Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: Torp] #1336864 15/02/2012 22:23
schnappi Offline
Krokoknøtt
Krokoknøtt
Sitat: Torp
Men han burde blitt testet etter triathlonen nå nylig. Da hadde både han og arrangørene sluppet mye grums.

Det kan umulig tolkes til Armstrongs disfavør hva arrangøren fant på å gjøre/ikke gjøre ift dopingtesting.

Ja, det er overraskende at de ikke testet nummer 1 til 3. Men noe utover det er utelukkende et spark til arrangøren, og ikke LA personlig.

Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: A.M] #1336954 16/02/2012 08:06
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: A.M
Sitat: olechr
Sitat: Clotho_NOR
Sitat: Thmro
Denne mannen ikke bare slår, men til tider knuser alle de andre, også viser det seg at de som er nærmest han på lista er dopet. COME ON....Lance Armstrong var dopet!! å tro noe annet er like naivt som å tro at alt er OK når du finner en som selger feriehus i spania for 50% av prisen av det alle andre krever.

Skiskyting og langrenn er to idretter hvor Norge dominerer, og har gjort de siste mange årene, på tross av en god del doping-tilfeller hos andre nasjoner.

Er jeg naiv hvis jeg ikke tror Ole Einar Bjørndalen har dopet seg til alle sine seire ?

Det gjelder ikke når de er norske skjønner du. NISSELUA LANGT NEDOVER ØRA. ;-)

Jeg har lest en artikkel om at Norge hadde MYE blodplasma med seg til Lillehammer. Idag blir vistnok den samme blodplasmaen brukt for å maskere bloddoping. Om det stemmer vet jeg ikke, men det er litt rart....

Det var jo en tv2-dokumentar av Gerhard Helsjog for 8-10 år siden så vidt jeg huster. De måtte ettertrykkelig dementere hvordan de hadde tolket informasjonen sin i en pressekonferanse med tv2-sjefen tilstede. Etterpå ble Helskog sendt til USA som korrespodent.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schnappi] #1336967 16/02/2012 08:24
T
Torp Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: schnappi
Sitat: Torp
Men han burde blitt testet etter triathlonen nå nylig. Da hadde både han og arrangørene sluppet mye grums.

Det kan umulig tolkes til Armstrongs disfavør hva arrangøren fant på å gjøre/ikke gjøre ift dopingtesting.

Ja, det er overraskende at de ikke testet nummer 1 til 3. Men noe utover det er utelukkende et spark til arrangøren, og ikke LA personlig.

Enig at dette er arrangørens ansvar og ikke utøverne.
Men, når vi legger til at Livestrong er sponsor og den tidligere etterforskningen av dopingmistankene mot Lance, kan det av omverdenen virke påfallende og det er verken Lance eller arrangøren tjent med.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: Torp] #1353489 18/03/2012 09:26
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev

"There is no way you can ride" Lance:"Who says that?"

Redigert av Ottoturbo; 18/03/2012 09:32.
Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423383 14/06/2012 03:18
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Er dette slutten på karrieren hans:

http://m.db.no/2012/06/13/sport/lance_armstrong/tour_de_france/doping/sykkel/22092183/

Mulig han var dopet under noen eller kanskje alle tdf, men synes det blir helt feil å ta fra han alle titlene og gi mannen startnekt for all fremtid. Da må man i så fall endre reglene som gjelder for alle; blir du tatt så mister du alle dine titler i hele karrieren. Og så gi loven tilbakevirkende kraft.

Her er det noen advokater som kommer til å tjene store penger!

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423408 14/06/2012 06:16
K
Kveitkakulin Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Det blir helt riktig å ta fra han alle Tour-seirene, men han kan ikke få mer utestengelse enn andre.

Jeg håper de endelig får tatt han. Slik jeg ser det har han vært en skamplett og et hån mot antidopingarbeidet i et helt tiår.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423464 14/06/2012 07:55
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
WADA-koden er ganske tydelig. Blir interessant å følge USADAs sak både i AAA og den (neste garanterte) anken til CAS.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423474 14/06/2012 08:09
Gnomen Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Skal jo sies at man ikke vinner en tour alene. Spørsmålet er om hvis en på laget jukser så bør det ramme alle.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423475 14/06/2012 08:09
A
A.M Offline
Entusiast
Entusiast
A
I min verden tror jeg han er dopet. Du slår ikke alle de andre dopa ryttera 7 år... Da er du ubermensch og de finnes ikke. Det er noe som skurrer enormet ved hans idrettsprestasjoner.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423556 14/06/2012 09:14
White Offline
Avhengig
Avhengig
Det var lite ramaskrik rundt Dæhli da han var på det beste, fantes vel ingen nordmann som ville si ordet en gang. Eller Bjørgen, da ler vi nordmen av polakkene når de mener hun bruker prestasjonsfremmede midler. Er det så at Norge er den eneste nasjonen som avler frem supermennesker og som ubetinget er rene? Koss situasjonen ble jo neddysset. "Nordmenn har ikke en kultur for doping" og det renvasker oss. Selv i en sport der "alle" doper seg som i sykling, kan ikke ett supermenneske tre frem? Denne saken består av 10 mer eller mindre troverdige vitner, spekulasjoner og konspirasjoner. Jeg bare undres. Er iveren etter å ta han fordi han virkelig har gjort noe (som over 500 tester er negative på) det som motiverer sterkest, eller er det mennesklig sjalusi på de som virkelig er gode som er motivasjonen?

