Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!!
|
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!!
[Re: Freakout]
07/08/2012 10:06
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hvis jeg forklarer noe til en trassig unge, tar det like lang tid som hvis jeg forklarer noe til en medgjørlig unge, men det kan jo hende at jeg er bedre til å forklare.
Når er sist gang du forklarte noe til meg og hvor lang tid tok det? Jeg er kun interessert i virkelige hendelser, ikke ting du tror har skjedd.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
07/08/2012 10:17
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
|
|
|
07/08/2012 10:21
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det tar ikke lang tid å forklare meg noe så lenge en ikke kommer med tvilsomme påstander som ikke er begrunnet, men det gjør vel ikke du - eller? ... Hvorfor mener du at Vanilla Ninja har dømt noen for forsentkomming?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
07/08/2012 11:04
|
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
Det tar ikke lang tid å forklare meg noe så lenge en ikke kommer med tvilsomme påstander som ikke er begrunnet, men det gjør vel ikke du - eller? ... Hvorfor mener du at Vanilla Ninja har dømt noen for forsentkomming? Det var vel i utgangspunktet jeg som ble anklaget for å anklage moren til freak'en for å surre med tida. Iom. han allerede har trukket inn moren sin er det jo fristende å påpeke at hun kanskje også kunne vært heldigere med avkommet, men det synes jeg er litt stygt så jeg lar det være...
|
|
|
07/08/2012 11:32
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Beklager så mye at jeg fortsetter med dette drivstoff tullet. Norge har en av Europas eldste bilparker. Man kunne jo gjøre som de gjorde med dieselbiler uten partikkelfilter, legge på ekstra årsavgift. For så å fortsette med å legge på disse gamle dieselpurkene som triller rundt. Øke vrakpanten for å få de samme ut av trafikken og bli til noe nyttig.
Det nevnes noen eksempler på å "ikke følge med", vet ikke helt hva tanken var rundt det. Men for vårt vedkommende ville en bensinutgave (nå er det bare sånn at den vi ville ha ikke blir levert med bensin) som vi ikke ville ha har et innslagspunkt som er 46 tusen mer enn diesel.
Sånn er det, så mitt svin på skogen er at jeg er et lykkelig dieselsvin som forsøpler. Hva nå skal vi snu oss til Amish folket. Men da er det jo et problem med lufta hestene slipper, hva med det.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
07/08/2012 11:35
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Hva nå skal vi snu oss til Amish folket. Jeg synes det er like fantastisk hver gang en person med dårlig samvittighet for egen livstil begrunner manglende endringsvilje med at de da må leve som Amish-folk eller steinaldermennesker...
Anonym5
|
|
|
[Re: ELO73]
07/08/2012 11:37
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Det tar ikke lang tid å forklare meg noe så lenge en ikke kommer med tvilsomme påstander som ikke er begrunnet, men det gjør vel ikke du - eller? ... Hvorfor mener du at Vanilla Ninja har dømt noen for forsentkomming? Det var vel i utgangspunktet jeg som ble anklaget for å anklage moren til freak'en for å surre med tida. Iom. han allerede har trukket inn moren sin er det jo fristende å påpeke at hun kanskje også kunne vært heldigere med avkommet, men det synes jeg er litt stygt så jeg lar det være... Wanna say it to my face? Og StigB: Beklager at tråden din er ødelagt, folk henger seg opp i familien til folk når diskusjonen egentlig handler om elbiler, parkering og den rødgrønne regjeringen sin udugelighet.
|
|
|
07/08/2012 12:20
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg prøver en gang til:
Hvorfor mener du at Vanilla Ninja har dømt noen for forsentkomming?
|
|
|
07/08/2012 12:31
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Jeg prøver en gang til:
Hvorfor mener du at Vanilla Ninja har dømt noen for forsentkomming? Var det ikke du selv som insinuerte at din mor er dårlig med tid? Hun rakk tross alt ikke nattoget.
Hva tror du "tross alt ikke" insinuerer?
|
|
|
07/08/2012 12:59
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Det nevnes noen eksempler på å "ikke følge med", vet ikke helt hva tanken var rundt det.
