Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Conti Race King slangeløst

Conti Race King slangeløst #1385164 29/04/2012 21:14
J-A-E Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Går man får UST versjonen, eller kan man bruke RS eller SS??

Skal på Crest felg

- Joakim - Transition Scout -
Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1385171 29/04/2012 21:19
D
Danfea Offline
Avhengig
Avhengig
D
ikke bruk ss hvertfall, for tynne sidevegger

G-sport Tillertorget.
Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger.
Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1385200 29/04/2012 21:57
OnATop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kan bekrefte Daniels anbefaling. Har aldri klart å få SS stabilt tett nok til at jeg tør å bruke det i ritt. Setter dem med slange på familens jentesykler, så får de gode og lette dekk de også. Har i år kjørt på 2,2 i RS utgave, som jeg kjøpte i fjor. Har brukt mye tid på dem også, av og på, rens og fix, ny guffe etc. Nå er de så tette at jeg kan bruke dem i ritt. I starten av min TL-karriere kjøpte jeg UST versjoner først av 2.0, senere 2.2 - erfaring med disse er dønn tett fra dag 1, trenger eg. ikke guffe for å holde på lufta, men guffa er jo safety for å fixe 'punkteringer' underveis. Ulempen er at de er tyngre, men vil du ha et TL som er problemfritt, kjøp UST:-)

En gang var jeg forut for min tid.....
Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1385213 29/04/2012 22:07
V
Victory Offline
Entusiast
Entusiast
V
Jeg har forsøkt flere ganger å sette opp Race King SS slangeløst, men har gitt opp. De gangene jeg bruker Race King SS er det latex slanger som gjelder for meg.

Fikk tips fra Lars Ragnar Manengen om at Continental X-King Race Sport ga bedre feste i terrenget og rullet tilnærmet like bra som Race King.

X-King Race Sport 26 x 2.20" og Stans guffe ble kjøpt inn
http://www.sykkelkomponenter.no/products/continental-xking-race-sport-26-x-220

Vasket dekkene innvendig med såpe og vann, tørket de, 2 røde kopper med guffe, satte dekkene på felgen, trykkluft, justerte med håndpumpe - 25 PSI. Smack, smack, ikke en dråpe guffe er kommet ut siden. Og nå har jeg syklet ca 200km på disse dekkene.

Mine dekk veide ca 490g. Marginalt tyngre enn de Race King SS jeg har.

Re: Conti Race King slangeløst [Re: ] #1385224 29/04/2012 22:35
OnATop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Ok, jeg skal gjøre ett forsøk til, når jeg får slike gode tips. Jeg bruker høye trykk i starten jeg også, men har kanskje vært litt kjip på guffa. Har i år dessuten fått hånd om en GEAX guffe som jeg syns tetter raskere og bedre enn noe av det andre jeg har prøvd (nesten alle).

X-Kings, ja, kjøpte det også i fjor og de oppfører seg om RK i RS utgave, kanskje hakket bedre. Vil ikke vegre meg for å kjøre de i ritt i år - jeg er enig i at 2-5 timers 'tetthetsgaranti' er nok. Kjører mye trening på asfalt og grus med Furious Freds om dagen, og må sjekke/toppe trykk før hver tur - ikke noe problem:-)

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1385228 29/04/2012 22:43
V
Victory Offline
Entusiast
Entusiast
V
Jeg brukte en halv liter med guffe og en rød kopp med mikroballonger på ett Race King dekke før jeg ga opp :-)

Spruten stod ut av side-veggene ;-(

Redigert av Victory; 29/04/2012 22:44.
Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1388287 03/05/2012 11:29
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg satte opp RaceKing 2.2 (29er) 1.mai, og det er fortsatt tett!
Smatt rett på velg (ztr), inn med guffelure og så var vi der.
Fortsatt tett i dag.

Enten var jeg veldig heldig, eller så har jeg ninjaskills i slangeløst :-D

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Conti Race King slangeløst [Re: Knirkekne] #1389609 04/05/2012 20:29
Leif_H Offline
Entusiast
Entusiast
Forsøker et lite spørsmål.

Ser at det er mye diskusjon om hvordan få slangeløst oppsett til å bli tett. Har sett at noen sier at man må ha kompressor for å få høyt trykk med en gang, for at det skal bli tett. Vanlig pumpe fungerer ikke.

Er det noen som har forsøkt Pit Stop i stedet for guffe når dekket skal settes på? Eller blir det bare klin og dårlig resultat. Er ikke Pit Stop guffe og trykkluft på boks?

Re: Conti Race King slangeløst [Re: Leif_H] #1389725 04/05/2012 22:43
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Leif_H
Ser at det er mye diskusjon om hvordan få slangeløst oppsett til å bli tett. Har sett at noen sier at man må ha kompressor for å få høyt trykk med en gang, for at det skal bli tett. Vanlig pumpe fungerer ikke.