2012: Raumerrittet, Skiptvet-rittet, Trysilrittet?, Grenserittet, CykelVasan, Kongerittet, TrippelBirken +++
Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423559 14/06/2012 09:18
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
http://online.wsj.com/public/resources/documents/armstrongcharging0613.pdf

Her har dere litt å studere, forholdsvis konkret og detaljert synes nå jeg.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423615 14/06/2012 10:17
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Blir søkt hvis han skal bli dømt på utsagn fra andre, da er sikkerheten til utøvere virkelig i fare. Hvorfor i all verden har ikke de prøvene fra Sveits blitt brukt som bevis i tidligere saker?

Virker som om noen er ute etter å ta han.

Merkelig å tenke seg at EN enkelt utøver skal ha så mye makt at han kan manipulere et helt organ (UCI) og unngå å bli tatt over så mange år. Da har sykkelsporten et større problem enn selve L.A.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: Lurifax] #1423619 14/06/2012 10:23
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Lurifax
Blir søkt hvis han skal bli dømt på utsagn fra andre, da er sikkerheten til utøvere virkelig i fare.

Så du mener at vitnemål er en ugyldig rettspraksis? Dette er tidligere lagkammerater, leger og andre involverte, ikke samkjørte konkurrenter.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: kjerts] #1423624 14/06/2012 10:26
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Ja, jeg mener det er søkt i en dopingsak, her må man kunne dokumentere bruk av midler. Utsagn blir feil i slike saker.

Finnes nok justismord basert på utsagn fra folk.
Hvor mange justismord finnes det som er basert på DNA analyser osv?

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423625 14/06/2012 10:26
schelvis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hvis mange av de du kjenner sier at du, for eksempel til stadighet kjører i 100km/t i 30 sone, men det ikke finnes noen bevis/målinger. Betyr det nødvendigvis at du er en råkjørende råner?

Kanskje, men ikke nødvendigvis.

Burde dette være nok til å frata deg retten til å kjøre bil i flere år fremover? Neppe.

Hele saken er basert på påstander og vitnemål som folk kan ha gjort for å få redusert straff. Målet for heksejakten har hele tiden vært Lance. Ingen bryr seg om Buyneel, eller doktorene. Det er Lance som skal henges, koste hva det koste vil.

Det er godt mulig at Lance har dopet seg. Who knows. Men ingen av de testene som er designet for å påvise doping, og medføre utestengelse, har klart å påvise noe som helst. Hvis det blir slik at man nå skal basere seg på andres utsagn og påstander, kan man like gjerne slutte å teste folk, og heller gå rundt og intervjue folk. Evt. må WADA komme opp med bedre tester som tar de som jukser.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schelvis] #1423627 14/06/2012 10:29
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: schelvis
Who knows. Men ingen av de testene som er designet for å påvise doping, og medføre utestengelse, har klart å påvise noe som helst.

Nå har ikke jeg satt meg ekstremt grundig inn i saken, men noe av poenget er vel nettopp det at Armstrong HAR testet positivt, men at prøvene har blitt destruert og resultatet manipulert?

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: Lurifax] #1423637 14/06/2012 10:36
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Lurifax
Ja, jeg mener det er søkt i en dopingsak, her må man kunne dokumentere bruk av midler. Utsagn blir feil i slike saker.

Finnes nok justismord basert på utsagn fra folk.
Hvor mange justismord finnes det som er basert på DNA analyser osv?

Så man kan dømme en person til livstid i fengsel basert på vitnemål, men ikke 2 års utestengelse fra idrett?

Beklager, men på dette området er du nok langt bak mål i min bok.

Jeg har tidligere kritisert idretten for å ha en lemfeldig omgang med rettsikkerhten, men det du og andre her mener blir helt feil i motsatt retning. Det må kunne føres andre bevis enn kun positive dopingprøver (og det har man vel også gjort i en del saker).

