Sveum nektes OL-billett
|
Re: Sveum nektes OL-billett
[Re: sykkeloyvind]
15/06/2012 09:30
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Om vi ser på OLT sina krav i stort så tror jag att de flesta i befolkning är eniga med dem. Folk flest bryr sig inte om en 15 plats eller utövare som åker ut i kvalet. De flesta vill nog inte att Norge ska ha en väldigt stor trupp till OL där alla som har klarat de internationella kraven är med.
Sen kan OLT självklart ha fel i en del utagningar och det är nog inte helt rättvist mellan olika sporter.
|
|
|
[Re: Lurifax]
15/06/2012 09:33
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg mener du har rett i det du skriver her Stein, men dette kan sjekkes, og en ting er sikkert de SKAL jobbe for å fremme Norsk idrett. Det gjør de IKKE ved å gjøre som de har gjort i blant annet denne saken. De plikter seg vel faktisk å sette seg litt inn i sporten før de danner seg et bilde av om deltakeren har noe i en konkurranse å gjøre. Sveum har noe i OL å gjøre, tror ikke hun hadde vunnet, men jeg tror hun hadde gjort en meget god figur. Det er kanskje mulig, i teorien, å bytte ut folkene. I praksis ser jeg for meg at det vil by på visse problemer utfordringer med å skulle skubbe Aambø, Andersen og resten av gjengen ut over sidelinja. Det kan man kanskje få til hvis idretten som sådan gjør opprør, men en håndfull sinte terrengsyklister tror jeg ikke de bekymrer seg veldig mye for. Dessverre, selvsagt.
|
|
|
15/06/2012 10:22
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Ikke uenig med deg Øyvind, ikke sikkert man MÅ bytte de ut heller. Men det ville jo hjulpet på å ha rette folk som stod på og jobbet FOR syklistene i eget forbund først og fremst.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
15/06/2012 10:33
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Dette bekrefter jo at forbundet ikke interesserer seg eller jobber nok for terrengsykling, og kanskje det ikke er så fryktelig merkelig? Håper jeg tar feil, selvsagt, men forbundet består av representanter fra sykkelklubber, og selv om terrengsykling er en mye større idrett i Norge enn landeveissykling i antall utøvere, er jeg litt redd for at sykkelklubbene i stor grad består av landeveissyklister, mens hordene av terrengsyklister kjører på engangslisens i turklassene, og er i de aller fleste tilfeller ikke engang medlem i noen sykkelklubb. Håper jeg tar feil, men tror ikke det. Derfor vil jeg på det sterkeste anbefale å i det minste melde seg inn i en sykkelklubb, og kanskje til og med bli med, om ikke i styret, så i alle fall på årsmøtene. Kun DA, når terrengsyklistene utgjør en like stor del av medlemsmassen, får terrengsyklistene en like god representasjon i klubbene, og dermed i forbundet, som landeveissyklistene. ...For det er vel slik at forbundet først og fremst jobber for medlemmene sine, selv om formålsparagrafen deres sier de skal arbeide for "sykkelsportens fremme". § 1 Formål NCF er den høyeste faglige myndighet i Norge på syklesportens område, og har til formål å arbeide for syklesportens fremme, herunder bidra til samarbeide mellom lagene, foruten å representere idretten internasjonalt
|
|
|
[Re: ]
15/06/2012 10:33
|
KnutG
Avhengig
|
Avhengig
Sponsoren til NCF er Intersport som igjen selger Nakamura. Og hva sykler Sveum på? Tipper hovedsponsoren heller ikke er så veldig fornøyd.
Knut
|
|
|
15/06/2012 11:10
|
hnastrup
Ivrig
|
Ivrig
|
|
|
15/06/2012 11:11
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Hvem har mailadressa til kjærgård?? Mailbombing høres ut som en fristende grasrottaktikk nå.
Edit. Jeg fann! steffen.kjaergaard@sykling.no
Redigert av Espen J; 15/06/2012 11:14. Rediger grunn: Jeg fann!