Jeg ofrer en CO2 patron når jeg skal ha på nytt dekk. Pleier å fungere fint.

Nye dekk er det forøvrig lurt å kjøre med slange noen dager så dekket får satt seg godt på felgen.

With light parts come great responsibility
Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1390179 05/05/2012 18:13
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Satte opp rk22ss i dag på nye ztr podium mmx felger. Brukte 5min pr dekk. Smakk på, 30ml joes og 1ss glassballonger. Tett.

SLR felger får jeg aldri tette i dekk/felgkant. FRM får jeg tette. Podium får jeg og tette!

Race sport lekker mindre i dekksidene, men det er forskjell på rk22ss fra produksjon. Noen er lekker mindre enn andre.

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1390405 06/05/2012 00:45
OnATop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jada, jada, jada..
Jeg setter opp x antall slangeløse pr år og de er tette. Lenge. Og så en dag er de ikke tette lengre. Det er dette som gjør at det å kjøre slangeløst er en livsstil på linje med så mye annet. På dagens trenigstur måtte jeg kapitulere og smette inn slangen (fra sekken) på mine FurFreds foran. La merke til at at den guffa som jeg monterte med var så og si borte - bør nok peise inn litt mere under drift......
Men totalt sett vil jeg aldri gå tilbake til slange som standard. Har aldri hatt TL flat under ritt...

Re: Conti Race King slangeløst [Re: ] #1403571 21/05/2012 10:34
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: pedaIglipp

1. De blir ikke skikkelig tette uten en god del guffe. Det går med mye guffe til "grunntettinga"

2. De blir ikke skikkelig tette om du ikke bruker høyt trykk mens du jobber med å få de tette. Når de først har blitt tette kan du kjøre med lite trykk.

3. At et dekk mister trykket over et døgn, gjør ikke dekket uegnet til å bruke på et ritt på 2-5 timer.

Jeg er helt noob på slangeløst, og jeg sliter med å få det tett.

Først var det forhjulet som relativt plutselig mistet alt trykk samme dag som jeg hentet sykkelen. Leste litt på forumet, og fant ut at jeg kunne pumpe et bra trykk i det og legge det på en bøtte for å få det vannrett. Dette hjulet er fremdeles tett.

Bakhjulet er det som nå volder meg problemer. Har kjørt samme metode som på forhjulet, men det blir simpelthen ikke tett. Jeg har en favorittrunde i skogen som tar ca tre timer. Det er ingen problemer underveis, men dekket er helt flatt dagen etter.

Noen tips til hva jeg burde gjøre ? Jeg har caffe latex liggende hjemme. Kan det være jeg har for lite guffe i dekket, og må fylle på, eller kan det være jeg simpelthen har for få timer på hjulet (ca 9 timer) ?

Re: Conti Race King slangeløst [Re: Clotho_NOR] #1403574 21/05/2012 10:37
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Sitat: Clotho_NOR

Noen tips til hva jeg burde gjøre ?

Bruk slange eller kjør med andre dekk.

Re: Conti Race King slangeløst [Re: Kriss] #1403628 21/05/2012 11:31
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: Kriss
Bruk slange eller kjør med andre dekk.

Hadde håpet på noen triks til å få dette tett, men det kan være jeg må sette de på treningssykkelen med slange.

Hva er det som ruller bra og som er lett for en noob å sette opp ? Racing Ralph ?

Re: Conti Race King slangeløst [Re: Clotho_NOR] #1403654 21/05/2012 11:46
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Clotho_NOR
Noen tips til hva jeg burde gjøre ? Jeg har caffe latex liggende hjemme. Kan det være jeg har for lite guffe i dekket, og må fylle på, eller kan det være jeg simpelthen har for få timer på hjulet (ca 9 timer) ?

Ta i litt mer guffe for sikkerhets skyld, fyll i godt med luft, og bruk et kar med vann for å se hvor det lekker. La også hjulet ligge lenge vannrett på hver side.

Jeg har et gjenstridig dekk som nå omsider ser ut til å begynne å bli tett etter flere netter i stabilt sideleie og noen timer på vei og sti.

With light parts come great responsibility
Re: Conti Race King slangeløst [Re: torsteinvh] #1403910 21/05/2012 16:41
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: torsteinvh

Ta i litt mer guffe for sikkerhets skyld, fyll i godt med luft, og bruk et kar med vann for å se hvor det lekker. La også hjulet ligge lenge vannrett på hver side.

Jeg har et gjenstridig dekk som nå omsider ser ut til å begynne å bli tett etter flere netter i stabilt sideleie og noen timer på vei og sti.

