Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen?

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414084 03/06/2012 09:20
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Är omorganisera sin vardag det samma som att vara tvingad att vara hemma från jobb och förlora pengar och eller ferie, missa deadlines, ställa in resor och liknande?

Jag bara kom med ett förslag om vad som kunde vara solidirasiskt.

Ett problem med en streik är ju att det inte är säkert att de som är drabbade av streiken blir spesiellt positiva till de streikande eller arbetsgivaren för den delen.

Nu är det den andra gången vår barnehage stänger på grund av streik på två år (förra året var jag dock inte drabbad) så man borde kanske se efter en ny barnehage.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: fredriks] #1414102 03/06/2012 09:50
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: fredriks

Nu är det den andra gången vår barnehage stänger på grund av streik på två år (förra året var jag dock inte drabbad) så man borde kanske se efter en ny barnehage.

Eller en ny regjering som verdsetter kommunale tjenester på lik linje med frontfagene?

Jeg syns det er litt merkelig at denne diskusjonen hovedsaklig har handlet om sykefravær og sutrete arbeidstakere, når det ikke er det det handler om i det hele tatt. Hva er egentlig grunnen til at industriarbeidere skal ha sterkere lønnsutvikling enn ansatte i kommune og stat? Det er det streiken handler om.

Ellers takk til Hæ? som tar seg tid til å forklare antidemokratene her inne hvordan virkemiddelet streik faktisk fungerer. I den anledning er det verdt å poengtere at det er en mannsalder siden sist statlig ansatte gikk ut i streik. Det er altså ikke noe som gjøres svært hyppig.

I was just riding along...
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414110 03/06/2012 10:04
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Antidemokraterna?

Unio var i streik i kommunerna för två år sedan.

Det är nog enklare att byta barnehage än att bestämma att de ska bli en ny regjering.

Problemet med streik i offentlig sektor är ju fortfarande att det ät det är tredjepart som drabbas mest. Det är ju också långt ifrån alla som drabbas av streiken.

Jag tycker också att i alla fall en del av de i offentligt sektor ska få mer betalt men jag vill inte att det är jag som ska betala för streiken.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: GeirK] #1414111 03/06/2012 10:06
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: GeirK
Jeg har inngått en avtale med kommunen at de skal ta passe min sønn og da får de værsågod holde sin del av avtalen.

Har du virkelig det? Nå kjenner jeg ikke forholdene i kommunen der du bor, men jeg har selv hatt barn i kommunal barnehage. Det forelå da ingen avtale mellom meg og kommunen hvor de forpliktet seg til å alltid, uansett, passe mine barn og kompensere evt. ulemper de måtte påføre meg dersom de ikke klarer dette.

Så jeg tror du bør roe litt ned disse tankene om erstatning og kompensasjon -- men det er kanskje ikke så bokstavlig ment fra din side, heller. ICON_WINK

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: fredriks] #1414114 03/06/2012 10:11
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: fredriks

Unio var i streik i kommunerna för två år sedan.
Sitat: JB.

(...) I den anledning er det verdt å poengtere at det er en mannsalder siden sist statlig ansatte gikk ut i streik. Det er altså ikke noe som gjøres svært hyppig.

Det är nog enklare att byta barnehage än att bestämma att de ska bli en ny regjering.

Problemet med streik i offentlig sektor är ju fortfarande att det ät det är tredjepart som drabbas mest. Det är ju också långt ifrån alla som drabbas av streiken.

Ja, det er det som er problemet, men rett misnøyen mot de som faktisk er årsaken til streiken, nemlig regjeringen som neker offentlig ansatte lik lønnsutvikling som industrifagene.

Jeg etterspør fremdeles et svar på hvorfor det skal være slik at offentlig ansatte pr. def. skal ha svakere lønnsutvikling enn resten av landets arbeidstakere her i landet.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414115 03/06/2012 10:13
Tex Offline
Besatt
Besatt
..... og mitt tips:
Dette er uansett i sluttfasen.
UNIO- streiken er over i løpet av dagen. Eller senest i morgen.

Det er ikke noe særlig mer å hente enn det LO/Stat fikk, og det tror jeg alle skjønner.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: JB.] #1414117 03/06/2012 10:15
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q

Jeg etterspør fremdeles et svar på hvorfor det skal være slik at offentlig ansatte pr. def. skal ha svakere lønnsutvikling enn resten av landets arbeidstakere her i landet.

Slik arbeidsmarkedet er i dag i Norge, så burde lønnsutviklingen i offentlig sektor være lavere, for å få folk til å søke seg over i privat der det er behov for flere.

