Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 6

Herbalife Prolong - SÅ effektivt?

Herbalife Prolong - SÅ effektivt? #1449269 24/07/2012 20:25
White Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Er Herbalife Prolong SÅ effektivt som det påstås? Er selv "relgiøs" når det gjelder visse produkter, som Apple, biler osv. Men ernæring har jeg en sterk tro på er best når den er sunn og av skikkelige råvarer. Men, nå er det jo ikke snakk om måltidserstattere og lar meg derfor pirre nysgjerrigheten. Kan jeg virkelig glemme barer, gel og sportsdrikke med denne på flasken i ett ritt?! Hvis så er det jo fantastisk, hvorfor bruker ikke samtlige som sykler Prolong? Enervit, Squeezy, Maxim osv burde jo gå konk.... noen som har input, altså ærlige input, som ikke er distrubitør?

2012: Raumerrittet, Skiptvet-rittet, Trysilrittet?, Grenserittet, CykelVasan, Kongerittet, TrippelBirken +++
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449282 24/07/2012 20:36
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Alle som bruker Herbalife er distributører ICON_SMILE.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: KenR] #1449289 24/07/2012 20:40
White Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: KenR
Alle som bruker Herbalife er distributører ICON_SMILE.

Så med din påstand, er det klin umulig å få en objektiv mening da. Jaja...

2012: Raumerrittet, Skiptvet-rittet, Trysilrittet?, Grenserittet, CykelVasan, Kongerittet, TrippelBirken +++
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449295 24/07/2012 20:47
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Det er bare tull at alle som bruker det er distributør.. Jeg brukte det i 2 år før jeg ble det selv, nettopp for å få kjøpt Prolong, Hydrate og Rebuild Endurance..

Og ja, Prolong funker slik at du slipper gel.. Du får ikke samme "kick" som rett etter en Maxim, men du bare holder ut og har krefter. Har flere kamerater som bruker Prolong nå, etter å ha fått til flaskene sine på ritt her av meg.

Men nå er jo jeg distributør da ICON_SMILE (ikke en veldig aktiv en, men...) Og jeg hater HALLELUJA-opplegget noen driver med.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449306 24/07/2012 20:56
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Herbalife er vel litt som Apple-produkter. Ingen kan svare objektivt. Enten så elsker man det eller så hater man det ICON_WINK

Er selv meget godt fornøyd med Prolong. Det eneste jeg ikke liker er prisen, og ikke minst smaken. Dyrere enn annen sportsdrikk og helt klart den værste jeg noen gang har smakt, men bruker den nå allikevel. Funka nå hvertfall fint i Molde...

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449314 24/07/2012 21:02
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Føler det er blitt litt slik med Herbalife at ingen tør la være å bruke det.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: bjerkseth] #1449320 24/07/2012 21:05
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Sitat: bjerkseth
Herbalife er vel litt som Apple-produkter. Ingen kan svare objektivt. Enten så elsker man det eller så hater man det ICON_WINK

Er selv meget godt fornøyd med Prolong. Det eneste jeg ikke liker er prisen, og ikke minst smaken. Dyrere enn annen sportsdrikk og helt klart den værste jeg noen gang har smakt, men bruker den nå allikevel. Funka nå hvertfall fint i Molde...

Syns du smaken er vond? Er noe av det letteste jeg har drukket på ritt ICON_SMILE Smaker jo nesten ikke....? (Mulig jeg har dårlig smaksans kanskje...)

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449322 24/07/2012 21:08
Danica Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Noen som selger Prolong i Oslo/Akershus området, som jeg kan handle av i morgen? Send pm isåfall.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449345 24/07/2012 21:27
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Prolong inneholder vel stort sett det samme som en del andre sportsdrikker + litt myseprotein. Ikke vanskelig og slenge oppi noen gram myse i sportsdrikken sin. Har vært flere studier som omhandler protein/karbo i div. blandinger siste årene opp mot fysisk aktivitet. Interessante funn feks i form av bedret blodtilførsel til arbeidende muskler og høyere utnyttingsgrad av karb når litt letttilgjengelig protein også er med i miksen.

iq
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: Andrehua] #1449348 24/07/2012 21:31
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Andrehua
Sitat: bjerkseth

Syns du smaken er vond? Er noe av det letteste jeg har drukket på ritt ICON_SMILE Smaker jo nesten ikke....? (Mulig jeg har dårlig smaksans kanskje...)

Nå har heldigvis ikke alle mennesker like smaksløker heller da ICON_WINK Men ja, jeg plasserer den absolutt helt nederst av alle sportsdrikker jeg har smakt når det gjelder smak ICON_SMILE

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449370 24/07/2012 21:53
White Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
så med andre ord, godeste squeezy med litt av det smaksløse proteinpulveret mitt vil blir det samme?!

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449373 24/07/2012 22:05
Øyvind V Offline
More than words
More than words
I det store og hele ser det ut til at Prolong består av raske karbohydrater og myseprotein. Det er jo en enkel miks å ordne selv. "12:1 ratio carb/protein" som de sier selv, så de oppgir jo forsåvidt blandingsforholdet også. Det som antakelig er verre å mikse selv, er blandingen av vitaminer og mineraler, og hvis det er her "the magic" ligger så er det kanskje ikke like rett frem å mikse sjøl.

Jeg er skeptisk, men skal prøve selv... ICON_SMILE

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449378 24/07/2012 22:13
White Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Fantastisk, da skal jeg virkelig prøve ut å ha i ca 15gram med det smaksløse proteinpulveret mitt som jeg pleier å bruke til baking, feks proteinvafler o.l. i squeezy´en. Regnestykket er jo enkelt. 604kr for ProLong. 3 bokser med squeezy pulver fra wiggle til 190kr og 2.5kg proteinpulver i Sverige til 499,-. Blir jo en brøkdel av prisen, men som du sier Øyvind. Er det kanskje i vitaminene og mineralene det magiske skjer?! ICON_SMILE Kjenner jeg meg selv rett blir det vel å prøve prolong også

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449388 24/07/2012 22:23
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
604?

508,- koster det..

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449389 24/07/2012 22:23
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Jeg testa ut prolong på jotunheimen rundt. Første gang jeg har kjørt et så langt ritt. Tok ingen sjanser så fylte på med et par brødskiver, ei lompe med laks og vafler på sognefjell. Men følte ingen behov for hverken gel eller barer underveis.

Har også testet ut på en ganske tøff treningsøkt på 3.5timer uten no annet enn prolong på ei flaske. Hadde overskudd og bra trøkk hele økta igjennom.

Ang smak er den litt for smakløs og jeg ble veldig lei etter x-antall flasker og timer.. men igår blanda jeg i hydrate fra 24serien å da ble smaken veldig god.

Men nå har jo jeg brukt herbalife i mange år så er selvsagt inhabil så det holder ICON_SMILE

Jim

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: Andrehua] #1449394 24/07/2012 22:32
White Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
604?

508,- koster det..

Ja... blandet Formula og Prolong i gjerningsøyeblikket ICON_TONGUE Du har selvfølgelig rett...

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449406 24/07/2012 22:41
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Skal man prøve det, så bør man sjekke ut Prolong og Hydrate.

Men nå skal ikke jeg reklamere mer. Måtte bare kommentere her når jeg så saken.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449410 24/07/2012 22:48
White Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Er ikke i den minste tvil om at det fungerer, men er bare skeptisk til wow faktoren! Kjører ikke Ole C Fagerli på en shake Forumla før ritt og Prolong only under ritt? Hvis det stemmer (at jeg ikke husker feil) så funker det nok i LANGE baner for meg også. Men hvor mye bedre? Det er det vel kanskje bare jeg selv som kan finne ut av. Men uansett både artig og nyttig med input fra andre ICON_SMILE

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: Andrehua] #1449411 24/07/2012 22:49
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Skal man prøve det, så bør man sjekke ut Prolong og Hydrate.

