Får legge ut noen av bildene mine også, selv om jeg visst ikke hadde lært meg å bruke mulighetene til pureview-kameraet som jeg fikk noen hektiske dager før skeitreffet.. :-#
Sein som alltid, det ble derfor en liten solo-lyktetur torsdagskvelden på meg
Vi busha og dytta fredag. Først opp skeikampen, så sykla vi bittelitt til og på avlundkampen og rundt i pølsekrysset før vi fortsatte med dytting opp prestkampen på veg til bånseterkampen, mye fint oppoverterreng, litt lite blåbær.. så her har vi spist niste.. (-aner ikke hva Finn driver med i kanten av bildet ;-)
Her fant Hallgeir et episk(ja!) dropp på toppen av slagsfjella, etter dette ble vi nesten med på alt han foreslo (unntatt episk lyng/kjerrbushing, som vel egentlig var det han hadde mest lyst til å ha oss med på, han fant jo stier overalt!)
Etterhvert ble vi nødt til å sykle nedover vi andre også, da vi så røykskya fra takka til svele-stine, men vi ville ikke risikere noe bråk med NOTS og fulgte stien.
Vips så var det dagen etter, dvs lørdag (nettene på skei var jo så korte!) og vi kom oss opp til prestkampråket igjen, denne gang via gammeldalen, på merkelig vis klarte vi å unngå grusen, siden vi ikke sykler grus i det hele tatt på skei. Niste, litt tidlig, men koselig og fint vær da! (Nedi bakken på bildet er tmork og co med bare en fot på pedalene. Vi møtte jo folk vi kjente både her og der i fjellet, faktisk!)
Trygve simulerer recumbent-terrengsyklist på bånseterkampens første pause. Her hadde ingen punktert, men vi stoppet likevel for vi visste Trygve ville finne på noe fanteri så snart vi fant et stup.
Her har noen punktert. Men vi tok pause også. Og diskusjonen gikk livlig om hvor(vidt) turen skulle gå videre. Jens kom etterhvert til å sykle semi-fixieog begynte å se etter snarveger i riktig retning.
Vi kom hjem lørdag også. Etter toppen av all moro, nedkjøring mot bånsetra. Som jeg ikke tok ett eneste bilde.. Så var det avslutningskvelden, men vi smilte på søndag også. Veldig varm dag! Så det ble shuttling til svart-ett eller annet(tjønna?), derfra syklet vi til åttern Finn og jeg sykla ned til skei igjen, og på vegen syklet vi gjennom noen rare dyr:
deretter tok jeg en egosolotur med innlagt gratis grusoppvarming litt av vegen til fagerhøi, dvs til den setra som jeg ikke husker navnet på i farten.. Derfra bar det til fagerhøi alt remmer og tøy kunne holde (øh..), med fin nedkjøring og oppstigning samme veg tilbake; bilde uten sykkel og syklist, alltid like morro med stibilder..
Siste bilde er det sykkel på,..; og gråkampen, ved peer gyntstien ned mot skardbua
deretter kom jeg tilbake til skei fra skardbu og slagsfjella enda en gang ca halv åtte søndag kveld. Da var det stille på tunet og jeg var velforsynt selv også..; Takk igjen for denne gang, det var mye trivelig sykling og bra folk! Neste år blir det knallvær hele tida og stinn brakke, etc..! ;-)
Takk til dem som var med: Finn, Ernst (laowai), Hallgeir, Trygve, Geir, E(i?)rik, Jens, første dagen fikk vi også selskap av en Håkon(S?)