Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 13 1 2 5 6 7 8 9 12 13

Sveum nektes OL-billett

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1425336 16/06/2012 18:18
olechr Offline
More than words
More than words
Det med kvinnediskriminering skal Øystein ha helt rett i. Det er det ikke lengre. Jentene får vel så mye og bra opplegg som gutta. Både landevei og terreng. Landevei har vel faktisk forbundet et bedre opplegg til damene enn gutta i U23.

Det som må til er en stor omstrukturering og få inn flinke folk. Det har vært litt for mye hvem kjenner hvem.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være eks landeveis syklister som skal være sportssjef. Hadde jeg bestemt hadde jeg fått inn en med gode leder evner og som kan ordne opp i ting. For så å ha folk under seg som kan landevei, BMX, Terreng, Utfor. Man kan si mye om Steffen, men å ha kontroll på alle sykkel grenene er utrolig vanskelig. Jeg har vel litt trua på at dette kanskje nå også skjer.

Men jeg blir helt slapp når jeg leser "sykkeleksperter" drar frem at diverse ledere fra landeveis lag egner seg så godt. NEI de gjør ikke det automatisk. For det er ikke en landeveis lag de skal drive.

Så jeg håper virkelig man får tak i en skikkelig leder skikkelse som jobber for alle grenene. Og når han lurer på noe så har han diverse landslagssjefer å spørre. Og da at disse virkelig kan idretten sin.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Sveum nektes OL-billett [Re: olechr] #1425377 16/06/2012 18:58
EgilS Offline
More than words
More than words
olechr som landslagssjef om noen få år!!!
ICON_SMILE

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: EgilS] #1425380 16/06/2012 19:06
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: EgilS
Sitat: -Jan
Det er vel svært få som konkurrerar aktivt i både snøbrett og alpint, og turrenn i disse greinene er det heller ikkje mange av.

Noe som er stikk motsatt av sykkelsporten.

Argumentet om å ha eget forbund virker på meg å være noe som passer best for 40-årige turryttere med engangslisens.

For rekrutteringen av barn og unge tror jeg det ville ha vært tragisk. I hvert fall her i Midt-Norge er det slik at de yngste ofte deltar og konkurrerer både på landeveien og i terrenget. Disse må med to forbund da enten velge eller ta de ekstra kostnadene det er med to klubbmedlemsskap, to lisenser, dobbelt med draktsett. Det siste er det ikke alle barnefamilier som har råd til, og det første vil ikke bare innebære at ungen ikke kan delta på begge deler, men også at allerede små sykkelmiljøer blir enda mindre. For meg som jobber for at vi skal få til større miljøer for å lettere kunne holde på ungene i konkurransen med lagidrettene vil det være å gå baklengs inn i fremtiden for rekrutteringen av de yngre til sporten. Av de to delene av sykkelsporten er jeg redd det ikke er terrengsyklingen som vil komme best ut av det.

Endelig noen gode motargumenter, men at det bør diskuteres er helt klart så kan vi legge denne ballen død en gang for alle.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: thomasengen] #1425385 16/06/2012 19:10
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: thomasengen
Sitat: Otoen
Stemmer for at Rune Høydahl settes inn i jobben som sjef for terreng i norge... Aner ikke om han vil, sikkert ikke da han er opptatt:/.. men, tipper Rune kunne utrettet mye bra:)

hadde vært genialt om han hadde blitt det. Hva med å starte facebook gruppe, spørre o.l for å få han inn yes

Jeg stemmer for:)

CK ELVERUM

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1425433 16/06/2012 20:59
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Dere som foreslår at terreng skilles ut fra NCF - i hvilken grad er dere med på styre og stell i deres lokale sykkelklubb?

