Angrer på jeg ikke fulgte tipset til Lono. Overvurderte min egen organiseringsevne på morgenen og kom meg ikke avgårde fra Haugen camping før det var 20 min igjen til start, akkurat tidsnok til transport, levering av bagasje og å finne startpuljen. Der havnet jeg selvsagt helt bakerst, med blytunge bein og innbytterpuls.
Ettersom det var min debut i rittet, registrerer jeg at tidligere deltagelse i Nordsjørittet ser ut til å gi betydelig bedre betalt i form av seeding enn å kjøre seedingritt, da mange andre så ut til å ikke ha syklet noe særlig siden de deltok sist.
Prøvde å forsere flest mulig så tidlig som mulig uten å stresse den allerede skyhøye pulsen for mye. Hadde jeg kjent løypa bedre og visst det skulle bli vanskelig å passere så tidlig (pga mye folk) skulle jeg gitt på mer ut fra start. På den annen side kunne det vel straffet seg og, ettersom første mila opplevdes som nokså hard.
Var lite drahjelp å hente fra resten av pulje 11, og virket ikke som de som ble tatt igjen fra pulje 10, 9, 8 osv hadde så mye å kjøre med heller, så ble stort sett solo hele veien. Var en som satte fart fra toppen av Tinghaugbakken og fikk heng der med 2-3 andre men etter et lite stykke langs Frøylandsvatnet var jeg fremme og dro da det ble en luke som så ut til å bli vedvarende og satte derfor opp farten og ga det jeg hadde inn til mål. Holdt til 3.06 som var langt bedre enn målsetningen (som ikke hadde medvind i betraktningen) om 3.30, så veldig fornøyd.
Utrolig fin løype, likte spesielt godt traséen ute langs strendene og det vi vel kan kalle det eneste ordentlige terrengpartiet. Tror kanskje det er det best arrangerte rittet jeg har vært med på også, all honnør til arrangørene! Kommer gjerne igjen hvis jeg får muligheten