Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!!
|
Re: Nå er det fa¤@ 0 meg nok!!!!!!!
[Re: anonym5]
06/08/2012 09:29
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Synes heller de skal arbeide for å få ned den totale trafikkmengden med bedret kollektivtilbud. Ny t-banestasjon ved bislett og en betydelig økning i antall avganger på ring-banen er et av mine ønsker. Kollektivtilbudet i Oslo er egentlig helt greit for dem som ikke trenger en stasjon foran inngangsdøra, avganger akkurat når det måtte passe dem og minst 1 meter privatsfære ingen andre får lov å komme innenfor. En av de store intimsone -testene i byen er å ta 21 bussen mellom Carl Berner og Bislett (hvis en da er så heldig å komme med).
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: EgilS]
06/08/2012 09:44
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Elbilen trenger ikke å kunne fylles på fem minutter, for du kan fylle den hjemme når du ikke bruker den.
Motstanden mot elbil er overdrevet og ofte irrasjonell. Hvis du har tømt elbilen 100%, ja da må du vente til du har lada llitt før du kan kjøres på legevakta med brekt ben. I realiteten tømmer du den ikke 100%, akkurat som du aldri gjør det med bensinbilen din. Har man brekt beinet bør man kaskje ikke kjøre bil uansett. Bestill heller en drosje.  Uansett er vel det med brekt bein som argument mot elbil et fint eksempel på hva mostandere av et tiltak kan klare å hoste opp av idiotiske argumenter mot tiltaket. Det er da ikke alle som bor alene? Men ett annet hypotetisk situasjon som jeg vet folk har opplevd og gjort. Hva om du ikke rekker nattoget i Oslo og så må kjøre til Trondheim for å rekke det møte du MÅ delta på? #whattodo
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
|
|
|
[Re: Freakout]
06/08/2012 09:51
|
Dan
More than words
|
More than words
Men ett annet hypotetisk situasjon som jeg vet folk har opplevd og gjort. Hva om du ikke rekker nattoget i Oslo og så må kjøre til Trondheim for å rekke det møte du MÅ delta på? #whattodo Da bytter du jobb. Hvis din deltakelse i det møtet er SÅ viktig så leier du en bil for denne turen, eller enda bedre får en kollega til å kjøre deg slik at du er uthvilt og opplagt til møtet. Vent litt, nå skjønte jeg at du bare var ironisk og kom med et eksempel på søkte tulleargumenter som man får servert fra dinosaurbilfanatikere. Sorry.
|
|
|
06/08/2012 09:51
|
gare
More than words
|
More than words
Elbilen trenger ikke å kunne fylles på fem minutter, for du kan fylle den hjemme når du ikke bruker den.
Motstanden mot elbil er overdrevet og ofte irrasjonell. Hvis du har tømt elbilen 100%, ja da må du vente til du har lada llitt før du kan kjøres på legevakta med brekt ben. I realiteten tømmer du den ikke 100%, akkurat som du aldri gjør det med bensinbilen din. Har man brekt beinet bør man kaskje ikke kjøre bil uansett. Bestill heller en drosje.  Uansett er vel det med brekt bein som argument mot elbil et fint eksempel på hva mostandere av et tiltak kan klare å hoste opp av idiotiske argumenter mot tiltaket. Det er da ikke alle som bor alene? Men ett annet hypotetisk situasjon som jeg vet folk har opplevd og gjort. Hva om du ikke rekker nattoget i Oslo og så må kjøre til Trondheim for å rekke det møte du MÅ delta på? #whattodo Tar første fly om morgenen?
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
06/08/2012 10:17
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Hva om du ikke rekker nattoget i Oslo og så må kjøre til Trondheim for å rekke det møte du MÅ delta på? #whattodo Hva om du ikke rekker nattoget, kaster deg i din bensinbil som du har glemt å tanke opp, går tom for bensin på Dovrefjell, får forfrysninger i begge beina fordi det er midt på vinteren og 30 minus, må selv amputere begge føttene med en fruktkniv du har liggende i hanskerommet og gå på hendene de siste 10 milene inn til Trondheim. Vil du fortsatt rekke denne utrolig viktige konferansen?
|
|
|
[Re: ]
06/08/2012 10:52
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Pleier du å vente med å fylle bensinbilen din til den hoster og harker og går på damp, eller foretrekker du å ha en strategisk reserve? Hvorfor skal dette være anneledes med en elbil.
