Hva gjør du under Birken?
|
Re: Hva gjør du under Birken?
[Re: Oddefa]
22/08/2012 17:51
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
Må bare si at birken gir mye sure mennesker pga grustraverne så skremmer gående, andre syklende unge som gamle både på asfalt og på grusveiene i hele oslo området, sikkert mange andre steder i norges land. Med møte med en sykkelist som er stiv i blikket og skriker passe deg eller kjører i et vanvittig tempo tett innpå gående og barnevogner. Har for flere år siden syklet birken og blitt møtt på sammen måte av stygge til rop ol. Så i stendenfor koser jeg meg på den samle sti i lillomarka eller nordmarka. Og det som er ille med birken syklistene er at dette gjentar seg hvert eneste år ca. på samme tid møter vi de med de sammen uhøflig oppførselen. Selvom om det skrives i aviser og på nettaviser om dette fortetter denne fremtreden som er så veldig ødeleggende for folk inntrykk av sykkelister selvom en bare sykler sti, eller sykler rolig på vei. Så for min del kan en stille krav til birken deltagerne at de har f.eks en klubblisen som i tillegg kan miste om en blir tatt for å sykle som de verste birken syklerne i kondomdresser med mord i blikket
|
|
|
[Re: edmann]
22/08/2012 17:56
|
edmann
lillofarer
|
lillofarer
Og selv blir helgen brukt på kvalitets sti oslo marka, skulle gjerne vært på fjørå denne helgen i stedenfor. Men var altfor sein med å melde min interesse for påmelding som da var blitt stengt... leit. Men neste år så da må jeg bare ditt.
Redigert av edmann; 22/08/2012 19:00.
|
|
|
[Re: edmann]
22/08/2012 18:00
|
thomasengen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
i hvertfall i østmarka i oslo har jeg ikke sett EN som har råsyklet på grusveiene nå etter sommerferien (men er jo litt mindre grusmuligheter). Synes alle ser blide ut og tar hensyn. Av de 16-20000 (?) som deltar på birken er det fåtall som virkelig er ille. Husk at det er mange mange tusen som sykler med måtehold og at man ikke må generalisere basert på noen sykkelidioter (og som man fortsatt må forsøke å forbedre holdningen til)
|
|
|
[Re: thomasengen]
22/08/2012 18:16
|
Tenor
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
i hvertfall i østmarka i oslo har jeg ikke sett EN som har råsyklet på grusveiene nå etter sommerferien (men er jo litt mindre grusmuligheter). Synes alle ser blide ut og tar hensyn. Av de 16-20000 (?) som deltar på birken er det fåtall som virkelig er ille. Husk at det er mange mange tusen som sykler med måtehold og at man ikke må generalisere basert på noen sykkelidioter (og som man fortsatt må forsøke å forbedre holdningen til) De fleste oppfører seg uansett hva enkelte på dette forumet mener, hvorvidt Birken er et grusritt, landeveisritt eller sti ritt betyr vel absolutt nada. Birken har gjort så utrolig mye for sykklingen her i Norge at man burde hylle det isteden for å rakke ned på det. Jeg storkoser meg sammen med alle de tusenvis av menneskene som hvert år tar turen over fjellet, det har jeg gjort siden 1999 og det skal jeg jammen meg fortsette med til jeg ikke lenger kan bevege meg.
|
|
|
[Re: polkaDOT]
22/08/2012 18:17
|
Tore P
Fersking
|
Fersking
Når er Birken? Førstkommende lørdag?
Isåfall starter vel dagen med å stå opp seint, stikke på bandøving, så hjem og nyte en mindre sunn middag.
Så til en kompis for å tylle i meg øl og vodka/battery, ut på byen for å prøve å sjekke opp ei på rundt 25, feile, ende opp med ei nyskilt ei på 40+, våkne på søndag full av angst og skam fullstendig ute av stand til å sykle, stikke på fisketur kanskje? Sykle kan jeg gjøre til uka. På sti såklart, hvis noen av en eller merkelig grunn fortsatt tviler på at jeg er stisyklist og ikke "ånkli"syklist...
EDIT: Når jeg leser min egen post, så er det noe som sier meg at i en alder av 33 er det kanskje på tide å bli voksen/ta ansvar/barbere beina osv...
Næh, man lever bare en gang.
Redigert av Tore P; 22/08/2012 18:24.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
|
|
|
22/08/2012 19:57
|
kawa versys
Entusiast
|
Entusiast
Siste forberedelser for konfirmasjonen til elstejenten som er på Søndag 
|
|
|
[Re: Tenor]
22/08/2012 20:10
|
Espen
More than words
|
More than words
Jeg har syklet unormalt mye på grusveier i det siste, i områdene rundt og i Maridalen. Alene og sammen med ungene mine. På hver eneste tur har jeg opplevet ting som er ubehagelig. Det er uten unntak folk som jeg med 99% sikkerhet kan si at skal sykle birken.