Trønder osv
|
|
|
15/06/2012 11:17
|
hnastrup
Ivrig
|
Ivrig
Usikker på hvor hensiktsmessig mailbombing er i dette tilfellet. Synes det er bedre å forsøke å fortsette saken i media. Svir mer enn eposter man kan gjemme bort.
|
|
|
[Re: hnastrup]
15/06/2012 11:20
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Usikker på hvor hensiktsmessig mailbombing er i dette tilfellet. Synes det er bedre å forsøke å fortsette saken i media. Svir mer enn eposter man kan gjemme bort. Det ene utelukker ikke det andre.
Trønder osv
|
|
|
15/06/2012 11:22
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
En ting som er helt sikkert er at de gjenntatte ganger tar med friidretts utøvere som bare kan drømme om en 12 plass. Det er ikke bare for å få de rette "genene" at man må ha de rette foreldrene og familien virker det som av og til.
|
|
|
15/06/2012 11:22
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
15/06/2012 11:23
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Artig med tanke på hu badminton-spilleren. Hvor bra har spydAndreas vært i år? Hva med Jays, han har jo egenltig aldri gjort noe som helst... sikkert en del andre friidrettsfolk, og for ikke å snakke om han dopern :-) Argumentasjonen er liksom grei, men det er jo ikke gjennomfør. Hun har ikke medaljesjanse, men hun har i stor grad sjans til en meget hederlig plassering. Man kan være GOD og ikke komme topp tre også. Topp 15 hadde jo vært knallbra, og en kjempemotivasjon for videre satsing.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
15/06/2012 11:26
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Mailbombing er for dem som ikke har argumenter å komme med.
|
|
|
15/06/2012 11:29
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Uansett må det jo være fullstendig meningsløst å ikke benytte den ene av to tildelte plasser som jentene har kjempet for.
"Ikke god nok for en plassering blant de 12 beste"? For noe arrogant sprøyt. Spiller det noen rolle, da? Vi bor i NORGE. Et land med færre innbyggere enn det sikkert finnes kvinnelige terrengsyklister med aktiv lisens i verden.
Frustrerende!
|
|
|
15/06/2012 11:31
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Bla-bla OLT sier at de ikke vil fire på kravene for oss -bla-bla-vi logrer med halen så vi ikke får smekk i neste runde -bla-bla er vel det jeg leste ut av dette. OLT har bevist ved flere anledninger at kravene om å kunne hevde seg i topp 12 i OL er fraveket, senest i år med badminton-uttaket (faktisk alle de tre (i år inkludert) vi har hatt badminton-spillere med i OL har dette kravet vært fraveket, siden vi aldri har hatt badminton-spillere på det nivået som kreves). Der det er vilje får man det som oftest til, men her synes det ikke som det er spesielt mye vilje, verken i NCF eller OLT. Som andre har nevnt har det også vært fraveket for andre enkelt-utøvere gjennom tidene og jeg mistenker ren politikk.
|
|
|
[Re: Tgabriel]
15/06/2012 11:34
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Mailbombing er for dem som ikke har argumenter å komme med. Det har du helt rett i, Amnesty (ingen sammenligning forøvrig) har jo brukt den taktikken i årevis, og de har jo egentlig ikke peiling på hva de driver med... Jeg tror vi to har forskjellige begreper om mailbombing. Er ikke snakk om et hackerangrep her, men at flest mulig ytrer sin mening til de som sitter på makta
Trønder osv
|
|
|
[Re: Espen J]
15/06/2012 11:37
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Jeg tror vi to har forskjellige begreper om mailbombing. Det har vi, tydeligvis. Her er definisjonen jeg bruker: In internet terminology “mail bombing” is referred to an act of sending or forwarding huge amounts of email to a particular person’s mailbox or system. By mail bombing somebody’s mail box, you can actually fill up or overflow or overwhelm the recipient’s mailbox space. It can create great inconvenience to the recipient and cause the recipient’s server to have technical faults such as stop functioning, becoming slow, etc.
