Og barnebidrag har ingen ting med dette å gjøre, for å fylle opp ca. 50% av hyttene rundt der vi hadde samlingsted ute. Og samtidig kreve at vi var stille forde unger skal sove.
Jeg vet ikke hva barnebidrag har med saken å gjøre. Man kan jo også se på det på en annen måte. Vi hadde 9 av 12 hytter i tunet og dere "okkuperte" tunet med film og musikk. Det var helt ok både torsdag og fredag det var ingen som kommenterte dette overfor dere (selv om fredagen var det som å sove midt inne i et diskotek). Men på lørdagen var det en som ba dere om å roe ned lyden. Jeg synes ikke det var helt urimelig..
Men greit nok, vi tar fullstendig selvkritikk for at vi reiste på fjellet for å sykle den helgen, og vi beklager på det sterkeste at vi med å be dere dempe lyden på lørdag har ødelagt og kuppa helgen for dere. Vi skal holde oss unna i fremtiden, og skal anbefale alle andre å gjøre det samme.
Da tar jeg en pause fra forumet en stund, så om det blir lagt ut noen flere beskjeder her om turer eller treff som jeg ikke får lest, og jeg skulle komme til å booke en tur for meg og mine et sted der det er andre, så beklager jeg det på forhånd..
Er du seriøs? Mener du på fulleste alvor at alle skal vite at dere pleier å booke noen hytter på skeikampen hvert år og da tilpasse planene sine slik at dere får akkurat de hyttene dere vil?
Skjønner ikke hva du mener, prøv en gang til.
Sitat: tais
At dere har beleiret tunet i 11 år er totalt irrelevant. Hvis dere ønsker enerett på området så book da hele fjellet!
Vi har på ingen måte beleiret, men man har etter som man har bestemt seg for å være med bestilt seg en hytte. Dette har vært en tradisjon i 11 år. Det vil si at i stimiljøet så har de aller fleste vist når Skei-treffet har funnet sted. Om du synes denne tradisjonen er noe tullballs ja så er det full mulighet til å tilkjennegi dette nå. Om resten som vanker her inne er enig med deg vil jo vise seg. Skulle det være tilfelle så tar jeg det til etterretning og lar andre overta jobben med å viderefør dette.
Og du kanskje har problemer med å tro det men det er langt fra alle stisyklister som noen gang har vært inne å lest på skeikampentråden på terrengsykkelforumet.
Nei jeg har problemer med å skjønne hva du mener. Men om det er noen som ikke har fått med seg den så har de gått glipp av noe. Til nå er den vist 6780 ganger så noen har da vært innom.
Synes at dette innlegget var både arrogant og lavmål.
Selv har jeg vært på Utflukt og på Skeitreff flere ganger, og har flere ganger truffet på folk som ikke har hatt peiling om hva eller hvor Skeikampen er for noe. Så du kan ikke tro at alle vet hva Skeikampen står for, selv om for mange av oss så er Ingerid en institusjon og vært et møtested for terrengsykling siden tidlig 2000-tallet.
Og jeg husker godt at flere ganger var det vanskelig å skaffe hytter, fordi vanlige turister hadde booket hyttene. Og vi respekterte at det var andre besøkende, og jeg kan ikke huske at vi hadde noe konflikter med andre gjester. Så hvorfor skal vi ikke klare å akseptere at det er andre brukere av hyttene?
Men på lørdagen var det en som ba dere om å roe ned lyden. Jeg synes ikke det var helt urimelig..
Fyren hadde tydeligvis fått i seg en gel eller to for mye. Det går an å be om å dempe lyden uten å kjefte og syte på at vi ikke tok oss bryet med å vise håndball.
Forøvrig synes jeg det er flott at man tar med barn opp på Skei for å sykle sti, og jeg synes ikke det burde være noe problem å legge ting til samme helg. Det er derimot viktig at alle er klar over at Skeitreff ikke er noen formtopp-camp, men et hyggelig treff for syklister av alle slag som liker å sykle på sti. Mange av oss møtes kanskje bare denne ene gangen i året, og da synes jeg vi må få lov til å sitte lenge oppe på kveldene for å se film og snakke skit. Man kunne sikkert gjort ting i mer organiserte former, men da faller noe av sjarmen bort og plutselig må vi flytte til Kongsberg.