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1425443 16/06/2012 21:09
Danica Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: JonahHex] #1425465 16/06/2012 21:45
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: JonahHex
Dere som foreslår at terreng skilles ut fra NCF - i hvilken grad er dere med på styre og stell i deres lokale sykkelklubb?

yes
Har mye mere trua på å engasjere seg enn å prøve jage løsrivelse.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: EgilS] #1425468 16/06/2012 21:51
olechr Offline
More than words
More than words
olechr som landslagssjef om noen få år!!!
ICON_SMILE

Det er en jobb jeg gjerne kunne tenkt meg. Var på nippen til å søke når den ble lagt ut sist også.

Å drive med sykkel er ufatelig moro greie. Å drive laget vi driver nå er utrolig gøy. Men å sykle fullt og drive lag er i overkant mye jobb. Er nok fort det siste året jeg satser fullt i år er jeg redd. Er gira på å kunne gjøre mer mot de unge gutta som har mulighet til å bli gode. De kan bli best, det kan aldri jeg. Så da er det fair å bruke mer tid på de som kan få det til. Så får vi se hva neste år bringer. Nå vet jeg svært lite. Men planer har jeg. I bøtter og spann. ;-)

Ambassadør for Scott.
Re: Sveum nektes OL-billett [Re: jodajoda] #1425471 16/06/2012 21:54
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: jodajoda

yes
Har mye mere trua på å engasjere seg enn å prøve jage løsrivelse.

Jeg har ikke vært og er strengt talt ikke så veldig positiv til NCF. Men jeg har ikke trua på å skille seg ut. Jeg har trua på å få til noe. Er ingen grunn til at man ikke skal kunne få til noe. Om det heter NCF eller TCF etc spiller mindre rolle. Man må bare få de til å høre.

Når alt kommer til alt så har det aldri vært bedre enn det er nå. Om det er bra nok? Nei det syntes ikke jeg. Men om det er mulig å få til noe? Ja det trur jeg.

Ambassadør for Scott.
Re: Sveum nektes OL-billett [Re: Hekta-MTB] #1425472 16/06/2012 21:55
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Hekta-MTB
Sitat: -Jan
Det er vel svært få som konkurrerar aktivt i både snøbrett og alpint, og turrenn i disse greinene er det heller ikkje mange av.

Noe som er stikk motsatt av sykkelsporten.

Argumentet om å ha eget forbund virker på meg å være noe som passer best for 40-årige turryttere med engangslisens.

For rekrutteringen av barn og unge tror jeg det ville ha vært tragisk. I hvert fall her i Midt-Norge er det slik at de yngste ofte deltar og konkurrerer både på landeveien og i terrenget. Disse må med to forbund da enten velge eller ta de ekstra kostnadene det er med to klubbmedlemsskap, to lisenser, dobbelt med draktsett. Det siste er det ikke alle barnefamilier som har råd til, og det første vil ikke bare innebære at ungen ikke kan delta på begge deler, men også at allerede små sykkelmiljøer blir enda mindre. For meg som jobber for at vi skal få til større miljøer for å lettere kunne holde på ungene i konkurransen med lagidrettene vil det være å gå baklengs inn i fremtiden for rekrutteringen av de yngre til sporten. Av de to delene av sykkelsporten er jeg redd det ikke er terrengsyklingen som vil komme best ut av det.

Endelig noen gode motargumenter, men at det bør diskuteres er helt klart så kan vi legge denne ballen død en gang for alle.

Samme her, poden prøver seg nå litt i alle grenene innenfor sykling.
Skulle jeg forholdt meg til flere enn et forbund kan jeg garantere at det hadde vært uaktuelt.
Vet at flere av de av våre syklister som etterhvert har blitt skikkelig gode har gjort det samme i barneåra, Edvald B. Hagen, Thor Hushovd, Lars Petter Nordhaug og Rune Høydahl er noen av de jeg kommer på.