+1

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: Gammelogdesperat] #1449433 25/07/2012 04:30
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Gammelogdesperat
Prolong inneholder vel stort sett det samme som en del andre sportsdrikker + litt myseprotein. Ikke vanskelig og slenge oppi noen gram myse i sportsdrikken sin. Har vært flere studier som omhandler protein/karbo i div. blandinger siste årene opp mot fysisk aktivitet. Interessante funn feks i form av bedret blodtilførsel til arbeidende muskler og høyere utnyttingsgrad av karb når litt letttilgjengelig protein også er med i miksen.

Akkurat :-)
Nå skal ikke jeg si at det ikke holder det det lover - det har nemlig mye å gjøre med "troen"!
LES INGREDIENSLISTENE og så vurder om du kjøper en svart boks eller en gul en eller en blå en eller en rød en eller om du blander selv!
Det er ikke HL som har funnet på det.
Ser man seg om så har de fleste produsenter hatt den slags pulver i noen år nå ... Markedsføringsbudsjettet er bare ikke det samme, pluss at de ikke holder på med "sport-seminar", "kostholds-veiledning" osv.
HL har endelig skjønt at Formula1 shaken (som skal være en måltidserstattere) ikke er optimal mht idrett (basert på sukker og soyaprotein). Da er 24serien sikkert et skritt i riktig retning.
Prøv selv, sammenlign og finn det som passer for deg, både mht smak, tilgjengelighet, lommebok :-)!

FATBIKE UTLEIE Geilo - www.geilo-aktiv.com
FAT VIKING - www.fat-viking.com
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: Moose] #1449471 25/07/2012 06:45
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Proteinfabrikken hadde protein i sin Protonic tidligere, og da var det et produkt ganske likt Prolong; raske karbs, protein og masse mineraler. Den Protonicen som er på markedet nå har de tatt ut proteinet i, merkelig nok. Cell Max, som de sier er for "etter trening", er derimot en fin miks av karbs, proteiner og diverse annet. Kanskje den er et alternativ til Prolong?

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449489 25/07/2012 07:28
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
I stedet for å diskutere opp og ned hva som er best osv er det vel bare å kjøpe en boks å prøve? ICON_SMILE

Jeg har annet å gjøre enn å styre med å blande min egen miks så jeg kjøper en boks, smaker, prøver det på et ritt og gjør meg opp en mening.
Smak er viktig, smaker det godt drikker jeg mer.
Hva boksen heter og prosent av ditt og datt driter jeg i.
Er jeg fornøyd bruker jeg det igjen, hvis ikke finner jeg noe nytt..

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: Øyvind V] #1449502 25/07/2012 07:41
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Øyvind V
I det store og hele ser det ut til at Prolong består av raske karbohydrater og myseprotein. Det er jo en enkel miks å ordne selv. "12:1 ratio carb/protein" som de sier selv, så de oppgir jo forsåvidt blandingsforholdet også. Det som antakelig er verre å mikse selv, er blandingen av vitaminer og mineraler, og hvis det er her "the magic" ligger så er det kanskje ikke like rett frem å mikse sjøl.

Jeg er skeptisk, men skal prøve selv... ICON_SMILE

Anerkjente High 5 har jo et knall produkt med riktige carbiser, og protein i et optimalt forhold ( 4:1). Har fungert supert for meg i flere år. Og det fås selvssagt billigere på nettbutikker i England, f.eks.

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449507 25/07/2012 07:51
K
kodax Offline
Veteran
Veteran
K
Vitaminer og mineraler i kosttilskudd har absolutt ingen effekt på kort sikt.
Dersom kroppen klarer å ta opp disse, vil det ta minst flere uker før det vil være noen effekt.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449601 25/07/2012 09:58
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: White
Er Herbalife Prolong SÅ effektivt som det påstås? Er selv "relgiøs" når det gjelder visse produkter, som Apple, biler osv. Men ernæring har jeg en sterk tro på er best når den er sunn og av skikkelige råvarer. Men, nå er det jo ikke snakk om måltidserstattere og lar meg derfor pirre nysgjerrigheten. Kan jeg virkelig glemme barer, gel og sportsdrikke med denne på flasken i ett ritt?! Hvis så er det jo fantastisk, hvorfor bruker ikke samtlige som sykler Prolong? Enervit, Squeezy, Maxim osv burde jo gå konk.... noen som har input, altså ærlige input, som ikke er distrubitør?

