeg tror ikke det han skriver er helt ment for stisykling, utforsykling og lignende, noe som ha jo også skriver helt til å begynne med.

"This is written for non-racers, and for riders who don't ride race-like. In other words, for recreational riders, tourists, commuters, general fitness riders...but not for racers or racer-likes."

Til bysykling og da jobbsykling synes jeg det er helt fint med flate pedaler.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Subs] #1472965 26/08/2012 19:34
Akaly Offline
Veteran
Veteran
Den jevne Bamsemumsspisendekoseturterrengsyklisten er jo heller ikke noen racer, og trenger heller ikke racerutstyr.

Re: Er sykling på sti med klikk et særnorsk fenomen? [Re: Akaly] #1472967 26/08/2012 19:37
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Den jevne Bamsemumsspisendekoseturterrengsyklisten er jo heller ikke noen racer, og trenger heller ikke racerutstyr.

På de fleste sti turene og felles turene jeg er med på sammen med andre er det lite bamsemunse, heller nøtteblandinger evnt brødskiver, sjokoladebarer eller bananer
Men det forekommer av til og da heller sjelden

Redigert av edmann; 26/08/2012 19:45.

- John F. Kennedy

Side 2 av 10 1 2 3 4 9 10

Moderator  support