Ser ut som det kan bli pryl på deg bak Haakonshallen også. Sporet ditt går grusen mellom Indre og Ytre Reina. Her er det et kort stiparti. Samme som i fjor.
Crossmark 2.1 vil fremdeles funke nå som dere vet løypa? Er bare litt redd for at det blir noen glepptak på bakhjulet nå som himmelen skal åpne seg på onsdag...
I tvil om dekkvelget her også. Jeg hadde tenkt å kjøre Fast Track S-works 2.2 foran og 2.0 Control bak (29er), men etter en litt fuktig tur her om dagen ble jeg i tvil. De pakker seg voldsomt! Mulig gjørma på fjellet er annerledes en en jordekant i Indre Øsfold.
Det eneste valget jeg har i tillegg til disse er Racing Ralph 2.25 med (vanlige vegger)
Veier rett over 90kg så vurder om jeg kanskje burde prioritere neo med litt volum
På snaufjellet er de helt perfekte. Det stedet hvor det kan pakke seg litt er stiene i starten fra Rena mot Skramstad. Men det er en forsvinnende liten del av rittet. Jeg kjører FT 2.0 foran og bak jeg. Fristes av Renegade Control bak, men vet ikke om jeg tør
På snaufjellet er de helt perfekte. Det stedet hvor det kan pakke seg litt er stiene i starten fra Rena mot Skramstad. Men det er en forsvinnende liten del av rittet. Jeg kjører FT 2.0 foran og bak jeg. Fristes av Renegade Control bak, men vet ikke om jeg tør
Så da kan jeg la de sitte da? Fik bare litt panikk når de plutselig veide 1kg og var glattere en slicks.
Har kjørt med 2.2 i hele år, men fikk ikke tak i Control i 2.2. Valgte da 2.0 og håper det er nok volum til vekta på rytteren
Har jeg forstått riktig at vi passerer samme område langs veien to ganger. Har merket det ut i kartet her. Har nemlig noen som kommer for å se på og de vil gjerne ha muligheten til å gjøre det to ganger. Litt utydelig på kartene dette her.
Har jeg forstått riktig at vi passerer samme område langs veien to ganger. Har merket det ut i kartet her. Har nemlig noen som kommer for å se på og de vil gjerne ha muligheten til å gjøre det to ganger. Litt utydelig på kartene dette her.
Ja, passerer samme området to ganger. Ikke så spennende å se rytteren akkurat her. På toppen av Hitfjell eller Reinsfjell vil man kunne se rytterene lenge.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Det er bare vann, i følge wikipedia består de fleste av oss av rundt 57% vann, dette bør gå bra!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
... jeg ser også at din Status her på forumet er "Besatt"...
Sitat: Elgvenn2
Sitat: Klaus A.
Det er jo f.... bare meldt regn nå og daa jo
Det er bare vann, i følge wikipedia består de fleste av oss av rundt 57% vann, dette bør gå bra!
Nei, helt seriøst så må jeg vurdere hva jeg skal gjøre. For første gang har jeg valgt å ta med familien oppover, og vi har fått firmahytta på Sjusjøen. Det er jaggu ikke spes. motiverende å dra de oppover for å forvente at de skal stå ute i piss-regn, eller sitte inne å spille kort i 40timer i strekk... I tillegg skal vi ha besøk av en familie til - 4 stk. barn mellom 4 og 8 år, på 60kvm.
... får evt. vurdere om vi dropper hyttetur, og om jeg bare drar rett til Odd-hotellet på Elverum.
Er ikke meldt kjemperegn hverken fredag eller lørdag Klaus, 1 mm her og 1 mm der betyr lange periode med opphold! Ikke bekymret for regnet i helga, dog lurer jeg på hva det som kommer nå de neste dagene gjør med gjørme og skogspartier. Snaufjellet er jo ikke noe stress. Ja ja, ble enklere å la bare x-king stå på nå iallefall.
Ruha anbefaler konsekvent svenskene sin værtjeneste. Mye bedre for moralen. Og han er forøvrig nærmest å betrakte som insider i norsk værmeldingstjeneste ;-D
-Drikke, Squeezy sportsdrikk underveis. To flasker fylles opp én gang hver, altså fire flasker sportsdrikk gjennom løpet. -En hjemmelaget energibar i timen. -Lefse og vann på matstasjonene. -Squeezy gel med koffein, fra Snultra og inn. -Brødskive på snultra.
