Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 17 1 2 5 6 7 8 9 16 17

Trysilrittet

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438301 04/07/2012 14:23
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Må kaste inn håndklet. Hvis noen vil ha billetten gratis (75km lørdag), er det bare å si fra. Lisens ikke betalt.

Da var billetten gitt bort.

Redigert av Goldrush; 04/07/2012 16:14.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438321 04/07/2012 14:51
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Syklet også gjennom i går, fantastisk flott vær og tørr løype!

Noen betraktninger i etterkant:
-Oppvarming er lurt for starten er seig med ca 300 hm første 5 km, ikke bratt, men slakt nok til at folk vil sykle fort og å henge på kan koste mye, for mye...
- ...men klarer du ikke å henge på grupper etter de 5 km (bommen til skihytta) så vil de foran sykle veldig fort de neste 2 mila, som er ganske flate/småkuppert. Dette partiet går fort i de riktige gruppene.
- Etter ca 3 mil (litt før) er det en bakker opp til Livollen, hvor den siste er kort men bratt. Deretter rett inn i terrenet.
Dette kan bli en utfordring fordi 3 mil på asfalt og grus gjør noe med at hodet ikke er klar for terreng! Tips, med en gang en kommer på de første metrene hvor det har blitt laget "vei" (sti her før), ca noen hundre meter, LETTE gir! For når det går over til sti/terreng så starter det med en bratt bakke opp fra en bekk. Den er lett å sykle...med gode bein, ikke mange foran som kløner, og rett gir (lette). Stien går oppover, men ikke veldig lang. Likefullt, her vil noen gå på en smell. Ikke vær en av de. Passe teknisk, men ikke noe krux foruten nevnte bratte bakke.
- Så lange parti med grus, mest nedover, før en nærmer seg Slettås/varlitråkk trasen, her går det oppover igjen. Slakt.
- Terrengparti (også Varlitråkket) nr 2 er supernice, singeltracks, ikke tekniske 1 meter, og mye "lettere" å komme inn i en de andre. Flatt først, deretter slakt oppover, her kan det gå ann å sykle fort og ta igjen eller sykle fra de andre hvis en synes slike ting er moro, eller ligge bak å hvile fordi en har hengt bak de andre på grensen til sprekk.
- Flat grus/småkuppert etter dette. God tid til å etablere en gruppe igjen...
- ...dog er neste terrengparti ikke for langt unna. Terrengparti 3 som Ola beskriver lenger opp, er engentlig 2 terrengparti skilt med noen km på skogsbilvei. Men siden skogsbilbveien er ganske dårlig så er det greit å sette disse sammen som en del. Men fra grusen så kan nok noen bli litt stressa når de kommer inn på dette partiet. Steinete men rask sti, morsom, men obs punkteringsfare og noen skarpe svinger, deretter nevnte skogsbil/traktor veg, her går det fort, være obs er "skumleste partiet" i trasen. Siste delen er utarbeidet og det er nok smart. Også inn på neste sti er det utabeidet en 50 meter slike at det ikke stopper opp med en gang (var noen steiner her før), et parti med store røtter, her skal en ha tunge rett i munnen for å komme over, her vil noen stresse, noen vil tryne (men farten vil være lav). Ikke ofte jeg sier dettte, "men her kan det være lurt å hoppe av sykkelen". Dog snakker vi om maks 3 meter. Vanskelig å se ideal linje der, opp med framhjulet og "jokk" deg over hvis du vil imponere de i rundt deg. Etter denne rota kommer rosinen i pølsa og en fantastisk morsom nedover sti, her kan du sykle fort, men obs på svinger og steiner! Kort tid etter krysses Slettås/Jordet asfalten og en forlater Varlitråkk trasen. Grus ned til Jordet, fin grus, litt asfalt på slutten.
- Fra Jordet er det vel 2 mil + til mål, først ganske mange km på "dårlig" grus, dvs ganske løs ( i motsetning til all grus før som er knallhard/rask).
- Siste terrengparti har jeg ikke syklet før, men mindre teknisk en antatt. Først veldig steinete (ikke teknisk, men rister godt), deretter masse morsomme klopper (her har det blitt jobba bra av arrangør, tipper at her er det gjørme ellers), før herlig flytsti langs elva.
- På grus igjen er det en seig bakke, dog snakker vi ikke om mange høydemetre, men kjennes gjør den.
- Asfalt ca 6-7 km (hvis jeg husker riktig) til mål.
- Dommen min er at dette er en lett løype på mange måter, dvs mye grus og asfalt, men vil også oppleves som hard pga terrenget gis mulighet til å kjøre for hardt og gå på en smell.
- Få ritt som har flotter utsikt over fjellnorge (Ser bort fra Bukkerittet), spesielt var det flott å komme på østsiden av elva og se mot Trysilfjellet og Høgegga, mektig og "Større" fra den vinkelen en det en tenker på vinteren. Ca 20 år med sesong kort gjør at jeg har fått et forhold til dette fjellet. Gleder meg til vinter igjen he he, mulig det er bare meg he he.
- Stiene er litt utfordrende samtidig ikke noe overkill og håper og tror mange vil kose seg på de.
- Tid, vi brukte ca 2.55 i går på en passe hard gjennomkjøring, hvor jeg syklet med en som er klart sterkere en meg. Men tipper at jeg skal klare å kjøre den ned 10 min i allefall, på en god dag skal jeg klare enda mer. Men gode dager har man jo sjelden he he.
- Gruer meg til starten, hater sånne slake motbakker starter!

