Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 8 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Farrisrunden 2012

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426321 18/06/2012 09:11
svine Offline
Entusiast
Entusiast
Utrolig trist med ulykken. Arrangøren har i alle de ti årene jeg har deltatt, tatt sikkerheten på alvor og hatt mye mannskap både i denne og andre bakker.

Likevel kan tydeligvis ulykker skje. Jeg syklet selv et stykke bak i pulje 4, og reagerte litt på kjøringen i gruppa rundt meg. Da var bilen fra Norsk folkehjelp (?) på stedet, og vaktene ga klar beskjed om at det var bil i veien. Der og da måtte det tolkes som at det kom trafikk i mot. Likevel var det flere som kuttet svingene maksimalt der jeg vil si at det var lite oversiktlig - og de måtte jo regne med å få behov for å presse seg inn i høyre del av veien når som helst.

Forslaget om nøytraliserte soner er interessant, men jeg er litt usikker på om det vil virke. Jeg tror en stor del av de som ligger på grensa nedover tenker vel så mye på å henge på i gruppa de sitter med, enn de sekundene de sparer der og da? Men hvis dette roer ned hele feltet, har det kanskje effekt?

Rett etter grensa i Grenserittet er det en lignende bakke med dårligere asfalt. Her blir det satt ut røde plasthatter for å skille kjørefeltene - men de blir av og til kjørt ned, og kan være et faremoment i seg selv.

It doesn't get any harder - you just go slower
Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426328 18/06/2012 09:17
Mastodon Offline
Avhengig
Avhengig
Ser at det er lagt ut en del bilder her.

Fryktelig trist med dødsfallet. Man gjør seg en del tanker når sånt skjer, og man kan trygt si at gleden over egen prestasjon blir litt borte. Takknemmelig for at jeg startet i pulja før og ikke fikk med meg noe av ulykka. Selv hadde jeg en fin tur rundt dammen helt til jeg kom til gjørmehavet ved Kringlemyr, som jeg hater intenst! Håper det blir lagt ut klopper eller noe over det verste gjørmehullet før neste års ritt.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426388 18/06/2012 10:09
H
hanseinar Online
Avhengig
Avhengig
H
Fryktelig tragisk dette, og en kraftig påminnelse om hvor fort det kan gå galt!

Selv ble jeg kjørt i senk på et asfalt strekke ved Kjose. Jeg lå som første mann i en gruppe på tre, la meg ut og lot nestemann ta sin tur. Han var ikke videre dravillig og la seg for tidlig ut og tok forhjulet mitt. Jeg gikk på huet i asfalten og er kraftig forslått med mye skrubbsår osv. Uten hjelmen hadde jeg vært ferdig... Tør nesten ikke tenke på hvordan dette hadde endt om det hadde skjedd på samme sted som dødsulykken.

Heldigvis var det tre stykker som kom bakfra som stoppet, blant andre nr. 1039 Jon Ringdal som startet sammen med meg i elite. Tusen takk til deg!!

Vedkommende som forårsaket hendelsen bremset ikke engang ned, og jeg kan ikke forstå at han ikke merket det som skjedde. Ser i etterkant at han havnet svært høyt oppe i klassen sin, ikke rart etter min drahjelp ICON_WINK

Jeg gikk forøvrig kraftig på trynet tidligere i løpet også, kom da en kar like bak som ikke gjorde antydning til å stoppe eller spørre hvordan det gikk.

Om vi starter i siste pulje eller i eliten, så har vi alle et asnvar for å stoppe når vi ser slike ting. Nå gikk det tross alt bra med meg, men man måtte stoppe for å få det med seg.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426390 18/06/2012 10:10
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Om man innfører nøytraliserte soner så må de håndheves strengt. Altså type som å kaste søppel utenfor soner i ritt ute i Europa - man diskes. Uhell kan ingen forsikre/garantere seg mot - dessverre, men man kan begrense farene. Enkelte ritt har partier hvor det kanskje er et behov for slike soner.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426404 18/06/2012 10:31
stosu Offline
Besatt
Besatt
hanseinar; var det du som lå på venstre side av veien ved siden av en hekk, og en bil med henger stoppet for å passe på deg? Gikk det bra med deg til slutt?

Jeg vet ikke om nøytraliserte soner langt ute i rittene er veien å gå. Selvfølgelig er alle alvorlige ulykker en ulykke for mye, men sykling er en utendørsidrett som strekker seg over lange distanser, og man må forvente at folk bruker hodet og bryr seg om hverandre under ritt. "Gjør mot andre det du ønsker at andre skal gjøre mot deg" er en grei leveregel på sykkelen, og ellers i livet også.