Nå vet jeg ikke helt hva du mener. Det tar jo fem minutter å tanke en bil. Det er veldig anneledes enn en elbil. Det tar nok mer enn fem minutter om du lot den gå tom slik at du må dytte den til bensinstasjonen. Du lar ikke bensinbilen gå tom og brukere av elbiler lar ikke de gå tomme heller. De holder til i California som har mye værre elforsyningsproblemer enn vi har i norge.
California har ikke en avgiftsmodell på biler som tilsier en utbredelse av elbiler i nærheten av samme grad som man kan se for seg i Norge pr.nå. Det betyr ikke at de ikke har tenkt over hvordan elbiler interakterer med elforsyning. Og som jeg har påpekt en stund nå: Elbiler forvansker ikke elforsyning, tvert i mot har de betydelig potensiale for å forenkle den. Har du komfyr, vaskemaskin, tørketrommel? Kan du bruke de samtidig? Hvis du så lar være å la de stå på om natten. Har du regnet på hvor mye ledig kapasitet du da har i sikringsskapet ditt?[/
Sikringskapet mitt sier ingenting om hvor mye effekt min trafo tåler. Noe som antakelig ikke er så mye, tatt i betraktning at jeg har under 210V i stikkontaktene på de kaldeste dagene.
Gjør ingen forskjell. Kan du bruke komfyr og tørketrommel om dagen, ja da har du kapasitet til å lade elbil om natten (Når komfyren og tørketrommelen presumptivt er av)
|
|
|
[Re: Tex]
06/08/2012 10:54
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Hva om du ikke rekker nattoget i Oslo og så må kjøre til Trondheim for å rekke det møte du MÅ delta på? #whattodo Hva om du ikke rekker nattoget, kaster deg i din bensinbil som du har glemt å tanke opp, går tom for bensin på Dovrefjell, får forfrysninger i begge beina fordi det er midt på vinteren og 30 minus, må selv amputere begge føttene med en fruktkniv du har liggende i hanskerommet og gå på hendene de siste 10 milene inn til Trondheim. Vil du fortsatt rekke denne utrolig viktige konferansen? Mitt spørsmål er faktisk realistisk, mamma måtte gjøre det en gang. Du bare våser i sann rødgrønn stil.
|
|
|
[Re: tmork]
06/08/2012 10:55
|
Radival
Ivrig
|
Ivrig
En av de store intimsone -testene i byen er å ta 21 bussen mellom Carl Berner og Bislett (hvis en da er så heldig å komme med).
Ja, 54-bussen er jo blitt nesten upersonlig etter at de satte inn leddbusser 
|
|
|
06/08/2012 11:09
|
Dan
More than words
|
More than words
Mitt spørsmål er faktisk realistisk, mamma måtte gjøre det en gang. LOL! Men altså, måtte hun eller "måtte" hun? Hva ville konsekvensen ha blitt hvis hun ikke brukte fem timers halvfarlig nattkjøring til å sitte og gjespe og være lite opplagt på møtet i Trondheim etter en natt i bilen? Jeg tipper det var destruktiv og uproduktiv pliktfølelse overfor arbeidsgiver som gjorde at hun "måtte". Hvis hun virkelig var uerstattelig på møtet så ville arbeidsgiver funnet bedre alternativer til transport.
|
|
|
06/08/2012 11:22
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Mitt spørsmål er faktisk realistisk, mamma måtte gjøre det en gang. Du bare våser i sann rødgrønn stil. Sorry, jeg skjønte ikke at du var seriøs. Her diskuterer vi ganske store, strukturelle endringer i bruken av energibærere og fremtidig infrastruktur -- og du mener i fullt alvor at samfunnets utvikling bør ta hensyn til at din mor ved en anledning ikke rakk nattoget til Trondheim? La oss, som et helt crazy ekspempel, si at jeg skulle på samme møte og i utgangspunktet hadde tenkt å kjøre, men bilen brøt sammen. Hva sier dette om samfunnets tilrettelegging for biltrafikk?
|
|
|
[Re: StigB]
06/08/2012 11:22
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
yeeez, who cares om hun var lite uthvilt. Poenget er at hvis man hadde hatt elbil hadde ikke ferden vært mulig. Folk sier at ALLE biler blir elbiler, men jeg sier at med mindre man ønsker å sitte iskald i en bil midtvinters med frontlysene skrudd av for å minske påkjenningen på batteriet, er det fortsatt noen år igjen før ALLE kjører elbiler.
Og slutt å si LOL, du bare nedverdiger deg selv, spesielt når du er oppe i åra...
|
|
|
06/08/2012 11:26
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Og slutt å si LOL, du bare nedverdiger deg selv, spesielt når du er oppe i åra...