I tillegg er det i det offentlige et stillingsvern uten like, og meget gode pensjonsordninger, som de ikke vil prate høyt om.

Lars Olav
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: quattro] #1414118 03/06/2012 10:17
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: quattro

Slik arbeidsmarkedet er i dag i Norge, så burde lønnsutviklingen i offentlig sektor være lavere, for å få folk til å søke seg over i privat der det er behov for flere.
meget gode pensjonsordninger, som de ikke vil prate høyt om.

Dokumenter, takk.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414125 03/06/2012 10:30
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
@JB:
Tja, hvorfor det? Jeg svarte på det du spurte om. Du spurte ikke om noe dokumentasjon, det kom vel når du ikke likte svaret.

Men her står det at selv UNIO innrømmer at pensjonsordningene er meget gode: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Slik-kan-flytrafikken-lammes-6841811.html#.T8s7ZOTZHHM

I forhold til arbeidsmarkedet, så er det bare å se på statistikkene til NAV, http://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/Arbeidsmarked/Hovedtall+om+arbeidsmarkedet;jsessionid=1BCA2539805908B96BA3C8D5763F815F.navnode02
så viser jo den at det er mangel på arbeidskraft. Hvorfor skal da offentlig sektor være så stor? Den har jo økt ganske kraftig siste årene.

Lars Olav
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: quattro] #1414126 03/06/2012 10:30
Liol Offline
Ringrev
Ringrev

Yup, for vi ønsker jo oss bare udugelige folk i det offentlige. De som ikke makter å få en jobb i det private og dermed må ta til takke med en luselønn i det offentlige. For en flott ide. Offentlig sektor blir nok enda mer effektiv av slikt.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: quattro] #1414137 03/06/2012 10:49
Laplace Offline
Avhengig
Avhengig
Hvorfor skal da offentlig sektor være så stor? Den har jo økt ganske kraftig siste årene.

Den norske arbeisstokken er på ca. 2.700.000 mennesker. Av disse jobber ca. 900.000 i offentlig sektor. I Norge øker tallet på offentlig ansatte og tallet på folk utenfor arbeidsstyrken. Begge grupper finansieres stort sett over offentlige budsjetter. Norge bruker for tiden mer penger enn de får inn, hadde det ikke vært for oljepenger.

Til musklerne kæmper i kramper
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: quattro] #1414140 03/06/2012 10:56
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
@JB:
Tja, hvorfor det? Jeg svarte på det du spurte om. Du spurte ikke om noe dokumentasjon, det kom vel når du ikke likte svaret.

Men her står det at selv UNIO innrømmer at pensjonsordningene er meget gode: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Slik-kan-flytrafikken-lammes-6841811.html#.T8s7ZOTZHHM

I forhold til arbeidsmarkedet, så er det bare å se på statistikkene til NAV, http://www.nav.no/Om+NAV/Tall+og+analyse/Arbeidsmarked/Hovedtall+om+arbeidsmarkedet;jsessionid=1BCA2539805908B96BA3C8D5763F815F.navnode02
så viser jo den at det er mangel på arbeidskraft. Hvorfor skal da offentlig sektor være så stor? Den har jo økt ganske kraftig siste årene.

Hehehe, ja hvorfor dokumentere? Vel, i en slik diskusjon så blir argumentene vesentlig mer slagkraftige om de faktisk kan dokumenteres. Du kan jo svare i hytt og pine, uten at det ligger noe mer i det enn dine antakelser. Derfor etterspurte jeg dokumentasjon. Når det gjelder statistikkene til NAV som du henviser til, kan jeg ikke se at det er noen stor mangel på arbeidskraft i det private.

Pensjonsordningene til offentlig ansatte er gode, ingen tvil om det. Men på en annen side er lønnen også gjennomsnittlig vesentlig lavere enn i privat sektor (basert på arbeidstakere med like mange års utdanning). Pensjonsordningen veier på den måten litt opp for denne forskjellen.

At lønn i det offentlige ikke er like høy som den kan være i det private er greit nok. Slik har det vært i lang tid, og dette aksepterer man på en måte i det man går i gang med utdanning rettet mot det offentlige. Men at lønnsutviklingen skal være dårligere er det (slik jeg kan forstå det) ingen grunn til. Dette er svært problematisk på sikt da offentlig ansatte og privat ansatte handler i det samme markedet. Boligpriser er et eksempel på hvorfor det er uheldig med gjentatt svarere lønnsutvikling for folk i det offentlige.