Og mangel på positive prøver er langt fra noe bevis på at man ikke har dopet seg, det har man også sett eksempler på etter at folk har tilstått dopingbruk uten å være tatt med positiv prøve.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schelvis] #1423646 14/06/2012 10:46
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Målet for heksejakten har hele tiden vært Lance. Ingen bryr seg om Buyneel, eller doktorene. Det er Lance som skal henges, koste hva det koste vil.

Det kan se ut som at du tar feil:
http://inrng.com/2012/06/usada-charges-armstrong/

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: KenR] #1423650 14/06/2012 10:49
schelvis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hvis WADA klarer å surre bort/ødelegge beviser, så har man et kjempeproblem.

Hvis politiet, i en voldtektssak finner dna som kan være fellende, men klarer å ødelegge bevisene sine. Så er det enten uflaks fra politiets side, evt illojale medarbeidere som har hatt en finger med i spillet. Det er uansett på tide å gå i seg selv, og ikke skylde på den evt. gjerningsmannen at politiet har gjort noe galt.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schelvis] #1423654 14/06/2012 10:52
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K

Hvis politiet, i en voldtektssak finner dna som kan være fellende, men klarer å ødelegge bevisene sine. Så er det enten uflaks fra politiets side, evt illojale medarbeidere som har hatt en finger med i spillet. Det er uansett på tide å gå i seg selv, og ikke skylde på den evt. gjerningsmannen at politiet har gjort noe galt.

Det er korrekt, men det frikjenner ikke voldtektsmannen dersom man har øyenvitner til overgrepet.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423656 14/06/2012 10:54
N
NAVN? Offline
Entusiast
Entusiast
N
10 vitner høres troverdig ut, og kan ikke skjønne hvorfor utsagn skal ha så lav verdi? Det virker litt Jarle-konspiratorisk å tro at de har laget seg en liten liga som skal felle Messias-Lance? Veldig spent på utfallet, og tror han snor seg av kroken nok en gang. Imponerende type er han uansett.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: Valentino] #1423657 14/06/2012 10:55
schelvis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Valentino
Målet for heksejakten har hele tiden vært Lance. Ingen bryr seg om Buyneel, eller doktorene. Det er Lance som skal henges, koste hva det koste vil.

Egentlig ikke..

" Ingen bryr seg om Buyneel, eller doktorene. Det er Lance som skal henges, koste hva det koste vil." Greit nok at andre også siktes , men hvem bryr seg om det?

Konklusjon: It IS about Lance..

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schelvis] #1423661 14/06/2012 10:57
asbjorjo Offline
Ringrev
Ringrev
Vanskelig å føre noen fornuftig diskusjon med noen som har inntatt skyttergraven...

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: KenR] #1423665 14/06/2012 11:01
schelvis Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: KenR

Det er korrekt, men det frikjenner ikke voldtektsmannen dersom man har øyenvitner til overgrepet.

Sant nok, men en kan lett så tvil ved de såkalte vitners motiv for å komme med uttalelsene.

Jeg prøver bare å så tvil ved fremgangsmåten og bevisgrunnlaget her. Man kan sikkert skaffe 10 vitner som sier de ikke har sett han dope seg også.

Hele greia har blitt en heksejakt ute av proposjoner.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schelvis] #1423680 14/06/2012 11:12
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Man kan sikkert skaffe 10 vitner som sier de ikke har sett han dope seg også.

Nu snakkar vi verkligen om bra bevisföring... Min gissning är att de kunde skaffa flera miljarder med vittnen som inte har sett Lance dopa sig.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schelvis] #1423690 14/06/2012 11:24
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: Valentino

Egentlig ikke..

" Ingen bryr seg om Buyneel, eller doktorene. Det er Lance som skal henges, koste hva det koste vil." Greit nok at andre også siktes , men hvem bryr seg om det?

Konklusjon: It IS about Lance..

Hvem er ingen? Jeg er mer opptatt av man får tatt de som er aktive i sporten i dag og ryddet i dette. Bruyneel, Ferrari osv.

At Lance går ned er helt greit, hvis han har gjort det han er siktet for.