Det jeg liker med terrengsyklinga er at det er mer mann mot mann, og mindre rom for taktikk. Ved innføring av nøytrale soner vil det kunne bli mer spekulering og lureri, noe jeg ikke liker så godt. På lørdag datt jeg av elite-feltet tidlig fordi jeg hadde dårlige bein, og dermed tråkka mye av løypa alene, noe jeg synes er en ærlig sak. Skal man samle opp ryttere på toppen av en ekkel utforbakke for deretter å geleide de ned bak en master-bil vil det straffe seg å tråkke bort ryttere tidlig i rittet.

Jeg har mye mer trua på å få til en holdningsendring i feltet, slik at man tar mer vare på andre ryttere som har vært ute for et uhell eller to, og sykler fornuftig (selv om uhell alltid vil kunne skje).

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Farrisrunden 2012 [Re: stosu] #1426413 18/06/2012 10:38
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: stosu
Ved innføring av nøytrale soner vil det kunne bli mer spekulering og lureri, noe jeg ikke liker så godt. På lørdag datt jeg av elite-feltet tidlig fordi jeg hadde dårlige bein, og dermed tråkka mye av løypa alene, noe jeg synes er en ærlig sak. Skal man samle opp ryttere på toppen av en ekkel utforbakke for deretter å geleide de ned bak en master-bil vil det straffe seg å tråkke bort ryttere tidlig i rittet.

Jeg har mye mer trua på å få til en holdningsendring i feltet, slik at man tar mer vare på andre ryttere som har vært ute for et uhell eller to, og sykler fornuftig (selv om uhell alltid vil kunne skje).

Går det ikke å f.eks sette opp to passeringspunkter, så ta tiden man bruker mellom disse og trekke ifra etter målgang? Selvfølgelig legge inn en makstids-grense slik at ikke folk kan stoppe opp og vente "gratis"..

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426414 18/06/2012 10:39
Johnny Yuma Offline
Avhengig
Avhengig
Sykkelsport og mange andre aktiviteter er forbundet med endel risiko. En slik ulykke kan skje den som stuper ober styret i et terrengparti, to som vikler seg inn i hverandre, en som kjører forhjulet i et stort hull idet den griper etter flaska etc. etc etc. Det jeg prøver å si er at av og til skjer ting som ikke bør skje, uten skyld fra utøvere eller arrangør. Skal man gardere seg mot enhver risiko, bør man kanskje ligge helt stille på sofaen,, men selv det kan nok på sikt innebøre en viss risiko det også..

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426422 18/06/2012 10:46
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Vi er nok veldig enig de fleste av oss, tanken er likevel nærliggende rundt partier som er ekstreme / farlige.
Tror ingen mener at man ikke skal ha utfordringer.

Vi som sykler må selvfølgelig ta ansvar for eget ve og vel også, men en analyse av enkelte utsatte partier kan like fullt være på sin plass.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: Lurifax] #1426446 18/06/2012 11:01
esv Offline
Avhengig
Avhengig
Kjipt å vinne spurten, for deretter å finne ut at du tapte fordi du kjørte det nøytrale partiet litt fortere enn konkurrentene da..

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426452 18/06/2012 11:08
stosu Offline
Besatt
Besatt
De fleste av oss har vel opplevd at f.eks bremsene har forsvunnet under trening eller ritt som en følge av luft eller slitt belegg. Den tragiske ulykken kan også ha en underliggende årsak, som ikke innebærer idiotsykling, men uflaks på verst tenkelige sted.

Jeg tror arrangøren får en gjennomgang av politiet etter granskningen slik at de kan gjennomføre tiltak til neste år.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: hanseinar] #1426493 18/06/2012 11:59
gotman Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: hanseinar
Selv ble jeg kjørt i senk på et asfalt strekke ved Kjose. Jeg lå som første mann i en gruppe på tre, la meg ut og lot nestemann ta sin tur. Han var ikke videre dravillig og la seg for tidlig ut og tok forhjulet mitt. Jeg gikk på huet i asfalten og er kraftig forslått med mye skrubbsår osv.