For min del kan jeg ikke forstå hvordan Regjeringen kan mane til moderasjon i lønnsoppgjøret, for deretter å gi eksport- og industrifag som handler med et internasjonalt marked på randen av økonomisk kaos et godt lønnsoppgjør, mens ansatte i det offentlige likevel skal være moderate. Mine forutsetninger for å forstå samfunnsøknonmi er nok ikke gode nok, for dette finner jeg merkelig.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: Tex] #1414152 03/06/2012 11:21
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Sitat: Tex
Sitat: GeirK
Jeg har inngått en avtale med kommunen at de skal ta passe min sønn og da får de værsågod holde sin del av avtalen.

Har du virkelig det?

Alle har jo det. Man har søkt og fått plass i en barnehage, med sånn og sånn tilbud (x antall timer i uka, sånn og slik pedagogisk retning, og med så så mye bemanning per x antall barn). Dette får man mot at man betaler en sum hver måned til kommunen.

Du kunne jo prøvd å latt være og betale med den begrunnelsen at du ikke hadde noen avtale med kommunen.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414156 03/06/2012 11:24
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q

Lars Olav
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: quattro] #1414157 03/06/2012 11:31
JB. Offline
Ivrig
Ivrig

Leser du i det hele tatt dine egne kilder? Det kan lønne seg.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414238 03/06/2012 13:49
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
@JB Det er mangel på arbeidskraft i privat sektor. Du ba om dokumentasjon og det fikk du. Du tapte dette argumentet. Det er 2,3% ledighet i Norge og en skrikende mangel på blant annet ingeniører.

Til dere andre som sier at man ikke betaler for barnehageplass. Joda, det gjør man både direkte og indirekte. Direkte er det en "mindre" sum på ca 3000,- per måned for et barn. Indirekte betaler vi alle resterende gjennom skatteseddelen. Gjennom skatten betaler vi også for eldre, syke og trygdede. Så dersom du er en frisk person som aldri er syk, uten barn og foreldre, og i en god jobb så betaler du selvsagt mye mer inn til fellesskapet enn det du får igjen.

At det offentlige er blitt for dyrt sier seg også selv. SSB har jo regnet ut at vi går i underskudd uten oljeinntektene. Dvs uten oljen og med like stor offentlig sektor hadde Norge vært i samme situasjon som landene i Sør-Europa. Stor offentlig sektor som har vært finansiert med lån så lenge det gikk/går.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: Ketle] #1414249 03/06/2012 14:09
jrm Offline
Sitat: Ketle

At det offentlige er blitt for dyrt sier seg også selv. SSB har jo regnet ut at vi går i underskudd uten oljeinntektene. Dvs uten oljen..

Dette stemmer nok denne gangen men gidder du å dokumentere dine påstander?

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: Ketle] #1414279 03/06/2012 14:52
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Ketle
@JB Det er mangel på arbeidskraft i privat sektor. Du ba om dokumentasjon og det fikk du. Du tapte dette argumentet. Det er 2,3% ledighet i Norge og en skrikende mangel på blant annet ingeniører.

Jeg har heller aldri nektet for at det er mangel på arbeidskraft i det private. Jeg er fullt klar over at det er mangel på arbeidskraft i privat sektor, mem det er det også i offentlig.

Argumentet (som forøvrig ikke er mitt) som jeg stiller spørsmål ved, er om manglende arbeidskraft i privat sektor er grunnen til at lønnsøkningen i offentlig sektor holdes tilbake. Da nytter det ikke å slenge et par linker fra NAV (den ene fra 2007) på bordet, og mene at de taler for seg selv.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: JB.] #1414289 03/06/2012 15:05
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q

Når det gjelder statistikkene til NAV som du henviser til, kan jeg ikke se at det er noen stor mangel på arbeidskraft i det private.

Jeg har heller aldri nektet for at det er mangel på arbeidskraft i det private. Jeg er fullt klar over at det er mangel på arbeidskraft i privat sektor, mem det er det også i offentlig.

Argumentet (som forøvrig ikke er mitt) som jeg stiller spørsmål ved, er om manglende arbeidskraft i privat sektor er grunnen til at lønnsøkningen i offentlig sektor holdes tilbake. Da nytter det ikke å slenge et par linker fra NAV (den ene fra 2007) på bordet, og mene at de taler for seg selv.

Jeg leser mine egne linker, ja, og den fra 2007 tok jeg med med vilje for å vise at situasjonen med manglende arbeidskraft har vart en god stund.

