Grenserittet 2012
|
Re: Grenserittet 2012
[Re: Torshov-Simen]
06/08/2012 21:24
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men, var forsåvidt helt greit å knuse Stian (Stosu) med 3 sekunder... Og det helt uten spurt mot slutten.. Bare tunge bein med kramper.. Sykla vel i rittmodus/tempo i 3 mil, så tur med kramper.. Stian, 3 sekunder-LETT!
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
06/08/2012 21:32
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tja, hva skal jeg si... Er fornøyd med deler av rittet, dvs starten og til ca 2 mil... Da skjedde det som jeg aldri har opplevd før, begge flaskene mine spratt ut av elite flaskeholderne mine i ett terrengparti hvor det gikk relativt raskt nedover... Tenkte da at jeg sikkert får tak i noe drikke undervegs, men dette viste seg å bli vrient for en som ALLTID får sinnsykt med kramper, og da ikke slike små luggekramper- vi snakker full låsing og et realt smertehelvete.. Vel, gikk laaang tid før jeg fikk tak i noe drikke (beger på drikkestasjon), og da var skadene allerede kommet.. Kramper som ødelag hele rittet for min del. Lå lett i rygg på brodern (han sykla på 2.45) før flaskene stakk av, men da krampene kom måtte jeg legge inn årene. Tror aldri jeg har sykla så tregt opp kulabakken og colabakken.. Trodde jeg måtte ut å gå i colabakken, mens i fjor sto jeg opp på storeskiva:/.
Vel, endte på 2.52.03 fra pulje 1, og er skuffa så det holder.. Kroppen var i bra slag, og følte virkelig at det gikk bra og at dette var dagen før uhellet med flaskene.. Merkelig at dette skjedde, da jeg ikke har opplevd dette før.. sykler mye terreng også, så har da testet dem en stund..
Men, veit at formen er der, bare jeg kan få i meg nok drikke:). Sykla i år på 29èr med stiv gaffel og bontrager 29-0 i 2.1 bredde. dette fungerte meget bra, men skal jammen meg teste demper neste år. Ser at jeg henger lett med de rundt meg i terrenget med stiv gaffel, men med demper veit jeg at jeg kan kjøre ifra og evnt hente en ny gruppe forran:). Så, nå gleder jeg meg til neste år alt:). Da synes jeg du skal gå til butikken og kjøpe deg et par King Cage.
|
|
|
06/08/2012 21:51
|
Johnny Yuma
Avhengig
|
Avhengig
Jeg brukte King Cage for første gang i ritt og mistet også en flaske, noe som aldri har vært problem før. Kan dette skyldes ekstra risting pga stiv gaffel, så må det være god nok grunn til å aldri bruke det mer. Tom for vann før grensa. Krampeproblemer her også :-)
|
|
|
06/08/2012 22:01
|
White
Avhengig
|
Avhengig
Kjøpte ved en feil Elite Custom Race og gadd ikke bytte... ikke mistet en flaske, til og med på vaskebrett og hurra meg rundt kjøring i heftige stier i østmarka. Ikke mistet jeg noe i Grensen heller med fulle flasker i de første terrengpartiene. Så maaaaaange som mistet
2012: Raumerrittet, Skiptvet-rittet, Trysilrittet?, Grenserittet, CykelVasan, Kongerittet, TrippelBirken +++
|
|
|
06/08/2012 22:30
|
BjørnB
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kjørte mitt første ritt med 29er og stiv gaffel etter 10 år med heldemper. Kommer ikke til å bytte tilbake med det første, men overkroppen fikk litt mer juling enn den var vant til..... Som de fleste andre var jeg også sen til start i pulje 3, men med 2.49 ble nesten hele pulja passert!!!
Første ritt med GEAX AKA 2.2 slangeløst med 28 psi, OUTSTANDING!!!!
