Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Nordsjørittet 2012

Re: Nordsjørittet 2012 [Re: Giert] #1420722 11/06/2012 07:49
S
Simenhbe Offline
Entusiast
Entusiast
S
Startet useedet i pulje 36.. Gjorde tabben å kle meg litt for godt fordi jeg tok hensyn til regnet jeg trodde skulle komme. Fant heller ingen gode grupper å ligge med, så ble liggende alene nesten hele turen.. kom inn på 3.29.

Re: Nordsjørittet 2012 [Re: Giert] #1420827 11/06/2012 09:12
Rene Offline
Besatt
Besatt
Startet i pulje 8. Var på plass 35 min før start men havna godt baki allikevel. Føyk forbi en del før grusen så kun de beste var foran meg etter hvert som jeg plukka resten på gruspartiet. Dro en gjeng på 8-10 stk fra midten av grusen og frem til man svinger opp til vestlandske hovedvei.
Jobbet sammen med 3 andre fra slutten av vestlandske hovedvei og frem til første bakke (av to) opp mot Vandavatn. Der måtte jeg slippe lettvekterne gitt...
Henta inn en god del på terrengpartiet men her var det overraskende lett å komme forbi. I ene bakken var det en i venstre spor som måtte gå av, det førte til at jeg og en til også måtte av sykkelen og løpe opp bakken.

Først (av de jeg kunne se) ut av terrengpartiet og forbi vannstasjonen, kjørte alene ned til kongeveien. Jobbet der sammen med en fyr men lå mest fremme og drog der også...

Derfra og inn til Hå Gamle gikk det veldig greit. Tok igjen 7 ryttere ca halvannen kilometer før Hå Gamle, han fremste spurte om vi skulle etablere en rulle. Jeg rulla inn fremme, ingen kom frem og fylte på. Jeg snudde meg og spurte om de var med, men de hadde visst ikke styrke til å kjøre mitt tempo. Da snudde jeg meg igjen, gliste og sa "god tur" før jeg økte på og dro godt fra dem. Sykla over brua og fikk langing før ferden gikk videre mot Tinghaugbakken.

Dessverre kom krampen etter ca 60 km og derfra og inn fikk jeg aldri opp pulsen. Tinghaugbakken gikk helt greit, men etter Frøylandsvannet måtte jeg av sykkelen for å strekke ut krampe. På vei mot Kvål ble jeg kjørt inn av ei stor gruppe med mange andre fra min pulje, pluss noen av de jeg hadde tatt inn tidligere fra pulje 7. Kjørte med disse (nesten) inn til mål, måtte slippe i den seige slake bakken på Kirkeveien.

Alene i mål på 3:13:00, 17 min bedre enn målsetningen og en snittfart på 28,2 km/t.

Syklet forresten i kort/kort/kort med en baselayer under. Uten skotrekk også. Ble våt etter Vandavatn men aldri kald. Perfekte forhold med vind i ryggen og grei temperatur.

Fantastisk arrangement og enorm stemning både langs løypa og i målområdet!

Re: Nordsjørittet 2012 [Re: Giert] #1421405 11/06/2012 19:24
cerro Offline
Avhengig
Avhengig
Sykt gøy. Startet i pulje 17 og kom i mål på 3h18min. Tror det blir litt tidligere start neste år ICON_WINK

//jonas l
cerrol.wordpress.com
Re: Nordsjørittet 2012 [Re: Giert] #1421468 11/06/2012 20:16
hilts Offline
Entusiast
Entusiast
Hadde elendig seeding og måtte starte i ei sein pulje. Kjørte inn til ein fin 20ende plass i min aldersklasse og ein av to fra pulja som kom inn på under tre timar. Var førstemann i mål fra pulja, men var noen sekunder etter på netto/bruttotid.
Satser på bedre pulje til neste år, og dermed mindre folk som lager kø i terrenget.
Definitivt ein positiv opplevelse, sjølv om eg blei sendt feil vei i ei av dei første rundkjøringane og hadde eit saftig tryn ca 2mil fra mål. ICON_SMILE
Storkoste meg heile veien sammen med to andre fra pulja som var dei einaste som hadde tilstrekkelig kjørestyrke.

Cheeky bastard.
Re: Nordsjørittet 2012 [Re: hilts] #1422383 12/06/2012 19:30
L
Lono Offline
Fersking
Fersking
L
Fulgte min egen plan og kjørte som Syke S...fra første sekund...Ga til slutt etter for stemmene i hodet og endte med å kjøre alene fra siste bakken på Kongeveien til Vigrestad..Skylder på to velt i uka før og dermed ett leit sår på kneet...Kom inn på 2.46..så er allikevel godt fornøyd..Gode forhold, men inn i topp 60, etter ett halvt års systematisk trening, er bra for en gammel mann. Måtte starte i Eliten pga flere år uten særlig trening og dermed Seeding i pulje 10..

Re: Nordsjørittet 2012 [Re: Giert] #1422588 13/06/2012 06:26
M
Magnoos Offline
Ringrev
Ringrev
M
Angrer på jeg ikke fulgte tipset til Lono. Overvurderte min egen organiseringsevne på morgenen og kom meg ikke avgårde fra Haugen camping før det var 20 min igjen til start, akkurat tidsnok til transport, levering av bagasje og å finne startpuljen. Der havnet jeg selvsagt helt bakerst, med blytunge bein og innbytterpuls.

Ettersom det var min debut i rittet, registrerer jeg at tidligere deltagelse i Nordsjørittet ser ut til å gi betydelig bedre betalt i form av seeding enn å kjøre seedingritt, da mange andre så ut til å ikke ha syklet noe særlig siden de deltok sist.

Prøvde å forsere flest mulig så tidlig som mulig uten å stresse den allerede skyhøye pulsen for mye. Hadde jeg kjent løypa bedre og visst det skulle bli vanskelig å passere så tidlig (pga mye folk) skulle jeg gitt på mer ut fra start. På den annen side kunne det vel straffet seg og, ettersom første mila opplevdes som nokså hard.

Var lite drahjelp å hente fra resten av pulje 11, og virket ikke som de som ble tatt igjen fra pulje 10, 9, 8 osv hadde så mye å kjøre med heller, så ble stort sett solo hele veien. Var en som satte fart fra toppen av Tinghaugbakken og fikk heng der med 2-3 andre men etter et lite stykke langs Frøylandsvatnet var jeg fremme og dro da det ble en luke som så ut til å bli vedvarende og satte derfor opp farten og ga det jeg hadde inn til mål. Holdt til 3.06 som var langt bedre enn målsetningen (som ikke hadde medvind i betraktningen) om 3.30, så veldig fornøyd.

Utrolig fin løype, likte spesielt godt traséen ute langs strendene og det vi vel kan kalle det eneste ordentlige terrengpartiet. Tror kanskje det er det best arrangerte rittet jeg har vært med på også, all honnør til arrangørene! Kommer gjerne igjen hvis jeg får muligheten ICON_SMILE

Redigert av Magnoos; 13/06/2012 07:09.

Specialized Phenom 155 mm kjøpes
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support