Forøvrig litt festlig at du ikke ser noen manglende arbeidskraft i min første link, og så direkte dementerer etterpå. ICON_SMILE

Angående manglende arbeidskraft i det offentlige så er dette noe som går an å gjøre noe med, f. eks slå sammen 435 kommuner til det halve eller mindre, samt fjerne fylkeskommunen. Men nå er det engang slik at byråkrati er selvoppholdende, ved at de lager lover og reguleringer som gjør at det trengs mer folk til for å sjekke og etterleve disse.

Lars Olav
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: quattro] #1414297 03/06/2012 15:12
gare Offline
More than words
More than words
Når det gjelder innsparing av byråkrati på sammenslåing av kommuner/kutte ut fylkeskommuner er det ganske sikkert riktig. Det store spørsmålet er hvor mye man kan ta bort? Ta f. eks. søknader om å bygge hus/påbygg/garasje over en viss størrelse osv. osv. Dette er noe som tar relativt langt tid i de fleste kommuner, vil en sammenslåing av kommuner bety at man trenger færre mennesker i denne funksjonen?
Tenk gjerne ut eksempler fra andre områder, man kan selvsagt spare inn på ordførere og div. politikere, men det er da ikke så mange av disse som er ansatt på heltid?

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: gare] #1414326 03/06/2012 15:55
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: gare
Ta f. eks. søknader om å bygge hus/påbygg/garasje over en viss størrelse osv. osv. Dette er noe som tar relativt langt tid i de fleste kommuner, vil en sammenslåing av kommuner bety at man trenger færre mennesker i denne funksjonen?

Ja, selvfølgelig vil jeg si. Jo større kommune, desto flere saksbehandlere kan du ha og da er sjansen større for at de har kompletterende kunnskap. Kanskje én er ekspert på veibygging, en annen på eneboliger osv. I en liten kommune tipper jeg at en god del tid går med til å sette seg inn i lovverket til forskjellige spesialområder hver gang man får en sak som man ikke er spesialisert på.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: Dan] #1414331 03/06/2012 15:59
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Dan
Sitat: gare
Ta f. eks. søknader om å bygge hus/påbygg/garasje over en viss størrelse osv. osv. Dette er noe som tar relativt langt tid i de fleste kommuner, vil en sammenslåing av kommuner bety at man trenger færre mennesker i denne funksjonen?

Ja, selvfølgelig vil jeg si. Jo større kommune, desto flere saksbehandlere kan du ha og da er sjansen større for at de har kompletterende kunnskap. Kanskje én er ekspert på veibygging, en annen på eneboliger osv. I en liten kommune tipper jeg at en god del tid går med til å sette seg inn i lovverket til forskjellige spesialområder hver gang man får en sak som man ikke er spesialisert på.

Godt poeng, og jeg har jo forsåvidt antydet at jeg tror det er noe å spare, men er usikker på hvor mye man kan spare på kommunesammenslåinger.
Jeg er uten videre sikker på at man kan klare seg veldig godt uten fylkeskommunene, men det er fortsatt noen som må passe på fylkesveiene og videregående skole, er det mer igjen som fylkene holder på med da?

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414345 03/06/2012 16:16
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
Dokumentasjon: http://e24.no/makro-og-politikk/ssb-innvandring-loenner-seg-ikke/20233929 I artikkelen står det at innvandring ikke lønner seg, men leser du litt mer så står at grunnen er at innvandrer blir som nordmenn etterhvert og nordmenn lønner seg ikke dersom man ser bort fra oljeinntektene.

Mangel på arbeidskraft i det private er mer prekær enn i det offentlige fordi det er i det private at verdiene skapes. Det offentlige lever av verdiene det private skaper gjennom skatter og avgifter. Ordet "verdi" er her brukt i makroøkonomiske termer. Det vil ikke si at tjenester som det offentlige produserer er uten verdi - i sosial forstand. Dersom jeg skal dokumentere dette er det enklere at du kjøper deg en bok i grunnleggende makroøkonomi.

Sammenslåing av kommuner vil kunne gi en del besparelser. Vi kan spare over 4 milliarder per år (2002 kroner) ved å ha 90 økonomiske regioner. Kilde: http://www.ssb.no/magasinet/analyse/art-2002-06-20-01.html

Så nå dokumenter jeg mine innlegg, så da forventer jeg at du dokumenterer dine.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414358 03/06/2012 16:42
jrm Offline
Tja nå ekstrapolerer du mye og jeg føler at din påstand er ikke riktig da ifølge SSB situasjonen ser slik ut:
Offentlig forvaltnings inntekter og utgifter.
-Inntekter 2011: 1570 milliarder (inkl.oljeinntekter på 363 milliarder)
-utgifter 2011: 1197 milliarder

PS: dette var ment som et svar til Ketle.

