Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Skei-treff 2012

Re: Skei-treff 2012 [Re: StigB] #1464467 15/08/2012 10:52
bik3man Offline
More than words
More than words
Fine bilder!

Det viktigste for meg denne helgen var å få syklet i fjellet igjen. Jeg hadde faktisk noen turer alene for å nyte roen og stiene i eget tempo. Kanskje litt asosialt, men fellesskapet og stemingen i Storhytta er desto livligere og det var trivelig å henge litt på tunet også.

Jeg støtter Terje i at hele atmosfæren på Skei-treffet er noe spesielt, og at det er totalpakka som gjør at vi vender tilbake år etter år.

Dessuten var det imponerende mange turgåere denne helgen, og alle var blide og smilende. Jeg hadde en spesiell opplevelse ned en rock-garden fra Kyrakampen der jeg møtte en gjeng turgåere midt i et meget teknisk parti. De trakk elegant til side slik at jeg slapp å stoppe, og heiet meg videre med voldsom entusiasme og positive tilrop. Slikt varmer!

Men en ting ble jeg grinete av. Slagsfjella. Hele poenget med å suse ned Slagsfjella er de nydelige svingene som ligger som perler på en snor med perfekt flyt og rytme. Og her har altså noen funnet ut at tingen er å straightline snarveier og kutte svinger og drive på. Det blir for dumt, det ødelegger stien, og det er helt unødvendig. Jeg veit ikke hvem dette er, men etter sporene å dømme er det ganske bastant utført over lengre tid. Det kan ha vært turgåere for den saks skyld, men jeg tviler. Sist jeg var ned der for tre år siden var det ikke slik.

Jeg vet at ikke alle deler min oppfatning av hvordan kvaliteten på en sti bør opprettholdes, men når jeg ser sånt så blir jeg oppgitt.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Skei-treff 2012 [Re: bik3man] #1464513 15/08/2012 11:30
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: bik3man
Men en ting ble jeg grinete av. Slagsfjella. Hele poenget med å suse ned Slagsfjella er de nydelige svingene som ligger som perler på en snor med perfekt flyt og rytme. Og her har altså noen funnet ut at tingen er å straightline snarveier og kutte svinger og drive på. Det blir for dumt, det ødelegger stien, og det er helt unødvendig. Jeg veit ikke hvem dette er, men etter sporene å dømme er det ganske bastant utført over lengre tid. Det kan ha vært turgåere for den saks skyld, men jeg tviler. Sist jeg var ned der for tre år siden var det ikke slik.

Jeg vet at ikke alle deler min oppfatning av hvordan kvaliteten på en sti bør opprettholdes, men når jeg ser sånt så blir jeg oppgitt.

Enig!

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Skei-treff 2012 [Re: bik3man] #1464554 15/08/2012 12:15
S
spilleth Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hei,

Den største stiødeleggeren mellom Skeikampen og Fagerhøi er ikke syklister, men kuene. 50 kuer på sommertur i fjellet lager sine spor og det kan du desverre gjøre lite med :-)

Men om de har ødelagt stien ned fra slagsfjellet vet jeg ikke. Syklet den før i år og da tenkte ikke jeg noe på det.

PES

Re: Skei-treff 2012 [Re: spilleth] #1464694 15/08/2012 17:08
C
ChristerS Offline
Fersking
Fersking
C
Jeg er møkka lei alle kurukene. Ikke kan jeg bunny jump heller

Re: Skei-treff 2012 [Re: ChristerS] #1464704 15/08/2012 17:37
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: ChristerS
Jeg er møkka lei alle kurukene. Ikke kan jeg bunny jump heller

Her snakker vi ikke små-lei, men skikkelig lei. Møkka-lei kuruker jo er så lei som det går an :-)

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Skei-treff 2012 [Re: tmork] #1465196 16/08/2012 09:12
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Kom igjen folkens bilder og filmer for det flotte utflukten

Redigert av edmann; 16/08/2012 20:50.

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Skei-treff 2012 [Re: edmann] #1466287 17/08/2012 12:30
Cristobal Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: edmann
Kom igjen folkens bilder og filmer for det flotte utflukten

Ja, er særlig nysgjerrig på filmsnutten til Pål fra Slagsfjell-nedkjøringen med en aldri så liten OTB. Hehe. ICON_WINK

Ibis Mojo HD (leik i skog, mark & fjell) / Diamant Mammut og Micro Black (ren transport)
Re: Skei-treff 2012 [Re: Cristobal] #1466311 17/08/2012 12:59
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
Jeg skal høre med han om ikke Pål kan få lagt den ut.

- John F. Kennedy

Re: Skei-treff 2012 [Re: StigB] #1468841 20/08/2012 22:16
H
hallgeir Offline
Entusiast
Entusiast
H
Takker for bra treff !

