|
|
Vestmarkrittet 2012
|
Re: Vestmarkrittet 2012
[Re: speedup]
03/06/2012 13:13
|
Slemmis
Ringrev
|
Ringrev
Men en ting jeg stusser veldig på,vinnern av pulje 2 lang 1 3044 Owe Martin Floeng team elixia Menn 60-64 år 79 km 02:51:25.7 1. mellom 60-64 år 2.slo lrm Hvis dette er tilfelle,må jo dette være super(bestefar)mann hehe +1 Ach! Flere som har stusset over det... Jeg kom inn som nr to i pulja i følge den unge, hyggelige herremannen fra Driv IL som jeg sykla sammen med omtrent hele veien. Så var det plutselig en foran oss på lista?! Ikke bare det - han sykla jammensanten med et par minutter raskere enn LRM, og voksen var han også  Men altså, for en dag! TSR blei litt knotete for meg i år, hadde ikke flyten... Men VMR - fart, flyt, ingen uhell, bra vær, flott arrangment på mange måter. Synes løypa var sabla fin - sti og terrengpartiene var fine og spredt jevnt mellom grus og asfalt, slik at det var mulig å spise og drikke mellom slagene. Stisnutten midt i sisterunden var høydepunktet. Fikk dessuten litt sånn UB-følelse på slutten da jeg tok igjen 1-rundere fra de langsommere puljene, litt sånn supermannfølelse når jeg smatt forbi en drøss av dem. Fikk meg til å bite i kramper og overmøre muskler... Veldig moro - kommer tebage!
Espen Flaskeladd "Do what you like, like what you do" Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
|
|
|
[Re: Tgabriel]
03/06/2012 13:14
|
ikke lett
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Mange diskusjoner i forkant vedr valg av sykkel og dekk. Selv kjørte jeg på en lett (8,5kg) 26'FS med Crossmark slangeløst. Synes det fungere bra for meg. Det må jo ha rista litt for de med stiv gaffel?
Truls Veslum Asker
|
|
|
03/06/2012 14:32
|
joerntp
Avhengig
|
Avhengig
Men en ting jeg stusser veldig på,vinnern av pulje 2 lang 1 3044 Owe Martin Floeng team elixia Menn 60-64 år 79 km 02:51:25.7 1. mellom 60-64 år 2.slo lrm Hvis dette er tilfelle,må jo dette være super(bestefar)mann hehe artikkel om vinnern Denne herremannen står såvidt jeg kan se som DNF i resultatlistene
|
|
|
[Re: joerntp]
03/06/2012 14:43
|
EirikO
Entusiast
|
Entusiast
Men en ting jeg stusser veldig på,vinnern av pulje 2 lang 1 3044 Owe Martin Floeng team elixia Menn 60-64 år 79 km 02:51:25.7 1. mellom 60-64 år 2.slo lrm Hvis dette er tilfelle,må jo dette være super(bestefar)mann hehe artikkel om vinnern Denne herremannen står såvidt jeg kan se som DNF i resultatlistene Han har fått DNF nå, ja. Kan vel tenkes han sykla i mål etter en runde og dermed fikk registrert tid.
|
|
|
[Re: Slemmis]
03/06/2012 15:35
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
+1 Ach! Flere som har stusset over det... Jeg kom inn som nr to i pulja i følge den unge, hyggelige herremannen fra Driv IL som jeg sykla sammen med omtrent hele veien.
