Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 6 1 2 3 4 5 6

Norges Cup rundbane 2012

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: jodajoda] #1411388 31/05/2012 08:30
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: jodajoda
Sitat: Otoen
Pokker! Er jo typisk da at man ikke kan etterpåmelde seg... Så dette først nå, og kunne tenkt meg å deltatt i veteran iallfall, (dagen etter vestmarksrittet) men er jo idiotisk at man ikke kan bli med. Isåfall får man jaggu klare å reklamere noe mer... Føyer seg jo inn i rekken over gode avgjørelser norges sykkelfoirbund har tatt for terrengsykling. JADA!

Er vel klubben sjøl som bestemmer her, men en påmeldingsfrist 5 dager før er jo helt på trynet.

Har du vært med i arrangørstaben for et (NorgesCup) ritt? Med full jobb og familie i tillegg?
Samt med tre andre ritt å arrangere innenfor 1 mnd?

Som tidligere nevnt så handler det om å redusere belastningen til de få som gjør all den frivelige innsatsen som ligger bak!

Til og med jeg som må bruke kona som kalenderfunksjonen har passe oversikt over hva som skjer neste helg.

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: kao] #1411418 31/05/2012 08:51
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: kao
Samme løypa som i fjor, ikke sant? Den var en av de morsomste jeg har syklet, og synes det er synd jeg ikke kan delta i år. Trekk pusten, tenk deg om og etteranmeld deg, Øistein ;-)

Hvis det er søndagen du tenker på er Skullerudrittet flyttet til Haraløkka og det er helt ny løype. Løypa er litt vrien å forklare tekstlig, men underlaget er jo mye det samme uansett om du havner på parallelle eller kryssende stier.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: oyvin] #1411428 31/05/2012 08:57
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Sitat: oyvin
[...]Skullerudrittet flyttet til Haraløkka og det er helt ny løype. Løypa er litt vrien å forklare tekstlig, men underlaget er jo mye det samme uansett om du havner på parallelle eller kryssende stier.

Går det an å finne de rette stiene ut fra det løypekartet som ligger i invitasjonen?

Alternativt: Guiding ønskes fredag kl 14 ICON_SMILE

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: gunner_one] #1411429 31/05/2012 08:59
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: gunner_one
Sitat: Otoen
Pokker! Er jo typisk da at man ikke kan etterpåmelde seg... Så dette først nå, og kunne tenkt meg å deltatt i veteran iallfall, (dagen etter vestmarksrittet) men er jo idiotisk at man ikke kan bli med. Isåfall får man jaggu klare å reklamere noe mer... Føyer seg jo inn i rekken over gode avgjørelser norges sykkelfoirbund har tatt for terrengsykling. JADA!

Er vel klubben sjøl som bestemmer her, men en påmeldingsfrist 5 dager før er jo helt på trynet.

Har du vært med i arrangørstaben for et (NorgesCup) ritt? Med full jobb og familie i tillegg?
Samt med tre andre ritt å arrangere innenfor 1 mnd?

Som tidligere nevnt så handler det om å redusere belastningen til de få som gjør all den frivelige innsatsen som ligger bak!

Til og med jeg som må bruke kona som kalenderfunksjonen har passe oversikt over hva som skjer neste helg.

Nå har jeg ikke vært med på NC i sykkel, men i på ski/skiskyting har jeg vært med.
Har også full pakke med aktive barn og det der.
Kjenner godt til at det er mye å gjøre, men det blir ikke mer å gjøre om påmeldingsfristen er et par dager senere.

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: Ola R.] #1411440 31/05/2012 09:05
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
De fleste stiene er veldig enkle å finne, det er kun et kortere parti som går på smal ss som kan være litt mer tricky å finne! det er når man snur og skal tilbake igjen mot stadion..