Uansett, man kan gjøre et par ting for å få en mer sammensveiset gjeng av barn og voksne. Nå vet jeg ikke hvor barna syklet i år og hvor langt man egentlig tar med disse på tur, men man kunne jo tatt noen med på en tur med oss bamsemumssyklister opp til Prestkampen. Hvis man i tillegg hadde latt barna være lenge oppe en kveld så kunne man sett et par sykkelfilmer også (lyset gjør at det ikke er så lett å vise film tidlig på kvelden).
Er du seriøs? Mener du på fulleste alvor at alle skal vite at dere pleier å booke noen hytter på skeikampen hvert år og da tilpasse planene sine slik at dere får akkurat de hyttene dere vil?
Skjønner ikke hva du mener, prøv en gang til.
At dere har beleiret tunet i 11 år er totalt irrelevant. Hvis dere ønsker enerett på området så book da hele fjellet!
Vi har på ingen måte beleiret, men man har etter som man har bestemt seg for å være med bestilt seg en hytte. Dette har vært en tradisjon i 11 år. Det vil si at i stimiljøet så har de aller fleste vist når Skei-treffet har funnet sted. Om du synes denne traLdisjonen er noe tullballs ja så er det full mulighet til å tilkjennegi dette nå. Om resten som vanker her inne er enig med deg vil jo vise seg. Skulle det være tilfelle så tar jeg det til etterretning og lar andre overta jobben med å viderefør dette.
Og du kanskje har problemer med å tro det men det er langt fra alle stisyklister som noen gang har vært inne å lest på skeikampentråden på terrengsykkelforumet.
Nei jeg har problemer med å skjønne hva du mener. Men om det er noen som ikke har fått med seg den så har de gått glipp av noe. Til nå er den vist 6780 ganger så noen har da vært innom.
Jeg oppfattet det du skrev som at du forventet deg at alle de som ville delta på ditt skeikampenarrangemang burde ha fått hyttene i stedet for TruTech sin gjeng da du skrev at hun burde ha kontaktet deg på forhånd.
Jeg har ikke sagt at jeg synes det er tullball at dere møtes. Det jeg prøvde å få frem med det jeg skrev er at dere ikke har enerett på skeikampen. Hvis dere vil ha det så må dere faktisk booke hele området og alle hyttene. Hva med om det ikke hadde vært syklister, men ornitologer/sommerskole/jehovas vitner/etc som hadde "tatt" hyttene. Burde de også ha snakket med deg først?
At tråden har blitt vist 6000 ganger er for ovrig peanuts i TS-forumsammenheng. Det finnes en Sveum-nektes-ol-billett-tråd som har over 24000 visninger. Den har jeg aldri vurdert å trykke meg inn på en gang. Aner ikke hva som er skrevet i den. Så sorry, langt fra alle er innsatt i hva du gjør hvor og når om sommeren.
Fyren hadde tydeligvis fått i seg en gel eller to for mye. Det går an å be om å dempe lyden uten å kjefte og syte
Jeg skjønte at det ikke ble formidlet på den mest beherskede måten, og det var absolutt unødvendig.
Sitat: neonstz
Forøvrig synes jeg det er flott at man tar med barn opp på Skei for å sykle sti, og jeg synes ikke det burde være noe problem å legge ting til samme helg. Det er derimot viktig at alle er klar over at Skeitreff ikke er noen formtopp-camp, men et hyggelig treff for syklister av alle slag som liker å sykle på sti. Mange av oss møtes kanskje bare denne ene gangen i året, og da synes jeg vi må få lov til å sitte lenge oppe på kveldene for å se film og snakke skit.
Og dere var ikke de eneste som var oppe og pratet skit, ingen som har problemer med hverken skitsnakking eller film, det var bare nivået på filmlyden som ble litt mye siden det var flere kvelder etter hverandre. Natt til lørdag ble det lite soving på enkelte, og da blir det så gretne barn på tur dagen derpå, da er liksom helgen ødelagt på så mange måter.. Var ikke noe formtopp-tur for oss heller, men litt generell dagsform er greit å ha med seg når man skal ut på tur i 4-5 timer :-)
Sitat: neonstz
Uansett, man kan gjøre et par ting for å få en mer sammensveiset gjeng av barn og voksne. Nå vet jeg ikke hvor barna syklet i år og hvor langt man egentlig tar med disse på tur, men man kunne jo tatt noen med på en tur med oss bamsemumssyklister opp til Prestkampen.