Spm om start, er slik alle starter samtidig, men at vi stiller oss i startbokser etter slik Ola skisser ? Handler det da om at vi stiller oss der vi ønsker (eller første mann til mølla ?)

Redigert av oddefa; 04/07/2012 14:58.
Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438335 04/07/2012 15:19
A
ArneW Offline
Ringrev
Ringrev
A
Så da må man være på start 1 time før for å sikre seg en god plass?

Men er den første bakken på ca 5km på asfalt ?
Jeg kommer opp fredags kveld (skal bo på trysil elva camping) Så vis noen har lyst til å bli med å sykle de første kilometrene den kvelden, så hadde det vært fint.

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438339 04/07/2012 15:25
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja asfalt til litt forbi bommen (opp til Skihytta), så grus! Hard og fin grus. Veldig bra merket, og helt ukomplisert å finne ut hvor en skal sykle! Du sykler hovedveien til Vestby hele veien, ikke noe avstikkere.

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438345 04/07/2012 15:51
O
OlaA Offline
Avhengig
Avhengig
O
Starten går i puljer med 5 min. Det er selvseeding så du stiller i den pulje som du tror tilsvarer din sluttid. Lignende det som var i fjor, og da var det bare de 100 første som var stresset over startplass. Men med tanke på de første 5 km der feltet deler seg automatisk etter styrke så er det ingen stress å være aller lengst frem. Vil du frem og har farten så kommer du frem raskt.

Bra gjennomgang av løypa av Oddefa for øvrig, men jeg tror at mange vil finne steinene i siste terrengparti mer utfordrende. Det går greit å kjøre gjennom det partiet, men er vansklig å kjøre raskt gjennom.

Re: Trysilrittet [Re: OlaA] #1438348 04/07/2012 15:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: OlaA
Starten går i puljer med 5 min. Det er selvseeding så du stiller i den pulje som du tror tilsvarer din sluttid. Lignende det som var i fjor, og da var det bare de 100 første som var stresset over startplass. Men med tanke på de første 5 km der feltet deler seg automatisk etter styrke så er det ingen stress å være aller lengst frem. Vil du frem og har farten så kommer du frem raskt.

Bra gjennomgang av løypa av Oddefa for øvrig, men jeg tror at mange vil finne steinene i siste terrengparti mer utfordrende. Det går greit å kjøre gjennom det partiet, men er vansklig å kjøre raskt gjennom.

Er enig i det siste der, det er vanskelig å kjøre fort der pga rister og slår! Ellers takk for oppklarende svar mht start. Også enig i at starten gjør at det vil spre seg enkelt og greit!

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438349 04/07/2012 16:00
Joano Offline
Entusiast
Entusiast
Er løypa raskere i år? 2.55 er vel ganske heftig passe hard gjennomkjøring.

Re: Trysilrittet [Re: Joano] #1438354 04/07/2012 16:14
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Billett er gitt bort.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Trysilrittet [Re: Joano] #1438356 04/07/2012 16:23
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Joano
Er løypa raskere i år? 2.55 er vel ganske heftig passe hard gjennomkjøring.

Jo da, men han jeg syklet med havner nok på 2.30, men vil si at det var passe hard ja, men vi syklet det i litt intervallform, ca 6 drag x 4 min på ritt tempo+ (dvs i overkant av hva jeg klarer i ritt) resten rolig og halvhardt etter som. Fra Jordet ganske rolig. Starten behersket rolig. I forhold til i fjor vet jeg ikke hvordan forholdet er nå, men så mye bedre blir det vel ikke! Tunge bein i går, bukkerittet sitter fortsatt litt i. Blir sikkert bedre på Lørdag! Er ikke en trase som passer meg, men gleder meg likevel. Dvs gleder meg til jeg passer "toppen" og kommer på grusen!

Re: Trysilrittet [Re: wirre] #1438477 04/07/2012 20:34
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: wirre
Hvis forholdene er sån omtrent som i fjor, kommer du inn på mellom 2.40 og 2.50 ett sted ICON_SMILE
Altså pulje 1...

Litt bedre forhold i år etter ryktene å dømme, men du har rett, jeg plasserer meg i pulje 1. Beina kommer til å være knallgode til lørdag ICON_SMILE

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Trysilrittet [Re: Rønnern] #1438563 04/07/2012 22:43
W
wirre Offline
Avhengig
Avhengig
W
Synd jeg er i Florida.. kunne mye heller tenkt meg å vært i Trysil denne helga ...

Feit og i dårlig form..
Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438600 05/07/2012 05:38
M
MrAdHd Offline
Entusiast
Entusiast
M
Når plasserer man seg i pulje? Mener jeg ikke så noe om det ved påmelding...?

Blogg: http://roarsollie.net
Instagram: @roarsollie
Gutua29@http://rojanrundfahrt.no
Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438612 05/07/2012 06:29
O
OlaA Offline
Avhengig
Avhengig
O
Det gjør du rett for start.

Re: Trysilrittet [Re: Rønnern] #1438618 05/07/2012 06:38
Hugen Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Rønnern
Sitat: wirre
Hvis forholdene er sån omtrent som i fjor, kommer du inn på mellom 2.40 og 2.50 ett sted ICON_SMILE
Altså pulje 1...

Litt bedre forhold i år etter ryktene å dømme, men du har rett, jeg plasserer meg i pulje 1. Beina kommer til å være knallgode til lørdag ICON_SMILE

Dette blir bra! jeg gleder meg til å se på :-) (det kommer til å krible i beina)

Du har PM med mobil hvis du ønsker langing

Lars Hugo
LCK
Re: Trysilrittet [Re: MrAdHd] #1438729 05/07/2012 08:29
Joano Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: MrAdHd
Når plasserer man seg i pulje? Mener jeg ikke så noe om det ved påmelding...?

10.45

Re: Trysilrittet [Re: Joano] #1438794 05/07/2012 09:51
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
@Arrangør

Burde dere ikke forandre litt på tidene til selvseding.

Feks:pulje 1 har estimert tid på:2.25-2.40 osv. Med så mange startende er det altfor store puljer dere setter opp.

Ifjor var det ca 120 stk som kom seg under 2,50. I år har dere antagelig 3-400 flere deltagere og når sikkert 50% av de håper at de er bedre enn gjennomsnittet så vil de fleste stille seg opp i pulje 1.

Syntes den starten i fjor var litt "risky" med en rundkjøring 100 meter etter start og mange som hadde stilt seg opp langt fremme som overhode ikke hadde noe der og gjøre.

Tror nok mange hadde fått en mye bedre flyt i starten med mindre puljer.

Redigert av Lars K; 05/07/2012 10:02.
Re: Trysilrittet [Re: Lars K] #1438800 05/07/2012 09:56
Espen W Offline
Diamonds are forever
Diamonds are forever
Sitat: Lars K
Mener jeg var nede på minste foran(trippel krank) og minste bak på det partiet som er over 20 % stigning i det første gruspartiet.. Mot toppen av slalombakken i Fageråsen er det også sabla bratt, men der klarer jeg greit midtre klinge foran. jeg kjørte på 54 min i 2010.