Jeg har lokalisert hullet, men det tettes ikke av guffen... Andre steder på dekket siver det ut litt guffe nå, men det kommer ikke noe guffe ut av hullet... Frustrerende. Særlig fordi min ellers utmerkede LBS har solgt meg en brukt (!) Caffelatex, hvor det mangler vitale ting, som f eks den adapteren man setter på slangen for å fylle på med mer guffe...

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1404151 21/05/2012 20:19
P
Paragon Offline
Ringrev
Ringrev
P
hvordan får man solgt brukt guffe??

Re: Conti Race King slangeløst [Re: Paragon] #1404166 21/05/2012 20:24
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: Paragon
hvordan får man solgt brukt guffe??

Guffa i seg selv er nok ikke brukt, men flasken er halvfull og det mangler noen deler for å fylle på guffe. I tillegg har det vært guffe i "kanylen", så jeg er helt sikker på at jeg ikke har fått et nytt kit. Sent skjer, tar en tur i butikken i morgen og er sikker på at det løser seg.

Re: Conti Race King slangeløst [Re: ] #1404420 22/05/2012 07:07
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: pedaIglipp
Altså: Hvis noe ikke blir tett, så forestiller jeg meg da at man står å fyller dekket med luft mens all guffa forsvinner ut av et hull i dekket? Er det virkelig det som skjer med deg?

Nei, det er ikke det som skjer, dessverre...

Det som skjedde i går, var at jeg fikk lokalisert hullet etter å ha pumpet det opp til 50 psi, kunne man ikke unngå høre det ICON_SMILE Men, det kom ikke noe guffe ut, det gjorde det dog flere andre steder på dekket.

Jeg posisjonerte hjulet sånn at det havnet nærmest gulvet, og spratt det opp og ned noen ganger, med det resultat at guffen nå plutselig sprutet ut. Etter noe tid, og nok en pumping, ser det ut til at det hullet er tett. Hjulet ble lagt vannrett over natten, og var relativt flatt i dag morges, så mitt prosjekt er ikke over ennå. ICON_SMILE

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1404489 22/05/2012 08:00
voldemort Offline
Vinkelskriver
Vinkelskriver
Bruker du bare guffe, eller har du i glasskuler også?

Den som ikke griper dagen, kan like godt ta kvelden
Re: Conti Race King slangeløst [Re: voldemort] #1405023 22/05/2012 16:47
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Sitat: voldemort
Bruker du bare guffe, eller har du i glasskuler også?

Kun guffe.

Nå har jeg fyllt på med 20ml mer caffelatex i bakhjulet, og hadde meg en 3 timers tur i lett terreng etter jobben. Status per nå er at jeg omtrent ikke har mistet luft, så håper jeg det vedvarer.

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1405057 22/05/2012 18:11
P
Paragon Offline
Ringrev
Ringrev
P
Er veldig mange her som får det til å höres veldig lett ut å sette opp RKSS slangelöst, men jeg synes det er vanskelig. Har satt opp mange hjul slangelöst, og noen dekk har jeg bare gitt opp.
I fjor sleit jeg mange uker med et XKRS, det virket tett, og holdt luft natta over, men under rolig testsykling(rett frem å asfalt) begynte det plutselig å sprute guffe ut av sideveggen. Dette gav seg hver gang, men dekket ble aldri friskmeldt.
Det er stor forskjell på dekkene, noen går, andre ikke

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1406642 24/05/2012 13:07
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Satt opp 29x2.25 Racing Ralph, letteste versjonen, slangeløst igår og synes det var overraskende mange knappenålshull i sideveggene. Lateks piplet ut i lang tid etterpå, og begynte enda mer når jeg økte trykket til 2 bar. Dette var den nyeste versjonen. Rocket Ron dekkene derimot var vel tett rimelig tett på 2bar uten guffe i, på Crest felg.

Det lakk lite langs felgkanten på Racing Ralph, men bør kanskje prøve glassballonger om sideveggene ikke blir tette?

Jeg har brukt Caffelatex. Jeg ser jo vidoer at slik lateksvæske tetter spikerhull umiddelbart, men når Caffelatex ikke tetter nærmest usynlige hull engang kan man jo lure på om dette produktet er noe særlig. Jeg ristet dem godt, snudde hjulene og roterte dem lenge. Forstatt høres noe væske renne inni (reklamen sier at denne tettevæsken skal skumme rimelig fort). Brukte 80ml på RaRa og 60ml på RoRo.

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1408874 28/05/2012 16:56
R
RGi Offline
Entusiast
Entusiast
R
Eg satte opp for første gang opp slangeløst i går.
RaceKing på ZTR Crest felg. så først videoen på notubes sin side og utførte det slik han anbefalte..funket på begge hjulene med en gang. ikke noe guffe kom ut i det hele heller. Ble litt overrasket at det gikk så lett.. men nå har eg ikke testet dem på veien heller dog. men hvor mye/lite luft skal man ha i dekkene med slangeløst ? 82kg. (for ex birken etc.)

kan man kjøre guffe i racer tubular dekk også? er noe herk å punktere med de dekkene..

