Jeg sliter akkurat med det samme, håpløst og følge pulsen på min Garmin 310XT. Benytter pulsbelte som fulgte med, ser garmin har lagt ut følgende forklaring på sin side:
Vi har fått rapporter om at noen brukere observerer uforklarlige høye/ustabile pulstopper på sin HRM. I følge utvikleren av pulsbeltet, Dynastream, er årsaken flagrende statiske klær, som syntetiske skjorter eller sykkeltrøyer. Vanligvis forsvinner problemet når skjorten blir fuktig av svette eller annen væske. Problemet kan være mer tydelig hvis man bruker flere lag, og hvis luften er tørr.
Tiltak:
· Fukt (kun) elektrodeområdene på stroppen. Ikke hold hele beltet under springen. (Dette er mest viktig med den nye stoffstroppen.)
· Hvis du bruker elektrode gele, smør kun et tynt lag på elektrodene.
· Ikke tørk sportstekstiler i tørketrommelen. Det er ikke bra for stoffet uansett.
· Spray antistat middel på tekstilet.
· Rengjør stropp (spesielt elektrodene) med en fuktig klut etter bruk, og la deretter stroppen lufttørke.
Å la stroppen ligge i fuktig miljø etter bruk er ikke bra for elektrodene, og det kan også føre til at stroppen forsetter å sende signaler ved at det er kontakt mellom de to elektrodene.
Hvis du har inkonsistente HR resultater, så kan det også være nødvendig å eksperimentere med plasseringen av stroppen på brystet. Den er beregnet å sitte på brystkassen, like nedenfor brystmusklene. Bokstavene på modulen bør ha riktig side opp. Denne plasseringen fungerer for de fleste brukere, men hvis du registrerer hoppende puls ved jevnt innsatsnivå, prøv å flytte remmen litt til venstre for sentrum og/eller litt opp/ned.
Enkelte har funnet ut at stroppen fungerer bedre på ryggen (primært løpere). I noen tilfeller fungerer den til og med best opp ned.
men jeg tenkte prøve som noen av dere andre har gjort, kjøpe polar wearlink belte, men det var så mange forskjellige slike belter. Er det mulig og handle kun belte uten sender?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625529#infoDet er vel sikkert ikke denne?
Jeg må altså kjøpe denne:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625521 ?