3 dager med stisykling fra øverste hylle med hyggelige folk er aldri feil, selv om min plan for Prosjekt Gumpberget ble nedstemt... Men ordet episk ble brukt opptil flere ganger denne helga, særlig ned fra Bånnseterkampen til Bånnsetra var gull !
PerGynt stien fra Avlundskampen og rundt Skeikampen på nordsiden var også moro sti og en bra avveksling til åttern som avslutning.
Neste år venter det nye ruter ned fra Storfjellet og Gråkampen med bare "litt" dytting og fin fin lyng!!! Dvs, det blir nok noen turer utover høsten og ikke minst i barfrost perioden !

Årets badevann

Episk

God stemning

Redigert av hallgeir; 20/08/2012 22:31.
Re: Skei-treff 2012 [Re: hallgeir] #1469849 21/08/2012 22:14
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Får legge ut noen av bildene mine også, selv om jeg visst ikke hadde lært meg å bruke mulighetene til pureview-kameraet som jeg fikk noen hektiske dager før skeitreffet.. :-#
Sein som alltid, det ble derfor en liten solo-lyktetur torsdagskvelden på meg
Vi busha og dytta fredag. Først opp skeikampen, så sykla vi bittelitt til og på avlundkampen og rundt i pølsekrysset før vi fortsatte med dytting opp prestkampen på veg til bånseterkampen, mye fint oppoverterreng, litt lite blåbær.. så her har vi spist niste.. (-aner ikke hva Finn driver med i kanten av bildet ;-)

Her fant Hallgeir et episk(ja!) dropp på toppen av slagsfjella, etter dette ble vi nesten med på alt han foreslo (unntatt episk lyng/kjerrbushing, som vel egentlig var det han hadde mest lyst til å ha oss med på, han fant jo stier overalt!)

Etterhvert ble vi nødt til å sykle nedover vi andre også, da vi så røykskya fra takka til svele-stine, men vi ville ikke risikere noe bråk med NOTS og fulgte stien.

Vips så var det dagen etter, dvs lørdag (nettene på skei var jo så korte!) og vi kom oss opp til prestkampråket igjen, denne gang via gammeldalen, på merkelig vis klarte vi å unngå grusen, siden vi ikke sykler grus i det hele tatt på skei. Niste, litt tidlig, men koselig og fint vær da! (Nedi bakken på bildet er tmork og co med bare en fot på pedalene. Vi møtte jo folk vi kjente både her og der i fjellet, faktisk!)

Trygve simulerer recumbent-terrengsyklist på bånseterkampens første pause. Her hadde ingen punktert, men vi stoppet likevel for vi visste Trygve ville finne på noe fanteri så snart vi fant et stup.

Her har noen punktert. Men vi tok pause også. Og diskusjonen gikk livlig om hvor(vidt) turen skulle gå videre. Jens kom etterhvert til å sykle semi-fixieog begynte å se etter snarveger i riktig retning.

Vi kom hjem lørdag også. Etter toppen av all moro, nedkjøring mot bånsetra. Som jeg ikke tok ett eneste bilde.. Så var det avslutningskvelden, men vi smilte på søndag også. Veldig varm dag! Så det ble shuttling til svart-ett eller annet(tjønna?), derfra syklet vi til åttern Finn og jeg sykla ned til skei igjen, og på vegen syklet vi gjennom noen rare dyr:

deretter tok jeg en egosolotur med innlagt gratis grusoppvarming litt av vegen til fagerhøi, dvs til den setra som jeg ikke husker navnet på i farten.. Derfra bar det til fagerhøi alt remmer og tøy kunne holde (øh..), med fin nedkjøring og oppstigning samme veg tilbake; bilde uten sykkel og syklist, alltid like morro med stibilder..

Siste bilde er det sykkel på,..; og gråkampen, ved peer gyntstien ned mot skardbua

deretter kom jeg tilbake til skei fra skardbu og slagsfjella enda en gang ca halv åtte søndag kveld. Da var det stille på tunet og jeg var velforsynt selv også..; Takk igjen for denne gang, det var mye trivelig sykling og bra folk! Neste år blir det knallvær hele tida og stinn brakke, etc..! ;-)

Takk til dem som var med: Finn, Ernst (laowai), Hallgeir, Trygve, Geir, E(i?)rik, Jens, første dagen fikk vi også selskap av en Håkon(S?)

Redigert av ingeplinge; 21/08/2012 23:55. Rediger grunn: alle billene

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Skei-treff 2012 [Re: ingeplinge] #1469853 21/08/2012 22:54
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
yes

Vedlegg
6-trygve_pause_baanseter.jpg (241.14 KB, 695 nedlastinger)
7-peloton_baanseter.jpg (180.92 KB, 641 nedlastinger)
8-gjeter-finn_i_aattern.jpg (426.16 KB, 1378 nedlastinger)
9-toppen_mot_fagerhoi.jpg (372.97 KB, 1198 nedlastinger)
A-skardbuaogbalanse.jpg (483.92 KB, 1185 nedlastinger)
Redigert av ingeplinge; 21/08/2012 23:46.

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Skei-treff 2012 [Re: ingeplinge] #1470555 22/08/2012 17:02
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
yes

nice

- John F. Kennedy

Side 6 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå