Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips om oppsett? Grunnet stivhet i venstre legg

Tips om oppsett? Grunnet stivhet i venstre legg #1435311 29/06/2012 19:27
T
Trigen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Heisann

Tenke jeg skulle spørre dere om noen råd, det har seg slik at når jeg er ute på landeveien å sykler så har den venstre leggen en tendens til å bli stiv svært fort i øvre del. Jeg er litt usikker på hvordan jeg må stille for å unngå dette. Jeg blir også gjerne stiv i leggene (men hovedsaklig på venstre) veldig lenge før jeg kjenner noe i lårene. Relativt sikker på at jeg sitter i riktig høyde. (85 cm inner 75 cm sete + - 1mm)

Jeg må legge til at jo høyere frekvens jo fortere blir jeg stiv i venstre leggen mens høyre gjerne går fint. Snakker om 95-105

Cleet for lang fram? kanskje set aft for?
Hvilken frekvens bør man ligge på til vanlig?

Takker for alle svar å gode trenings tips.

Re: Tips om oppsett? Grunnet stivhet i venstre legg [Re: Trigen] #1437492 03/07/2012 12:56
P
pbk Offline
Ivrig
Ivrig
P
Trekker du hælen mye opp nederst i tråkket? Jeg har funnet ut at jeg må passe på å variere hvor dypt jeg senker hælen gjenom tråkket for å holde leggmuskelen (bak) mest mulig myk. Kanskje du gjør det forskjellig fra det ene benet til det andre?

Re: Tips om oppsett? Grunnet stivhet i venstre legg [Re: Trigen] #1438569 04/07/2012 22:58
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Med mindre du har veldig kort muskulatur (f.eks. at du ikkje klarer djupe knebøy med hælen i bakken), er min første tanke avvik i fotstilling. Snakk med nokon som har kunnskap om dette, og som eventuelt kan hjelpa deg med ortopedisk sole. Eg skal ikkje seia at dette er årsaka, for internettdiagnostisering er notorisk vanskeleg, men har du store plagar, er det iallfall noko som kan vera verdt å ta ein titt på.

Re: Tips om oppsett? Grunnet stivhet i venstre legg [Re: Trigen] #1438974 05/07/2012 13:26
T
Trillebår Offline
Ivrig
Ivrig
T
80-90 cadens er vanlig landeveis tråkking:)
jeg kjenner også en "stivhet" i venstre legg/kne altså rett under kne leddet, men etter bruk av varme krem på selve kneet så har dette forsvunnet, så jeg tok det som en slik forsvarsmekanisme kroppen har. Den kjenner att kneet blir belastet feil og anspenner alt rundt for og forhindre overbelastning:p(mine enkle tanker, har dog sliti med dårlig kne siden 16 års alderen er nå 29 og på bedringens vei pga syklingen:))

-Sverre-
http://duckcityadventureteam.net/ fatbike, fluefiske og vinter morro
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/

Moderator  support