Den som ikke fikk med seg at det var betydelig risiko for at avgiftene på bruk og kjøp av diselkjøretøy når de justerte engangsavgiftene i 2005/2006 må ha fulgt utrolig dårlig med i media. Innsigelsene var da akkurat de som nå endelig ble tatt til følge (Om men i for liten grad) De som har kjøpt dieselbil frem til nå har fått den billigere enn hva de vil koste under nåværende regler, og til tross for denne besparelsen som man burde visst var gitt på et sviktende grunnlag presterer så mange å sutre når de endelig, kanskje av og til, må ta ørlite grann ansvar for sine beslutninger og valg.
|
|
|
[Re: sverreb]
07/08/2012 13:19
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
De som har kjøpt dieselbil frem til nå har fått den billigere enn hva de vil koste under nåværende regler, og til tross for denne besparelsen som man burde visst var gitt på et sviktende grunnlag presterer så mange å sutre når de endelig, kanskje av og til, må ta ørlite grann ansvar for sine beslutninger og valg.
Du tenker på avgiftsendringen fra 1.1.2012 som i følge media skulle straffe dieselbiler spesielt?
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
07/08/2012 13:32
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hva tror du "tross alt ikke" insinuerer? Jeg tror at han med "tross alt ikke" insinuerer at DU insinuerer at din mor er dårlig med tid. Hei - nå måtte jeg plutselig tenke på denne: https://www.youtube.com/watch?v=Rno3mpvSe2Y
|
|
|
[Re: tmork]
07/08/2012 13:40
|
Espen
More than words
|
More than words
Det er ikke snakk om å straffe Diesel. Alle vet hvordan media vinkler ting, men velger likevel å stole på dem når de skal investere en halv eller en hel årslønn i bil.
Det er vanskelig å forstå. Oppdatert offisiell informasjon er lett tilgejngelig for alle med PC.
NOx er nå med i avgiften, mens andre avgifter er redusert (feks KW) Totalt avgiftsnivå er uendret.
Mange Dieselbiler ble mange tusen (og titusenere) billigere fordi KW-avgiften ble redusert mer enn NOx la til.
Min far kjøpte akkurat en MB E-klasse med dieselmotor og denne gikk ned 12 000,- etter 1.1.2012.
Avgiftene er endret i mer fornuftig retning, men man skulle selvsagt ønsket at det ble tatt mer i. Ville det blitt gjort, kan jeg love deg at det ville kommet hylekor da også.
E
|
|
|
07/08/2012 13:42
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Nå er kommunen gitt frihet til å innføre et slikt forbud. Hva vil tidsperspektivet på et slikt forbud være? Hvordan skal dette løses for turister som kommer til Oslo med dieselbiler? Når blir det avgjort om det er en dieselfri dag, eller en bensindreven dag? Dette er vel spesielt viktig for taxisjåfører og firmaene de kjører for.
Forbud er vanskelig å håndheve, krever mye penger og ansettelser. Svevestøv-varierende bompenger krever mindre penger og ansettelser. En slik variasjon vil gi krise på togene og trikken, da det ikke lar seg gjøre å variere antall vogntog på samme måte for å imøtekomme den varierende mengden av reisende. Noe Ruter og NSB kan gi fullstendig faen i, da de casher like godt inn om folk står som sild i tønne. De kan til og med skru opp prisene, grunnet skift i etterspørselen.
Dette forslaget føyer seg egentlig bare inn i rekken av eksempler på at Norge er et land med et politisk klima hvor det er risikosport å ikke ha livet på vent, mtp å gjøre økonomiske disposisjoner. Ikke ei en dritt. Ikke tjen mye. Forbruk så mye du kan av statsmaskineriet.
|
|
|
07/08/2012 13:43
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Hva tror du "tross alt ikke" insinuerer? Jeg tror at han med "tross alt ikke" insinuerer at DU insinuerer at din mor er dårlig med tid. Hei - nå måtte jeg plutselig tenke på denne: https://www.youtube.com/watch?v=Rno3mpvSe2Y Så eneste grunn til å komme forsent til noe er at man ikke kommer seg ut døra tidsnok? Aha. God logikk her inne ja. Eller er det noe annet dere legger i ordene "dårlig med tid" annet enn å ikke kunne klokka?
|
|
|
07/08/2012 13:46
|
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Og StigB: Beklager at tråden din er ødelagt, folk henger seg opp i familien til folk når diskusjonen egentlig handler om elbiler, parkering og den rødgrønne regjeringen sin udugelighet.