En liten hilsen til Hans i Drammen som overtalte meg til å teste nye X0 gripshift, jeg var i utgangspunktet sterkt kritisk; Jeg skal IKKE bytte til trigger!!!
|
|
|
[Re: olechr]
07/08/2012 05:54
|
rudolfsen
Entusiast
|
Entusiast
Jeg syklet helstiv 29er, og syns det blei litt mye konsing og knot på de flate sti- og gresspartiene. Kunne faktisk tenkt meg å prøve rittet med fulldemper, spesielt når det er så gode forhold og går så fort som på lørdag. Dog var det sikkert greit med helstiv for å svare på fartsøkningene til de beste i de første kneikene, men aner ikke hvor mye det har å si..? Det tenkte faktisk jeg på også. Slik som det var i helgen så trur jeg faktisk en skikkelig lett fulldemper ville vært knall Nå er ikke min fulldemper superlett, men Scalpel 29 på rett under 11kg fungerte bedre enn jeg hadde trodd. Hang veldig godt med på alt av grus, kjørte fra nedover, på gress o.l. Det eneste jeg merket var at jeg sleit litt med å henge helt med ut av de krappe svingene inn på asfalten. Da dro gruppene fra, eller jeg klarte bare akkurat å hente de. I min pulje var ikke farten i starten noe problem. Det var vel heller motsatt, ble stående fast i kø.
|
|
|
[Re: henrik123]
07/08/2012 06:10
|
Raskall
More than words
|
More than words
Raskall: nedkjøringen som wow refererer til skjedde 10 km fra mål. Hun ble liggende i løypa uten mulighet til å flytte seg uten hjelp. Ett lite under at det ikke gikk verre... Uff.. Får håpe kødden får som fortjent. God bedring til klubbvenninnen din.
|
|
|
07/08/2012 06:19
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Jeg syklet helstiv 29er, og syns det blei litt mye konsing og knot på de flate sti- og gresspartiene. Kunne faktisk tenkt meg å prøve rittet med fulldemper, spesielt når det er så gode forhold og går så fort som på lørdag. Dog var det sikkert greit med helstiv for å svare på fartsøkningene til de beste i de første kneikene, men aner ikke hvor mye det har å si..? Det tenkte faktisk jeg på også. Slik som det var i helgen så trur jeg faktisk en skikkelig lett fulldemper ville vært knall Sykla Wengelin på FS?
|
|
|
07/08/2012 06:31
|
BigHomer
Entusiast
|
Entusiast
Jeg syklet helstiv 29er, og syns det blei litt mye konsing og knot på de flate sti- og gresspartiene. Kunne faktisk tenkt meg å prøve rittet med fulldemper, spesielt når det er så gode forhold og går så fort som på lørdag. Dog var det sikkert greit med helstiv for å svare på fartsøkningene til de beste i de første kneikene, men aner ikke hvor mye det har å si..? Det tenkte faktisk jeg på også. Slik som det var i helgen så trur jeg faktisk en skikkelig lett fulldemper ville vært knall Storfornøyd med Scott Spark RC hvertfall, så for min del var det knall.
|
|
|
07/08/2012 06:36
|
pogoman
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har et billig Exustar karbon-stativ som flaskeholder nr. 2. Hvert år har den flasken hoppet ut i terrengpartiet rundt grensepasseringen. Akkurat like før jeg skal til å ta den i bruk.
I år, klok av skade, surret jeg to runder med maskeringstape rundt flaske/flaskeholder/ramme. Og det holdt. Så i år slapp jeg å stoppe på drikkestasjon for å få etterfyllt flaske nr. 1.
Prøvde dette trikset i Knapperrittet og, men maskeringstape og fuktig vær. Sier ikke mer.