|
|
|
15/06/2012 11:45
|
jaknudsen
Ivrig
|
Ivrig
Vi vil med dette legge til rette for optimale forberedelser for den kanskje sterkeste norske gullkandidaten i OL – tidligere Olympisk mester Gunn-Rita Dahle Flesjå. Sier de at to deltakere vil gjøre Gunn-Ritas sjanser dårligere?
|
|
|
[Re: RazeFaze]
15/06/2012 11:49
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Artig med tanke på hu badminton-spilleren. Hvor bra har spydAndreas vært i år? Hva med Jays, han har jo egenltig aldri gjort noe som helst... sikkert en del andre friidrettsfolk, og for ikke å snakke om han dopern :-) Argumentasjonen er liksom grei, men det er jo ikke gjennomfør. Hun har ikke medaljesjanse, men hun har i stor grad sjans til en meget hederlig plassering. Man kan være GOD og ikke komme topp tre også. Topp 15 hadde jo vært knallbra, og en kjempemotivasjon for videre satsing. Litt sent nå kanskje, men en gjennomgang av alle utøverne som er tatt ut til OL kunne jo vært et godt medieinnsalg. Virker som det kunne satt søkelyset på en del skjevheter i systemet og gitt en og annen forklaringsproblemer ift uttakskriteriene. "For gammel", "for dårlig", osv.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
15/06/2012 15:32
|
tormagnus
Fersking
|
Fersking
Jeg fatter hvorfor NCF er så redde for å sende Elisabeth Sveum til London. Jeg stemmer for eget forbund for terrengsykling... Tipset alle store medier i går - det ble en del oppslag: VG: http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=10050855TV2: http://www.tv2.no/sport/sykkel/norge-gir...et-3806920.htmlAftenposten: http://sport.aftenposten.no/sport/sykkel/article239931.eceFikk også e-post fra NCF nå: -- Hei Vi har registrert ditt stor engasjement i denne saken som bla.a inneholder mail til våre ansatte, samarbeidspartnere og styremedlemmer. Vedlagt følger den Pressemeldingen vi la ut på www.sykling.no der vi begrunner uttaket samt påpeker at dette ikke er kun en sak om Elisabet Sveum fortjener plass i troppen til London eller ikke. Elisabet er en dyktig ambisiøs utøver som vi setter stor pris på og støtter aktivt gjennom hele sesongen. Som det står i pressemeldingen har hun ikke klart å komme opp på det nivået som kreves enda, men hun er ung og vil helt sikkert klare dette i løpet av de neste årene. PRESSEMELDING OL uttak Gunn Rita Dahle Flesjå er uttatt til damenes terreng rundbane i OL. Norges Cykleforbunds innstilling til OLT var Gunn Rita Dahle Flesjå. Etter en forrykende god forsesong for Dahle Flesjå sier det seg nærmest selv at hun var vår kandidat. Gunn Rita har siden forrige OL fått Bjørnar og hatt en lang vei tilbake til toppen. Ved å se de fire sesongene i et helhetsperspektiv ser vi at veien har vært lang, men at hun uten tvil holder det nivået en bør for å være medaljekandidat i OL. Europamester og 6.plass i VM i 2011 var vel den endelige bekreftelsen på at hun var tilbake. I år har WC-seier og igjen Europamester bekreftet det nivået hun viste på sensesongen 2011. To plasser tildelt, kun en blir benyttet. Det ble bekreftet fra UCI sent i mai at Norge ville få to plasser tildelt i årets terreng rundbane for damer. Siden den internasjonale sesongen startet i mars har vi håpet at det skulle løsne for våre andre utøvere. Først og fremst for Lene Byberg som vi vet kan holde det nivået som behøves for en plassering blant de tolv beste i OL. Lene har tidligere vist at hun har kapasitet til topp 3 resultat i WC og ville normalt vært vår andre utøver .. Det har imidlertid gått tungt for Lene og har beste WC resultat med en 24 plass i Pitermarizburg. EM ble imidlertid en nedtur som endte i et lite armbrudd. Ikke