Ja, hadde det vært noe tak i regjeringa så hadde de sporenstreks pålagt alle å oppbevare en 20-liters jerrykanne med bensin. I tilfelle man plutselig må kjøre fra Oslo til Trondheim midt på natta!
|
|
|
[Re: anderssb]
07/08/2012 14:00
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Og StigB: Beklager at tråden din er ødelagt, folk henger seg opp i familien til folk når diskusjonen egentlig handler om elbiler, parkering og den rødgrønne regjeringen sin udugelighet.
Ja, hadde det vært noe tak i regjeringa så hadde de sporenstreks pålagt alle å oppbevare en 20-liters jerrykanne med bensin. I tilfelle man plutselig må kjøre fra Oslo til Trondheim midt på natta! HÆ? Det finnes bensinstasjoner hvor man kan fylle opp tanken? Det det ikke finnes er ladestasjoner som er kjappe nok til at man kan gjennomføre turen uten å stoppe 4-5 ganger * 45min for å lade.
|
|
|
07/08/2012 14:10
|
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Ja, hadde det vært noe tak i regjeringa så hadde de sporenstreks pålagt alle å oppbevare en 20-liters jerrykanne med bensin. I tilfelle man plutselig må kjøre fra Oslo til Trondheim midt på natta! HÆ? Det finnes bensinstasjoner hvor man kan fylle opp tanken? Det det ikke finnes er ladestasjoner som er kjappe nok til at man kan gjennomføre turen uten å stoppe 4-5 ganger * 45min for å lade. Hva om tanken er nesten tom, og den eneste bensinstasjonen innenfor rekkevidde er nattestengt? Her er det på tide at regjeringen viser ansvar!
|
|
|
07/08/2012 14:11
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Hva tror du "tross alt ikke" insinuerer? Jeg tror at han med "tross alt ikke" insinuerer at DU insinuerer at din mor er dårlig med tid. Så eneste grunn til å komme forsent til noe er at man ikke kommer seg ut døra tidsnok? Aha. God logikk her inne ja. Eller er det noe annet dere legger i ordene "dårlig med tid" annet enn å ikke kunne klokka? Hva om du istedet for å demonstrere hvor lett du blir butthurt, heller bare forteller hva som skjedde, så kan vi legge akkurat denne delen av debatten død?
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
07/08/2012 14:14
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Nå er kommunen gitt frihet til å innføre et slikt forbud. Hva vil tidsperspektivet på et slikt forbud være? Hvordan skal dette løses for turister som kommer til Oslo med dieselbiler? Når blir det avgjort om det er en dieselfri dag, eller en bensindreven dag? Dette er vel spesielt viktig for taxisjåfører og firmaene de kjører for. Der denne typen forbud har vært gjennomført tidligere gis det unntak for næringstrafikk og bevegelseshemmede. Turister som skal kjøre bil i et annet land er som alltid pliktige til å sette seg inn i lokale lover og regler for trafikk. varsling vil måtte gjøres på nett og i media, hvis de har litt vett så setter de opp SMS varsling til de som vil ha. Håndhevelse er enkelt så lenge man vedtar at det er bilens eier som er ansvarlig (i motsetning til bilens sjåfør), da kan man bare bruke automatisk skiltavlesning. Dette finnes alt i drift. Transportbehov viser seg ofte å være mer elastiske enn man skulle tro. Det vil være mange som finner muligheter til å forskyve arbeidsdagen, arbeide hjemmefra, sitte på med naboer o.l med en gang den 'enkle' løsningen å hive seg selv i bilen og kjøre side om side med matpakken forsvinner.
|
|
|
[Re: trondmm]
07/08/2012 14:27
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Trafikkulykke som skapte kø. Fyren døde om du lurte.
Jeg syns det er festlig at folk trekker slutninger uten å ha hørt hele historien, eller spurt om den.
|
|
|
[Re: Espen]
07/08/2012 14:27
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Det er ikke snakk om å straffe Diesel. Alle vet hvordan media vinkler ting, men velger likevel å stole på dem når de skal investere en halv eller en hel årslønn i bil.
