Bukkerittet 2012
|
Re: Bukkerittet 2012
[Re: kao]
01/07/2012 20:59
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Prøvde i hvert fall å sykle bra i terrenget, og som før i år så sykler jeg faktisk best nedover og hvis det er skikkelig bratt og teknisk oppover, i hvert fall hvis jeg sammenligner med de som er rundt meg.... Dvs det trodde jeg helt til Trond Vidar kom opp mot slutten av det siste lange gruspartiet. I utforkjøringen der fikk jeg kjørt meg for å si det mildt ;-)
Det var jo svært hyggelig å sykle litt sammen også, og flyten ble bra ned der  . Jeg skulle så inderlig vært foruten mine to punkteringer, tror tiden min hadde blitt bra i uten de. Det er faktisk tredje bukkeritt jeg har punktert hvor Jarand fra Cyklon har passert, og tørt kommentert "Schwalbe", når jeg har stått med mine maxxis eller specialized dekk  knegg. Neste år skal jeg punge med Schwalbe, for en hevn det vil bli 
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
01/07/2012 22:13
|
Han Solo
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Takk for et kjemperitt! For min egen del så åpna jeg rolig nok og fullførte et ritt uten kvalme, hodepine eller krampe! God flyt i terrenget(bortsett fra en flau OTB i et myrhøl), grei i bakkene og uinspirert(dårlig) på grusflatene. Sykkelen (Scalpel 1) fungerte godt, eneste problemet var ei einerrot som surret rundt kassetten kjentes ut som utslitt boss. Fikk revet ut denne etter kort tid, men mista ei fin gruppe der(aner ikke hvor det var). S Works The Captain/Fast Trak fungerte utmerket. Skal jeg sykle dette rittet særlig fortere (3.39) må jeg vel trene på langt, hardt og flatt, men vet ikke om jeg er interressert. Godt arrangert og fin stemning i løypa og oss syklister imellom. God trening til Ultrabirken dette vel?!
|
|
|
[Re: Han Solo]
02/07/2012 00:07
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Gleder meg stort over alle de flotte tilbakemeldingner på forumet! Stor takk til våre samarbeidsparnere! Gausdal Speidergruppen bidro med vakter + betjening drikkestasjoner,pluss disse ildsjelene som jobber skoa av seg for at det skal bli så bra som overhode mulig  Var uten tvil en suksess med målgang Vikingland, først en cald cola i handa, så inn til en varm god suppe med brød til, Grilling av burgere var det også til kostpris , helt til regnet kom... Vi kjører samme opplegg neste år. Tar selvkritikk på dette med premiering til turklassene. Neste år skal vi tilbake til på pallen premiering 3 beste i alderklassen. Vi hadde vanvittig mange yngres rytterere i år, solid økning siden ifjor. Vi hadde 520 påmelde. Ser ut som Bukkerittet klarer seg meget godt uten seedingstatus  mye mindre stress ute blant rytterne:) Var en tur oppi bakken og satte på de siste sperrebånda før 13-14 kom susende ned, var virkelig et skue å se hvordan de danset gjennom svingene, vi famlet oss frem i tåka om natta når vi satte opp doseringa, så var nå spent om mårningen hvor vi hadde satt stikkene  Løype og vaktans Valdis
|
|
|
[Re: fjellræven]
02/07/2012 03:11
|
Moose
Entusiast
|
Entusiast
Gleder meg stort over alle de flotte tilbakemeldingner på forumet! Stor takk til våre samarbeidsparnere! Gausdal Speidergruppen bidro med vakter + betjening drikkestasjoner,pluss disse ildsjelene som jobber skoa av seg for at det skal bli så bra som overhode mulig  Var uten tvil en suksess med målgang Vikingland, først en cald cola i handa, så inn til en varm god suppe med brød til, Grilling av burgere var det også til kostpris , helt til regnet kom... Vi kjører samme opplegg neste år. Tar selvkritikk på dette med premiering til turklassene. Neste år skal vi tilbake til på pallen premiering 3 beste i alderklassen. Vi hadde vanvittig mange yngres rytterere i år, solid økning siden ifjor. Vi hadde 520 påmelde. Ser ut som Bukkerittet klarer seg meget godt uten seedingstatus  mye mindre stress ute blant rytterne:) Var en tur oppi bakken og satte på de siste sperrebånda før 13-14 kom susende ned, var virkelig et skue å se hvordan de danset gjennom svingene, vi famlet oss frem i tåka om natta når vi satte opp doseringa, så var nå spent om mårningen hvor vi hadde satt stikkene  Løype og vaktans Valdis Bare gjør meg en tjeneste er du snill: BEHOLD PÅ LØYPEN og VÆR MED I TERRENGSYKKELCUPEN IGJEN og si takk til hele dugnadsgjengen! Det har ikke klaffet for meg i Bukkerittet ennå (punktering og andre plass 2007, punktering og tredje plass 2011, fjelltur med jentene og andre plass 2012), og det er ikke sikkert at det skal klaffe i fremtiden ... men jeg kan trygt si at rittet står høyt oppe på favorittlisten!!! Jeg tror det blir etterhvert MANGE som ikke velger ritt etter "seeding for B" men etter "oppleveleses-faktor", og da vil Bukkerittet score høyt. Terrengcupen er veien å gå. EN CUP ARRANGERT AV ILDSJELER FOR ILDSJELER ... eller? Takker og bukker :-)
