Er det så stas dette Shadow Plus, altså? Kan ikke si jeg er så plaget med lyd fra kjedet nå.
Jeg har fått kjørt litt med XTR Shadow+ nå, gikk fra vanlig XTR 980. Opplever mye mindre kjedeslag ved hårete nedkjøringer og nesten ikke lyd fra drivverket i det hele tatt, bare dempere som jobber og søle som spruter Jeg har justert mekanismen forholdsvis stram i låst posisjon (sitter justeringsverktøy under plastdekselet). Veldig fornøyd.
Re: Flere bilder Byggetråd 29" stitanks
[Re: pblind]
#143349427/06/201212:25
Gratulerer så mye med et supert valg og en super doning. Du kommer til å bli mer og mer glad i den jo mer du herjer med den. Utstyrsmessig sitter det XTR på min, skulle jeg kjøpt i dag ville jeg funnet noen som passet litt bedre på en herje sykkel. Vedr. vandring mangler jeg stakkarslige 4mm før alle 140 mm er brukt.
Hilser så mye fra nevøen.
På bildet Ardent 2.4, i dag med Stout 2.35 foran og Ardent 2.25 bak begge slangeløse, setepinnen RockShox Reverb er byttet ut til en GD (fantastisk med lyden av GD). En slagring er også på plass. Mitt lille dilemma om dagen er om jeg skal bytte omm til HD f/b. Stout'en jeg har forran kan være et dekk som er lagret og virker tørr og hard i gummien.
Fin Sultan! Hvorfor bytta du Reverben? Jeg kjører som nevnt Hans Dampf foran og Nobby Nic bak, en finfin kombo hittil. HD sitter som limt på røttene.
Reverben ble rett og slett bytta fordi ingen av oss egentlig skjønte hva som skjedde. Den oppførte seg som ei pumpe. Det virka som at det på en eller annen måte var luft der det ikke skulle være visa versa med olje. Reppsett ble kjøpt inn og en overhaling ble gjort uten at noe skjedde. Nå er den nok blitt til spiker. GravityDropper har jeg god erfaring med og den fungerer og fungerer, ikke pen men med årene er funksjonen blitt meget bra. Jeg valgte 1" og 6" dropp, den vesle tommen i toppen fungerer utrulig fint på bortoversti.
Har hørt mye bra om HD, min forrige Sultan går med HD f/b. Jeg bytter nok ut Stout foran med HD, Ardent bak fungerer greit.
Sultan er er ikke bare en nydelig klassisk stisykkel, men den fungerer som bare fy i terrenget. For min del såpass trygt så det har gått litt skeis et par ganger. Men sånn er det når en fremdeles ikke er mer enn 21 år i skallen.
Blir morsomt å høre om erfaringene dine stemmer overens med resten av Turner Sultan folket