Det var kanskje den samme unge, hyggelige herremannen jeg syklet en del sammen med, så kanskje vi syklet sammen også. Var du kanskje han i Kristiansand-drakt som var i 7-mannsgruppa som dannet seg etter runding? Men uansett var det en morsom dag i skogen, morsommere enn utgangspunktet skulle tilsi. Kom til start langt vekk fra konkurransemodus, trøtt og sliten, og tankene mer på arrangementsoppdrag for Landeveisbirken som jeg måtte skynde meg hjem til. Men oddefa foreslo at vi skulle sykle sammen. Jeg er nå som regel litt skeptisk til sånne planer, men det funka bra i starten det, godt samarbeid, men oddefa klarer jo ikke å få orden på lufta i bakdekket sitt, og måtte stadig etterfylle. Etter den tredje gangen så jeg ikke noe mer til'n. Kom inn til passsering etter en runde og tenkte, hva er egentlig galt med klassiske VMR, hadde vært kult å gå i mål nå, akkurat passe, men gikk nå løs på en runde til. Litt spredt passering etter en runde, men det ble kjapt dannet ei sjumannsgruppe som samarbeidet bra på grusen. I terrenget ble det litt klabb og babb da vi tok igjen ei elitedame som noen kom forbi og noen ikke. Jeg gjorde det ikke, men skjønte jeg måtte ha en god dag da jeg mot alle odds klarte å kjøre inn igjen de første i gruppa på grusen. Videre i terrenget ble det spredning og da vi var forbi Semsvannet var det bare den unge herremannen fra Driv og jeg igjen som kjempet mot motvinden opp mot rundkjøringen. Borgenskogen hadde jeg gruet meg til, men med UB-supermannfølelsen gikk det helt fint, fikk ett minutt til partempomakkeren min og kom inn til 3.34 som jeg er godt fornøyd med. Og siden Kjell Seberg var løypevakt og ikke deltaker så holdt det jamen til klasseseier :-) Utrolig kult ritt selv om det er en del grus, men skikkelig kule terrengpartier. Flott arrangert, tgabriel & co og en meget verdig del av G-Sport Terrengcupen :-)
|
|
|
[Re: EirikO]
03/06/2012 15:50
|
RobG
(Formerly Fux)
|
(Formerly Fux)
Fant ett bilde av deg Slemmis! 2 av meg.. Jeg vet ikke hvem denne herremann er, men artig ansikt. I likhet med Slemmis, fikk jeg superman krefter i siste skogspartiet. Ikke bare syklet jeg forbi en hel haug av 1 runderer, men fem mann fra egen pulje. Kult. 
Redigert av RobG; 03/06/2012 15:55.
#Pedalenkrs
|
|
|
03/06/2012 16:12
|
Horgen
Veteran
|
Veteran
Der var det jammen et bilde av meg også, med reservebriller for anledningen
Cube Agree SLT Di2 Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
|
|
|
03/06/2012 16:13
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette ble en knall dag igjen under Vestmarksrittet:). Et meget bra ritt, med mye kult terreng med store sjanser for punkteringer. Selv kjørte jeg med 29-0 dekkene, og skjønte fort at her må jeg kjøre med hodet i terrengpartiene for å slippe punkteringer og evnt tryningser. Tok derfor relativt piano i flere av terrengpartiene og dette funket bra for meg. Kjenner meg ikke igjen i terrenget her fra år til år, og da blir det ikke altid det smarteste sporvalget... Uansett så syns jeg selv at kroppen fungerte bra, og jeg tråkka bra til der ikke teknikken stoppa meg. Ble noe løping i det ene "knotpartiet" med gjørme.. Her tapte jeg enormt mye da jeg trakk meg voldsomt.. Ikke bra, men av en eller annen grunn så liker jeg ikke slike partier lenger. Er blitt en flytstimann:). Endte på 2 timer, og 10 plass i klassa noe jeg er veldig fornøyd med. Hvis det stemmer det som ble sagt om 10 min lengere løype i år så har jeg perset bra da den gamle persen var på 1.58:). Sykkel og kropp fungerte bra, og ingen kramper denne gangen:). Rittet gir mye variasjon, og det skjer noe hele tiden. Bra jobba av arrangørene, men som nevnt tidligere her så kunne man gjerne hatt nedtelling av km til mål:).
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: kao]
03/06/2012 16:30
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
+1 Ach! Flere som har stusset over det... Jeg kom inn som nr to i pulja i følge den unge, hyggelige herremannen fra Driv IL som jeg sykla sammen med omtrent hele veien.