Jeg føler med deg hanseinar, men forklaringen din tyder på at du har betydelig skyld i sammentreffet. Du må selv sørge for å ha den lille avstanden til foranliggende som gjør at du kan trekke deg unna når bakhjulet kommer.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: gotman] #1426515 18/06/2012 12:18
Johnny Yuma Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: gotman
Selv ble jeg kjørt i senk på et asfalt strekke ved Kjose. Jeg lå som første mann i en gruppe på tre, la meg ut og lot nestemann ta sin tur. Han var ikke videre dravillig og la seg for tidlig ut og tok forhjulet mitt. Jeg gikk på huet i asfalten og er kraftig forslått med mye skrubbsår osv.

Jeg føler med deg hanseinar, men forklaringen din tyder på at du har betydelig skyld i sammentreffet. Du må selv sørge for å ha den lille avstanden til foranliggende som gjør at du kan trekke deg unna når bakhjulet kommer.

?

Re: Farrisrunden 2012 [Re: gotman] #1426525 18/06/2012 12:24
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse

Dette var rullekjøring og når man trekker til siden og lar neste mann komme frem, har man ingen foran seg. Hvordan kan man ha betydelig skyld i en situasjon hvor man blir overrasket over at nestemann legger seg inn "før det er klart" er for meg et stort spørsmål...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Farrisrunden 2012 [Re: gotman] #1426557 18/06/2012 12:45
H
hanseinar Online
Avhengig
Avhengig
H
Jeg føler med deg hanseinar, men forklaringen din tyder på at du har betydelig skyld i sammentreffet. Du må selv sørge for å ha den lille avstanden til foranliggende som gjør at du kan trekke deg unna når bakhjulet kommer. [/quote]

Jeg var så til de grader uforskyldt i dette som det vel er mulig å bli. Bortsett fra at jeg selv meldte meg på rittet da...

Når jeg ligger som førstemann i rekka og jegg legger meg ut til venstre, så kommer nestemann sigende. Nå han da skjærer ut foran meg og tar forhjulet mitt, så kan jeg vanskelig se at det er min skyld.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: stosu] #1426560 18/06/2012 12:48
H
hanseinar Online
Avhengig
Avhengig
H
[quote=stosu]hanseinar; var det du som lå på venstre side av veien ved siden av en hekk, og en bil med henger stoppet for å passe på deg? Gikk det bra med deg til slutt?

Ja, det gikk bra med meg. Føltes ikke slik der jeg lå, men heldigvis så er jeg ikke alvorlig skadet. Fikk god og kyndig hjelp!

Re: Farrisrunden 2012 [Re: hanseinar] #1426580 18/06/2012 13:03
gotman Offline
Entusiast
Entusiast
Nå skjønte jeg situasjonen! Trekker tilbake uttalelsen og ber om forlatelse!
Godt at du er like hel!

Re: Farrisrunden 2012 [Re: gotman] #1426586 18/06/2012 13:11
H
hanseinar Online
Avhengig
Avhengig
H
Nå skjønte jeg situasjonen! Trekker tilbake uttalelsen og ber om forlatelse!
Godt at du er like hel!

ICON_SMILE

Re: Farrisrunden 2012 [Re: hanseinar] #1426634 18/06/2012 14:39
stosu Offline
Besatt
Besatt
[quote=stosu]hanseinar; var det du som lå på venstre side av veien ved siden av en hekk, og en bil med henger stoppet for å passe på deg? Gikk det bra med deg til slutt?

Ja, det gikk bra med meg. Føltes ikke slik der jeg lå, men heldigvis så er jeg ikke alvorlig skadet. Fikk god og kyndig hjelp!

Det var bra ICON_SMILE Du så ikke bra ut der du lå rett ut, tilsynelatende livløs i veikanten.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426727 18/06/2012 16:43
Mastodon Offline
Avhengig
Avhengig
Leder i IF Frøy har skrevet noen ord om ulykken.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: larsb] #1426861 18/06/2012 19:03
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: larsb

Skyldes nok mye sykkelen tenker jeg ICON_WINK
Gratulerer med bra gjennomført.

Helt klart tysker
Sitter nok igjen mye erfaring i den fra forrige eier.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1426955 18/06/2012 20:01
I
iDårligForm Offline
Fersking
Fersking
I
Først og fremst:
Min dypeste medfølelse og kondolanser til de etterlatte etter den tragiske dødsulykken!

Så til mitt spm:
Noen som så hva som skjedde med kløna fra gruppe 6 (meg) som tryna i den bratte grusbakken ca 5 km fra mål? Tilbrakte natten på sykehus, men har total blackout fra hendelsen, både tiden før og tiden etter..
På forhånd takk for oppklarende svar. Beklager på det sterkeste hvis jeg satte noen i fare! Kjeft gjerne hvis berettiget..