Ellers grisefornøyd med 3:35:20 i GR!
|
|
|
[Re: erling]
07/08/2012 06:40
|
LFCForever
Entusiast
|
Entusiast
Tja, hva skal jeg si... Er fornøyd med deler av rittet, dvs starten og til ca 2 mil... Da skjedde det som jeg aldri har opplevd før, begge flaskene mine spratt ut av elite flaskeholderne mine i ett terrengparti hvor det gikk relativt raskt nedover... Tenkte da at jeg sikkert får tak i noe drikke undervegs, men dette viste seg å bli vrient for en som ALLTID får sinnsykt med kramper, og da ikke slike små luggekramper- vi snakker full låsing og et realt smertehelvete.. Vel, gikk laaang tid før jeg fikk tak i noe drikke (beger på drikkestasjon), og da var skadene allerede kommet.. Kramper som ødelag hele rittet for min del. Lå lett i rygg på brodern (han sykla på 2.45) før flaskene stakk av, men da krampene kom måtte jeg legge inn årene. Tror aldri jeg har sykla så tregt opp kulabakken og colabakken.. Trodde jeg måtte ut å gå i colabakken, mens i fjor sto jeg opp på storeskiva:/.
Vel, endte på 2.52.03 fra pulje 1, og er skuffa så det holder.. Kroppen var i bra slag, og følte virkelig at det gikk bra og at dette var dagen før uhellet med flaskene.. Merkelig at dette skjedde, da jeg ikke har opplevd dette før.. sykler mye terreng også, så har da testet dem en stund..
Men, veit at formen er der, bare jeg kan få i meg nok drikke:). Sykla i år på 29èr med stiv gaffel og bontrager 29-0 i 2.1 bredde. dette fungerte meget bra, men skal jammen meg teste demper neste år. Ser at jeg henger lett med de rundt meg i terrenget med stiv gaffel, men med demper veit jeg at jeg kan kjøre ifra og evnt hente en ny gruppe forran:). Så, nå gleder jeg meg til neste år alt:). Da synes jeg du skal gå til butikken og kjøpe deg et par King Cage. +1  Har brukt de i 4år og aldri mistet en flaske.
YNWA
|
|
|
07/08/2012 07:03
|
physio`n
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ser at det er noen som gjør seg noen tanker om forholdet HT med stiv gaffel og FS. Jeg syklet på en Trek Top Fuel, som veier mellom 10 og 11 kg vil jeg tro, jeg synes selv det fungerte veldig bra! Med aktiv bruk av "lock - out" i terrenget og på grus / asfalt så tror jeg ikke en FS står mye tilbake ifht en HT og ei heller mot en HT med stiv gaffel!
|
|
|
[Re: physio`n]
07/08/2012 07:16
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Jeg lurer på en ting.
Dere som fikk kramper allerede i startbåsen, røyk kjede før første terrengparti, var en tur i ambulansen ved grensa, knakk sykkelen i to på Prestebakke, måtte amputere høyrebeinet ved Kula, og fikk hammeren ved cola-toppen og bare måtte trille rolig inn med en pulje tjukkaser på 2.48 blank og var sånn passelig misfornøyd med det. Ja, dere vet hvem dere er!
Hva slags trening ligger i bånn her? Sykler dere landevei ved siden av? Bare lang grus og store mengder? Mye sti? Snakker vi 4 økter i uka? 6? 8? 10 eller flere? Snakker vi Mallorca-tur og fullt kjør?
Jeg er oppriktig nysgjerrig, noe min litt dårlig skjulte sarkasme i starten her kanskje ikke sier helt godt, men jeg lurer virkelig på det.
Jeg er i bedre form enn noensinne og tatt solide steg de to siste årene, men jeg har et godt stykke igjen til å kunne miste gaffelen og to tenner midtveis og likevel kommer under 3 timer, liksom.