Det var kanskje den samme unge, hyggelige herremannen jeg syklet en del sammen med, så kanskje vi syklet sammen også. Var du kanskje han i Kristiansand-drakt som var i 7-mannsgruppa som dannet seg etter runding? Men uansett var det en morsom dag i skogen, morsommere enn utgangspunktet skulle tilsi. Kom til start langt vekk fra konkurransemodus, trøtt og sliten, og tankene mer på arrangementsoppdrag for Landeveisbirken som jeg måtte skynde meg hjem til. Men oddefa foreslo at vi skulle sykle sammen. Jeg er nå som regel litt skeptisk til sånne planer, men det funka bra i starten det, godt samarbeid, men oddefa klarer jo ikke å få orden på lufta i bakdekket sitt, og måtte stadig etterfylle. Etter den tredje gangen så jeg ikke noe mer til'n. Kom inn til passsering etter en runde og tenkte, hva er egentlig galt med klassiske VMR, hadde vært kult å gå i mål nå, akkurat passe, men gikk nå løs på en runde til. Litt spredt passering etter en runde, men det ble kjapt dannet ei sjumannsgruppe som samarbeidet bra på grusen. I terrenget ble det litt klabb og babb da vi tok igjen ei elitedame som noen kom forbi og noen ikke. Jeg gjorde det ikke, men skjønte jeg måtte ha en god dag da jeg mot alle odds klarte å kjøre inn igjen de første i gruppa på grusen. Videre i terrenget ble det spredning og da vi var forbi Semsvannet var det bare den unge herremannen fra Driv og jeg igjen som kjempet mot motvinden opp mot rundkjøringen. Borgenskogen hadde jeg gruet meg til, men med UB-supermannfølelsen gikk det helt fint, fikk ett minutt til partempomakkeren min og kom inn til 3.34 som jeg er godt fornøyd med. Og siden Kjell Seberg var løypevakt og ikke deltaker så holdt det jamen til klasseseier :-) Utrolig kult ritt selv om det er en del grus, men skikkelig kule terrengpartier. Flott arrangert, tgabriel & co og en meget verdig del av G-Sport Terrengcupen :-) Stor grattis med velfortjent klasse seier, nå var mitt forslag at om vi som er ganske jevne, i en løype som vi ikke kjenner godt kan hjelpe hverandre, vel om merke hvis vi var i nærheten. Siden vi begge ble henges på enden av hovedfeltet opp Solli gård så fikk vi utnyttet dette bra og samkjørte sammen med de to andre bra. Jeg ble nok litt vel ivrig på det terrengpartiet jeg punkterte og burde safet litt mer i et terreng jeg ikke kjenner så godt. Men hadde vel skjedd lell, men håper du ikke tapte for mange sekunder på å vente meg inn, jeg sa bare kjør på til deg! Ble jo 2 lange intervaller drag på meg for å ta deg igjen, bare for observere att luften var ute igjen i det jeg tok deg igjen he he. Ble da stående en evighet på asfalten uten luft i fordekket, og ingen slange!
Redigert av oddefa; 03/06/2012 16:57.
|
|
|
[Re: Otoen]
03/06/2012 16:32
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Dette ble en knall dag igjen under Vestmarksrittet:). Et meget bra ritt, med mye kult terreng med store sjanser for punkteringer. Selv kjørte jeg med 29-0 dekkene, og skjønte fort at her må jeg kjøre med hodet i terrengpartiene for å slippe punkteringer og evnt tryningser. Tok derfor relativt piano i flere av terrengpartiene og dette funket bra for meg. Kjenner meg ikke igjen i terrenget her fra år til år, og da blir det ikke altid det smarteste sporvalget... Uansett så syns jeg selv at kroppen fungerte bra, og jeg tråkka bra til der ikke teknikken stoppa meg. Ble noe løping i det ene "knotpartiet" med gjørme.. Her tapte jeg enormt mye da jeg trakk meg voldsomt.. Ikke bra, men av en eller annen grunn så liker jeg ikke slike partier lenger. Er blitt en flytstimann:). Endte på 2 timer, og 10 plass i klassa noe jeg er veldig fornøyd med. Hvis det stemmer det som ble sagt om 10 min lengere løype i år så har jeg perset bra da den gamle persen var på 1.58:). Sykkel og kropp fungerte bra, og ingen kramper denne gangen:). Rittet gir mye variasjon, og det skjer noe hele tiden. Bra jobba av arrangørene, men som nevnt tidligere her så kunne man gjerne hatt nedtelling av km til mål:). Var iallefall bra trøkk på deg opp den første kneika i borgerskogen! Bra sykla av deg.