Re: Farrisrunden 2012 [Re: iDårligForm] #1426990 18/06/2012 20:25
RoyE Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: iDårligForm
Først og fremst:
Min dypeste medfølelse og kondolanser til de etterlatte etter den tragiske dødsulykken!

Så til mitt spm:
Noen som så hva som skjedde med kløna fra gruppe 6 (meg) som tryna i den bratte grusbakken ca 5 km fra mål? Tilbrakte natten på sykehus, men har total blackout fra hendelsen, både tiden før og tiden etter..
På forhånd takk for oppklarende svar. Beklager på det sterkeste hvis jeg satte noen i fare! Kjeft gjerne hvis berettiget..

Hehe... Da er jeg ganske sikker på at jeg var førstemann bort til deg. Jeg havnet bak deg og en rytter med Rye-drakt siste delen av denne stien og peste litt på dere om å komme forbi rett før toppen av denne grusbakken. Da jeg slipper meg ut på toppen av bakken er du midtveis, du tryner noe helt inn-for-j*vlig, og stuper av sykkelen mot ventstre. Ser ut som du lander på ansiktet/skuldra/brystet vil jeg si. Så ikke bra ut! Jeg måtte virkelig bruke kjeft for å få vaktene opp av campingstolene, men de reagerte til slutt. Jeg spurte deg hvor du hadde mest vondt, og du presset frem " ...får ikke puste!". Løsnet litt på sekken din, sørget for at vaktene var hos deg og tok tak i situasjonen, og stakk avgårde. Tipper jeg var der 1-2 minutter. Hva har du pådratt deg av skader?

RoyE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1427190 19/06/2012 07:27
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Noen som vet hvor mange 26" vs 29" som var topp5 eller topp10 osv?

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!
Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1427207 19/06/2012 07:43
E
eirikbk Online
Ivrig
Ivrig
E
Årets Farris har tydeligvis vært preget av en del knall og fall, både blant forumets lesere og andre. Mer enn vanlig? Men i en blanding av tristhet over ulykker og lettelse over at det gikk bedre med andre (relativt sett i alle fall), kan vi kanskje også høste andre erfaringer fra selve rittet?

Startet i pulje 6, ganske langt bak. Burde vært tidligere ute og stått lengre frem før start, for det strakk seg veldig fort og gjorde det vanskelig å finne en gruppe. I starten kjører folk som gale, så ville heller unngå velt enn å prøve å ta igjen fronten. Ble å kjøre i enkeltvise smågrupper på asfaltpartiene, men hvor jeg endte opp med å trekke mye fordi jeg syntes det gikk litt tregt.

Kjørte på Race King RS 2,2 med slanger og 37,5/40 PSI (nærmere 100 kg). Første ritt med disse og må si det ruller godt. Syklet det aller meste av terrengpartiene også, med unntak av gjørmehullet ca 1 mil før mål. Trillet gjennom her, men dekkene pakket så mye gjørme til slutt av hjulene ikke gikk rundt og jeg måtte slepe sykkelen... Dekkene føltes dog noe usikre på den løse grovgrusen hvor jeg i et tilfelle ved sporbytte seilte rundt og hadde null grep før det heldigvis rettet seg. Ikke spesielt mye kontroll enkelte steder i søla i terrengpartiene. Lurer på om det hadde vært bedre å bruke CrossMark på fordekket for økt sikkerhet, men i frykt for å rulle dårligere på de raske partiene lot jeg det være..

Alt i alt: Farris synes jeg er et morsomt ritt. Klokket inn på 40 sekunder bedre enn i fjor. Fornøyd i og med at været var som det var, men følte jeg kunne gjort det bedre (her har jeg en haug av unnskyldninger ICON_SMILE )

Og brillene dugget noe inne i H... (Oakley Radar Path). Var mer på hjelmen enn foran øynene. Men da får man jo gjørme og grus i øynene i stedet. Uansett blir man blind. Noen som har tips rundt dette?

Re: Farrisrunden 2012 - Brille tips! [Re: eirikbk] #1427222 19/06/2012 07:55
ratatoskr81 Offline
Medlem
Medlem
Sitat: eirikbk

Og brillene dugget noe inne i H... (Oakley Radar Path). Var mer på hjelmen enn foran øynene. Men da får man jo gjørme og grus i øynene i stedet. Uansett blir man blind. Noen som har tips rundt dette?

