Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 11 1 2 3 4 5 6 7 10 11

Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!!

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: ELO73] #1457608 06/08/2012 13:08
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: ELO73
Sitat: Freakout
yeeez, who cares om hun var lite uthvilt. Poenget er at hvis man hadde hatt elbil hadde ikke ferden vært mulig.
Hadde hun hatt klokke hadde ikke turen vært nødvendig...

Hadde du sluttet å dra spydighetene dine ut av ræva så hadde de ikke stinket like mye.

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: anonym5] #1457609 06/08/2012 13:09
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: pontiff
Hvis et hentepunkt for bilen er tilsvarende nær dere som for meg i byen, hvorfor skal det da være så fryktelig mer tungvint og upraktisk for folk i Asker enn i Oslo?

Fordi vi allerede er vant til å ha en bil stående i vår brosteinsbelagte oppkjørsel, klar til bruk når som helst.

En teknologisk og samfunnsmessig utvikling som går i retning av å frata oss goder som vi allerede har og er vant til, vil vi ikke ha. Vi vil at utvikling skal gjøre ting bedre, mer tilgjengelig, mer praktisk, ikke mindre.

Ja, nå skriver jeg "vi" uten at jeg har intervjuet alle i kommunen, men dere skjønner hva jeg mener.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Tex] #1457611 06/08/2012 13:10
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Tex
Vi vil at utvikling skal gjøre ting bedre, mer tilgjengelig, mer praktisk, ikke mindre.

Du sier altså undeforstått at dere ikke er like villige til å ofre noen goder?

Anonym5
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: anonym5] #1457618 06/08/2012 13:18
Tex Offline
Besatt
Besatt

Du sier altså undeforstått at dere ikke er like villige til å ofre noen goder?

Med forbehold om at jeg knapt representerer alle i Asker:

Noen goder kan vi vel kanskje ofre, men vi er jo ikke vant til det.* Vi er vant til at alt bare blir bedre og bedre. Før hadde ingen bil, så fikk noen bil, nå har alle bil og ahr innrettet oss etter det.
Jeg kan vanskelig se for meg en fremtid hvor vi ikke skulle ha den samme fleksibilitet og tilgjengelighet som i dag. Hvis vi får velge fritt, vil de fleste av oss ikke velge det, selv om det finnes noen idealister.
At Asker er Norges fremste el-bil kommune har ingen ting med folks holdninger til miljø å gjøre.
* Det siste store "offeret" var at vi innførte kildesortering av søppel i fjor. Masse motstand og rabalder. "Det er jo så mye styr"

Redigert av Tex; 06/08/2012 13:23.
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1457624 06/08/2012 13:24
tobiast Offline
Ivrig
Ivrig

I sommer ja, men hva med midt på vinteren i 20 blå. DA går batteriet fort hvis du ønsker å ha plussgrader inne i bilen.

Var det 20 blå når morra di kjørte eller? ;-)

Fra spøk til alvor. Det er vel ikke så ofte det er 20 blå da, men Nissan oppgir en forventet kjørelengde varierende fra 76-220 km under norske forhold. Forresten er det vel mange diselbiler du må forkaste om du ønsker å ha plussgrader i bilen ved 20 blå(uten diselvarmer).

Tesla modell s, som er rett rundt hjørnet har rekkevidde på rundt 400km, så med den kommer du nok frem, vinter som sommer.

Mvh
Tobias

Redigert av tobiast; 06/08/2012 13:27.
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Tex] #1457625 06/08/2012 13:26
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Hvis et hentepunkt for bilen er tilsvarende nær dere som for meg i byen, hvorfor skal det da være så fryktelig mer tungvint og upraktisk for folk i Asker enn i Oslo?

Fordi vi allerede er vant til å ha en bil stående i vår brosteinsbelagte oppkjørsel, klar til bruk når som helst.

En teknologisk og samfunnsmessig utvikling som går i retning av å frata oss goder som vi allerede har og er vant til, vil vi ikke ha. Vi vil at utvikling skal gjøre ting bedre, mer tilgjengelig, mer praktisk, ikke mindre.

Det vil vi som bor i byen også. En av tingene som vi gjerne vil skal bli bedre er om de som bor og betaler skatt til andre kommuner kan spy ut litt mindre giftig eksos i vårt bomiljø.