|
|
|
07/08/2012 07:19
|
White
Avhengig
|
Avhengig
2012: Raumerrittet, Skiptvet-rittet, Trysilrittet?, Grenserittet, CykelVasan, Kongerittet, TrippelBirken +++
|
|
|
[Re: Hekta-MTB]
07/08/2012 07:33
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg syklet helstiv 29er, og syns det blei litt mye konsing og knot på de flate sti- og gresspartiene. Kunne faktisk tenkt meg å prøve rittet med fulldemper, spesielt når det er så gode forhold og går så fort som på lørdag. Dog var det sikkert greit med helstiv for å svare på fartsøkningene til de beste i de første kneikene, men aner ikke hvor mye det har å si..? Det tenkte faktisk jeg på også. Slik som det var i helgen så trur jeg faktisk en skikkelig lett fulldemper ville vært knall Sykla Wengelin på FS? Han har gjort det før. I år hadde han 29er med demper foran
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: physio`n]
07/08/2012 07:40
|
olechr
More than words
|
More than words
Ser at det er noen som gjør seg noen tanker om forholdet HT med stiv gaffel og FS. Jeg syklet på en Trek Top Fuel, som veier mellom 10 og 11 kg vil jeg tro, jeg synes selv det fungerte veldig bra! Med aktiv bruk av "lock - out" i terrenget og på grus / asfalt så tror jeg ikke en FS står mye tilbake ifht en HT og ei heller mot en HT med stiv gaffel!
Jeg mener helt seriøst at for de bak de aller raskeste så går det fortere med FS på grenserittet enn hel stiv. Noe jeg også så gang på gang da jeg sklei bakover i puljene. Det er ingen bak de beste som spurter og trøkker til så mye ut av svinger etc bak de beste at det er noe tema. Samt grenserittet er ei heller vekt et stort tema da bakkene ikke er lange. Grenserittet ligger man i grupper og de få stedene man kan kjøre seg opp til en ny gruppe er der det er dumpete. Alle jeg har snakket med som har syklet med FS var veldig skeptiske før start. Men de melder om det samme. Ingen har ramlet av gruppene på grusen. Derimot har de kommet seg i gruppa før evnt klart å sitte med i gruppa når den har delt seg i terrenget.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: knuthaug]
07/08/2012 07:43
|
torarnep
Entusiast
|
Entusiast
Jeg lurer på en ting.
Dere som fikk kramper allerede i startbåsen, røyk kjede før første terrengparti, var en tur i ambulansen ved grensa, knakk sykkelen i to på Prestebakke, måtte amputere høyrebeinet ved Kula, og fikk hammeren ved cola-toppen og bare måtte trille rolig inn med en pulje tjukkaser på 2.48 blank og var sånn passelig misfornøyd med det. Ja, dere vet hvem dere er!
Hva slags trening ligger i bånn her? Sykler dere landevei ved siden av? Bare lang grus og store mengder? Mye sti? Snakker vi 4 økter i uka? 6? 8? 10 eller flere? Snakker vi Mallorca-tur og fullt kjør?
Jeg er oppriktig nysgjerrig, noe min litt dårlig skjulte sarkasme i starten her kanskje ikke sier helt godt, men jeg lurer virkelig på det.
Jeg er i bedre form enn noensinne og tatt solide steg de to siste årene, men jeg har et godt stykke igjen til å kunne miste gaffelen og to tenner midtveis og likevel kommer under 3 timer, liksom. Akkurat som jeg skulle sagt det selv :-)
Redigert av torarnep; 07/08/2012 07:43.
|
|
|
07/08/2012 07:43
|
G. Freeman
Entusiast
|
Entusiast
Jeg er i bedre form enn noensinne og tatt solide steg de to siste årene, men jeg har et godt stykke igjen til å kunne miste gaffelen og to tenner midtveis og likevel kommer under 3 timer, liksom.
Badminton ække relevant trening, veit du, Haugen! 
Shut up legs!
|
|
|
[Re: G. Freeman]
07/08/2012 07:46
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Badminton ække relevant trening, veit du, Haugen! Nei, men så spiller jeg ikke badminton lenger heller. Høyrekneet har satt en effektiv stopper for det for lengst.
|
|
|
07/08/2012 07:47
|
Snorre 1967
Entusiast
|
Entusiast
Dette er noe jeg også gjerne skulle ha svar på, når jeg ser hvor høy snittfart som kreves for å komme godt under 3:00 ! Hadde selv et par-tre tekniske stopp grunnet kjedeavhopp og løs QR og opplevde da selvfølgelig at den gruppen jeg hadde etablerte meg i forsvant og at det igjen tok noe tid før jeg fant ny pulje og hvor denne holdt noe lavere tempo enn den jeg mistet. Summeres dette får man et ikke ubetydelig tidstap ! Er disse karene så spreke/kjøresterke at de kjører inn igjen gruppa si og minimerer tidstapet av en teknisk stop, og hvor mye og hvrodan trener disse i så fall for å komme på dette nivået ? Hadde vært artig å høre fra noen ! Jeg lurer på en ting.