Løypa er teknisk relativt lett, og ikke den med mest høydemeter, men det er også veldig lite hvile å finne. Her må det tråkkes hele veien om man skal henge med!
Den starter med en sløyfe rundt haraløkka, noe noe lik TSR-sløyfa (+ litt til) før man stikker ut i skogen, og inngangen der er relativt lett å finne ut fra kartet (om du IKKE kommer til en flunkende ny klopp etter 50 meter har du sykla feil!!).
Raske morsomme stier, med en litt kjedelig bakke ut fra langesona (iallefall på 6. runden vil jeg tro).. Kan ikke guide fredag kl 14, men fredag kl 18 kan jeg :-)

Trude

Redigert av TruTech; 31/05/2012 09:08. Rediger grunn: mer info

Ja Ja Ja!!!
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1411454 31/05/2012 09:13
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Takk for svar ICON_SMILE Får se om vi finner fram. De røde pilene på kartet viser kjøreretningen? Altså at vi kommer NED bakken som vi kjører UT fra stadion på TSR?

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: Ola R.] #1411459 31/05/2012 09:16
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
Det stemmer på en prikk!!

Så håper jeg at du holder deg på hjula Ola.. Om ikke får du ringe så jeg kan komme og plukke deg opp igjen ICON_WINK ref TSR for 2 år siden.. var det ikke det??

Trude

Ja Ja Ja!!!
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: oyvin] #1411462 31/05/2012 09:20
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: oyvin
Sitat: kao
Samme løypa som i fjor, ikke sant? Den var en av de morsomste jeg har syklet, og synes det er synd jeg ikke kan delta i år. Trekk pusten, tenk deg om og etteranmeld deg, Øistein ;-)

Hvis det er søndagen du tenker på er Skullerudrittet flyttet til Haraløkka og det er helt ny løype. Løypa er litt vrien å forklare tekstlig, men underlaget er jo mye det samme uansett om du havner på parallelle eller kryssende stier.

My bad, trodde det var Follo som var søndag jeg...! Da må du spørre noen andre om løypa, Øistein. Men det er kanskje noen av de samme stiene som TSR da?

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: kao] #1411470 31/05/2012 09:24
TruTech Offline
Avhengig
Avhengig
NC på Haraløkka er IKKE på de samme stiene som TSR, de ligger alt for langt unna stadionområdet til at det hadde blitt særlig publikumsvennlig (man vil jo helst ha rytterne inn mot stadionområdet flere ganger slik at publikum kan se dem). Stiene er i det området som man kaller for "Odden" som ligger BAK Klubbhuset på Haraløkka. Om du syklet TSR første året , i 2008 så gikk starten over grusen og rett opp en bakke (midt på grusbanen) opp der og videre innover er området som benyttes..

Fine flytstier..

Ja Ja Ja!!!
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1411472 31/05/2012 09:29
olechr Offline
More than words
More than words
Jeg slipper ikke helt den hvordan få med seg flere vanlige folk på ritt. At man bør få melde seg på helt frem til start bør absolutt være mulig. Og det bør ikke koste noe særlig mer. Skal man få opp trøkket og deltager-massen på rundbane ritt må man være litt rund i kantene de første årene.

Kjæresten min kastet seg på skullerud rittet ifjor fordi hun var der siste uken og syntes det så gøy ut. Men med brikkeleie, etteranmelding og lisens ble det en kostbar greie. Nå sykler hun skikkelig sakte så hun fikk valuta for penga sånn sett.

Jeg trur vi må se der det er mulig å få økning og det er i mosjonist klassene. Klassene burde vært slik:

-Menn/kvinner junior og senior. Her er det påmelding før et vist punkt.
-Aldersklasser. Påmeldingsfrist for 15-16 år. De andre kan melde seg på helt frem til start for en liten ekstra sum. (50kroner)

I disse klassene er det ikke lett å få med så mange flere.
Men så til der man kan få med flere. Disse klassene skulle vært åpene for påmelding til feks dagen før med kun et lite ekstra pålegg. Og så kanskje litt ekstra inntil 1,5 time før start.

Man burde her hatt klasser hele veien fra 16 år og opp i sportsklasse format.