Redigert av sverreb; 06/08/2012 13:27.
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1457646 06/08/2012 13:49
Tex Offline
Besatt
Besatt
Jo, jo.
For å avslutte denne tråden for min del:

En Tesla med aggregat er jo en Ampera.
Med en Ampera kunne jeg reudert mitt drivstofforbruk med 90%, og samtidig hatt den fleksibiliteten og tilgjengeligheten som jeg ønsker.

Bare de får den teknologien inn i litt mer praktiske biler, så er vi kommet et godt stykke videre.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1457672 06/08/2012 14:08
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
yeeez, who cares om hun var lite uthvilt. Poenget er at hvis man hadde hatt elbil hadde ikke ferden vært mulig.

Hadde du sluttet å dra spydighetene dine ut av ræva så hadde de ikke stinket like mye.

Oppfører du deg sånn overfor folk du snakker med ansikt til ansikt også?

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: tmork] #1457686 06/08/2012 14:33
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: tmork
Du må bare innse det Dan, vi er Dinosaurer som har vært her siden før September.

Nå begynner jo selv de som dukket opp i de første septemberukene å bli rimelig gamle voksne. Da er det verre å forholde seg til jyplingene som ikke engang var født da septembermørket senket seg.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Tex] #1457717 06/08/2012 15:14
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor

He he, jeg kom til denne og den likte jeg.

Nå er det fa@#n meg nok!!!!

Nå snakker vi ICON_WINK

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Stein] #1457728 06/08/2012 15:32
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Stein

Oppfører du deg sånn overfor folk du snakker med ansikt til ansikt også?

Får igjen med samme mynt. Det å være frekk og insinuere at min mor er dårlig med tid er upassende. Da kan man ikke forvente annet enn å få en kommentar i trynet, om det er over internett eller face to face. Jeg vet ikke om deg, men jeg liker å ikke være en pushover. Mess with a bull, you get the horns.( ICON_WINK )

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1457739 06/08/2012 15:51
G
Gjermundfjeld88 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Gjermundfjeld88] #1457853 06/08/2012 18:09
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg har denne på radaren som alternativ for ny bil neste år:

http://www.motorauthority.com/news/10770...-of-paris-debut

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1457938 06/08/2012 19:40
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Får igjen med samme mynt. Det å være frekk og insinuere at min mor er dårlig med tid er upassende.

Var det ikke du selv som insinuerte at din mor er dårlig med tid? Hun rakk tross alt ikke nattoget.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Vanilla Ninja] #1458010 06/08/2012 20:45
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Vanilla Ninja

Får igjen med samme mynt. Det å være frekk og insinuere at min mor er dårlig med tid er upassende.

Var det ikke du selv som insinuerte at din mor er dårlig med tid? Hun rakk tross alt ikke nattoget.

Du er ett overmenneske som ALDRI har kommet for sent og av den grunn har en rett til å dømme folk du ikke en gang vet hvem er og bakgrunnen for forsentkommingen?

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458023 06/08/2012 21:03
R
Red Devils Offline
Besatt
Besatt
R
Det er skjelden lurt å nevne mamma i diskusjoner ICON_WINK

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458029 06/08/2012 21:09
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Vanilla Ninja

Du er ett overmenneske som ALDRI har kommet for sent og av den grunn har en rett til å dømme folk du ikke en gang vet hvem er og bakgrunnen for forsentkommingen?

Nei, jeg kan nok ikke påstå at jeg er et overmenneske. Jeg har kun registrert at du forteller oss at mora di kom for seint til toget en gang og ikke tåler at noen av den grunn tror hun er dårlig til å disponere tiden.

Kanskje du ikke skulle brukt mora di som virkemiddel i et usaklig argument hvis du ikke tåler at noen kommer med flåsete kommentarer.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Red Devils] #1458033 06/08/2012 21:13
Espen Offline
More than words
More than words
Sitat: Red Devils
Det er skjelden lurt å nevne mamma i diskusjoner ICON_WINK

DET, kan vi trygt slå fast!

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458038 06/08/2012 21:19
Tex Offline
Besatt
Besatt
Det har vært litt stille her på forumet i det siste, men nå synes jeg det tar seg bra opp.

Denne tråden inneholder alt man kan ønsle seg og mer til.

At også våre mødre trekkes inn tror jeg må være første gang.
Men det satte meg på en ide: Jeg skal få min mor bli med på forumet. Og nåde den som slenger dritt om meg da!