Den satt, gitt! 
|
|
|
06/08/2012 11:30
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Joda, jeg tror alle vil være enige i at det er dumt å legge ut på en 50 mils biltur i en el-bil med 10 mils rekkevidde. Men jeg tror heller ikke vi er på vei inn i fremtid hvor en biltur fra Oslo til Trondheim ikke lenger vil være mulig.
Jeg tror ikke at alle biler i fremtiden nødvendigvis vil være hel-elektriske, ref. min henvisning til Opel Ampera-teknologien over.
|
|
|
06/08/2012 11:33
|
Dan
More than words
|
More than words
yeeez, who cares om hun var lite uthvilt. Poenget er at hvis man hadde hatt elbil hadde ikke ferden vært mulig. At ferden hadde vært umulig er helt irrelevant hvis ikke din mors nærvær var livsviktig. Dermed har du ikke et poeng. Folk sier at ALLE biler blir elbiler, men jeg sier at med mindre man ønsker å sitte iskald i en bil midtvinters med frontlysene skrudd av for å minske påkjenningen på batteriet, er det fortsatt noen år igjen før ALLE kjører elbiler. Selvfølgelig er det fortsatt noen år igjen og med dagens fantasiløse og tiltaksløse ungdom som heller ser problemer enn løsninger så tar det nok enda flere år. Og slutt å si LOL, du bare nedverdiger deg selv, spesielt når du er oppe i åra... Hehe. Så du mener at fordi ungdommen har arvet diverse internetuttrykk fra oss som har vært her fra før du ble født så skal vi si fra oss bruksretten? Må jeg kaste mine olabukser også og begynne å gå i terylendress?
|
|
|
06/08/2012 12:00
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mulig du leste det som et muntlig ord, men Dan sa ikke LOL.
|
|
|
[Re: Dan]
06/08/2012 12:00
|
Tex
Besatt
|
Besatt
At ferden hadde vært umulig er helt irrelevant hvis ikke din mors nærvær var livsviktig. Dermed har du ikke et poeng. Nå synes jeg du er vel streng. Hvis vi generaliserer dette eksempelet litt, så handler dette om vi er på vei mot en fremtid hvor en uforutsett, spontan 50 mils biltur vil bli umulig. Hvorvidt turen oppfyller et eller annet nødvendgihetskriterium er irrelevant. Og jeg tror, som sagt, ikke at vi er på vei mot en slik utvikling.
|
|
|
[Re: kjerts]
06/08/2012 12:01
|
Ole
More than words
|
More than words
Mulig du leste det som et muntlig ord, men Dan sa ikke LOL. Nå lolla jeg høyt!
|
|
|
[Re: Ole]
06/08/2012 12:06
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Mulig du leste det som et muntlig ord, men Dan sa ikke LOL. Nå lolla jeg høyt! Dan eier
No added style
|
|
|
06/08/2012 12:10
|
Dan
More than words
|
More than words
Nå synes jeg du er vel streng. Enig i det. Jeg brukte alt for lite smileyer i mitt innlegg, slik at det kunne leses som at jeg var en gretten gammel mann. Noe jeg selvfølgelig ikke er. 
|
|
|
06/08/2012 12:12
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Nuvel, jeg kan ikke gjøre annet enn å rulle meg rundt på gulvet og le.
ROFL, som ungdommen sier. som vi sa i gamle dager.
Redigert av Tex; 06/08/2012 12:13.
|
|
|
06/08/2012 12:24
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
Dan sa LOL, fordi det betyr at man ler høyt, hence, man lage lyder med munnen. Hvis han bare skrev LOL uten å åpne kjeften, så lyver han.
Ja, godt for deg at det er ett gammelt utrykk. Jeans nedpå låra og capsen bak frem er også en gammel stil, bruker du det også? yoyo lizzzzzzzom. Det var vel en tråd om når man er for gammel til å bruke smileys, 40 var vel grensen?
Men hvis den eldre garde ønsker å diskutere internettutrykk resten av dagen, go ahead.
|
|
|
[Re: Dan]
06/08/2012 12:24
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Hehe. Så du mener at fordi ungdommen har arvet diverse internetuttrykk fra oss som har vært her fra før du ble født så skal vi si fra oss bruksretten? Må jeg kaste mine olabukser også og begynne å gå i terylendress?
Du må bare innse det Dan, vi er Dinosaurer som har vært her siden før September. http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSglossary.html
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
06/08/2012 12:39
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
Jeg tror ikke at alle biler i fremtiden nødvendigvis vil være hel-elektriske, ref. min henvisning til Opel Ampera-teknologien over.