|
|
|
02/07/2012 05:26
|
EirikO
Entusiast
|
Entusiast
Hvis noen har glemt hvordan utsikten underveis var (eller glemte å se på den) har jeg laget en liten video her: https://vimeo.com/45030067
|
|
|
[Re: EirikO]
02/07/2012 05:59
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Hvis noen har glemt hvordan utsikten underveis var (eller glemte å se på den) har jeg laget en liten video her: https://vimeo.com/45030067 Lekkert. Sier bare velkommen neste år jeg! 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
02/07/2012 06:19
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Takk igjen for kjempeflott arrangement, Valdis! Nesten litt dårlig at bare 2 voksne fra klubben vår som stilte, men det skyldes nok mest at Styrkeprøven bare er 1 uke unna, og krasj med Hedm.vidda rundt. Vi to som var der, var i hvert fall kjempefornøyde og kommer nok igjen og igjen og igjen...
Hadde også et fint opphold på Skeikampen Thon Hotell fred-lørd., som lot oss beholde rommet til etter rittslutt. Deilig med hotelldusj!
|
|
|
[Re: Moose]
02/07/2012 07:19
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gleder meg stort over alle de flotte tilbakemeldingner på forumet! Stor takk til våre samarbeidsparnere! Gausdal Speidergruppen bidro med vakter + betjening drikkestasjoner,pluss disse ildsjelene som jobber skoa av seg for at det skal bli så bra som overhode mulig  Var uten tvil en suksess med målgang Vikingland, først en cald cola i handa, så inn til en varm god suppe med brød til, Grilling av burgere var det også til kostpris , helt til regnet kom... Vi kjører samme opplegg neste år. Tar selvkritikk på dette med premiering til turklassene. Neste år skal vi tilbake til på pallen premiering 3 beste i alderklassen. Vi hadde vanvittig mange yngres rytterere i år, solid økning siden ifjor. Vi hadde 520 påmelde. Ser ut som Bukkerittet klarer seg meget godt uten seedingstatus  mye mindre stress ute blant rytterne:) Var en tur oppi bakken og satte på de siste sperrebånda før 13-14 kom susende ned, var virkelig et skue å se hvordan de danset gjennom svingene, vi famlet oss frem i tåka om natta når vi satte opp doseringa, så var nå spent om mårningen hvor vi hadde satt stikkene  Løype og vaktans Valdis Jeg tror det blir etterhvert MANGE som ikke velger ritt etter "seeding for B" men etter "oppleveleses-faktor", og da vil Bukkerittet score høyt. Der tror jeg at du treffer spikeren på hodet for de fleste av oss! Bukkerittet har denne perfekte blanding av hardt fysisk, morsomt teknisk, naturopplevelse, god stemning og arrangør. Så får vi håpe at neste år så klarer diverse ritt arrangører å snakke sammen. Bukkerittet er en tradisjon helga månedskiftet juni/juli, så de andre får se på sine datoer. Når såpass lokale ritt (eller retter sagt lokale arrangører) som Hedmarksvidda og Bukkerittet arrangeres samme dag så sier det seg selv at de begge fort mister et 50 talls sykelister iallefall. Selv om Hedmarksvidda ikke er en favoritt trase så er den såpass morsom og lokal at jeg hadde blitt med der. Men når valget kommer så var det egentlig ikke noe valg. Bukkeritt er en favoritt, uansett form jeg er i. Hadde vært moro å prøvd Norefjellsrittet også, da det virker å være en flott og hard trase. Synd at eliten må velge mellom to såpass "viktige" ritt. Eliten i Norge er ikke større en at de bør møtes i disse rittene. Vel Valdis, Kao og Hedmarksviddafolket, dere får møtes på et nøytralt sted i Furnes almenningen og ta en prat!
|
|
|
02/07/2012 07:20
|
Strandis
Entusiast
|
Entusiast
Takk for en flott tur for en førstreisende! virkelig vært artig med Terrengcupen og ikke minst Bukkerittet! to punkteringer og trøbling med pumpen gjorde sitt til at resultet ble langt under det jeg hadde tenkt. Men hva gjør det når det er så flotte stier og personell langs løypene. Dog var de 3 siste km ikke helt av samme klasse som de første 65km. Men en kan ikke få alt til perfekt i slikt forhåndsvær. Takk for en flott tur!
2012 ibis mojo SLR 27,5 m/HDR bakramme 2015 Ibis Mojo HD3 2016 Cube Nutrail Hybrid
|
|
|
[Re: Moose]
02/07/2012 10:26
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Gleder meg stort over alle de flotte tilbakemeldingner på forumet! Stor takk til våre samarbeidsparnere! Gausdal Speidergruppen bidro med vakter + betjening drikkestasjoner,pluss disse ildsjelene som jobber skoa av seg for at det skal bli så bra som overhode mulig  Var uten tvil en suksess med målgang Vikingland, først en cald cola i handa, så inn til en varm god suppe med brød til, Grilling av burgere var det også til kostpris , helt til regnet kom... Vi kjører samme opplegg neste år. Tar selvkritikk på dette med premiering til turklassene. Neste år skal vi tilbake til på pallen premiering 3 beste i alderklassen. Vi hadde vanvittig mange yngres rytterere i år, solid økning siden ifjor. Vi hadde 520 påmelde. Ser ut som Bukkerittet klarer seg meget godt uten seedingstatus  mye mindre stress ute blant rytterne:) Var en tur oppi bakken og satte på de siste sperrebånda før 13-14 kom susende ned, var virkelig et skue å se hvordan de danset gjennom svingene, vi famlet oss frem i tåka om natta når vi satte opp doseringa, så var nå spent om mårningen hvor vi hadde satt stikkene  Løype og vaktans Valdis Bare gjør meg en tjeneste er du snill: BEHOLD PÅ LØYPEN og VÆR MED I TERRENGSYKKELCUPEN IGJEN og si takk til hele dugnadsgjengen! Det har ikke klaffet for meg i Bukkerittet ennå (punktering og andre plass 2007, punktering og tredje plass 2011, fjelltur med jentene og andre plass 2012), og det er ikke sikkert at det skal klaffe i fremtiden ... men jeg kan trygt si at rittet står høyt oppe på favorittlisten!!! Jeg tror det blir etterhvert MANGE som ikke velger ritt etter "seeding for B" men etter "oppleveleses-faktor", og da vil Bukkerittet score høyt. Terrengcupen er veien å gå. EN CUP ARRANGERT AV ILDSJELER FOR ILDSJELER ... eller? Takker og bukker :-) Ble litt rørt nå..vi fortsetter garantert  Er alt i gang med 2013 i hode, trodde det skulle bli fredelig inni huggu, men neida bukkerittet snurrer og går, hyggelige tilbakemeldinger gleder:) Hvordan var stien dere fant, aldri vært over den kammen der, bør løypa gå der neste år ? 
|
|
|
02/07/2012 10:56
|
Gammelogdesperat
Veteran
|
Veteran
Må legge til litt ekstra skryt. Synes denne løypa har "alt". En fantastisk variasjon i utfordringer og hard som f....(for min del..)
iq
|
|
|
[Re: front biker]
02/07/2012 11:27
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Rundtråkk og kenguru-stil bragte meg til slutt i mål. Imponert! Artige målfotoer av deg. Ser ut som du underholdt alle de som sto ved målbuen.
|
|
|
[Re: Tgabriel]
02/07/2012 11:50
|
BjKj
Ringrev
|
Ringrev
Rundtråkk og kenguru-stil bragte meg til slutt i mål. Imponert! Artige målfotoer av deg. Ser ut som du underholdt alle de som sto ved målbuen. Hvor fant du det bildet? veldig nysgjerrig Mvh
|
|
|
02/07/2012 12:13
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Gå inn på resultatlista til Quick Timing og trykk på navnet til deltakeren.
|
|
|
02/07/2012 12:50
|
tjukken2
Fersking
|
Fersking
Rundtråkk og kenguru-stil bragte meg til slutt i mål. Imponert! Artige målfotoer av deg. Ser ut som du underholdt alle de som sto ved målbuen. Fantastisk  Skulle gjerne sette dette på film og. Supert ritt! Takker for en fantastisk løype og veldig god atmosfære blant rytterne. Gikk selv helt tom på slutten, så veldig godt fornøyd med å komme meg til mål.
|
|
|
02/07/2012 15:39
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Supert, alltid gøy med bilder. Siste tok jeg med en halv hjullengde på målstreka. Noen som er mindre fornøyd med målfotoserien?
|
|
|
02/07/2012 15:43
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Rundtråkk og kenguru-stil bragte meg til slutt i mål. Imponert! Artige målfotoer av deg. Ser ut som du underholdt alle de som sto ved målbuen. Front biker har imponert før, og helt enig, hatten av for mannen.
|
|
|
02/07/2012 18:13
|
BjKj
Ringrev
|
Ringrev
Gå inn på resultatlista til Quick Timing og trykk på navnet til deltakeren. Helt utrolig! Vil tro beina kjentes litt utenom det vanlige dagen derpå? Mvh
|
|
|
02/07/2012 19:42
|
thotor
Medlem
|
Medlem
Dette rittet frister veldig for 2013!
|
|
|
03/07/2012 05:25
|
EirikO
Entusiast
|
Entusiast
Når åpner påmeldinga for neste år?? 
|
|
|
[Re: BjKj]
03/07/2012 08:54
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Helt utrolig! Vil tro beina kjentes litt utenom det vanlige dagen derpå?
Takk for cudos fra flere. Var egentlig bare vanlig sliten. Forsåvidt sliten nok :-) Å sykle med begge pedalene ned samtidig blir neppe noen ny trend. Du slår nedi i terrenget og vanskelig å holde balanse, umulig å løfte forhjulet, lett å få spinn i terreng med vått underlag. Så det ble en god del trilling. Men holdt følge med baktroppen på flatmark. Fulldemperen får sommeropphold på verkstedet. Av med Truativ, Sram og andre fiffige, dyre lettvektsløsninger. På med trauste, dyre XTR Shimanogreier. Så tas sykkelen til nåde før Ultrabirken. I mellomtiden holdes formen ved like på hardtailen fram til Grenserittet. Litt skuffet over Sram-mekaniker som ikke greidde å få festet pedalslark før start. Og merkeli at krankarmen festet seg i nesten motsatt posisjon. Vel, bedre enn at den bare sluret rundt. Greia går inn i avdeling for morsomme sykkelhistorier. Cudos til rittet! Flott løype og arrangement. Fint med cup, men den virker litt slapp på slutten (lite på hjemmesidene og lite på terrengsykkel.no). En bitteliten detalj om løypemerking: hadde vært fint med fler km-merker. Og et sperrebånd som markerer "runding" ved hytte i første terrengparti. Mange som kuttet svingen der. Men dette er detaljer i et flott opplegg.
Redigert av front biker; 03/07/2012 08:57.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
04/07/2012 11:17
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Noen som har vært rundt i Bukkeløypa søndag eller senere?? Skal opp for å ta finpussen alltids noe å finne. Vil gjerne ha tips hvis noe ligger å slenger. Ta det gjerne med ut av terrenget  Skal også rundt for å kikke på muligheter for endring av trase. Blir nå på skitorget fra Torsdag kveld, rydding og drenering av vannhull, blir bare og renske opp de grøftene vi fiksa tidligere i sommer
|
|
|
05/07/2012 10:29
|
lmo
Entusiast
|
Entusiast
Takk for nok et bra Bukkeritt. Jeg synes løypemerkinga blir bedre hvert år, men støtter front_biker sitt ønske om flere km-merker. Stykket fra der vi krysser elvamed ca 3 km igjen og inn til parkeringsplassen kan også meg fordel byttes ut. Underlaget her blir bare søle når det regner, like greit å ta veien tilbake slik jeg minnes det var i 2010(?). Ellers er jeg godt fornøyd med løypa som den er.