|
|
|
[Re: RobG]
03/06/2012 16:49
|
oyvlie
Avhengig
|
Avhengig
Jeg vet ikke hvem denne herremann er, men artig ansikt. Den herremannen er meg! Husker jeg var råfokusert, og ble tatt på senga av en svært lampeskjerm. Råvittig bilde! Rett på veggen:-)
- Øyvind
|
|
|
[Re: oyvlie]
03/06/2012 17:11
|
Rønnern
Skrotnisse
|
Skrotnisse
Kjemperitt! Første start, er helt overbevist om at jeg kommer tilbake. Kjørte med Ronnie m.fl her til litt over halvveis, helt til racing ralphen på bakhjulet flenget seg opp et uoppmerksomt øyeblikk. Håpløst å få tett, DNF.
Terrenget var helt topp, raske og fine stier. Morsomme utforkjøringer. Tørt og fint, drømmedag for ritt. Ja, vi kjørte en del sammen på første runde ja. Fikk ikke helt med meg når du og han andre vi kjørte med ble borte. Vi var jo sammen inn i Borgenskogen i alle fall. Mektig imponert over farten du turte å ha ned den lange nedkjøringa på grus (Grønlandsveien?). Jeg var ikke i nærheten av å klare å henge meg på, jeg er nok litt for forsiktig og engstelig. Måtte jobbe litt for å hente deg inn igjen... Synd du fikk tekniske problemer, var jo fin og jevn kjøring en god stund.
|
|
|
03/06/2012 17:30
|
ØyNe
Veteran
|
Veteran
Flott ritt, slutter meg til all skryt av arrangører, løypeleggere og løypevakter etc. Startet i pulje 2 lang løype og lå komfortabelt i gruppe med elgvenn, Rønnern og 2 til, som samarbeida fint. (Jeg var den andre i gul Ottestad-drakt.) Men i den første tekniske nedkjøringen etter ca. 45 min. bomma jeg på sporet og kjørte forhjulet i ein stein, og det sa poff i fordekket og jeg tryna i et tre. Kjipt å miste gruppa og se nesten hele resten av pulje 2 fare forbi mens jeg skifta slange... Resten av løpet ble litt sånn halhjerta kjøring, men jeg klarte å nyte de mange flotte stipartiene og glede meg over gode bein og merkbar formstigning siden TSR forrige helg.
Punktering nr. 2 kom i bunnen av den steinete nedkjøringa på andrerunden, og håpet om en anstendig sluttid fes ut sammen med lufta i bakdekket. Så ble det å vakle seg i mål på altfor bløte dekk. Tiden ble 3:59, men tror jeg kunne ha fulgt elgvenn og Rønnern inn, og i hvert fall kommet under 3:40, hvis jeg hadde sluppet punktering ...
Alt i alt en topp terrengsykkeldag som frister til gjentakelse neste år!
Redigert av ØyNe; 03/06/2012 17:31. Rediger grunn: presisering av punktering
|
|
|
[Re: Oddefa]
03/06/2012 17:38
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Stor grattis med velfortjent klasse seier, nå var mitt forslag at om vi som er ganske jevne, i en løype som vi ikke kjenner godt kan hjelpe hverandre, vel om merke hvis vi var i nærheten. Siden vi begge ble henges på enden av hovedfeltet opp Solli gård så fikk vi utnyttet dette bra og samkjørte sammen med de to andre bra. Jeg ble nok litt vel ivrig på det terrengpartiet jeg punkterte og burde safet litt mer i et terreng jeg ikke kjenner så godt. Men hadde vel skjedd lell, men håper du ikke tapte for mange sekunder på å vente meg inn, jeg sa bare kjør på til deg! Ble jo 2 lange intervaller drag på meg for å ta deg igjen, bare for observere att luften var ute igjen i det jeg tok deg igjen he he. Ble da stående en evighet på asfalten uten luft i fordekket, og ingen slange! Var nok mest skeptisk pga at det ser ut som du er en smule sprekere enn meg for tida ;-) Neida, tapte ikke noe, ventet ikke i den forstand, men ga heller ikke det lille ekstra for å henge meg på de to andre, men det var nok heller lurt med tanke på videre løpsutvikling, og de kjørte jeg inn igjen uansett senere ;-) Og gratulerer med flott gjennomføring av Landeveisbirken i dag, formen er bra skjønner jeg!