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1414899 04/06/2012 08:24
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Prøvd meg på et par Race King RS 26x2.2 i det siste på et par Notubes Arch felger. Første montering, 60ml Stan's guffe og 40-45 psi i hvert dekk (begge laget poppelyd to ganger), etterfulgt av risting og hvil vannrett, risting og hviling osv. Dekkene holdt greit første døgn de lå liggende. Virket overraskende lovende!
Bortreist en helg, kom hjem og ene dekket var flatt. Pumpet opp, risteprosedyre og vannrett hviling igjen. Monterte på sykkel og syklet en times tid. Holdt tett. Brukte sykkelen til jobb dagen etter. Kom ut fra jobb etter arbeidsdag og begge dekkene var flate.

Hjemme igjen, fylte opp med ytterligere 30 ml guffe og kjørte opp trykket til 40-45 psi igjen. Dagen etter: Fylte opp luft igjen for det hadde jo sivet ut i løpet av natten og dro på en lengre sykkeltur. Etter 24 km var bakhjulet helt flatt. Pumpet opp til det poppet, syklet 100 meter og det var flatt igjen. Pumpet opp igjen og syklet litt til. Flatt etter 2 minutter... Slange inn! Etter 20 minutter med ytterligere sykling var det forhjulet sin tur til å slippe alt trykk. Flatt x2 før slange inn der også.
Virket som om dekkene plutselig lakk rundt felgkanten. Generelt vært en del lekkasjer i sideveggene, men som tetter seg etter at man har ristet og snudd litt.

What to do... Hadde trålet forumet grundig før jeg gav i vei med prosessen første gang. Tror ikke jeg tør å bruke slangeløst på Farrisrunden gitt.

Spørsmål: Må man ta ut felgbåndet før man setter inn slange? Og i så fall hvorfor?

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1415546 04/06/2012 18:54
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: J-A-E
Går man får UST versjonen, eller kan man bruke RS eller SS??

Skal på Crest felg

Du går for ProTection-versjonen. Det er disse som er Continentals "Tubeless Ready"-dekk.
http://www.bikerumor.com/2012/05/02/cont...ke-tire-scheme/

Her er eit tips frå Continental som eg fann på MTBR:

From Continental
Had problems with the RS 2.4 X-King on the back...from Continental:

Hi Joe,

You are right. The RaceSport tires are not made for tubeless ready use.

Only the ProTection Versions are made for the use w/ sealant.

Only chance you have if you don't want to buy new ones is to clean the
inside of the tire w/ sealant. Than pour some sealant on the inside so that
the whole tire is covered slightly w/ sealant and let it dry. With the dry
layer of sealant the tire will hold air better. Other than that you would
have to get the ProTection version.

Mit freundlichen Grüßen/ Kind regards

Sascha Heller
Product Management Bicycle Tires
Continental - Division RU-PLT

Her er ein leksjon om slangeløs montering av Conti-dekk:

http://youtu.be/_ZruhkNi_kA

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1416161 05/06/2012 12:15
H
hel1017 Offline
Medlem
Medlem
H
Fire dager til Raumerrittet, 2 stk slangeløse RK SS som lekker luft gjennom sideveggene som bare F...

Bruke dagene framover for å kjøre inn mer guffe og glassballonger og håpe på at det blir tett, eller rett og slett bare avslutte hele prosjektet og smelle inn slange?

Eller bruke penger på dekk som lar seg sette opp slangeløst (som jeg strengt tatt ikke trenger)

Har kjørt Sinna Fred 26x2.00 UST slangeløst uten noen problemer på samme hjulsettet.

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1416170 05/06/2012 12:26
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Skal du absolutt kjøre RK- bruk grønne latexslanger.

Re: Conti Race King slangeløst [Re: hel1017] #1472627 26/08/2012 09:49
R
Ratray Offline
Fersking
Fersking
R
Satte opp Conti RR supersonic slangeløs tirsdagen før Birken, de var relativ ok at sette opp med kompressor. Brukte 1 1/2 kopp guffe. Men lekket luft og var flate hver kveld.

Kjørte Birken med den og etter jeg hadde spist middag og dusjet skulle jeg hente syklen var de flate. Takk jorden at de holdte hele rittet.

Sjekket hjemme i badekaret og så at det sivet LUFT ut av sideveggene! jaja da blir det vel latex på dem eller glasskugler fra Biltema... Snakk om at kjøpe Notubes hjulsett og sette markedets beste grussdekk på slangeløs... jaja

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1472782 26/08/2012 16:21
T
tdi Offline
Entusiast
Entusiast
T
Kjøp tubeless versionen av Raceking funker hver gang... ICON_SMILE

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support