Foreløpig er det utrolig lite informasjon. Det er verken tider eller noe særlig annet. På sidene til halden står det mer om team Sepura eller hva enn det heter enn NM.
Det er alt for svakt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Foreløpig er det utrolig lite informasjon. Det er verken tider eller noe særlig annet. På sidene til halden står det mer om team Sepura eller hva enn det heter enn NM.
Det er alt for svakt.
Team Sepura er over i morra, da kommer det nok info om NM.
Uansett sett er det for svakt. Tenkte vi skulle by inn litt sponsorer etc. Men slikt er jo kull umulig når det ikke finnes program. Så da tar vi det på et annet ritt.
Nettsidene til Halden CK har vel aldri vært noen stor kilde til oppdatert informasjon eller info i det hele tatt, i alle fall ikke så lenge jeg har fulgt dem. Å tro at det strømmer på med info der straks L-O er over har jeg lite tro på, gitt...
Uansett sett er det for svakt. Tenkte vi skulle by inn litt sponsorer etc. Men slikt er jo kull umulig når det ikke finnes program. Så da tar vi det på et annet ritt.
...og ja, linken i logoen skulle selvfølgelig pekt til invitasjonen, og ikke til klubbens nettside. Invitasjonen skulle i tillegg vært publisert på HCK's nettside og i terminlista også....
Den gir heller ingen informasjon om starttider. Den gir egentlig ingen annen informasjon enn at det er NM 7-8 Juli. Står faktisk så lite at det er hemmelig hvem dag hvilken øvelse er.
Nå er det som sagt 14 dager til NM. Det er starten på sommerferien så det kan være ganske vesentlig for en del når man er ferdig på søndag. Selv skal jeg til Italia og det er mange uker siden jeg spurte arrangør om tidsplan. Jeg vurderte å drite i hele søndagen og dra da. Dette da jeg skal ta en ferje.
Har snakket med flere som begynner å bli utålmodige da man skal videre på ferie.
I senior klassen blir man helt sikkert tatt ut på 80%. Dvs når du er 80% bak lederen i tid blir man tatt ut. Det er ikke slik i de fleste rittene her hjemme. Men i NM pleier det å være slik. Og det håper jeg skjer i år også.
1. Kortere estimert løpstid kvinner senior (og tildels menn) enn det som reglene til UCI tilsier for et rundbaneritt. Skal ligge mellom 1:30 og 1:45 og ikke 15-20 min mindre. Greit å kutte litt ved dobbeltritt i NC, men NM er tross alt NM og der bør man kjøre full distanse.
2. At plutselig NM-sprinten ikke skal kåre en Norgesmester, er helt tullete. I fjor ble det sagt at første NM i øvelsen skulle være i år, og i tillegg har det blitt referert til NM-sprint i hele år. At vi plutselig blir tatt på senga med at NM-sprinten er degradert til rankingritt 3-4 dager før NM, ser jeg på som en ny nedprioritering av terrengsykkelsporten fra NCF sin side. Hva er virkelig problemet??? Det er jo til og med offisielt VM i denne øvelsen i år og mange av rytterne satser derfor ekstra på NM-sprinten. Tipper søndagen blir et rimelig stort antiklimaks for både utøvere, støtteapparat og arrangør dersom den beslutningen blir stående. Vi hadde håpet på litt show og at NM-sprinten skulle vise publikum og TV hvor kult sprint egentlig er. Kommer de beste i det hele tatt til å stille nå?
Ronny Nyhus Bikeguide og Cannondale ambassadør Free Motion, Gran Canaria '15 Cannondale SuperSix Hi-mod DA Di2 '15 Cannondale F-Si Carbon Team
At plutselig NM-sprinten ikke skal kåre en Norgesmester, er helt tullete. I fjor ble det sagt at første NM i øvelsen skulle være i år....
Nå vet jeg ikke hvem som har sagt at Sprint ville bli offisiell NM-gren i år, men nye mesterskapsgrener skal vedtas av forbundstinget (et av kravene er at det skal også skal være flere/regelmessige nasjonale aktive ritt i grenen). Det ble ikke fremlagt noe slikt forslag i Harstad, så her er nok NCF låst.
Kjøretiden; NM bør jo være fulldistanse, dette å sjekkes.
Regner med at du har tatt dette opp offisiell vei, og ikke bare her på et diskusjonsforum?
At plutselig NM-sprinten ikke skal kåre en Norgesmester, er helt tullete. I fjor ble det sagt at første NM i øvelsen skulle være i år....
Nå vet jeg ikke hvem som har sagt at Sprint ville bli offisiell NM-gren i år, men nye mesterskapsgrener skal vedtas av forbundstinget (et av kravene er at det skal også skal være flere/regelmessige nasjonale aktive ritt i grenen). Det ble ikke fremlagt noe slikt forslag i Harstad, så her er nok NCF låst.
Kjøretiden; NM bør jo være fulldistanse, dette å sjekkes.
Regner med at du har tatt dette opp offisiell vei, og ikke bare her på et diskusjonsforum?
Hvem var forbundets representant under NM i fjor?
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS