DHL fungerer i resten av verden, er det sånn at de mindre pakkene er ikke så viktig selv til en som bestiller 1000vis av disse hver mnd som tilsvarerer like mye som en hel familie bestiller igjennom hele demmers liv totalt.
Det er ikke første gang, dette har skjedd tre ganger på en mnd, jeg ringer og avtaler er tålmodig, de er ute nå, men har ikke tid nå, når jeg ringer 19 min etter når jeg er påtur til jobb ca 1821. ( avtalen i forkant var avtalt samme dag før kl 18) Hvordan i helvette, det er femte dage i løpet av 2 mnd at jeg sitter og venter på pakke, så dukker den opp etter tiden som er avtalt. Så sykt irriterende!!!! Så har ikke tid til å møte meg på veien heller, da må jeg avtale på nytt....hvor mye arbeidstid ska man tap på DLF(drittleveringfirma), de tar sæ best betalt, faktura kommer før pakken. Pakken må etterlyses, idioter!!! Bare min mobilrenging kosta nok like mye å ring til dhl, som parcelforce hadde gjort hele jobben med hentelapp i postkassen......
Har dere tid tidlig i morgen da? Jeg har allerede tapt en hel arbeidsuke på det her...
SVAR: Det må jeg nesten se, jeg har andre pakker som ska leveres først
De har sine METODER!!!!
ska det virkelig være sånn, normale folk bestiller maks 2 pakker i året, så det er ikke så nøye... DHL er ikke som andre plasser i verden hvor det er et større marked.
70 millioner i England, 4.2 i norge, klart vi må nedprioriteres. Skaff dere flere ansatte da! Tydelig at når dere ikke greier å lever en pakke på 1 uke at de har store problemer!!!!! DHL Express levering = 4 dager fra CRC til norge + 9 dagers ferie på skedsmo og rundt omkring med 19 avtaler blir den tilslutt levert.
Alle andre selskap rundt omkring i hele verden er av min erfaring raskere uansett, selv om jeg bestiller fra danmark så kommer det før med gratisfrakt fra kina....
England har 53 millioner innbyggere (63 mill for Storbritannia), Norge har per nå passert 5 millioner innbyggere. Greit å få det oppklart, ihvertfall.
I Stavanger ringer jeg DHL når jeg ser pakken min har kommet gjennom tollen (DHL Express, sendt fra England ettermiddagen før) og så drar jeg selv og henter den rundt lunsjtider på lageret deres. Det fungerer helt fint.
England har 53 millioner innbyggere (63 mill for Storbritannia), Norge har per nå passert 5 millioner innbyggere. Greit å få det oppklart, ihvertfall.
I Stavanger ringer jeg DHL når jeg ser pakken min har kommet gjennom tollen (DHL Express, sendt fra England ettermiddagen før) og så drar jeg selv og henter den rundt lunsjtider på lageret deres. Det fungerer helt fint.
Ingen unnskyldning for at de gang på gang ikke holder avtaler, i en konkuranseverden 1977, vi må forvente bedre, det er useriøst, avtaler er avtaler uansett hva....
OG IKKE MINST: NÅR DE HAR DRITET SEG UT, BER DE BARE KUNDEN OM Å HENTE PAKKEN PÅ SKEDSMO, AVTALEN ER GLØMT! DE VET INGETING OM HVA SOM ER I PAKKEN, BARE VERDIEN!!! USERIØST! VI ER IKKE ARBEIDSLEDIG MITT I FELLES FERIEN DER MAN KANSKJE SKU UT Å REISE MED KLÆR SOM ALLEREDE HAR VÆRT PÅ FERIE I LANG TID,. JA JEG ER EN OPPTATT MANN MEN HOLDER AVTALER. ( har ikke ferie nå ) KAN IKKE SKYLDE PÅ KUNDEN NÅR MAN HAR AVTALT SPESIFIKT TID PÅ ALLEREDE UTSATT LEVRING, DER JEG TOK FORHÅNDSKONTAKT MED MOBNR OG TID. (pga tidligere erfaring)
NOEN MÅ TA SELVKRITIKK, KUNDER ER DET VI LEVER AV!!
Bestiller verden over, det kommer jeg til å fortsette med Fordi jeg er fornøyd, sparer tid. Synd at CRC bare bofører med DHL fortiden selv på småbestillinger med gratisfrakt, bare tull, liker CRC men det hjelper lite så lenge det er uaktuelt med DHL, ska i allefall gjør alt for å unngå dem.
Der hvor kona jobber (stort internasjonalt firma) bestilte de noen varer levert med DHL. I tillegg betalte de ekstra for å få levert til ett ønsket tidspunkt. DHL greide å levere til feil adresse og på feil tidspunkt, 4 timer for sent etter at leveransen var etterlyst. Det kostet kunden ca. 10000kr ekstra for at 2 konsulenter satt å ventet.
Det virker som jeg er sur, men egentlig så bryr jeg meg ikke. Har hvert klar over det lenge. Trist at det går så dårlig på den siste biten, skjønner de ikke at vi forventer pakken hjem etter noen dager import.
Så fort faktureringen begynner er galskapen i gang. Lurer på hvilken avtaler CRC og DHL sitter med når man på en liten bestiling med gratisfrakt får DHL med sporingsnr på gratisfrakt, (det har jeg aldri hørt om).
Kan høres bra ut men, sånn var det ikke med Royal Mail med vanlig tollbehandlig på overstiget beløp, sånn at når man bestilte råfeite hansker på tilbud på gratisfrakt totalt 188, kom de rett i posten uten mas...Dårlige avtaler med CRC ang Royal, tjener bedre på DHL. Bare en liten pakke som går postkassen verdi 176 hansker, blir skyhøyt fakturert.
Det er ikke rart at DHL lager gode avtaler til fks CRC, tar over alt med sin egetdannede faturering De som bestiller masse får svi, de som bestiller bittelitt tenker ikke over det..
LA OSS HÅPE AT DE STØRSTE KJEDENE GIR OSS FRIHET TIL Å VELGE MELLOM FRAKTALTERNATIVER. DET ER BRA MED FLERE ENN BARE DHL
De siste to postene dine ble så oppstykket og elendige å lese at jeg bare lot være. Og ja, det virker som du er sur. Hvis du egentlig ikke bryr deg så hadde du ikke brukt energi på å lage denne tråden. Fælt og trist og alt det der, altså.
De siste to postene dine ble så oppstykket og elendige å lese at jeg bare lot være. Og ja, det virker som du er sur. Hvis du egentlig ikke bryr deg så hadde du ikke brukt energi på å lage denne tråden. Fælt og trist og alt det der, altså.
Det er ikke trist for meg (Dette e den aller minste pakken æ venta på) Resten blir henta fra EMS på posten. Men syns dette må komme fram!!!!!
SELV PÅ EXPRESS levering bruker de 2 uke ( tar 3 dager fra tyskland, 9 dager fra skedsmo til ullevål) Da velger jeg heller CHINAPOST som bruker 3 dager mindre....
Ikke god Reklame for DHL Norge, desverre. Men det er ikke mye som skal til for å bli bedre.... Det er det som er trist Du treng ikke å søk arbeid vist du e artbeidsledig, det e bare å bestill en liten pakke fra DHL så e du fast ansatt!
SELV PÅ EXPRESS levering bruker de 2 uke ( tar 3 dager fra tyskland, 9 dager fra skedsmo til ullevål)
Som sagt, Express bestilling fra England som ble sendt tirsdag ettermiddag var meg i hende til lunsj onsdag. Strålende fornøyd. Det bare må komme frem!
Jepp, fungerer veldig fint her i Republikken. Hyggelige sjåfører som ringer og veldig behjelpelig med løsing av levering om du ikke er hjemme når de kommer. Har også god erfaring fra Norge (Trondheim), så mulig det bare er sjåførene på østlandet som er lei grinete kunder?
Jeg føler med deg. DHL har heldigvis oppført seg bra i 9/10 tilfeller for meg. Og jeg sender ofte pakker.
Fedex har jeg brukt sjeldnere, og når jeg først benytter de, så skjer følgende. (Se vedlegget) Da jeg normalt er på jobb i utleveringstida, fikk jeg pakken omadressert til et spedisjonsfirma i sentrum, hvor Fedex er innom 1-2 ganger HVER dag.
Hver dag den var på rundreise i Oslo ble jeg fortalt pr telefon at "sjåføren var rett i nærheten" og at "pakken skulle være levert innen 30 minutter" fra kundeservice.
Heretter blir det UPS så lenge jeg får valget.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Problemet med DHL er at det går så fryktelig galt når det går galt. Mange på forumet har gode erfaringer med dem, men de som sliter må deale med elendig kundeservice og total ansvarsfraskrivelse. Etter alt rotet med gebyrene har jeg gått helt over til å handle fra tyskland(med Bike-Components) hvor tyske DHL(egentlig tyske posten) leveres av Bring.
dag den var på rundreise i Oslo ble jeg fortalt pr telefon at "sjåføren var rett i nærheten" og at "pakken skulle være levert innen 30 minutter" fra kundeservice.
Der hvor kona jobber (stort internasjonalt firma) bestilte de noen varer levert med DHL. I tillegg betalte de ekstra for å få levert til ett ønsket tidspunkt. DHL greide å levere til feil adresse og på feil tidspunkt, 4 timer for sent etter at leveransen var etterlyst. Det kostet kunden ca. 10000kr ekstra for at 2 konsulenter satt å ventet.
Great service!!! NOT
Fælt Dette skjer flere ganger om dagen, det er ikke bare tilfeldigheter 11 av 13 pakker på 16 mnd etter min erfaring. Så fort ruten er lagt kjører de bare, tar det som en selvfølge at kunden er hjemme. Han er ikke hjemme, henger en lapp på døren. Kontakter DHL (samme dag) avtaler om 3 dager igjen fordi de har ikke tid i morgen eller dagen etter. Der traff vi på en dag, avtaler på nytt, så kommer ikke sjåføren. Da er plutselig helgen komment Ringer så fort det er mandag igjen, etter alt for lang tid kommer pakken tilslutt.