MAMMA! ICON_LAUGH

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458075 06/08/2012 22:23
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Aha, så om det var pappa så hadde vel alt vært greit? Min far er sterkere enn din ogsåvideretildetuendelige.

Men satan, det har blitt litt fyr på denne tråden! (Y)

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458123 07/08/2012 05:48
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

ROTFLMAO - du mener at Vanilla Ninja har dømt noen for forsentkomming lizzom? Got reading comprehension?

Jeg fortsetter å undre meg over alle mennenskene her inne som lager sine egen forestillingsverden om hva andre mener og sier og så diskuterer friskt i vei som om det var realiteten.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458159 07/08/2012 06:41
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Får igjen med samme mynt. Det å være frekk og insinuere at min mor er dårlig med tid er upassende. Da kan man ikke forvente annet enn å få en kommentar i trynet, om det er over internett eller face to face. Jeg vet ikke om deg, men jeg liker å ikke være en pushover. Mess with a bull, you get the horns.( ICON_WINK )

Seriøst? Nå må du slappe litt av, synes jeg. Det var ingen som sa "Mora di er teit", men derimot har flere prøvd å illustrere for deg at det at mora di kom for sent til toget og måtte kjøre til Trondheim, noe som ikke hadde gått på én lading med en elbil med dagens teknologi, ikke har noen signifikans for hvorvidt elbiler er en god idé.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: tmork] #1458234 07/08/2012 07:54
StigB Offline OP
Señor
OP Offline
Señor
Sitat: tmork
Sitat: StigB

Dieselstopp for privatbiler i storbyene. Hva i helvete er det de tenker på. Mulighetene finnes men de går den korteste og enkleste veien. For egne del komme jeg ikke til å ense det forbudet en tanke med mindre en stopper hver varebil, lastebil, buss, diesellokomotiv, ferge og dieselkompressorer.
Oss småfolk skal de flå, nei nå er det pinadø nok. Jeg kjøpte ny bil nå, skulle jeg valgt det som akkurat nå er miljøvennlig måtte jeg legge på kr. 40.000.- norske kroner til på bordet. For noen jævla regjerings pøbler.

"Nyere biler er snillere

Nye diesel- og bensinbiler slipper ut mindre skadelige stoffer enn eldre bilmodeller. Fra og med 2012 vil nye personbiler som ikke oppfyller de såkalte Euro 5-kravene ikke bli registrert. For å oppfylle de nye kravene må blant annet partikkelutslipp reduseres med 80-90 prosent. NOx-utslippet på dieselbiler skal reduseres med rundt 20 prosent - og på bensinbiler med rundt 25 prosent.

Euro 6-krav skal komme i 2014. Da skjerpes kravene til NOx-utslipp ytterligere."

Kilde: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10052255

De glemmer jo at kravene til utslipp blir stadig strengere og NOx er noe som snart er et null-problem for dieselbiler sammenlignet med bensinbiler. Restriksjoner bør i så fall begrense seg til biler som er registrert før et eller annet år, eksempelvis før 2000.

Selv om det er populært å hate diesel i dag, så er det ikke lenger siden enn ca 2007 at Kristin Halvorsen og SV slo seg på brystet og ville forby salg av bensinbiler innen 2010.

I morgen er det sikkert populært å hate biler som går på havremelk.

Synes heller de skal arbeide for å få ned den totale trafikkmengden med bedret kollektivtilbud. Ny t-banestasjon ved bislett og en betydelig økning i antall avganger på ring-banen er et av mine ønsker. Det gjør heller ikke noe hvis de gjør en innsats for de syklende.

Dette er vel kanskje det mest formuftige i debatten. Drister meg til å putte på denne

Når man så leser "Fagsjef i Astma- og Allergiforbundet, Britt Ann K. Høiskar er ikke helt sikker på om nye krav og kommende teknologi vil gi så veldig mye bedre luft." Regner med at han da tenker bil og fosilt drivstoff. Hva er det da som gjør luften så skadelig.

Ei Oslo gryte som allerede tidlig på 80 tallet lå innhyllet i en gråbrun tåke eim. Piggdekk, avgass fra oljefyrte kjeler til oppvarming, ferge og tungtrafikk, manglende vedlikehold i form av feiing av skitt og møkk. Jeg bare undres. Når tiden kommer vil det være aktuelt å bygge om til Euro 6 krav for min del, om det går.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458242 07/08/2012 08:02
Dan Offline
More than words
More than words
Aha, så om det var pappa så hadde vel alt vært greit? Min far er sterkere enn din ogsåvideretildetuendelige.