Jeg er mye rundt og ser hvordan de gjør det andre land. Nå er en del av disse landene i en litt annen klasse. Men England er sammenlignbart. Liten eliteklasse, men de har fått opp deltaker antallet på de andre klassene. Så der er det borti 1000 stk på et rundbane ritt i den engelske cupen. Å få det opp på det nivået trur jeg ikke hadde vært vanskelig en gang da vi har mye mer ivrige mosjonister her hjemme. Men nå er det helt dødt, "umulig" for vanlige folk å vite det skjer. Vi er bare en gjeng med særinger hvor alle kjenner alle.

Men man må lage en ramme rundt det. Stadion bør være oppe dagen før. Løypa bør være merket hvertfall i 2 døgn før. Da kan mosjonistene dra å teste løypa og finne ut at dette var jo gøy. Og så melde seg på uten de store utgiftene.

I starten syntes jeg man bør la importører o.l som ønsker å komme og stille ut ting få lov til dette. For at det skal skje mer og se mer profft ut.

Når det gjelder påmeldingssystemet er jo det dustete tungvindt på dagen. Vi er nå i 2012. Vi driver å surrer med noen brikker som ikke de som lager de en gang klarer å bruke. Vi har lisenser i papir. i utlandet så ler de av lisenesene våres når vi leverer de. Så spør de på nytt hvor er lisensen.

Det skulle vært slik at alle lisenser var i plast med en strekkode på. Så når man kom på ritt og skulle etteranmelde seg så scannet arrangøren lisensen, alt gikk rett inn på systemet man fikk nr og lånt en brikke og betalte for seg. Det hadde tatt akkurat 1 min pr mann knapt. Leverer de ikke brikka så ligger all info inne og man sender regning for denne. Å drive å skrive inn ting manuellt etc i 2012 er jo helt natta. Skjønner godt at arrangører syntes dette er mye jobb. Strekkode har nok som bilen og internet kommet for å bli. Så det burde man bare ha banket til å fått opp før neste år.

Hadde man lagt til rette for å få ting kjappere og lettere for arrangørene fra NCF sin side er jeg helt sikker på at arrangørene hadde syntes det var mer gøy å arrangere, fått flere deltagere og man kunne hatt påmelding uten noe særlig tillegg helt frem til start.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: TruTech] #1411498 31/05/2012 09:43
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Sitat: TruTech
Det stemmer på en prikk!!

Så håper jeg at du holder deg på hjula Ola.. Om ikke får du ringe så jeg kan komme og plukke deg opp igjen ICON_WINK ref TSR for 2 år siden.. var det ikke det??

Trude

Takk for påminnelsen ICON_SMILE Passe ironisk å tryne i et asfaltparti i et ritt som Terrengsykkelrittet!

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: jodajoda] #1411638 31/05/2012 11:04
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Kjenner godt til at det er mye å gjøre, men det blir ikke mer å gjøre om påmeldingsfristen er et par dager senere.

Nei det blir ikke mer å gjøre, men du kan fordele det som skal gjøres over flere dager....

Prøv å gjette hvor mange timer pr dag jeg har sittet å svart på henvendelser etter at påmeldingsfristen gikk ut.....
Om fristen gikk ut i går feks så ville det fremdeles vært nesten like mange henvendelser.
I går kveld kl 2315 ble jeg til og med oppringt.

Jeg tror andelen etternølere er like stor om fristen er 5 dager før eller 3 dager før.

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: GardS] #1411659 31/05/2012 11:15
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: GardS

(klippet ut)
Siden minidrett enda ikke har aktivert betalingstjenesten så måtte vi velge denne betalingsmåten. Det er da meg underlig hvordan noen greier å finne et kontonr å betale til (jeg kjenner enda ikke til hvilket kontonr som er benyttet, får håpe det er aktivt), men ikke greier å finne fram til betalingsinfoen i invitasjonen.

Jeg ser fram til den dag påmelding og betaling kan skje i en og samme operasjon. Det er ikke tilgjengelig pr i dag.

NB:I tilfellet over så har vi kommet fram til en minnelig løsning.

Ønsker å presisere noe her. Om ikke annet, for at vi forbedrer dette.

vi som melder på, er avhengige av, at i det minste betalingsinformasjon er tilgjengelig fra samme sted, man melder på. I hvertfall burde dette vært med i e-posten med bekreftelsen på påmeldingen. Vi hadde ikke sett noen invitasjon og jeg fant påmeldingen via søkefunksjonen på minidrett.no. På minidrett, fant jeg også kontaktinformasjon og der lå kontonummer.