Tror vel knapt noen som mener at alle skal kjøre elektriske biler hele tiden. Fryktelig ofte ser man denne kortslutningen om at fordi det er ønskelig å få folk over på elektrisk så skal absolutt alle. Man oppnår mye med å få en vesentlig andel over. De som tanker opp bilen en gang i uka kan lade bilen hver natt ved overgang til elektrisk, tilsvarede de som tanker opp en gang i måneden lader en gang i uka. De som tanker opp bensinbilen flere ganger i uka er ikke i markedet for elbil med det første. Trenger man bil for langtur en gang i blandt er det jo lov å tenke litt utenfor boksen og basere seg på leiebil eller bilkollektiv for uregelmessige behov.
|
|
|
06/08/2012 12:49
|
Dan
More than words
|
More than words
Dan sa LOL, fordi det betyr at man ler høyt, hence, man lage lyder med munnen. Hvis han bare skrev LOL uten å åpne kjeften, så lyver han. Jeg åpnet munnen og lo. Jeg åpnet ikke munnen og sa loll. Ellers må jeg avsløre at jeg ikke sitter og sier høyt hvert eneste ord jeg skriver. KBP. Og når det gjelder det med smileybruk så er det selvfølgelig en uting, men det gjelder alle aldere, ikke bare de over 40. KBP.
|
|
|
06/08/2012 13:01
|
tobiast
Ivrig
|
Ivrig
yeeez, who cares om hun var lite uthvilt. Poenget er at hvis man hadde hatt elbil hadde ikke ferden vært mulig. Jeg skal ikke si noe om det er bærekraftig med el-bil eller ikke, men du tar feil når du sier at ferden ikke er mulig i elbil. Det er faktisk allerede mulig å kjøre Oslo - Trondheim med elbil pga hurtigladestasjoner langs veien. Kjenner flere som kjørte Oslo-Trondheim med Nissan Leaf i sommer. Ladestopp på ca 30 minutter. (Tror kanskje det var to slike stopp, men likevel) Mvh Tobias
Redigert av tobiast; 06/08/2012 13:04.
|
|
|
[Re: sverreb]
06/08/2012 13:03
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Trenger man bil for langtur en gang i blandt er det jo lov å tenke litt utenfor boksen og basere seg på leiebil eller bilkollektiv for uregelmessige behov. Sorry, men det tror jeg ikke vil fungere. Tanken om bilkollektiv er i prinsippet god, og kan sikkert appellere til folk som bor i byen uten parkeringsplass og enkelte andre idealister. For oss andre blir det bare for tungvindt og upraktisk. Vi som bor i enebolig i Asker vil gjerne kunne kjøre på hytta uten å gjøre avtaler og dra avsted for å hente en bil først osv. osv. Egen bil er frihet, og den friheten vil de fleste av oss beholde. Hvilket drivstoff bilen går på er mindre viktig.
Redigert av Tex; 06/08/2012 13:05.
|
|
|
[Re: tobiast]
06/08/2012 13:03
|
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
yeeez, who cares om hun var lite uthvilt. Poenget er at hvis man hadde hatt elbil hadde ikke ferden vært mulig. Hadde hun hatt klokke hadde ikke turen vært nødvendig...
|
|
|
06/08/2012 13:05
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Vi som bor i enebolig i Asker vil gjerne kunne kjøre på hytta uten å gjøre avtaler og dra avsted for å hente en bil først osv. osv. Hvis et hentepunkt for bilen er tilsvarende nær dere som for meg i byen, hvorfor skal det da være så fryktelig mer tungvint og upraktisk for folk i Asker enn i Oslo?
Anonym5
|
|
|
[Re: tobiast]
06/08/2012 13:06
|
Freakout
Veteran
|
Veteran
yeeez, who cares om hun var lite uthvilt. Poenget er at hvis man hadde hatt elbil hadde ikke ferden vært mulig. Jeg skal ikke si noe om det er bærekraftig med el-bil eller ikke, men du tar feil når du sier at ferden ikke er mulig i elbil. Det er faktisk allerede mulig å kjøre Oslo - Trondheim med elbil pga hurtigladestasjoner langs veien. Kjenner flere som kjørte Oslo-Trondheim med Nissan Leaf i sommer. Ladestopp på ca 30 minutter. (Tror kanskje det var to slike stopp, men likevel) Mvh Tobias I sommer ja, men hva med midt på vinteren i 20 blå. DA går batteriet fort hvis du ønsker å ha plussgrader inne i bilen.
|
|
|
|
|