Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Min erfaring med Thule Euroway

Re: Min erfaring med Thule Euroway [Re: tron] #1661119 16/08/2013 07:14
tron Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Bra pris for G2 923!
Easyfold ser bra ut, men den bøylen for rammefestene ser veldig lav ut. Ser for meg problemer ift. fulldempere og ulike demperoppheng. Eller er den kanskje ikke noe lavere enn på G2?

Re: Min erfaring med Thule Euroway [Re: speedfreak] #1662729 19/08/2013 06:50
Sarptommy Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: speedfreak
Sitat: tron
Sitat: speedfreak
Tror ikke det er lurt å løsne på umbrakoskruen for å løsne stroppefestet. Denne skruen fester også skinnen som sykkelen står på. Men denne skinnen er også festet med et vinkeljern i tillegg. Mulig det er nok, men er nok ikke slik Thule har tenkt seg det.

Du mener stroppebeslaget som har et vinkeljern som støtter seg mot en stamme når festet er skrudd som fra fabrikk? Det var min umiddelbare tanke også, at dette vinkeljernet har en funksjon. Likevel, hvorfor har de da laget en skinne der hele beslaget kan skyves og justeres så enkelt? Pussig også at Thule selv sier at de har laget en ny stropp for å løse problemet, og ikke nevner justeringsmuligheten som ArneAnd kom opp med...
Man burde kanskje har hørt med Thule direkte om denne justeringen er sikker eller ikke.

Slik jeg ser det så har Thule har løst problemet med å sende med lengre stropper. Ikke flytte stroppebeslaget.

Det første jeg gjorde med men Euroway var å flytte stroppefestet. Aluskinna er jo festet med 2 stk vinkeljern med 2 skruer i hver. Selv om den støttetappen på stroppefestet ikke er inntil tverrgående skinne så ser jeg ikke problemet med å flytte stroppefestet. Man kan jo ikke vrikke stroppefestet selv om det står "løst" montert på skinna. .
Har brukt stativet i et par år med både utforsykler og stisykler og kan ikke se at stativet har lidd pga dette. (tok inspeksjon før jeg skrev dette)

www.solvangracing.no
Importør av MDE rammer og sykler ,Middleburn, Mozartt komponenter, All Mountain Style og Goodridge. http://www.facebook.com/pages/Solvang-Racing/212544218843564
Re: Min erfaring med Thule Euroway [Re: tron] #1692893 02/10/2013 19:07
O
offroadlars Offline
Entusiast
Entusiast
O
Hva er det med innstilling av det lille metallhjulet man kan sku på under håndtaket mot hengerfestet? På bruksanvisningen står det forklart med tegninger og teksten "click" men er redd for å gjøre noe galt. Hvor mye motstand skal det være.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support