|
|
|
[Re: Rønnern]
03/06/2012 18:07
|
oyvlie
Avhengig
|
Avhengig
Kjemperitt! Første start, er helt overbevist om at jeg kommer tilbake. Kjørte med Ronnie m.fl her til litt over halvveis, helt til racing ralphen på bakhjulet flenget seg opp et uoppmerksomt øyeblikk. Håpløst å få tett, DNF.
Terrenget var helt topp, raske og fine stier. Morsomme utforkjøringer. Tørt og fint, drømmedag for ritt. Ja, vi kjørte en del sammen på første runde ja. Fikk ikke helt med meg når du og han andre vi kjørte med ble borte. Vi var jo sammen inn i Borgenskogen i alle fall. Mektig imponert over farten du turte å ha ned den lange nedkjøringa på grus (Grønlandsveien?). Jeg var ikke i nærheten av å klare å henge meg på, jeg er nok litt for forsiktig og engstelig. Måtte jobbe litt for å hente deg inn igjen... Synd du fikk tekniske problemer, var jo fin og jevn kjøring en god stund. Det var i Borgenskogen, like før stigningen inn mot spurtprisstarten. Jobbet en stund med å fikse det, men gav opp til slutt. Det var synd, vi hadde god driv frem mot smellet. Ser du fikk en fin tid, gratulerer! Satser på at kropp og utstyr holder helt inn neste gang. Vedrørende fart nedover grusen; det settes ikke krav til hjelmens innhold.. Takk!:)
- Øyvind
|
|
|
03/06/2012 18:12
|
Heliboy
The Photographer
|
The Photographer
Sånn, her kommer en stemningsrapport fra Vestmarkrittet 2012. https://vimeo.com/43345964
Løvsteika
|
|
|
[Re: Heliboy]
03/06/2012 18:36
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Mer video her: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1414444#Post1414444Laget en egen tråd for å få diskusjon om "stisyklist som tar igjen O2-snappere i terrenget i ritt". Videoen er 9 min råfilm fra det andre(?) terrengpartiet. Med ribbeinsbrist og fulldempet sykkel ble jeg grundig frasyklet av egen pulje (nr 6). I dette partiet er jeg ute å sykler med ryttere fra pulje 7 og 8. Men ikke lett å komme forbi, nei. Ellers om rittet: dette er BRA saker. Løypa er kanon; bra blanding av grus og sti; og Borgenskogen er en flott avslutning. Konstruktivt innspill til forbedring: * merkinga må bli bedre. Alt for dårlig merking i vei/sti-kryss. Lett å kjøre feil. Vi vil ha større skilt og "repetisjon" altså bånd etc. som tydelig sier at du er på rett vei etter krysset. * stadion kan bli bedre. Sekretariat, boder og mål var spredt utover. * lenke til resultatservice fantes ikke på hjemmeside (forumet her løste gåten selvfølgelig) Er tilbake på VMR neste år. Med FS. Uten ribbeinsbrister.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
03/06/2012 19:38
|
Slemmis
Ringrev
|
Ringrev