Ikke alle syklister er slik, men så og si alle som skaper kjipe situasjoner har denne outfiten, og denne mangelen på normal høflighet og omtanke for andre.
e
|
|
|
22/08/2012 20:25
|
Red Devils
Besatt
|
Besatt
Noen ganger er jeg glad jeg ikke bor i Oslo. Utrolig mye konflikter av alle slag. Jeg tror nok det er noen iditoer over alt. Siden det er vesentlig flere som sykler grus er det flere iditoer der enn i skogen. Men man finner idioter i skogen på sti også, og de finner man på veien også. Man kan jo bare ramse opp....mulig jeg går glipp av dette siden jeg bor i en liten by men....
|
|
|
[Re: Oddefa]
22/08/2012 20:56
|
polkaDOT
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Teit tråd! De fleste her inne sykler vel masse sti selvom de stiller opp i birken! At vi ikke gjør det den ene dagen skal lissom få deg (polkadot) å se deg selv om überstimannen!
Hva gjør du på fredag Polkadot ? Da skal jeg sykle 3-4 timer på de fineste høyfjellstier på østlandet, ikke alene, faktisk sammen med 4-500 andre, som hilser, fleiper og har det hyggelig sammen, selv med krampe, sportsdrikke i flaska, gel i baklomma. Til og med med Birkebeiner merke på sekken og startnr.
Lørdagen kommer jeg til å sykle masse grus, hilse på alle kompisene som kommer bakfra i en fart jeg ikke klarer å henge på. Skal nok ha det bra da også, selv om jeg syntes trasen er aldri så kjedelig. Desutten er det alltid moro å komme i mål på Lillehammer, det forandrer seg aldri!
Mao, har ikke behov for sette meg på pidestall som du, vi er like mye stisykelister fordi vi sykler et grusritt med mange tusen andre. I am the überstimann!!! Skjønner ikke folk som ikke forstår ironi eller sarkasme. Joda, Ultrabirken står det stor respekt av. Men folk stopper deg ikke og spør om du skal sykle ultrabirken? Jeg er bare lei alle birkenspørsmål. Senest ikveld etter noen pils ble jeg spurt 3 ganger om jeg sykler birken til helgen. Nei, jeg trener ikke, jeg koser meg. Og jo, mange idioter på stier også. Mange jeg synes er respektløse fordi de ikke stopper hvis man treffer på folk på stiene. Men jeg har selv blitt meid ned av en grusdanker langt nord i pokkervold fordi vedkommende trente til birken, og jeg gikk alene og ikke 3 i bredden. Men tråden ble bare startet for å uttrykke noe i mot alle spørsmålene rundt birken. [angvikmodus] I am the überstimann, så hat meg [/angvikmodus]
|
|
|
22/08/2012 21:09
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Jeg er bare lei alle birkenspørsmål. Senest ikveld etter noen pils ble jeg spurt 3 ganger om jeg sykler birken til helgen.
Litt derfor skal jeg plutselig sykle Birken under Birken akkurat i år. Trenger et resultat å slå i bordet med overfor omverdenen og for å slippe å starte bakerst i ev seedingritt neste år, ikke fordi jeg skal seede meg til Birken men fordi jeg liker å teste ut forskjellig ritt og slippe kø i stipartiene. Og så skal jeg sitte neste år og være med på fyfaansåkuljegersomdisserbirken-hylekoret 
No added style
|
|
|
23/08/2012 09:45
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg står på scott sin stand på Lillehammer og ser alle kom inn. Blide, sure, glad, triste.
En ting er at det er fint i skogen. Men det å se hva Birken er gir meg mer enn å sykle en tur i skogen som man kan gjøre hver helg året rundt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
23/08/2012 12:28
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Jeg står på scott sin stand på Lillehammer og ser alle kom inn. Blide, sure, glad, triste.
En ting er at det er fint i skogen. Men det å se hva Birken er gir meg mer enn å sykle en tur i skogen som man kan gjøre hver helg året rundt. Skal du ikke sykle?
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
23/08/2012 18:32
|
Tommas
Avhengig
|
Avhengig
Jeg skal mekke litt på min "nye" Dodge Charger, deretter fikse litt på kjøkken på hytta sammen med arveprinsessen og arveprinsen. Min kone derimot skal filme Birken for NRK, så noen av oss er der oppe ;-)
|
|
|
|
|