Enig, det burde absolutt være mulig. Vi har syklet både Kyrakampen, Avlundskampen, Bånnsæter, Skardbu, Slagsfjella, Skjelbreia, Røgnhøgda, Lauvåsen osv. Ingen av barna som dytta opp til Prestkampen i år, selv om noen av oss voksne gjorde det, så det tar de neste år.. Tror kanskje også at det er flere bamsemumstyggende syklister (som meg) som ville kunne la seg imponere over hvor helt vanvittig bra en 12 åring kan sykle i høyfjellet, og kanskje til og med lære ett og annet.. Det gjør iallefall jeg ;-)
Kanskje vi sees på en sti til neste år, men da kommer vi altså inn på fjellet fra annet hold..
Ooops, NÅ tar jeg forum ferie..
Redigert av TruTech; 13/08/201220:57. Rediger grunn: glemte at jeg ikke skulle på forumet på en stund..
Trude, Stig og dere andre; først: jeg mente ikke å kritisere noen spesielt eller sette igang en hårsår eller usaklig diskusjon her i det hele tatt. Jeg syns bare det var lite folk og felles tid denne gangen, mindre enn tidligere år, og jeg skrev (som alle sikkert aner) mine innlegg etter en fuktig kveld som dessverre endte med en prematur kollektiv oppbruddsstemning, tror nesten alle på tunet følte det litt slik, men kanskje jeg følte det spesielt sterkt..-? Uansett: Som jeg har sagt tidligere: Alle som var på skeitreff koste seg på stiene og kveldene i år som alle år. Kanskje noen syntes det var for mye barn og andre å ta hensyn til spesielt på lørdagskvelden, men dette er det vanskelig å gardere seg mot, som poengtert av flere, så lenge en ikke treffer tiltak som f.eks å reservere alle hyttene rundt tunet i forkant, noe som ingen kan klandre noen for ikke å ha satt i gang tidligere.. Det er vanskelig å vite hvor mange som kommer fra år til år, det er ikke sikkert lesertallet for tråden forteller så mye om det heller..osv.. Jeg tror episoden på lørdag kveld med en uhøflig og etterhvert usaklig henvendelse fra en av deltakerne i den andre leiren gjorde at den gode stemningen på tunet fikk en kraftig punktering, dette hadde enkelt vært unngått med litt kommunikasjon _på_tunet_ i forkant, fra foreldrekontingenten til oss -om det var et problem på kvelden(e) før at det var bråkete filmfremvisning (og tilhørende søvnproblemer) burde det vært mulig for dem å forutse at det kanskje ville gjenta seg og tilogmed kunne eskalere litt på vår avslutningskveld. Jeg syns det var helt greit med barn lekende på tunet og seende på sykkelfilm på veggen. Jeg er ikke en gang særlig redd for at barn skal se levende voksne i lystige sammenkomster med god mat og (endog alkoholholdig) drikke! Såvidt jeg kunne se var barna våkne og aktive til forholdsvis seint, men med tre livlige barn fra ni til tjueto (;-)) år selv og litt erfaring på området syns jeg frie tøyler er helt greit i ferien og på slike arrangementer, så vet jeg da også at barn i denslags sammenhenger gjerne har litt problemer med å sovne når de legger seg ved midnatt etter en spennende dag. Da er det kanskje ikke lett å få dem til å sitte i ro og se håndballkamp på tv heller, for å si det sånn. ;-).. Så denne diskusjonen handler for meg, -som forsøkt sagt i innlegg over, om å gjøre noe for at opplevelsen blir mer komplett for alle neste år og framover. (La oss håpe det er mulig, og at ingerid ikke selger!) Vi samles kun denne gangen i året etter initiativ fra stig (skei er der alltid men ikke skei-treff), med det felles mål å dyrke interesser vi har sammen med andre, like og ulike, nye og gamle venner.
Sitat: TruTech
Det er ikke denne skuddvekslingen noen grunn til. Og om dere kommer opp til området neste år på samme tid som oss og har anledning er det vel slik at alle vi som har felles interesser bør omgås mer. Det kan jo godt hende det er plass til alle både på stier og tun.
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Jeg tror episoden på lørdag kveld med en uhøflig og etterhvert usaklig henvendelse fra en av deltakerne i den andre leiren gjorde at den gode stemningen på tunet fikk en kraftig punktering
Som sagt, det var unødvendig. Så er det jo også slik at dette var henvendelse fra en person, og reflekterer ikke nødvendigvis holdningene til alle, med 50 stk på tur er det mange forskjellige folk både i ene og andre leiren..