Brille tips: Turtle Clear Vue Rain Repellent

http://www.autocare.no/autocare/produkter/turtlewax/frontruter/turtle-cle/

Lager et superglatt, vannavstøtende belegg utvendig på bilens vinduer som gjør at vannet blåses av ved kjøring.

CLEARVUE avviser regn, snø og sludd. Også egnet for bruk på speil, MC-visir og vinduer i båt/campingvogn.

NB: Evt. søl på lakk tørkes av umiddelbart. Ved bruk på plastflater, test først på et lite område.

Jeg bruker den på Briller og Bilruter! ICON_WINK Da blir det bare vannperler på brillene. Jeg opplevede at gjørme og sand bare skled av brillene av seg selv under Farrisrunden. Tørket av brillene bare to ganger under hele rittet. Og da bare dro jeg fingeren over. ICON_LAUGH

Scott Spark RC 2016

http://rittranking.no
Re: Farrisrunden 2012 [Re: eirikbk] #1427228 19/06/2012 08:03
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: eirikbk

Kjør med caps eller alene. Jeg gjorde begge delene og var ikke plaget nevneverdig av sprut ICON_WINK
Tungt ut fra start, og datt av elite-pulja etter 10 minutter. Tråkka jevnt sammen med et par andre nesten til første lange asfaltparti, men ble kjørt fra i utforkjøringen før første matstasjon. Sykla på Geax Barro Race. Disse blir degradert til å kun henge på veggen fremover. Makan til møkkadekk. De skled alle mulige veier i terrenget. Rulla greit på vei, da. Tikket inn på 2.47. Det er dog noen minutter bedre enn det jeg sykla på i 2010 fra pulje 4, men er uansett ikke videre fornøyd med tida.

Positiv ting jeg tar med meg er at jeg holdt grei fart uten den store spruten i beina, med relativt lite trening hittil i år pga sykdom i vår. Tror det kan komme noe som minner om sprut ila. noen uker.

Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1427250 19/06/2012 08:35
I
iDårligForm Offline
Fersking
Fersking
I
Sitat: Compom
Først og fremst:

Så til mitt spm:

Hehe... Da er jeg ganske sikker på at jeg var førstemann bort til deg. Jeg havnet bak deg og en rytter med Rye-drakt siste delen av denne stien og peste litt på dere om å komme forbi rett før toppen av denne grusbakken. Da jeg slipper meg ut på toppen av bakken er du midtveis, du tryner noe helt inn-for-j*vlig, og stuper av sykkelen mot ventstre. Ser ut som du lander på ansiktet/skuldra/brystet vil jeg si. Så ikke bra ut! Jeg måtte virkelig bruke kjeft for å få vaktene opp av campingstolene, men de reagerte til slutt. Jeg spurte deg hvor du hadde mest vondt, og du presset frem " ...får ikke puste!". Løsnet litt på sekken din, sørget for at vaktene var hos deg og tok tak i situasjonen, og stakk avgårde. Tipper jeg var der 1-2 minutter. Hva har du pådratt deg av skader?

RoyE

Tusen takk for at du stoppet og hjalp meg, blir satt stor pris på! :-)

... sti før denne nedkjøringen er interessant informasjon! Det siste jeg husker før velten er at jeg sykler sammen med en jente i Richmond-drakt opp noen tunge grusbakker ikke så lenge etter det lange gjørmepartiet. Har til nå innbilt meg at bakken jeg trynet i kom rett etter toppen her...

Beklager hvis jeg hindret deg i stipartiet. Kombinasjon av dårlig form og elendig teknikk gjør gjerne at jeg blir bremsekloss i slike partier. Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å slippe fram folk som kommer bakfra, men siden jeg ikke husker noe fra dette partiet kan jeg ikke si noe om hvorfor jeg ikke gjorde dette her, mulig jeg var så sliten at jeg ikke enset at det var noen bak meg.. Sorry!

Det første jeg husker etter fallet er at jeg står på parkeringsplassen nedenfor løypa med en vakt som holder meg fast. I følge pulsklokken må dette ha vært ca 40 min etter at jeg trynet..
Jeg tolket vaktene dit hen at ingen hadde stoppet, men at det var mye kjefting, derav spørsmålet om jeg hadde gjort noe ufint i forkant av fallet. Sikkert jeg som misforsto, hjernen fungerte ikke veldig bra under samtalen med dem. De mente også at jeg hadde tryna av meg selv, mulig jeg kom ut i løsgrusen og mistet kontroll på sykkelen..