Yo mama's so fat the attraction goes up as the cube of the distance instead of the square.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Dan] #1458246 07/08/2012 08:05
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Dan

Yo mama's so fat the attraction goes up as the cube of the distance instead of the square.

Forsiktig nå, så du ikke "gets the horns". roll

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: StigB] #1458322 07/08/2012 09:00
Espen Offline
More than words
More than words
Quote:
Drister meg til å putte på denne

Synes artikkelforfatteren fanger seg selv i et nøtteskall. Hele artikkelen er preget av misforståelser og feilvurderinger.

"Co2 var, for inntil få år siden den store stygge ulven."

Bakgrunnen for avgift på CO2 er at det er grunn til å tro at C02 bidrar til global oppvarming, og er dermed fremdeles "den store stygge ulven"
Man kan alltids diskutere om C02 bidrar til global oppvarming, men det er en annen debatt.

"Nå er det NOx som gjelder"

NOx er like giftig og kreftfremkallende som det alltid har vært. Feilen var vel heller at det ikke ble vektlagt i avgiftsammenheng tidligere.

"Vi snakker her om milligram"

Meningsløs argumantasjon så lenge man ikke forklarer hvor store doser som påvirker folks helse.

"Det vil også på sikt komme motorer som skal tilfredsstille Euro 6 krav (januar 2015), og som vil ha enda lavere utslipp. Det virker derfor rart at man skal differensiere på bensin og diesel"

Det skilles ikke mellom Bensin og Diesel på nybilavgift, men på utslipp. Nye Dieselbiler blir billigere enn bensinbiler hvis de slipper ut mindre.

Enn så lenge er gjennomsnittlig NOx-utslipp fra Dieselparken mye høyere, og derfor går man inn for å begrense utslippene fra disse bilene.

"Eldre biler er langt større miljøsyndere enn moderne biler med partikkelfilter og lave utslipp, kanskje de heller burde innføre aldersgrense?"

Nei, man burde holde fokus på utslipp, og ikke annet (hvis det er utslippene man vil til livs)

NOx:
Euro 3 (Januar 2000) Bensin 0.15g.
Euro 5 (Januar 2009) Diesel 0.18g.

Euro 4 (Januar 2005) Bensin 0.08g.
Euro 6 (September 2014) Diesel 0.08g.

Diesel ligger 10 år bak Bensin når det gjelder NOx, og har gjiort det i 25 år.
Det er mao ingen logisk kortslutning å innføre kjøreforbud mot Dieselbiler i de store byene, på dagene det er verst.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Dan] #1458384 07/08/2012 09:55
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Stein

Seriøst? Nå må du slappe litt av, synes jeg. Det var ingen som sa "Mora di er teit", men derimot har flere prøvd å illustrere for deg at det at mora di kom for sent til toget og måtte kjøre til Trondheim, noe som ikke hadde gått på én lading med en elbil med dagens teknologi, ikke har noen signifikans for hvorvidt elbiler er en god idé.

Yeez, dont be such a girl. Jeg er beklager på det ytterste om jeg har tråkket De på tærne.
Sitat: Dan

Snurp igjen a.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: GeirK] #1458387 07/08/2012 09:58
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: GeirK

ROTFLMAO - du mener at Vanilla Ninja har dømt noen for forsentkomming lizzom? Got reading comprehension?

Skulle gjerne forklart det for deg Geir, men å forklare deg ting er som snakke med en trass liten unge. Har ikke tid til det.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458388 07/08/2012 09:59
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy

Yeez, dont be such a girl. Jeg er beklager på det ytterste om jeg har tråkket De på tærne.

Er det jentete å prøve å holde en diskusjon på et noenlunde saklig nivå, og ønske at folk oppfører seg noenlunde hyggelig mot hverandre, så OK.

Det heter "tråkket Dem på tærne", forøvrig.

Re: Nå er det fa€@ 0 meg nok!!!!!!! [Re: Freakout] #1458390 07/08/2012 10:00
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
å forklare deg ting er som snakke med en trass liten unge. Har ikke tid til det.

Pot, kettle, black!

Side 5 av 11 1 2 3 4 5 6 7 10 11

Moderator  support