Jeg hadde veldig flaks på min sykkeltur til Sørlandet, ser det ut til. Alle jeg snakket med "remote" klaget over hvor forferdelig været var.
Første etappe gikk på lørdag fra Fredrikstad til Sandefjord. Lett yr, men godt og varmt og ingen grunn til å bruke regntøy. Da jeg slo opp teltet på Granholmen var det opphold.
Andre etappe gikk fra Sandefjord til Bamble og jeg fikk virkelig opparbeidet meg flotte sykkelskiller på både bein og armer. Så flotte at jeg måtte finne meg noe aloe vera, faktisk.
Tredje etappe fra Bamble til Tvedestrand var også i et fantastisk flott vær og sykkelskillet ble enda finere.
Fjerde etappe fra Tvedestrand til Lillesand var rett nok lett skyet med noe sol og en infernalsk motvind, men været var ikke til å klage på.
Siste etappe gikk fra Lillesand til Bjelland/Konsmo over Birkeland, Vennesla og Setesdalsvegen fra Skarpengland opp til Hægeland og her ble jeg lett dusjet av deilig forfriskende regn hele veien. Det gjorde ikke noe med den millionen med høydemeter på veien.
Enten har jeg hatt veldig flaks og syklet vekk fra uværet hele tiden eller så er folks klaging på været kraftig overdrevet.