Nei flere forbund har jeg utrolig liten tro på.
Flere engasjerte i styre og stell har jeg mye mere trua på.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1425485 16/06/2012 22:20
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Jeg tror faktisk heller ikke at en terreng-løsrivelse i eget forbund er veien å gå på kort sikt, men NCF har over så mange år vist at de ikke evner å forvalte terrenggrenen av syklingen på en fornuftig måte - så det får være en ytterste konsekvens. En løsning som kan fungerer på kortere sikt kan være å ha tre likestilte og kompetente sportssjefer, for h.h.v. landevei, terreng og utfor. Og så bør det kanskje også stilles spørsmåltegn om presidentskapet og personlige eierinteresser i ymse rittkonsepter innenfor landeveisgrenen osv. Der lukter det mer enn bare ugler i mosen....

Løvsteika
Re: Sveum nektes OL-billett [Re: Heliboy] #1425492 16/06/2012 22:30
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Heliboy

Og så bør det kanskje også stilles spørsmåltegn om presidentskapet og personlige eierinteresser i ymse rittkonsepter innenfor landeveisgrenen osv. Der lukter det mer enn bare ugler i mosen....

Her vet du tydeligvis noe vi andre ikke vet, fint om du forklarer i steden for å bare antyde...

Vedr. sportssjef og landslagssjefer; Slik NCF har endret seg med så mye større budsjetter på terreng og utfor vil den nye organisasjonen nødvendigvis måtte bli annerledes enn den gamle. Time will show.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: Danica] #1425496 16/06/2012 22:45
Andrehua Offline
Besatt
Besatt

Jeg blir flau på vegne av NCF her.. Fantastisk dum avgjørelse etter min mening.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: JonahHex] #1425505 16/06/2012 23:10
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

+1. Her er det bare å ta skjeia i egen hånd og gjøre noe. Det mangler alltid folk som vil bidra, så det hjelper ikke å sitte her og klage.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1425529 17/06/2012 05:03
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Jeg er helt sikker på at det finnes MTB folk ute om i det ganske land som vil bidra i klubben sin. I min egen klubb så kan jeg si at jeg har vært medlem i fire åre uten å motta EN mail. Jeg har sågar purret giro hvert år. Dette skyldtes rot i klubben, i år fikk jeg omsider tak i lederen og fikk ordnet opp i rotet rundt mitt medlemskap.

Når dette først ble ordnet opp i, så har jeg stilt opp og hjulpet til med avvikling av flere arrangement / ritt for klubben. Jeg tror ikke jeg er unik i så måte. Det finnes folk som vil hjelpe til, noen ganger er det så enkelt at de bare må få slippe til.

Sitter mange folk i styre og stell rundt som gjør alt selv - litt på grunn av at de faktisk ikke evner helt å NÅ ut til folk, eller tror de MÅ gjøre alt selv fordi de er valgt inn.

Sier ikke at det er slik alle steder, men noen ganger så er det også så enkelt som dette. Ser man på de store rittene i Norge så kan man vel si at dugnadsånden fortsatt lever og er oppegående. Ikke like mye alle steder, men det kan godt være grunnet et SATT og litt sovende styre som ikke har vært fornyet på mange år.

Har f.eks. ikke motatt EN innkallelse til årsmøte i klubben min på disse årene jeg har vært medlem.

Er dette unikt? eller er det slik andre steder også?

Veit om andre klubber i nærmiljøet som har en enorm mengde medlemmer som både deltar aktivt på ritt, og som i høyeste grad bretter opp ermene og gjør manns jobb for å gjennomføre ting de skal arrangere. Skal sykle ritt der i dag forresten.
De har null problemer med å stille folk til rittet, klubben drives meget godt med aktive og flinke ledere. De når ut og engasjerer andre.

Poenget mitt i sakens anledning er derfor at det finnes folk innen TS som både er flinke og villige til å gjøre en god jobb. Man finner selvsagt ikke disse blant elite utøverne i Norge, og enda godt er dette - all den tid de selvsagt skal sykle.
Helst skal de sykle OL - som de har samlet nok poeng til å være med på.