Regner med at du mente minste foran og største bak? Så sånn ca. 22-32?

Espen Wethe

600+ Fatbike vids:
https://goo.gl/vaovQ5
Re: Trysilrittet [Re: Espen W] #1438802 05/07/2012 10:02
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
Sitat: Espen W
Mener jeg var nede på minste foran(trippel krank) og minste bak på det partiet som er over 20 % stigning i det første gruspartiet.. Mot toppen av slalombakken i Fageråsen er det også sabla bratt, men der klarer jeg greit midtre klinge foran. jeg kjørte på 54 min i 2010.

Regner med at du mente minste foran og største bak? Så sånn ca. 22-32?

He he.. Jepp. Stemmer det:)

Re: Trysilrittet [Re: Lars K] #1438860 05/07/2012 11:12
K
KEN911 Offline
Medlem
Medlem
K
Noen som kan gi noen antatte eller erfaringsmessige mellomtider pr mil for å komme i mål på 3 timer?

Re: Trysilrittet [Re: Lars K] #1438869 05/07/2012 11:25
O
OlaA Offline
Avhengig
Avhengig
O
@Arrangør

Burde dere ikke forandre litt på tidene til selvseding.

Feks:pulje 1 har estimert tid på:2.25-2.40 osv. Med så mange startende er det altfor store puljer dere setter opp.

Ifjor var det ca 120 stk som kom seg under 2,50. I år har dere antagelig 3-400 flere deltagere og når sikkert 50% av de håper at de er bedre enn gjennomsnittet så vil de fleste stille seg opp i pulje 1.

Syntes den starten i fjor var litt "risky" med en rundkjøring 100 meter etter start og mange som hadde stilt seg opp langt fremme som overhode ikke hadde noe der og gjøre.

Tror nok mange hadde fått en mye bedre flyt i starten med mindre puljer.

Puljene er satt etter resultatene i fjor og etter diskusjoner med ryttere.
250 personer per pulje er planen, det burde bli bedre enn i fjor da 650 startet på samme gang.
Etter diverse diskusjoner med ryttere rundt inndelingen av puljene så virker det som at det er i pulje 2 og 3 som de fleste foretrekker å starte. Pulje 1 syns mange blir litt for rask og aggressiv.
Rundkjøringa er der den er og vi kan ikke flytte starten mye dersom vi vil ha den i sentrum. Men det er ikke en perfekt start, det er jeg enig i.

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438871 05/07/2012 11:33
T
t-martin Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
I forhold til rundkjøringa i starten kan det være greit å opplyse at den kun blir åpen på høyre side, slik at syklistene følger "ordinær trafikk". Den var for så vidt stengt på venstresiden i fjor også, men det var ikke tydelig nok merket. Nå blir merkinga og sperringa bedre. Dette for å unngå kaos og minske sjansen for farlige situasjoner.

Re: Trysilrittet [Re: OlaA] #1438876 05/07/2012 11:38
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
Det var puljer i fjor også, iallefall så stod det noen skilt på oppstillingsplassen hvor det stod estimerte tider.

Re: Trysilrittet [Re: OlaA] #1438878 05/07/2012 11:42
Joano Offline
Entusiast
Entusiast
[/quote]

Puljene er satt etter resultatene i fjor og etter diskusjoner med ryttere.
250 personer per pulje er planen, det burde bli bedre enn i fjor da 650 startet på samme gang.
Etter diverse diskusjoner med ryttere rundt inndelingen av puljene så virker det som at det er i pulje 2 og 3 som de fleste foretrekker å starte. Pulje 1 syns mange blir litt for rask og aggressiv.
Rundkjøringa er der den er og vi kan ikke flytte starten mye dersom vi vil ha den i sentrum. Men det er ikke en perfekt start, det er jeg enig i.

[/quote]

Hvor ser vi hvilken pulje vi skal starte i? Er det ikke selvseeding?

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438925 05/07/2012 12:25
T
t-martin Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
I fjor var det også skilt så folk stilte seg etter ca. sluttid. Forskjellen er at det i fjor var fellesstart, mens det i år er puljestart med 5 min mellom hver pulje.