Redigert av Snorre 1967; 07/08/2012 07:50. Rediger grunn: Skrivefeil
|
|
|
07/08/2012 08:28
|
G. Freeman
Entusiast
|
Entusiast
Ja, de gutta er så sterke at de klarer å kjøre inn grupper, og så starter de såpass langt frem i utgangspunktet at gruppene som tar dem igjen ved teknisk krøll fortsatt går fort nok til en god tid. Også smører vel noen kanskje på litt når det gjelder teknisk trøbbel, hva vet jeg.
Kjenner litt igjen "frustrasjonen" hvis jeg kan kalle det det. Min personlige betraktning når det gjelder trening vs resultat er denne, selv om dette selvfølgelig er individuelt: Jeg har trent stort sett like mye de siste årene, tipper rundt 4 økter i uka og ca 300-350 timer totalt. Har kjørt tiden på f.eks Grenserittet ned fra litt over 3 timer til årets 2:46 på tre år, riktignok helt uten teknisk trøbbel. Forholdene har mye å si, men den største endringen for meg er i hodet. Jeg tåler farten i feltet mye bedre mentalt, tør å presse MYE hardere opplevd intensitet enn de første årene. Formen er nok litt bedre, men det er for min del i alle fall sånn at da jeg trodde jeg var sliten før, så hadde jeg mye mer igjen. Før var det litt sånn "åh, dette går alt for fort for meg, jeg må bare henge her." Nå ligger jeg hele tiden på opplevd intensitet "fy f... i innerste h.... denne farta går ikke.. det ække mulig, det GÅR IKKE AN!" men så går det an, man støter seg frem, kjører mer i front og det går mye fortere også.
Før fjoråret lagde jeg en regel for meg selv. Hvis det kjennes ok ut å ligge i ei gruppe, så går den for sakte og jeg MÅ rykke til neste. Da kom jeg under 3 timer første gang.
Utfordringen for meg er å klare å være så hard mot meg selv når jeg ligger mer alene, f.eks i TSR eller Bukkerittet eller Vestmarkrittet der jeg kjørte mye alene. Eller på treningsøktene, for den saks skyld.
Shut up legs!
|
|
|
07/08/2012 08:33
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjørte i år på 29ht. Har tidligere kjørt på 26ht, 26fs og 26 helstiv. Alt funker helt greit i den løypa. Kanskje jeg må teste ut 29fs neste år da.
|
|
|
[Re: G. Freeman]
07/08/2012 08:48
|
hundenjanson
Ivrig
|
Ivrig
Ja, de gutta er så sterke at de klarer å kjøre inn grupper, og så starter de såpass langt frem i utgangspunktet at gruppene som tar dem igjen ved teknisk krøll fortsatt går fort nok til en god tid. Også smører vel noen kanskje på litt når det gjelder teknisk trøbbel, hva vet jeg.
Enig, starter du tidlig har du mange "sikkerhetsnett" på veien. En sykkelkompis startet med meg i pulje 2, og fikk det litt tungt de første 30km. Han ble tatt igjen av de raskeste i pulje 3 å fikk en brukbar tid til slutt.
Redigert av hundenjanson; 07/08/2012 08:48.
|
|
|
[Re: Snorre 1967]
07/08/2012 08:51
|
Rønnern
Skrotnisse
|
Skrotnisse
...opplevde da selvfølgelig at den gruppen jeg hadde etablerte meg i forsvant og at det igjen tok noe tid før jeg fant ny pulje og hvor denne holdt noe lavere tempo enn den jeg mistet. Summeres dette får man et ikke ubetydelig tidstap !