Redigert av Lurifax; 17/06/2012 05:08.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: Anders A-R] #1425617 17/06/2012 10:10
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Anders A-R

+1. Her er det bare å ta skjeia i egen hånd og gjøre noe. Det mangler alltid folk som vil bidra, så det hjelper ikke å sitte her og klage.

Har man ikke lov til å MENE noe uten å måtte engasjere seg i en klubb selv?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: ] #1425664 17/06/2012 11:39
T
Tollef Offline
Ringrev
Ringrev
T
Innebandy har vel ikke eget forbund (selv om de kranglet om det i gamledager i hvertfall).

Innebandy er jo en typisk breddeidrett for mosjonister på linje med terrengsykling, og da blir det fort krangling om budsjettene og fordeling av midler mellom partene.

Jeg synes eget forbund eller ikke egentlig spiller mindre rolle. Om man ønsker å påvirke så er det vel bare å engasjere seg (dvs. ikke i nettfora, men i klubb/krets/forbund).

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: ] #1425739 17/06/2012 13:48
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pedaIglipp

Til dere som sitter i styre og stell i deres lokale klubber

- I hvilken grad føler dere at dere står dere inne for NCFs beslutninger og virke?

Er vel ikke så veldig mange i NCF som ikke har engasjert seg igennom egne klubber først.
Derfor er det veien å gå. Hvis flere engasjerer seg lokalt, kan flere engasjere seg i NCF også.
Slik får vi bedre balanse i besluttningene som tas i NCF.

Skiskyttere og langrennsfolk er ofte de samme folka. Vi har jo til og med utøvere som konkurrerer i verdenstoppen i begge idrettene samtidig.
De er medlem i to forbund.

Og det medfører veldig mye ekstra unødvendig dill.
I allefall min erfaring.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: ] #1425770 17/06/2012 14:44
gare Offline
More than words
More than words
De som er/føler seg avskjært fra å ta verv i klubben har vel fortsatt full mulighet til å delta på årsmøte der det velges folk til de vervene de føler seg avskjært fra å kunne ta, demokrati i praksis der altså.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Sveum nektes OL-billett [Re: ] #1425909 17/06/2012 18:30
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Er vel ikke så veldig mange i NCF som ikke har engasjert seg igennom egne klubber først.

Har noen sagt imot det?

Hva med de som ikke har mulighet til å ta verv i klubben pga. jobb eller familie? De er i effekt avskjært fra enhver deltakelse i idrettsdemokratiet.

De får bidra der de kan. Alt hjelper, slik at andre evt kan bruke tiden sin på f.eks. forbunds nivå.
At noen svært få har en presset tid tror jeg på, men det er igjen svært få.

Derfor er det veien å gå. Hvis flere engasjerer seg lokalt, kan flere engasjere seg i NCF også.
Slik får vi bedre balanse i besluttningene som tas i NCF.

Hva er det som gir ubalanse i beslutningene til NCF nå da? Det er jo representanter som er valgt gjennom dagens klubber. Hvorfor skulle større deltakelse gi annen sammensetning?

Flere med terrengsykling som engasjerer seg i NCF så vil det bli mer likevekt i besluttningene som tas i NCF

Og det medfører veldig mye ekstra unødvendig dill.
I allefall min erfaring.

Hva slags ekstra dill er det snakk om da, og hvordan kan det bli "veldig mye" av det?

To forbund ender i lokale klubber også opp med to særgrener i hver idrettsforening.
To særgrener ender da opp med dobbelt sett med styrer.
Vanskelig nok å fylle ett styre.
Dobbelt sett særgrener ender selvsagt opp med dobbel dose dugnad, vi har vanskelig nok med å fylle de vi har.

Men for all del, fyll på med administrasjon.. Blir vel ikke utført noe mer av den grunn, bare enda mere kamp om de samme pengene, og igjen mere midler som flises bort av nettopp administrasjon.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: ] #1425922 17/06/2012 18:36
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: sandsto
Lurer på hvilken idrett vi har fått en plass i bytte for terrengplassen, er det kappgang??? Det ville vært skikkelig råttent.