|
|
|
[Re: lmo]
05/07/2012 10:53
|
Andersof
Entusiast
|
Entusiast
Takk for nok et bra Bukkeritt. Jeg synes løypemerkinga blir bedre hvert år, men støtter front_biker sitt ønske om flere km-merker. Stykket fra der vi krysser elvamed ca 3 km igjen og inn til parkeringsplassen kan også meg fordel byttes ut. Underlaget her blir bare søle når det regner, like greit å ta veien tilbake slik jeg minnes det var i 2010(?). Ellers er jeg godt fornøyd med løypa som den er. Bedre merking av km både ønskes og loves til neste år. Ellers så setter vi stor pris på at Moose og co valgte å sykle feil i et parti sjølveste Fjellræven hadde merket. Feilsykling i alle andre deler av løypa hadde nok ført til adskillig intern pepper... ;-D Spøk til side. RuHa og undertegnede merket store deler av trasèen i år og det var første gang for vår del. Vi brukte en hel del varsel høyre/venstre-skilt. Jeg så at bl.a. på Fagerhøi så var det heftige bremsespor ved et av dem. Vi tar mer enn gjerne i mot konstruktive tilbakemeldinger på merking og bruk av skilt! Ros er hyggelig, konstruktiv ris er mer effektivt...
|
|
|
05/07/2012 11:02
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Anders; Hvis du tenker på der en svinger av fra det korte gruspartiet og inn på stien mot Fagerhøi ? i såfall er den skyldige i deres rekker, nemlig Kao himself, lå rett bak han og lurte på hvor stor fart skulle han egenlig ha inn på den stien, ganske stor fart viste det seg så jeg mått ligge litt på bremsen så jeg ikke hoppet over stien. Men tipper at der er det mange som bremser. Selv syntes jeg merkingen var utmerket, men kan løypa bra så vet stort sett hva som møter meg. Unntaket er (alltid) nedkjøringen inn i kraftlinja, enda jeg ser at jeg er på vei dit, så kommer den altid 5 meter for tidlig! Mulig en skulle hatt sperrebånd fordi det føles "ikke logisk" å kjøre inn der! Siden mange punkterer der så er det vel underbevistheten vår som sier "ikke kjøre der" he he.
|
|
|
[Re: Andersof]
05/07/2012 13:22
|
Moose
Entusiast
|
Entusiast
Ellers så setter vi stor pris på at Moose og co valgte å sykle feil i et parti sjølveste Fjellræven hadde merket.
Jeg bare fulgte etter Heidi Sandstø og Borghild Løvset jeg ...
|
|
|
[Re: Andersof]
06/07/2012 07:00
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Siste 3 km mot mål er nok spikret, garantert over bekken og sti ved siden av veien inn. Vi kommer aldri til og innføre en meter til med grus. Skal, må få drenert eller høggi unna noen busker så vi slipper det bløte partiet opp fra bekken. Vet at det blir sleip der,men eneste alternativ på sti forbi bommen. Alle fra 10år og opp sykler samme løype, barna klager ikke, tøffinger! 2010 kjørte vi løypa opp på veien noen meter, pga meget høy vannstand i elva, mye styr når vi skulle ut på Peer Gynt vei, så inn i terrenget, noen bare fortsette på grusen uten og svinge inn på stien igjen hmm. Vakt ble satt inn.
|
|
|
[Re: Oddefa]
06/07/2012 07:14
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Anders; Hvis du tenker på der en svinger av fra det korte gruspartiet og inn på stien mot Fagerhøi ? i såfall er den skyldige i deres rekker, nemlig Kao himself, lå rett bak han og lurte på hvor stor fart skulle han egenlig ha inn på den stien, ganske stor fart viste det seg så jeg mått ligge litt på bremsen så jeg ikke hoppet over stien. Men tipper at der er det mange som bremser. Selv syntes jeg merkingen var utmerket, men kan løypa bra så vet stort sett hva som møter meg. Unntaket er (alltid) nedkjøringen inn i kraftlinja, enda jeg ser at jeg er på vei dit, så kommer den altid 5 meter for tidlig! Mulig en skulle hatt sperrebånd fordi det føles "ikke logisk" å kjøre inn der! Siden mange punkterer der så er det vel underbevistheten vår som sier "ikke kjøre der" he he. Jeg hater disse merkebånda noe sååååå indelig, tenk hvor mye ugang et merkebånd kan forårsake, husk at vi har haugevis med storfe som spiser vasser det ned. Småfe som også knasker litt av hvert, spay i veien, ikke noe pent, men ei spraye pil for ligger nå i ro  Ps måtte på legevakta i natt pga merkebånd på bambus, skulle fjerne resten av plasten, dro hånda i full fart nedover og der var det noen brudd i bambusen, flis tvert igjennom pekefinger, Skei-lillehammer-skei kl 02 tilbake, klar for mer løyperensk, hater plastbånd noe så inderlig. Greit på ei øde øy! Slalombakken ok, men ellers fy fa..
|
|
|
06/07/2012 07:18
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Det finnes slike merkebånd som løser seg opp i naturen og er laget av maisstivelse eller tilsvarende. Noe å sjekke?
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
|
|