Det var kanskje den samme unge, hyggelige herremannen jeg syklet en del sammen med, så kanskje vi syklet sammen også. Var du kanskje han i Kristiansand-drakt som var i 7-mannsgruppa som dannet seg etter runding? Jeg har litt sånn tunnelhjerne under ritt, får ikke med meg alle detaljer om ansikter, klubbdrakter eller løypedetaljer - men la merke til Brummundaldrakt, ja... Andrerunda var på mange måter fin. Gruppa deres tok meg igjen på asfalten rett etter runding minnes jeg, så samarbeidet vi vel bra underveis? Jeg husker jaffal at stemninga var bra og tonen god. Blei litt kniving på slutten der, han fra Driv - Thomas, han stakk på slutten, og jeg så bare støvet i lufta... Jeg kom inn tjue eller så sekunder bak på 3:30:41. Ikke så galt, tror jeg... Og ja, jeg sykla i blå/hvit KCK-drakt og froskegrønn Niner 
Espen Flaskeladd "Do what you like, like what you do" Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
|
|
|
03/06/2012 20:02
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har litt sånn tunnelhjerne under ritt, får ikke med meg alle detaljer om ansikter, klubbdrakter eller løypedetaljer - men la merke til Brummundaldrakt, ja... Andrerunda var på mange måter fin. Gruppa deres tok meg igjen på asfalten rett etter runding minnes jeg, så samarbeidet vi vel bra underveis? Jeg husker jaffal at stemninga var bra og tonen god. Blei litt kniving på slutten der, han fra Driv - Thomas, han stakk på slutten, og jeg så bare støvet i lufta... Jeg kom inn tjue eller så sekunder bak på 3:30:41. Ikke så galt, tror jeg... Og ja, jeg sykla i blå/hvit KCK-drakt og froskegrønn Niner Stemmer, jeg spurte deg jo til og med om den Niner'n...! Jeg hadde allerede stukket av da Thomas stakk, han kom seg opp til meg rett før asfalten, og han tok en real føring i starten på asfalten. Han ble borte rett før vi begynte på Borgenskogen og jeg var vel ca et minutt foran i mål, men dere slo meg jo begge, for jeg startet som slow starter i pulja før dere ;-)
|
|
|
03/06/2012 20:03
|
speedup
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Fant ett bilde av deg Slemmis! I likhet med Slemmis, fikk jeg superman krefter i siste skogspartiet. Ikke bare syklet jeg forbi en hel haug av 1 runderer, men fem mann fra egen pulje. Kult. Ahh deg jo,syklet sammen deg store deler av runde 2,måtte gi slipp etter et par klønete feil i noen av kneikene oppover som tappet de siste kreftene jeg hadde,uansett takk for turen  hilsen 3041
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
|
|
|
03/06/2012 20:34
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Hmmm, trur jeg må angre på at jeg syklet TSR, kanskje...... Var nok litt for tidlig ute med TSR etter sykdommen forrige uke Har ikke syklet etter TSR og burde kanskje ha utsatt premieren til igår. VMR ser konge ut.
Bukkerittet neste.
|
|
|
[Re: Heliboy]
03/06/2012 20:34
|
Torlog
Avhengig
|
Avhengig
Meget bra stemningsrapport!!!!!
|
|
|
03/06/2012 21:04
|
RobG
(Formerly Fux)
|
(Formerly Fux)
Ahh deg jo,syklet sammen deg store deler av runde 2,måtte gi slipp etter et par klønete feil i noen av kneikene oppover som tappet de siste kreftene jeg hadde,uansett takk for turen  hilsen 3041 Ja, husker deg godt. Høy kar som syklet på en sykkel som liknet ett gjerde med bittesmå hjul.  Jeg ser i signaturen din at vi vil nok treffes igjen på Bukkerittet.