Jo, det er selvseeding der og da. Du stiller deg i den pulja du mener er riktig ut fra din antatte sluttid. Stiller du deg i pulje 2, starter den 5 min etter pulje 1 og 5 min før pulje 3.

Re: Trysilrittet [Re: t-martin] #1438933 05/07/2012 12:36
K
KEN911 Offline
Medlem
Medlem
K
For oss som ikke har syklet dette rittet før så er det ikke "så" lett å vite hvilken pulje vi skal starte i.
Stemmer det att Birken på ca 3.30 betyr ca 3 timer i Trysilrittet?

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1438947 05/07/2012 12:50
T
t-martin Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Hvis du ser på side 6 i denne tråden er det skrevet en del om sluttider sammenlignet med Birken etc. der.
Men kjapt oppsummert: Ja, Trysilrittet går ca 30 minutter raskere for de beste ICON_SMILE

Re: Trysilrittet [Re: KEN911] #1438979 05/07/2012 13:46
W
wirre Offline
Avhengig
Avhengig
W
Sitat: KEN911
For oss som ikke har syklet dette rittet før så er det ikke "så" lett å vite hvilken pulje vi skal starte i.
Stemmer det att Birken på ca 3.30 betyr ca 3 timer i Trysilrittet?

Hvis du lurer på Sluttiden din, så er http://rittranking.merida.no/person ett fint sted å starte.. Sjekk poengummen din på de siste 2-3 litt halvstore ritt (bør være 2011/12), og finn en snittet på disse.. Gå så inn på Tryilrittet 2011 (på rittrankingen), og sjekk tiden til folk med ca samme poengsum... Stemmer på +- 10 minutter så å si hver gang for meg...

Feit og i dårlig form..
Re: Trysilrittet [Re: teh] #1439038 05/07/2012 16:36
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Da har jeg prøvd starten på både Trysilrittet og Topprittet....

På vei opp til hytta, så jeg et skilt med en avstikker fra Vestbyvegen.

Jeg leser aldri løypebeskrivelser, så jeg antok at det var Trysilrittet. Fremme på hytta, kastet jeg meg i sykkeltøyet og guffa på ned til skiltet. I begynnelsen gikk det bra, lå på store klinga og koste meg. Hvor lange kunne egentlig de bratte bakkene i starten være? Må jo være frisk i starten og kjøre litt over evne, det roer seg alltids.

Etter en stund, så går jeg på en solid sprekk. Jeg sprekker som en ballong, kreker meg opp på letteste giret og tenker at dette er tidenes hardeste åpning i et turritt!

Kommer så til en hårete nedkjøring som jeg, i og med at jeg er på trening og har en Brink i kroppen, tar meget rolig. Kommer så ned til bunnen der en hyggelig kar kan fortelle meg at dette ikke var Trysilrittløypa, men Topprittløypa. Så jo selvfølgelig at det var skiltet til Topprittet hele veien, men trodde at kanskje de to løypene delte startsløyfe... Dæven, de som skal sykle i morgen er noen tøffinger!

jeg får litt info om hvor jeg skulle ha syklet, før jeg blir sendt ned til Fageråsen og kan ta asfalten bort til Trysil Sentrum. Så da blir det en ny økt, denne gangen starten i Trysilrittløypa. Mye lettere og slett ikke så skremmende. Store klinga foran hele veien opp. Satser på en knallhard start på lørdag, så får det gå som det går ICON_SMILE

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Trysilrittet [Re: teh] #1439047 05/07/2012 17:00
T
t-martin Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Hehe, men da høres det ut som du har testet og er klar for BÅDE 75-kilometeren OG topprittet neste år, Rønnern!

Starten i Trysilrittet 75 km minner litt om den i Birken: Starter du FOR hardt, blir du straffet senere. Samtidig må du henge med fra start dersom du ikke skal bli frakjørt.

Jeg startet FOR rolig i fjor, og det skal ikke gjenta seg i år. Da tar jeg heller en helsprekk et par mil før mål ...

Re: Trysilrittet [Re: teh] #1439063 05/07/2012 17:31
Joano Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har bare storklinga på sykkelen så satser på at det går på lørdag =D På tide med ny sykkel!

Side 7 av 17 1 2 5 6 7 8 9 16 17

Moderator  support