spesielt alvorlig, men det utelukker henne fra deltakelse i verdenscupen i Kanada og USA som var siste mulighetene for kvalifisering. Også for Elisabeth Sveum har det gått tungt i år, etter en fantastisk sesong i fjorårets U23-klasse. Sesongbeste i WC er 29 plass i Haufalize og dette viser at overgangen fra U23 er for mange tøff og Elisabeth behøver mer tid før hun er en reel kandidat på dette nivået. Heller ikke hennes resultater gjenspeiler derfor muligheten for en plassering blant de 12 beste i OL OLT’s grunnleggende prinsipp om å vise seg på nivået til de tolv beste er ivaretatt. Vi vil med dette legge til rette for optimale forberedelser for den kanskje sterkeste norske gullkandidaten i OL – tidligere Olympisk mester Gunn Rita Dahle Flesjå. Det er leit for norsk terrengsykling at vi ikke får anledning til å benytte oss av begge de tildelte plassene. Samtidig er det viktig for norsk sykkel å ivareta det gode og tette samarbeidet vi har med OLT. Derfor har vi vært åpne i dialogen og respektert OLT’s ekstremt høye krav i forbindelse med uttaket. Sign Sportssjef Steffen Kjærgaard Jeg håper dette klargjør vår beslutting og innstilling overfor OLT. Ha en fin helg. Vennlig hilsen Bjørn Sætre Fung General Sekretær Norges Cykleforbund -
|
|
|
15/06/2012 15:55
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Forstatt helt idiotisk... Hvilken begrunnelse er dette a? Vi har tre sterke syklister i terreng på kvinnesiden, Gun Rita er selvskreven slik formen hennes er nå, Byberg er vel nr 2, men armbruddet ødelag litt kanskje, men så har vi Sveum som kanskje ville vært en reserve for Byberg... Får vi 2 plasser, så SKAL det selvsagt sendes 2 ryttere. Nei, se til å få noen folk inn i Norges sykkelforbund som ønsker å få frem terrengsyklingen. HÅPLØST og skammelig!
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
15/06/2012 17:13
|
olechr
More than words
|
More than words
Forstatt helt idiotisk... Hvilken begrunnelse er dette a? Vi har tre sterke syklister i terreng på kvinnesiden, Gun Rita er selvskreven slik formen hennes er nå, Byberg er vel nr 2, men armbruddet ødelag litt kanskje, men så har vi Sveum som kanskje ville vært en reserve for Byberg... Får vi 2 plasser, så SKAL det selvsagt sendes 2 ryttere. Nei, se til å få noen folk inn i Norges sykkelforbund som ønsker å få frem terrengsyklingen. HÅPLØST og skammelig! Vi har faktisk 4. Syntes ikke man skal glemme Heidi. Heidi har faktisk slått både Lene og Elisabeth i World cup i år. Så ta med Heidi. Hun har for første år kjørt ute og kjører bedre og bedre for hver gang.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
15/06/2012 17:35
|
olechr
More than words
|
More than words
Jeg har med vilje vært taus i denne saken. Enkelt og greit fordi jeg orker ikke. Men hvis vi ser videre vil dette uttaket ha noe å si.
Jeg trur det er mange unge ryttere som satser hardt rundt i landet som idag er lei seg. De skjønner at målet om OL er så langt unna sannsynlig. Det er ikke mere en drøm, et håp eller mål. Det blir mer enn greie som andre land driver med. OG man kan klare hvis man kjemper om medalje.
Jeg kjenner litt til hvor mye tid Elisabeth og ikke minst Ronny legger i dette. De klarer seg helt på egen hånd. Det er en tøff beskjed å få når man ser håpet, drømmen så nærme men blir nektet.
En annen ting er at NCF har i dag torpedert sin egen målsetning. Lurer du på hvordan?
Målsetningen for Rio 2016 er å ha med 3 stk i herreklassen.
Første som er nesten umulig er å kvalifisere 3 stk med kun U23 ryttere. Men selv om det ikke er noen andre land i verden som klarer det så er det hvertfall et håp.