#Pedalenkrs
|
|
|
03/06/2012 21:34
|
Slemmis
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har litt sånn tunnelhjerne under ritt, får ikke med meg alle detaljer om ansikter, klubbdrakter eller løypedetaljer - men la merke til Brummundaldrakt, ja... Andrerunda var på mange måter fin. Gruppa deres tok meg igjen på asfalten rett etter runding minnes jeg, så samarbeidet vi vel bra underveis? Jeg husker jaffal at stemninga var bra og tonen god. Blei litt kniving på slutten der, han fra Driv - Thomas, han stakk på slutten, og jeg så bare støvet i lufta... Jeg kom inn tjue eller så sekunder bak på 3:30:41. Ikke så galt, tror jeg... Og ja, jeg sykla i blå/hvit KCK-drakt og froskegrønn Niner Stemmer, jeg spurte deg jo til og med om den Niner'n...! Jeg hadde allerede stukket av da Thomas stakk, han kom seg opp til meg rett før asfalten, og han tok en real føring i starten på asfalten. Han ble borte rett før vi begynte på Borgenskogen og jeg var vel ca et minutt foran i mål, men dere slo meg jo begge, for jeg startet som slow starter i pulja før dere ;-) Ja som sagt, det er noen med å huske ansikter og koble dem opp mot forumnick... Men takk for hyggelig samarbeide og gratulerer med vel gjennomført ritt! Siste partiet etter asfalten og rundkjøringa ved E18 hadde jeg en real syre og krampefest, men det kom seg helt på slutten. Da må jeg bare si kao: Jeg gleder meg stort til Bukkerittet! Det er sesongens høydepunkt i forhold til sykkelglede og ramme rundt arrangementet. Stiller for tredje år på rad, og det er verdt hver time i kjøring (8t hver vei) Vi sees kanskje?
|
|
|
03/06/2012 21:37
|
speedup
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ahh deg jo,syklet sammen deg store deler av runde 2,måtte gi slipp etter et par klønete feil i noen av kneikene oppover som tappet de siste kreftene jeg hadde,uansett takk for turen  hilsen 3041 Ja, husker deg godt. Høy kar som syklet på en sykkel som liknet ett gjerde med bittesmå hjul.  Jeg ser i signaturen din at vi vil nok treffes igjen på Bukkerittet. Hehe,ja er jo en 22" ramme med 26"hjul og jeg er 192cm,kjøpte rett før 29" ble überhot,må nok teste en sånn snart  Jepp stemmer,blir nok bra det også,satser på godvær der også
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
|
|
|
04/06/2012 06:58
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Takk for et flott ritt, spesielt til alle de gode funksjonærene! Synes de var veldig entusiastiske og flinke til å stoppe trafikken og vise riktig vei. At en av dem også ga meg tider mens jeg passerte var jo en bonus :-) Løypa var bedre enn den gamle, spesielt bedre terrengpartier, men like tøff stigning som før. Synes skiltingen var litt rar, med varsler på feil steder og ingen distanseangivelser. Skiløyper er best på ski, men mye bedre enn asfalt eller grus. Veldig bra at Borgenskogen kom til slutt, og ikke i begynnelsen slik at feltet hadde strukket seg ut før man kom på sti. Jeg koblet meg på en liten gruppe fra start, med blant annet en nordlending fra Asker som syklet på en Cannondale Scalpel 29er. Han syklet akkurat litt for raskt, og jeg brant altfor mye krutt. Han dro fra litt på grusen, og jeg tok igjen i terrenget. Ved halvveis merket jeg at det hadde gått litt for fort, og i småbakkene ved Semsvannet (var det enda mer steinete i nedkjøringen nå?) ble det klart at det var uaktuelt med to runder i dag. Det var ingenting igjen i beina, og jeg måtte gire skikkelig ned i motbakkene. Og det var slitsomt å bli forbikjørt hele tiden. I andre terrengparti (etter lang grusklatring) ble vi tatt igjen av en gruppe ryttere som syklet en runde, og som ropte «hold høyre!», «fløtt dere!» og «øi-øi-øi!». På så smal og steinete sti er ikke dette mulig om man ikke skal gå av og ta med seg sykkelen ut i skogen. De fikk beskjed om å holde munn og sykle raskere neste gang. Da den verste klageren passerte meg satt forhjulet hans seg fast i gjørma og jeg fikk gleden av en perfekt utført OTB på nært hold. Han var til og med sur da jeg spurte om det gikk bra. Sistemann unnskylte resten av gruppa
Etter passering en runde på rundt 2:24 hadde jeg fått nok, men hadde slått tiden min fra forrige gang. One of those days. Neste gang skal jeg ha bedre bein og følge pulsklokka litt nøyere. PS! Takk for fine bilder, Eirik!