Sitat: TruTech
Og jeg tar ikke forum-ferie på grunn av skuddvekslingen, men på grunn av jobb! Selv om StigB mener at min manglende interesse for denne tråden i høstperioden og fremover tydeligvis skyldes at jeg har tenkt å sette igang et stunt og bare må av det som det ble sagt..
Men nå er jeg ferdig diskutert.. Vi sees nok på Skei både en og to ganger fremover.. Jeg kommer iallefall ikke til å slutte å reise dit, selv om jeg kommer til å bo andre steder..
Og jeg husker godt at flere ganger var det vanskelig å skaffe hytter, fordi vanlige turister hadde booket hyttene. Og vi respekterte at det var andre besøkende, og jeg kan ikke huske at vi hadde noe konflikter med andre gjester. Så hvorfor skal vi ikke klare å akseptere at det er andre brukere av hyttene?
Det har sin årsak i at Ingerid har avtale med reiseoperatører som har forhåndsbestilt hytter. Hvordan avtalen ser ut vet jeg ikke i detalj.
For det andre dette er IKKE mitt treff. Dette er noe Geir Anders spurte meg om jeg ville dra det videre og holde tradisjonen ved like sånn det hadde vært fra tidenes morgen.
Siden det er så tydelig at nå plutselig mange ikke vet historien og ikkevet, likeså polka jeg trodde du viste.
I 2011 var det tydelig at kidds gruppen viste om datoen og tradisjon, nå er den glemt.
Beklager at jeg dro dette opp og opprørte en haug med folk.
Jeg synes det ble fryktelig mye attitude og diskusjon i denne tråden.
Hvor er alle bildene og røverhistoriene fra årets treff?
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Jeg ønsker å si tusen takk for mange år på Skei, folket og stiene i området. Takker for det fine samholdet vi hadde helt til 2011, desverre ble det ikke den samme stemningen nå i år.
Jeg skjønner at jeg har tatt opp en del saker og gjort folk frustrerte og opprørte. Det tar jeg annsvar for, mine ambisjoner om å føre dette tilbakelente treffet videre i den form det en gang var er ikke lenger mulig for meg.
Tusen takk til alle som har vært med å gjøre dette til det det har vært i mange år.
Plutselig treffes vi på en sti og kan smile igjen.
Takk for meg, og lykke til videre.
@Øyvind Aas eller noen andre administratorer. Kan dere gjøre tråden uklistret. Jeg startet den og ser ingen grunn til at den lenger ligger klistret.
(Avtalen med Ingerid står som den er for neste år)
Det har sin årsak i at Ingerid har avtale med reiseoperatører som har forhåndsbestilt hytter. Hvordan avtalen ser ut vet jeg ikke i detalj.
For det andre dette er IKKE mitt treff. Dette er noe Geir Anders spurte meg om jeg ville dra det videre og holde tradisjonen ved like sånn det hadde vært fra tidenes morgen.
Siden det er så tydelig at nå plutselig mange ikke vet historien og ikkevet, likeså polka jeg trodde du viste.
I 2011 var det tydelig at kidds gruppen viste om datoen og tradisjon, nå er den glemt.
Beklager at jeg dro dette opp og opprørte en haug med folk.
Jeg vet godt at GeirAnders ba deg føre det videre, og jeg var selv en av de som syntes at de var bra å skille kommersielle Utflukt med opprinnelige Utflukt. Og som om jeg ikke har deltatt de 2 siste årene savner jeg fortsatt det Skeikampen hvert år.
Men nå som utflukt er flyttet til juni kan man da gjenopprette etterhvert den originale datoen, altså helgen før Birken?
Og som bik3man sier, hvor er de gode historiene og bildene fra skei i år?
Men nå som utflukt er flyttet til juni kan man da gjenopprette etterhvert den originale datoen, altså helgen før Birken?
Hvilken betydning har det?
Etter en episk helg på Skeikampen så synes det klarere for meg hva Uflukt™ tapte ved å flytte til Kongsberg. Sykling over tregrensa i lune og vakre omgivelser gir meg betydelig mer enn det Kongsberg kan tilby. Skei appartement har også med sitt tun en bedre atmosfære enn det litt "sykkelfiendtlige" Funklia kan tilby - prisene er også noe helt annet.
Jeg trivdes stort på Skeikampen i år som tidligere år, og jeg merket meg mens vi syklet og møtte gående at alle var veldig positive til syklende i fjellet. For meg er dette fjellområdet et godt sted som jeg kommer til å besøke gjentatte ganger i fremtiden.