Redigert av jrm; 03/06/2012 16:49.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: jrm] #1414365 03/06/2012 16:49
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: jrm
Tja nå ekstrapolerer du mye og jeg føler at din påstand er ikke riktig da ifølge SSB situasjonen ser slik ut:

Er skatteinntekter fra folk og bedrifter i oljenæringen tatt med i oljeinntektene? Er oljefondets overskudd tatt med i oljeinntektene? Og på den annen side, er oljetilknyttede offentlige kostnader tatt med i utgiftene?

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: Dan] #1414389 03/06/2012 17:18
jrm Offline
Sitat: Dan
Sitat: jrm

Er skatteinntekter fra folk og bedrifter i oljenæringen tatt med i oljeinntektene? Er oljefondets overskudd tatt med i oljeinntektene? Og på den annen side, er oljetilknyttede offentlige kostnader tatt med i utgiftene?

Inntektene inkluderer:
-Skatt på inntekt og formue fra petroleumsvirksomhet (219 milliarder)
-Avgifter og kapitalskatter fra petroleumsvirksomhet (4 milliarder)
-Formuesinntekter fra petroleumsvirksomhet (140 milliarder)

Det jeg ikke vet er om arbeidstakeres bidraget er inkludert i inntekter fra petroleumsvirksomhet.

Redigert av jrm; 03/06/2012 17:19.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414426 03/06/2012 17:58
JB. Offline
Ivrig
Ivrig
Veldig gode argumenter!

Men på tross av solide kilder for argumenasjonen, ser jeg fremdeles ikke hvorfor offentlig ansatte ikke skal ha samme lønnsvekst som dem i det private.

Lik lønnsvekst altså, ikke årslønn.

Kommunepolitikk blir et ganske annet bord enn lønnsoppgjøret i det offentlige, så den ballen lar jeg mer enn gjerne ligge.

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: Hæ?] #1414469 03/06/2012 18:45
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Hæ?

Bakgrunnen er at man i Norge i dag har streik som et lovlig annerkjent virkemiddel for å føre en lønnskamp. Dette er noe alle parter i samfunnet har levd med lenge som en realitet. En streik har visse regler å forholde seg til. Kort og ikke hundre prosent nøyaktig handler de om at man ikke får beholde retten til å streike hvis det A) er fare for liv og helse, eller B) til vesentlig ulempe for rikets økonomsike situasjon (typisk hvorfor oljesektoren er tilnærmet streikeforhindret). Slik situasjonen er akkurat nå er verken A) eller B) gjeldende, og man bruker et lovlig virkemiddel for å føre sin lønnskamp gjennom sin fagorganisasjon.

Du har rett. Så lenge de har lov til å streike, har jeg ingen ting med å forulempe dem som streiker

Takk for at du heller litt kaldt vann på meg her - jeg trenger det!
Sitat: Hæ?

Når man da som forelder blir frustrert av at man må omorganisere sin hverdag for å ivareta sin plikt til å følge opp sitt eget barn er dette utgangspunktet for at jeg reagerer med sarkasme på utsagnet til fredriks om at man som streikende skal betale foresatte for den utgift de har med det. Så lenge man har en streikerett her i landet som er legitim, så er det ikke de streikende som gjør noe galt, og kan heller ikke holdes ansvarlige for f.eks. tapt arbeidsfortjeneste.

Korrekt. Men KOMMUNEN burde blitt skadelidende gjennom betaling av erstatning til brukerne. Dersom pilotene i Norwegian streiker når jeg skal hjem til Trondheim, må dekke alternativ hjemtransport. Likeledes bør kommunen dekke mine utgifter til alternativ barnepass.

Hei - kanskje det vil gi Unio litt større gjennomslagskraft hvis det var slik at kommunen BLE skadelidende av streiken.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: laurids] #1414525 03/06/2012 19:28
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
At du slipper å betale for barnepass i barnehage gir deg vel mulighet til å dekke utgifter til alternativ barnepass selv?

Re: Hva synes sykkelfolket om streikinga om dagen? [Re: rasmusic] #1414761 04/06/2012 05:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Det er faktisk riktig. Det må bli enten eller.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Side 7 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support