MEN skulle man klare 3 plasser vet man med dagens beslutning at de vil ikke bli fullt opp. Vi har nå en "tapt" generasjon i terrenget. Så de det satses på er U23 når det skal plukkes poeng. (de over U23 får ei heller opplegg slik det er nå). At vi da har 3 stk U23 ryttere som kan være potensielt topp 12 kan vi glømme. Da er det ikke snakk om å håpe mer. Det er eventyr, og frosken blir ikke prins i virkligheten.
For å ta et eksempel. Hadde vi hatt hele verden å ta av så er det kanskje 3-5 stk under 23/24 år som er potensielt topp 12 i et OL. Å da tru at vi skal ha 3 av disse (hvis vi skulle få nok poeng) er bare snakk.
Har også skjønt på flere i terrengmiljøet av syklister idag har blitt litt motløse. Man bruker i Norge utrolig mye egne penger for å nå sitt mål.
En annen ting er at forbundet MÅ være mer nøye å ikke gjøre forskjell på Landevei og terreng. På landevei har det vel aldri vært snakk om å ikke sende noen. Og opp igjennom årene er det svært svært få som kan drømme om topp 12 i landeveis leieren. Første gangen er vel at vi i år har 3 stk.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
15/06/2012 17:38
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Heidi glemte jeg Ole Christian, men selvsagt er hun der oppe... Dette er rett og slett en skandale, men hvordan få endret dette.. Vi må da for svarte få med de to vi kan.....
CK ELVERUM
|
|
|
15/06/2012 17:39
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Stemmer for at Rune Høydahl settes inn i jobben som sjef for terreng i norge... Aner ikke om han vil, sikkert ikke da han er opptatt:/.. men, tipper Rune kunne utrettet mye bra:)
CK ELVERUM
|
|
|
15/06/2012 17:40
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Med umiddelbar virkning, og alle gamle avgjørelser blir slettet...
CK ELVERUM
|
|
|
15/06/2012 17:45
|
RNRacing
Entusiast
|
Entusiast
For min egen del så har dette aldri vært diskusjonen om hvilken utøver vi burde sende i tillegg til Gunn-Rita, men om at vi faktisk skal bruke begge plassene.
Det som hadde vært mest fair ville jo vært amerikansk uttak basert på NM siden ingen har klart "kvalifiseringskravene" fra Olympiatoppen. Da kunne INGEN klaget. Alle andre sammenligninger blir basert på hvordan man velger å se på styrkeforskjellene. Ser man på UCI-rankingen akkurat nå så er Elisabeth nest best. I World Cup er Lene nest best i år med 24. plass, mens Elisabeth har 29. plass og Heidi 39. plass som beste resultat. Ulempen med World Cup er at utøverne starter fra ganske forskjellige utgangspunkt, mens i NM står de side ved side på start. Det vil altså favorisere etablerte kontra nye utøvere (som Heidi og til dels Elisabeth).
Nå blir dette uansett teori og vi må bare innfinne oss med at NCF og OLT er i utakt med opinionen. Det har i alle fall de to siste dager vist. Vi må kreve at det blir gjort endringer i forhold til neste OL-kvalifisering. Mitt forslag vil være at NCF får godkjent UCI sine kvalifiseringskrav overfor Olympiatoppen, slik at man kan sende tilsvarende antall utøvere som plasser. Dette vil alle parter tjene på. Hvordan seleksjonskriteriene skal settes kan jo bli en intern diskusjon mellom utøvere det gjelder og forbund, bare man orienterer tidlig nok og følger nøye med on-site underveis.
Ronny NyhusBikeguide og Cannondale ambassadør Free Motion, Gran Canaria'15 Cannondale SuperSix Hi-mod DA Di2 '15 Cannondale F-Si Carbon Team
|
|
|
[Re: Otoen]
15/06/2012 17:50
|
thomasengen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Stemmer for at Rune Høydahl settes inn i jobben som sjef for terreng i norge... Aner ikke om han vil, sikkert ikke da han er opptatt:/.. men, tipper Rune kunne utrettet mye bra:) hadde vært genialt om han hadde blitt det. Hva med å starte facebook gruppe, spørre o.l for å få han inn 
|
|
|
[Re: Bjørn B]
15/06/2012 18:13
|
esv
Avhengig
|
Avhengig
Jeg tror det det er på tide å være konstruktive, tenke på veien fremover. Terrengsykling ut av NCF er foreslått. Et annet alternativ er at terrengsyklister i større grad engasjerer seg i systemet. I den anledning synes jeg man bør lese Bjørn B sitt innlegg en gang til. Jeg har ikke noe spesielt å tilføye diskusjonen rundt OL-plasser, men det er riktig som Baronen sier. Utfor har fått mye bra støtte fra NCF de siste årene, og jeg møter mye velvilje fra Steffen og de andre hos NCF.
Det som skjedde i utformiljøet for noen år siden, var at vi fant ut at vi ikke kom noen vei med å sitte på gjerdet og klage på NCF. Vi tok heller ansvar og engasjerte oss i forskjellige verv i NCF. Nå har vi et kjempebra grenutvalg, mange gode arrangører, WC på hjemmebane og et landslag på rask vei oppover på resultatlistene i verdenscupen.
Jeg sitter med et inntrykk av at rundbanegjengen kunne engasjert seg litt mer for å få inn personer med XC-bakgrunn i viktige posisjoner. Det er ingen som kommer til å mase på dere for at dere skal få "deres folk" inn i viktige posisjoner, så her må dere stå på selv! Dere burde jo sørget får at det ble en person med XC-bakgrunn som fikk jobben som landslagssjef rundbane. Lars gjør sikkert en bra jobb han, men prinsipielt synes jeg at det burde vært en med XC-bakgrunn som hadde den rollen.
Ps: jeg lønnes av NCF, men har ikke kontor der, og har kun med driften av utforlandslaget. Jeg mener heller ikke med mitt innspill å si at det er XC-gjengen sin feil at situasjonen er som den er for Elisabeth, jeg vil bare si at dere kan få en bedre fremtid med å engasjere dere for å få flere terrengsyklister i NCF.
Har noen en slagplan for hvordan terrengsykling skal oppnå dette?
|
|
|
[Re: jodajoda]
15/06/2012 18:15
|
ventle
Besatt
|
Besatt
En ting som er helt sikkert er at de gjenntatte ganger tar med friidretts utøvere som bare kan drømme om en 12 plass. Det er ikke bare for å få de rette "genene" at man må ha de rette foreldrene og familien virker det som av og til. Hvor bra har spydAndreas vært i år? Hva med Jays, han har jo egenltig aldri gjort noe som helst... sikkert en del andre friidrettsfolk, og for ikke å snakke om han dopern :-)
Friidrett som konkurranseform har den fordelen at prestasjoner kan måles med en nøyaktighet på centimeter eller hundredels sekunder, og er direkte sammenlignbare med alt som har blitt prestert i samme øvelse i mange tiår tilbake. Hvorvidt man hevder seg mot andre utøvere på toppnivå i dag er uvesentlig for diskusjonen om man får delta i OL eller ikke, man blir målt mot prestasjoner fra alle tider, og presterer man over ett visst nivå, i form av å klare kvalifiseringskravet i sin øvelse, får man delta i mesterskap, uavhengig av hvorvidt man har medaljesjanse i øvelsen eller ikke. A-kravet, som er det kravet man må klare for å være sikret deltagelse i OL, er 20.50 på 200-meter. Jays har løpt under dette kravet hele tre ganger i år, og det er dermed ingen diskusjon om han skal til OL eller ikke - enkelt og greit å forholde seg til for utøverne. A-kravet i spyd er 82 meter, Thorkildsen har kastet over dette to ganger i år. Ezinne Okparaebo er OL-klar med 11.16 på 100-meter (A-kravet er 11.29) og Tonje Angelsen hoppet seg inn på laget med 1.95 i høyde (A-krav på 1.95). Kvalifiseringskravene for å delta i mesterskap har i de fleste øvelser vært uforandret i årevis, det er dermed ikke grunnlag for å spekulere i at det ligger kameraderi eller andre skjulte agendaer bak det faktum at Jaysuma Saidy Ndure og de andre skal konkurrere i London.
mvh Helge
|
|
|
|
|