Er disse karene så spreke/kjøresterke at de kjører inn igjen gruppa si og minimerer tidstapet av en teknisk stop, og hvor mye og hvrodan trener disse i så fall for å komme på dette nivået ? Det å komme i "riktig" gruppe er selvfølgelig et poeng, men det er langt viktigere hvordan syklisten kjører selv. Om man mister gruppa på grunn av teknisk, så minimerer man tidstapet ved selv å kjøre nesten like sterkt som gruppa man mistet. Dersom man ved å miste en gruppe taper voldsomt med tid, hadde man vel strengt tatt ikke så mye i den gruppa å gjøre uansett. Har bare et eksempel selv og det var på Farrisrunden i fjor hvor jeg etter kanskje en mil måtte stoppe og feste girvaieren på bakgiret. Ble selvfølgelig frakjørt av de jeg syklet sammen med og ditto fra de jeg allerede hadde syklet fra, men har man dagen, så er det bare å kline til og kjøre hardt en periode for å komme seg i en ny gruppe man er fornøyd med. Det kan røyne på i en periode når man jobber for å hente grupper, men man vil alltid få hvile når man har hentet grupper og på den måten komme seg igjen og kunne bidra i gruppa eller støte seg opp til en ny gruppe. I årets Grenseritt måtte jeg også jobbe meg oppover fra gruppe til gruppe på grunn av håpløs plassering bakerst i startfeltet, ikke på grunn av teknisk. Det er magadrag som gjelder for å kjøre seg opp til neste gruppe. Hva som spesifikt skal til av trening for å kjøre seg opp, skal jeg ikke uttale meg skråsikkert om. Jeg liker å tro at det er en blanding av lengre bakkedrag (6-9 minutter) samt noen all out drag (45 min til 1 1/2 time) som gjør at man orker å ligge på grensa over tid når man hopper fra gruppe til gruppe.
|
|
|
07/08/2012 08:52
|
kjasmas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg sykla fulldemper fra pulje 13 (ræva seeding-ræva form). Satt virkelig pris på fulldemperen i "terrengpartiene" hvor jeg mer eller mindre utelukkende lå til venstre og fosset forbi mange andre. Følte også at jeg brukte mindre krefter enn fetteren min (på 29 HT) i disse partiene, han ble hvertfall borte etter 50 km...
Hadde forresten en litt uggen opplevelse rett før start i Strømstad: opplevde at det knirket litt når jeg syklet fra parken og ned til sentrum uten at jeg klarte å fastslå hvor det var. Den vanlige "sjekke-demper-dyttinga" ett minutt før start resulterte i at styret vred seg. Kjapt frem med verktøy, rette styre og stramme skruene på stem. Jammen glad jeg oppdaget det der og ikke i terrenget. Mulig jeg er slapp, men aldri opplevd det før...
|
|
|
[Re: Snorre 1967]
07/08/2012 08:55
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Dette er noe jeg også gjerne skulle ha svar på, når jeg ser hvor høy snittfart som kreves for å komme godt under 3:00 ! Hadde selv et par-tre tekniske stopp grunnet kjedeavhopp og løs QR og opplevde da selvfølgelig at den gruppen jeg hadde etablerte meg i forsvant og at det igjen tok noe tid før jeg fant ny pulje og hvor denne holdt noe lavere tempo enn den jeg mistet. Summeres dette får man et ikke ubetydelig tidstap ! Er disse karene så spreke/kjøresterke at de kjører inn igjen gruppa si og minimerer tidstapet av en teknisk stop, og hvor mye og hvrodan trener disse i så fall for å komme på dette nivået ? Hadde vært artig å høre fra noen ! Jeg lurer på en ting.