Slik jeg har forstått det går plassen til neste nasjon på rankinglisten i terreng. Går ikke an å bytte plasser om idrettene.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: hbakken] #1426029 17/06/2012 20:42
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Sitat: hbakken

Så deilig enkelt det er da - kunne mene i hytt og pine uten selv å gjøre en innsats ICON_WINK

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1426050 17/06/2012 20:56
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Ulne kriterier? Trodde det var representanter for klubbens styre jeg.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: ] #1426053 17/06/2012 21:00
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Til dere som sitter i styre og stell i deres lokale klubber

- I hvilken grad føler dere at dere står dere inne for NCFs beslutninger og virke?

Jeg har ikke vært i styret lenger enn siden årsmøtet, så jeg mangler erfaringsgrunnlag til å uttale meg med tyngde. Imidlertid har jeg og klubben nytt gode fordeler fra NCF gjennom trenerkurs og -samlinger, samarbeid om arrangørmanual for utforritt, støtte til aktiviteter osv. Setter stor pris på jobben som gjøres!

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1426067 17/06/2012 21:12
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Hvor i alle dager får du tvangsinnsatte styremedlemmer fra? Så vidt jeg vet er det ikke tilfelle i min klubb.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1426091 17/06/2012 21:36
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Du virker å ha svært god greie på dette, sannsynligvis gjennom egen erfaring. Jeg akter å bruke de neste årene på å enten høste samme negativ erfaring, eller det motsatte.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: ] #1426143 18/06/2012 05:01
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hva med de som ikke har mulighet til å ta verv i klubben pga. jobb eller familie? De er i effekt avskjært fra enhver deltakelse i idrettsdemokratiet

De fleste har vel tid til å ofre ei treningsøkt for et årsmøte. Fremmøteprosenden her er sjeldent noe særlig over 10, og jeg tviler på at det er tiden det står på....

Du virker å ha svært god greie på dette, sannsynligvis gjennom egen erfaring. Jeg akter å bruke de neste årene på å enten høste samme negativ erfaring, eller det motsatte.

Fortsett på den veien du er, og ikke la deg trekke ned av grinebitere.
Klarer du beholde den positivr og konstruktive innstilling er det utrolig hva vi kan få til sammen!

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: Oystein L] #1426144 18/06/2012 05:12
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Oystein L
Sitat: Heliboy

Og så bør det kanskje også stilles spørsmåltegn om presidentskapet og personlige eierinteresser i ymse rittkonsepter innenfor landeveisgrenen osv. Der lukter det mer enn bare ugler i mosen....

Her vet du tydeligvis noe vi andre ikke vet, fint om du forklarer i steden for å bare antyde...

Venter fortsatt på en forklaring her, såpass alvorlige beskyldninger kan du ikke bare fremsette og la henge i lufta.

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: JonahHex] #1426168 18/06/2012 06:09
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: hbakken

Så deilig enkelt det er da - kunne mene i hytt og pine uten selv å gjøre en innsats ICON_WINK

Ja absolutt. Dårlig, tullette og enkel hersketeknikk av "slike som deg" å komme meg i diskusjon.

Du har vel sikkert ikke selv alltid vært like involvert men samtidig hatt sterke meninger om ting? Det tipper jeg.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Sveum nektes OL-billett [Re: sykkeloyvind] #1426208 18/06/2012 07:22
JonahHex Offline
Leppedefekt kåbbåj
Leppedefekt kåbbåj
Smileyen er der for en grunn min venn ICON_SMILE
Men seriøst; har man sterke meninger om hvordan ting bør gjøres og drives, blir det noe tafatt over det dersom man ikke forsøker å komme i en posisjon der man faktisk kan gjøre noe med saken. MIN mening.

Side 7 av 13 1 2 5 6 7 8 9 12 13

Moderator  support