Det fremstår svært, svært dårlig at en som overlever kreft har handlet, brukt og solgt EPO på det illegale markedet til egen vinning. Lance har tjent hundrevis av millioner på å markedsføre sitt image innen kreftsaken. EPO brukes til å kurere kreft, og måten syklister får tak i dette på er via utro tjenere innen helsevesenet. Han har bidratt til redusere tilgangen av medisinen for kreftsyke i 10 år. Ganske ille, spør du meg.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: AllanHov] #1423883 14/06/2012 14:52
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Mye synsing her inne. Skulle tro folk hadde inngående kjennskap til saken. Så lenge han ikke er dømt er han uskyldig.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: Clotho_NOR] #1423953 14/06/2012 17:11
T
Thmro Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Clotho_NOR
Sitat: Thmro
Denne mannen ikke bare slår, men til tider knuser alle de andre, også viser det seg at de som er nærmest han på lista er dopet. COME ON....Lance Armstrong var dopet!! å tro noe annet er like naivt som å tro at alt er OK når du finner en som selger feriehus i spania for 50% av prisen av det alle andre krever.

Skiskyting og langrenn er to idretter hvor Norge dominerer, og har gjort de siste mange årene, på tross av en god del doping-tilfeller hos andre nasjoner.

Er jeg naiv hvis jeg ikke tror Ole Einar Bjørndalen har dopet seg til alle sine seire ?

Jeg kan ikke skjønne at det er andre en "armstrongister" som kan komme dregende med en slik sammenligning. Prøv å sett det hele litt i perspektiv. Norge er en tradisjonell skinasjon og i verdenssammenheng en av få nasjoner det er naturlig og/eller fornuftig å drive med ski. Idretten er på langt nær så stor som sykkelsporten. Likevel er det av Bjørndalens konkurenter forsvinnende liten del som er tatt/mistenkt i doping. Det vil si at enten har alle vært flinke å skjule det eller så er alle reine. i sykkelsporten og Lances 7 tdf seiere så er faktisk majoriteten av topp 5 tatt, mistenkt eller sterkt tilknyttet til doping. om du ikke ser forskjellen her er det kun fordi du ikke vil.

Å stadig trekke frem kommentaren om nordmenn med nisseluer, kan kunne tenkes å passe i forbindelse med den Tysse-saken og den påståtte dopingen av hesten camiro. Men å trekke den frem når det gjelder Dæhlie, Ulvang, Bjørndalen og Bjørgen ser jeg som urimelig. Med forbehold om konspirasjonsteorier på nett, har jeg enda ikke sett noen mistenke doping blant disse.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: schelvis] #1423959 14/06/2012 17:25
T
Thmro Offline
Entusiast
Entusiast
T
Hvis mange av de du kjenner sier at du, for eksempel til stadighet kjører i 100km/t i 30 sone, men det ikke finnes noen bevis/målinger. Betyr det nødvendigvis at du er en råkjørende råner?

Kanskje, men ikke nødvendigvis.

Burde dette være nok til å frata deg retten til å kjøre bil i flere år fremover? Neppe.

Hele saken er basert på påstander og vitnemål som folk kan ha gjort for å få redusert straff. Målet for heksejakten har hele tiden vært Lance. Ingen bryr seg om Buyneel, eller doktorene. Det er Lance som skal henges, koste hva det koste vil.

Det er godt mulig at Lance har dopet seg. Who knows. Men ingen av de testene som er designet for å påvise doping, og medføre utestengelse, har klart å påvise noe som helst. Hvis det blir slik at man nå skal basere seg på andres utsagn og påstander, kan man like gjerne slutte å teste folk, og heller gå rundt og intervjue folk. Evt. må WADA komme opp med bedre tester som tar de som jukser.

Men må man til enhver tid ha et handfast konkret bevis, eller kan man bygge en sak på mange små indisier som samlet sett rett og slett blir for omfattende til å kunne neglisjeres?

Vet ikke hvordan rettspraksis som er tilstrekkelig i slike saken, men i sivil rett dømmes det stadig forlk på indiser, som til syvende og sist peker på at det motsatte ville være usannsynlig.

Re: Lance Armstrong "debuterer" i triatlon i dag [Re: hrukin] #1423966 14/06/2012 17:35
T
Thmro Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: hrukin
Mye synsing her inne. Skulle tro folk hadde inngående kjennskap til saken. Så lenge han ikke er dømt er han uskyldig.

Ja han er uskyldig i den forstand at han mister ingen seiere inntil han er dømt. Ser noen har brukt eksempel om råkjøring her tidligere. Om jeg kjører i 100 km/t i 30-sone, så har jeg kjørt for fort og brutt veitrafikkloven uavhengig om jeg blir tatt eller ikke. Derimot kan jeg ikke miste sertifikatet om jeg ikke blir tatt. Synes argumenetene for at Lance er dopet er langt mer tungtveiende enn "nisselue"-kommentarer og andre utspill. I mitt syn og de fleste andre som har evne til å se nesten objektivt på sykkelsporten har store problemer med å anse Lance som ærlig og redelig vinner.

Side 2 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support, Valentino