Jeg er i bedre form enn noensinne og tatt solide steg de to siste årene, men jeg har et godt stykke igjen til å kunne miste gaffelen og to tenner midtveis og likevel kommer under 3 timer, liksom. Er liten forskjell på farta innad i puljene. Selv om jeg datt av gruppe etter gruppe de første 4 mila så tapte jeg ikke styggmye tid på det. Ser jeg hadde 6 minutter fram til de første i pulje 2, der jeg helst skulle vært. Ikke på 77. plass i pulja. Fra Kula og inn er ofte folk så slitne at de har nok med å henge med. For oss som er født med lange muskelfibre blir det lettere å ligge foran i gruppa og jobbe når alle andre er slitne. Trener ikke styggmye timer heller. Ligger på ca. 5-10 timer i uka, men trener hardt når det skal være hardt og rolig når det skal være rolig. Ski om vinteren, rulleski og løping om høsten niks Mallorca, eier ikke racer (har heller aldri eid), flesteparten av turene på sykkel er på en fin blanding av sti, grus og asfalt, flatt og bratt. Sykler nesten bare fra April til August. Resten av året trener jeg alt mulig annet 
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: hundenjanson]
07/08/2012 08:58
|
Torshov-Simen
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Enig, starter du tidlig har du mange "sikkerhetsnett" på veien. En sykkelkompis startet med meg i pulje 2, og fikk det litt tungt de første 30km. Han ble tatt igjen av de raskeste i pulje 3 å fikk en brukbar tid til slutt.
Vel, vel, jeg vil si det kommer an på hvor massiv den veggen man treffer er.... Jeg traff en solid betongkonstruksjon (sansynligvis bærevegg) etter 5 mil og var sjanseløs på å henge på senere grupper fra gruppe 2, fronten på gruppe 3 og den siste mila også teten i gruppe fire. Har en mistanke om at det er noen ulike definisjoner på sprekk, vegg etc. ute og går. I min verden har man ikke sprukket hvis man kan henge seg med et felt som kommer opp bakfra og går litt saktere enn det man slapp.
Redigert av Torshov-Simen; 07/08/2012 08:58.
Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
|
|
|
07/08/2012 09:00
|
Horgen
Veteran
|
Veteran
I Grenserittet er det vel ganske avgjørende hvilken pulje man starter i. Jeg hadde i bakhodet at ingen hadde vært under 3t fra pulje 5 i 2011. Da var det bare å kjøre i front. Noe som straffet seg de siste milene. Hadde jeg startet i pulje 2-3 kunne jeg kanskje spart mer i starten og fått en rask gruppe å kjøre med om jeg måtte slippe den jeg lå i. Kjørte med helstiv 29'er men stiller med demper neste år. Synes jeg måtte bruke for mye krefter i terrenget for å henge på de to andre i gruppen jeg lå i som kjørte med flash og spark rc.. Kom inn på 2.59 mot 3.15 i fjor.
Cube Agree SLT Di2 Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
|
|
|
07/08/2012 09:01
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
sjekka litt mellomtider nå, og pokker til dårlig sykling på meg med manglende drikke etter 2 mil... Går knapt fremover. Ja ja, neste år skal flaskene sitte på, skal og teste demper forran:). Ellers gjør jeg nok mye likt i forkant, da formen egentlig var knall, selv om tida ikke tilsier det;/. Ja, når lager vi en Grenserittet 2013 tråd?  . Gleder meg alt.. Spår iallfall sol:)
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
07/08/2012 09:04
|
stosu
Besatt
|
Besatt
sjekka litt mellomtider nå, og pokker til dårlig sykling på meg med manglende drikke etter 2 mil... Går knapt fremover. Ja ja, neste år skal flaskene sitte på, skal og teste demper forran:). Ellers gjør jeg nok mye likt i forkant, da formen egentlig var knall, selv om tida ikke tilsier det;/. Ja, når lager vi en Grenserittet 2013 tråd?  . Gleder meg alt.. Spår iallfall sol:) Tråkker dårlig, og skylder på flaskene. Sykkelen ble lettere, jo!! Jeg skylder på magen, men jeg ble lettere jeg også!! Vi får nok heller trene mer til neste år, Øistein 
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
|
|