Etter en episk helg på Skeikampen så synes det klarere for meg hva Uflukt™ tapte ved å flytte til Kongsberg. Sykling over tregrensa i lune og vakre omgivelser gir meg betydelig mer enn det Kongsberg kan tilby. Skei appartement har også med sitt tun en bedre atmosfære enn det litt "sykkelfiendtlige" Funklia kan tilby - prisene er også noe helt annet.
Jeg trivdes stort på Skeikampen i år som tidligere år, og jeg merket meg mens vi syklet og møtte gående at alle var veldig positive til syklende i fjellet. For meg er dette fjellområdet et godt sted som jeg kommer til å besøke gjentatte ganger i fremtiden.
Vi sees.
Enig Terje
Jeg trives ikke på det Kongsberg kan tilbud av atmosfære. Og stiene oppe på skei og ikke minst Skei appartment sitt tun er bare gull vært. Så for meg vil jeg farte til Skei i mange år fremover sammen med gode venner og andre sykkel frender på stiene der.
Redigert av edmann; 14/08/201219:37.
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride
Jeg oppfattet det du skrev som at du forventet deg at alle de som ville delta på ditt skeikampenarrangemang burde ha fått hyttene i stedet for TruTech sin gjeng da du skrev at hun burde ha kontaktet deg på forhånd.
Jeg har vel forstått det slik at Stig mente det fantes en "gentleman's agreement" mellom en annen kjent brukergruppe, og at dette ikke fungerte slik det har gjort tidligere.
Det er jo klart at hvis grevlingjegere fra ukjent land med pass og visum booker hele Skei, så har Stig ingen kontroll over disse.
[..] Men, og det er alltid et men, hva hvis dette hadde vært flere familier med turister? Skulle dere også blitt sure hvis de bare hadde bedt dere om å skru ned litt på lyden av filmene for å ikke vekke ungene? [..]
Når var det visst vedkommende som ønsket et dempet volum som var sur og grinete uten at jeg kjenner detaljene - jeg var ikke tilstede.
Hvis festen utenfor soveromsvinduet varte til sein natt med et betydelig støynivå ville jeg nok selv bedt folk om å dempe seg, men slik jeg forstår det så dreier det seg om måten dette ble gjort på...
Jeg var der når han fra Frøy kom og ba oss dempe oss. Klokka var da ca. 23. Vi snakker her om en lørdag kveld i sommerferien. Musikken var på ingen måte spesielt høy. Folk satt dannet og så på film med moderat lyd. Vi skrudde musikken nesten helt ned. Så lenge jeg satt der var det på ingen måte noen som var særlig høylydte. Det som nok en del ble litt provosert av var hvordan han fra Frøy opprådte. Til tross for hans fremtreden ble det ganske så rolig resten av kvelden så lenge jeg var våken i alle fall. Mitt inntrykk av folka på tunet var at det var en gjeng med voksne fornuftige folk som på ingen måte støyet utover hva som man faktisk må tolerere når man bor så tett.
Vi sees.
Jeg mente bare det at den originale datoen for utflukt da det eksisterte på Skeikampen, og før det ble overtatt av komersielle aktører, var helgen rett før Birken. Men jeg ble gjort oppmerksom på at da kan ikke folk som har barn på skolen komme. Og det er sant.
Utifra hva jeg har fortstått så er var det hvordan det ble bedt om å dempe som var konflikten.
Til neste år må jeg komme meg til Skei. 2 år uten er 2 ganger for mye!
Første gang på Skei treff for min del, og er booket inn på tunet for neste år med Finn & Co. Ble lettere sjokkert over denne omtalte Frøy fyren lørdag kveld siden jeg syntes hele helga gikk for seg i svært rolige former. Håper og tror han ikke var representativ for en hel gruppe. Noen bilder.
Skeitreff har vært akkurat like vellykket som det pleier å være! Det skal heldigvis mer til enn et par uheldige episoder på lørdagskvelden til for å legge en demper på gleden over sol, gullstier, sykkel & smil fra øre til øre fra morra til kveld Takk til hver og en som bidro til den gode stemninga på tur og tun! Takk til Stig som også i år har dratt igang tråden og dermed sørget for at flere enn allerede innvidde kan får gleden av dette paradiset. Og selvsagt en ekstra takk til gutta i hytte 19 for måneskinnskinoen
Redigert av Stine L; 15/08/201209:00.
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)