Jeg tror du først og fremst skal fokusere på det du nevner innledningsvis. Generelt kosthold av sunne og skikkelige råvarer i tiden før og etter ritt. Jeg har mao ikke tro på at 2 flasker med ditt eller datt tar meg lett gjennom f.eks Grenserittet hvis jeg har slurvet med maten dagene før.

Glem også kjente navn som får betalt for å makedsføre produkter, være seg sportsdrikk, briller eller bekledning. Gjør deg dine egne erfaringer - vi er alle forskjellig.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449611 25/07/2012 10:05
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Latterlig pris. De som kjøper dette betaler unødvendig mye for noe som kan erstattes av tørket frukt, vann og salt. Det samme gjelder Gels.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449620 25/07/2012 10:18
Andrehua Offline
Besatt
Besatt
Ved så høy puls som man har på ritt, så tipper jeg at tørket frukt ikke blir tatt opp spesielt godt. Pluss det å sitte og tygge noe er helt uaktuelt på ritt for meg.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449638 25/07/2012 10:50
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Fantastisk, da skal jeg virkelig prøve ut å ha i ca 15gram med det smaksløse proteinpulveret mitt som jeg pleier å bruke til baking, feks proteinvafler o.l. i squeezy´en. Regnestykket er jo enkelt. 604kr for ProLong. 3 bokser med squeezy pulver fra wiggle til 190kr og 2.5kg proteinpulver i Sverige til 499,-. Blir jo en brøkdel av prisen, men som du sier Øyvind. Er det kanskje i vitaminene og mineralene det magiske skjer?! ICON_SMILE Kjenner jeg meg selv rett blir det vel å prøve prolong også

Bare 2,5 kg protein for 499 var dyrt. Får da 4 kg dunker til rundt 500.- Kjøp et vaniljeprotein og det kan blandes i det meste.

iq
Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449646 25/07/2012 11:00
White Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Nei, ikke for smaksløst protein. Og bare for å ha sagt det, det er stor forskjell på proteiner. Det er hovedsaklig 3 store fabrikker som produserer myseprotein i tre helt forskjellige kvaliteter. Når man vet at opptaket av protein fra protein pulver er marginalt lite, er det desto viktigere med proteiner fra en god basis. Dette er en av mine favoritter, koster litt mer enn en del andre, men kvalitet.

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard

SOm nevnt tidligere er Dahlblads den billigste med de beste proteinkildene. Ellers er jo egghvitte proteiner det aller beste og som kroppen responderer best på. Men jeg liker smak og konsistenst på gold standard. Beste smaken når man blander med vann av de utallige jeg har prøvd under mine 12år med kroppsbygging.

Redigert av White; 25/07/2012 11:02.

Re: Herbalife Prolong - SÅ effektivt? [Re: White] #1449656 25/07/2012 11:21
B
BjKj Offline
Ringrev
Ringrev
B
Er ikke i den minste tvil om at det fungerer, men er bare skeptisk til wow faktoren! Kjører ikke Ole C Fagerli på en shake Forumla før ritt og Prolong only under ritt? Hvis det stemmer (at jeg ikke husker feil) så funker det nok i LANGE baner for meg også. Men hvor mye bedre? Det er det vel kanskje bare jeg selv som kan finne ut av. Men uansett både artig og nyttig med input fra andre ICON_SMILE

Ble også besnæret når jeg leste om OCFs næringsvaner i ritt, men er ikke lenger like sikker på om dette vil funke for meg. I alle fall ikke ved lange ritt. OCF bruker med god margin minus 3 timer på birken. Jeg vil i beste fall kanskje bruke 4.20 ved gode forhold. Dermed skal jeg holde kroppen i gang i kanskje 1t 30 min lengre. Ligger en vesentlig forskjell der. Videre er nok han som er så godt trent at han nok har en mer effektiv energiomsetning og er flinkere til å forbrenne kroppsfett (i den grad han har noe ;-)).

Mvh

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support