Jeg ble fraktet til målområdet av en tilskuer (kred til han for å ta med seg en sølete "syklist" og sykkel i privatbilen sin!) da det aldri dukket opp noen fra arrangøren for å hente meg. Ble sendt derfra til legevakt hvor jeg fikk nakkekrave og ble sendt videre til Tønsberg sykehus med ambulanse. Her måtte jeg gjennom CT av hode, nakke, rygg. Slapp heldigvis fra det med hjernerystelse, forslått kropp og såret stolthet..

Igjen takk for hjelpen!

Re: Farrisrunden 2012 [Re: iDårligForm] #1427311 19/06/2012 09:48
RoyE Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt

Tusen takk for at du stoppet og hjalp meg, blir satt stor pris på! :-)

... sti før denne nedkjøringen er interessant informasjon! Det siste jeg husker før velten er at jeg sykler sammen med en jente i Richmond-drakt opp noen tunge grusbakker ikke så lenge etter det lange gjørmepartiet. Har til nå innbilt meg at bakken jeg trynet i kom rett etter toppen her...

Beklager hvis jeg hindret deg i stipartiet. Kombinasjon av dårlig form og elendig teknikk gjør gjerne at jeg blir bremsekloss i slike partier. Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å slippe fram folk som kommer bakfra, men siden jeg ikke husker noe fra dette partiet kan jeg ikke si noe om hvorfor jeg ikke gjorde dette her, mulig jeg var så sliten at jeg ikke enset at det var noen bak meg.. Sorry!

Det første jeg husker etter fallet er at jeg står på parkeringsplassen nedenfor løypa med en vakt som holder meg fast. I følge pulsklokken må dette ha vært ca 40 min etter at jeg trynet..
Jeg tolket vaktene dit hen at ingen hadde stoppet, men at det var mye kjefting, derav spørsmålet om jeg hadde gjort noe ufint i forkant av fallet. Sikkert jeg som misforsto, hjernen fungerte ikke veldig bra under samtalen med dem. De mente også at jeg hadde tryna av meg selv, mulig jeg kom ut i løsgrusen og mistet kontroll på sykkelen..

Jeg ble fraktet til målområdet av en tilskuer (kred til han for å ta med seg en sølete "syklist" og sykkel i privatbilen sin!) da det aldri dukket opp noen fra arrangøren for å hente meg. Ble sendt derfra til legevakt hvor jeg fikk nakkekrave og ble sendt videre til Tønsberg sykehus med ambulanse. Her måtte jeg gjennom CT av hode, nakke, rygg. Slapp heldigvis fra det med hjernerystelse, forslått kropp og såret stolthet..

Igjen takk for hjelpen!

Det er sti før denne grusbakken, ja. Jeg tok igjen deg og denne Rye-mannen når denne stien smalner av siste 50 meterne før denne berømte bakken. Prøvde meg på en kommer venstre på Rye-mannen, men det ble for dårlig plass, så jeg holdt meg bak. Da jeg skal til å begynne på grusbakken er Ryemannen foran meg, og du midtveis, og du tryner umddelbart når jeg har kommet over kanten på bakken. Du skapte ingen farlige situasjoner, så du trenger ikke ha dårlig samvittighet ICON_SMILE Vaktene tar feil hvis de sa ingen stoppet. Både jeg og Ryemannen hoppet av sykkelen og var borte hos deg, du pep fælt og klaget på pusteproblemer, som sagt. Vaktene har derimot rett i at det var litt kjefting, det var fra meg rettet mot dem, da de hadde litt problemer med å legge fra seg kaffekoppen og komme til og hjelpe... Men alt skjedde fort, fra du falt til jeg stakk avgårde igjen, gikk det to minutter, jeg forsikret meg egentlig kjapt om at du levde sånn nogenlunde, at du var bevisst og at hjelpemannskapene tok vare på deg. Godt å høre at det gikk relativt fint!

RoyE

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1427965 20/06/2012 06:38
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Synes Farrisadm er litt trege til å melde resultatene videre nå.
Skiptvetrittet som gikk dagen etter ser ut å være meldt inn, ihvertfall til Grenserittet.

Mulig de har hatt fokus litt andre steder i tiden etterpå, men det burde vel ha vært en enkelt sak...

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Farrisrunden 2012 [Re: RoyE] #1428864 21/06/2012 09:13
Mastodon Offline
Avhengig
Avhengig
Mange bra bilder her.

Side 8 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support