Derav formuleringen.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
07/08/2012 14:34
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Nå er kommunen gitt frihet til å innføre et slikt forbud. Hva vil tidsperspektivet på et slikt forbud være? Hvordan skal dette løses for turister som kommer til Oslo med dieselbiler? Når blir det avgjort om det er en dieselfri dag, eller en bensindreven dag? Dette er vel spesielt viktig for taxisjåfører og firmaene de kjører for.
[...]
Noe mer kompliserende er vel at kommunen kun har rett til å håndheve dette forbudet på kommunale veier, så hvilke veier i Oslo er kommunale, og hvilke er statlige? Ytterligere utfordringer er hvem som skal håndheve dette, bymiljøetaten har blitt foreslått. Enda en utfordring er at det visst nok ikke er hjemmel til å gi forenklet forelegg på eventuelle overskridelser av forbudet. Alle saker må da anmeldes, for så å gå til domstolene. Mulig de rekker å løser alt dette innen vinteren er over oss...
|
|
|
07/08/2012 14:37
|
GeirK
More than words
|
More than words
I såfall synes jeg du har en særegen måte å vise det på.
|
|
|
07/08/2012 14:40
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
I såfall synes jeg du har en særegen måte å vise det på. Godt vi forskjellige da. Tenk om GeirK hadde diskutert med GeirK, ohh, det hadde blitt drøyt.
|
|
|
[Re: tmork]
07/08/2012 14:40
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Noe mer kompliserende er vel at kommunen kun har rett til å håndheve dette forbudet på kommunale veier, så hvilke veier i Oslo er kommunale, og hvilke er statlige?
Når Bergen hadde odde/partallskjøring var staten med og innførte samme begrensing på statlige veier. Lite grunn til å tro at det samme ikke vil skje i oslo.
|
|
|
07/08/2012 14:41
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
Trafikkulykke som skapte kø. Suverent. Var det virkelig så vanskelig? Hadde det ikke vært mye enklere å bare si dette med en gang, i stedet for å hoppe inn i "You have insult me"-modus? Bryr meg ikke.
|
|
|
[Re: trondmm]
07/08/2012 14:55
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Trafikkulykke som skapte kø. Suverent. Var det virkelig så vanskelig? Hadde det ikke vært mye enklere å bare si dette med en gang, i stedet for å hoppe inn i "You have insult me"-modus? Mye mer underholdende på en regntung dag. Uansett, det var ikke hovedpoenget med diskusjonen, men folk klarer jo selvfølgelig å interessere seg i de små detaljer. I admire your compassion for other human beings. NÆÆT
|
|
|
[Re: sverreb]
07/08/2012 14:58
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Noe mer kompliserende er vel at kommunen kun har rett til å håndheve dette forbudet på kommunale veier, så hvilke veier i Oslo er kommunale, og hvilke er statlige?
Når Bergen hadde odde/partallskjøring var staten med og innførte samme begrensing på statlige veier. Lite grunn til å tro at det samme ikke vil skje i oslo. Du har nok rett, men sist gang dette ble nevnt var det ikke avklart.
|
|
|
07/08/2012 15:07
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Trafikkulykke som skapte kø. Suverent. Var det virkelig så vanskelig? Hadde det ikke vært mye enklere å bare si dette med en gang, i stedet for å hoppe inn i "You have insult me"-modus? Mye mer underholdende på en regntung dag. Uansett, det var ikke hovedpoenget med diskusjonen, men folk klarer jo selvfølgelig å interessere seg i de små detaljer. Og du klarer ikke å interesere deg, eller diskutere i mindre detaljer enn at "venstresiden suger", noe som er litt for lite detaljert interesse å bringe til en politisk diskusjon. Jeg har forståelse for at din alder sansynligvis ligger på den andre siden av sprit-aldersgrensa enn de fleste andre her og jeg har egentlig ikke lyst til å "ta" deg for det, men du vil score langt flere poenger om du faktisk går mer detalj og faktabasert tilverks enn det du viser.
Trønder osv
|
|
|
|
|