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
04/06/2012 07:15
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Da må jeg bare si kao: Jeg gleder meg stort til Bukkerittet! Det er sesongens høydepunkt i forhold til sykkelglede og ramme rundt arrangementet. Stiller for tredje år på rad, og det er verdt hver time i kjøring (8t hver vei) Vi sees kanskje?
Det er godt å høre, sånne folk setter vi pris på - vi sees :-)
|
|
|
[Re: ]
04/06/2012 07:56
|
simenf
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det var ingenting igjen i beina, og jeg måtte gire skikkelig ned i motbakkene. Og det var slitsomt å bli forbikjørt hele tiden.
I andre terrengparti (etter lang grusklatring) ble vi tatt igjen av en gruppe ryttere som syklet en runde, og som ropte «hold høyre!», «fløtt dere!» og «øi-øi-øi!». På så smal og steinete sti er ikke dette mulig om man ikke skal gå av og ta med seg sykkelen ut i skogen. De fikk beskjed om å holde munn og sykle raskere neste gang. Nå er jeg på ingen måte tilhenger av ufin skriking og roping, men her synes jeg faktisk du står fram som litt kjip. Du var ferdigsyklet, dau i beina og på vei inn til bryting, og så insisterer du på din åpenbare rett til sykle midt i løypa, til tross for at det gikk på bekostning andre ryttere som fortsatt kjempet for sine personlige mål. På dette tidspunktet syklet gruppa mi ganske fort, så vi var i alle fall ikke sluttkjørt eller tenkte på å bryte. Det skjedde først ved Semsvannet som nevnt. Stien åpner seg opp etter 100m, og det var kanskje 30 m igjen da de tok oss igjen. Uansett er ikke kjefting på sin plass, de fikk bare rolig beskjed om å slutte å mase. Det er greit at de vil fordi, men de må vente til en mulighet til å passere, ikke forvente at andre deltagere hopper ut av løypa bare fordi de skriker "løype". Som sagt gjaldt dette en eller to i gruppa, ikke hele gjengen.
SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen
Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
|
|
|
04/06/2012 08:10
|
Mastodon
Avhengig
|
Avhengig
Takk til Asker CK for et flott arrangement:-) Dette var første gang jeg syklet Vestmarkrittet, men definitivt ikke siste! Veldig fornøyd med både løype og egen innsats, så det var en bra dag. Om jeg skal sette fingeren på noe, er det mangelen på avstandsmerking. Plasseringen av den andre drikkestasjonen var heller ikke bra for en som ikke kjente løypa. Bare flaks at en funksjonær fikk ledet meg ned til høyre på stien, som kom veldig brått på!
|
|
|
[Re: simenf]
04/06/2012 08:26
|
oyvin
Ivrig
|
Ivrig
På dette tidspunktet syklet gruppa mi ganske fort, så vi var i alle fall ikke sluttkjørt eller tenkte på å bryte. Det skjedde først ved Semsvannet som nevnt. Stien åpner seg opp etter 100m, og det var kanskje 30 m igjen da de tok oss igjen. Uansett er ikke kjefting på sin plass, de fikk bare rolig beskjed om å slutte å mase. Det er greit at de vil fordi, men de må vente til en mulighet til å passere, ikke forvente at andre deltagere hopper ut av løypa bare fordi de skriker "løype". Som sagt gjaldt dette en eller to i gruppa, ikke hele gjengen. Jeg leste det først som "andre terrengparti etter Semsvannet" og tenkte litt på samme måte som PedaIglipp. Hvis det var det mest knotete partiet ved Mikkelsbånn du mente er det jo litt spesielt å forlange at folk umiddelbart skal gå ut av sporet, ja. Jeg roper mest mulig tydelig "kommer på venstre/høyre" og det pleier funke bra. De ligger i sporet sitt, gjerne med litt stive armer, men holder seg på sin side og jeg tyner meg forbi. Mange slakker til og med av litt for å hjelpe til. Så gjelder det å huske å si "takk!" siden de faktisk har tatt en egen ulempe til min fordel.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
|
|
|
|
|