Bør jeg spise mer? Spise mer vanlig mat? Bør jeg fylle vann i Camelbaken i tillegg?
Takk for dette. Jeg er ganske uerfaren selv, men hadde tenkt å ta ca 3 gel i timen + 0.5 liter væske (high5 energidrink) pr time. I tillegg til dette skal jeg ha med Corny Big bars og hive inn på det de har by på på spisestasjoner og jeg kan tenke meg å spise. Lefse höres faktist godt ut. Får ikke så mye av det her oppe på Island. Jeg er ganske stor (95 kg) og forbrenner en helvetes masse når jeg er på'n.
Kan hende dette er for mye, men jeg har rett og slett ikke peiling
En liten MEGET viktig detalj. Er det toaletter på spisestasjoner?
Er ikke meldt kjemperegn hverken fredag eller lørdag Klaus, 1 mm her og 1 mm der betyr lange periode med opphold! Ikke bekymret for regnet i helga, dog lurer jeg på hva det som kommer nå de neste dagene gjør med gjørme og skogspartier. Snaufjellet er jo ikke noe stress. Ja ja, ble enklere å la bare x-king stå på nå iallefall.
Er vel heller ikke så bykymret - og ja X-Kingene er nok en gang et perfekt valg.
Det jeg tenkter litt på ... er å slippe å dra med familien. Da blir det mye mindre å tenke ift. at vi planla en fin høsttur på fjellet... Avgjør det nok i kveld - hyttetur eller ikke. Jeg er fortsatt på at jeg skal sykle.
Æsj. Meldt mer enn 40 mm regn, tom fredag. Ja, ja. Temperaturen er jo grei, eller? Rundt 9-10 grader fra start, oops. Samme hvordan jeg prøver å vri og vende på det, dette blir VÅTT Hvorfor gidder jeg... Hvis noen har et skambud på en billett, så skal jeg jaggu vurdere det...
Skal sette meg ned og skanne nettet etter mer eksotiske værmeldere som kanskje melder 20 grader og sol på Rena. Har hørt om noen i Australia. Synes de lokale begynner å bli skremmende samstemte...
Takk for dette. Jeg er ganske uerfaren selv, men hadde tenkt å ta ca 3 gel i timen + 0.5 liter væske (high5 energidrink) pr time. I tillegg til dette skal jeg ha med Corny Big bars og hive inn på det de har by på på spisestasjoner og jeg kan tenke meg å spise. Lefse höres faktist godt ut. Får ikke så mye av det her oppe på Island. Jeg er ganske stor (95 kg) og forbrenner en helvetes masse når jeg er på'n.
Kan hende dette er for mye, men jeg har rett og slett ikke peiling
En liten MEGET viktig detalj. Er det toaletter på spisestasjoner?
B
Syntes det hørtes mye ut ift spising, ville kanskje max hatt 2 gel i time litt ettersom hvor store de her. 0.5l/timen er nok ikke helt bom, men vil nok variere mye ut fra varmen eller mangel på varmen.
Veldig få turer med over 10 grader i snitt den siste tida, så hvis værmeldinga slår til og det blir så mye som 15 varme ved mål på Lillelhammer blir jo dette storslagent! Siden det bare er spådd 2,5mm på fredag satser jeg på en god del meter motsols også
Er vel heller ikke så bykymret - og ja X-Kingene er nok en gang et perfekt valg.
Det jeg tenkter litt på ... er å slippe å dra med familien. Da blir det mye mindre å tenke ift. at vi planla en fin høsttur på fjellet... Avgjør det nok i kveld - hyttetur eller ikke. Jeg er fortsatt på at jeg skal sykle.
Jupp, skjønte det, mente mer i forhold til familie å se på, at været også kommer å være mye opphold og ikke bare regnvær! Men skjønner jo hva du mener. Klart du skal sykle:)
Noen synspunkter på Maxxis IKON? Kjører slangeløst. Jeg synes de har fungert veldig bra på sti (inkl ulendt stiterreng) og helt konge på grus. Men bør man gå for noe grovere/bredere fordekk på ultra'n? Kompromiss mellom dårligere rulling på grusveiene og bedre kontroll på stiene. Er litt fristet til å kjøre med ikon.
Lite spørsmål fra en som skal følge rittet hjemmefra.Hva er best av sms eller birken app.Birken app fikk litt kritikk etter skirennet i våres.Er den bedre nå. Fikk ikke et resultat etter kuåsen i 2011 med sms tjenesten.