Nå ser det ut som, i dette tilfellet har vært noe svikt i teknikken også. Jeg skulle ha fått en e-post fra arrangøren, men den har jeg ikke funnet. Ser nå også at det ligger en link til invitasjonen under en annen fane, på minidrett. Jeg er (nesten) helt sikker på den var innaktiv på lørdag 26/5. Jeg brukte en god time, på å finne et sted å betale. Siden lørdag var helligdag, valgte jeg å vente til første virkedag. Som altså var for sent.

Men vil igjen takke gunner_one for ekstraarbeidet. Så får vi håpe vi klarer å stille opp også. Nå ligger folket hjemme med sykdom

Hei igjen

Jeg er HELT enig med deg at betaling og påmelding må komme på samme sted!! Dette vet jeg er på trappene på minidrett og jeg ser virkelig fram til denne løsningen blir aktivert!!

Minidrett/sportsadm er forbundets sider og vi som arrangørklubb kan ikke gjøre ennet enn å legge inn klasser, priser og invitasjon.
All annen informasjon styrer forbundet (så vidt jeg vet).

Vår invitasjon ble lagt ut på minidrett og sportsadmin for 3 uker siden. Den ble sendt ut til alle klubber fra forbundet. I tillegg la vi den ut på vår hjemmeside.

Håper virkelig de blir friske til lørdagen!

Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1411678 31/05/2012 11:25
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Til info så skulle betalingsløsningen via MinIdrett ha fungert for lenge siden. Før Hovedlandsrennet på ski sist vinter, så var det åpnet for dette. De måtte imidlertid ta ned betalingsopplegget via MinIdrett da det viste seg ikke å fungere.

Det er (såvidt jeg har skjønt) idrettsforbundet sentralt som styrer/drifter systemet, både Skiforbudnet og Sykkelforbundet er "kunder" (og sikkert andre forbund også).

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: Ola R.] #1411703 31/05/2012 11:35
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Sitat: Ola R.
Går det an å finne de rette stiene ut fra det løypekartet som ligger i invitasjonen?

Som TruTech sier (og hvis noen kan løypa er det henne...) Det er for det meste greit, men de er en del stier på kryss og tvers inni der så man må skotte litt vekselvis på gps'en og velge å følge de riktige sykkelsporene.

Alternativt: Guiding ønskes fredag kl 14 ICON_SMILE

Hehe. Skulle gjerne, men noen må visst holde hjulene i gang i offentlig sektor også...

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: gunner_one] #1411748 31/05/2012 11:56
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev

Nei det blir ikke mer å gjøre, men du kan fordele det som skal gjøres over flere dager....

Prøv å gjette hvor mange timer pr dag jeg har sittet å svart på henvendelser etter at påmeldingsfristen gikk ut.....
Om fristen gikk ut i går feks så ville det fremdeles vært nesten like mange henvendelser.
I går kveld kl 2315 ble jeg til og med oppringt.

Jeg tror andelen etternølere er like stor om fristen er 5 dager før eller 3 dager før.

Tror så gjerne at du sitter med mye henvendelser i forbindelse med dette, og for all del kjempe ære til alle frivillige som stiller og legger ned et stort arbeid med å få det gjennomført.
Når det gjelder 3 dager før, så er det noen av oss som er greit oppdratt til å bruke Minidrett til påmelding gjennom vinteren for påmelding til skirenn. Stort sett er da fristen onsdag kveld for arr lørdag evt torsdag kveld for arr som starter søndag.
Etteranmeldinger etter det skjer på stedet senest 1 time før arr starter.
Ser forøvrig utfordringene med etteranmeldinger, her burde kanskje NCF gjort en bedre jobb med å fremheve NC rittene.

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1411764 31/05/2012 12:09
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Det er forskjell på NC og andre arrangementer.

Tidligere nevnte Hovedlandsrenn hadde påmeldingsfrist 23. februar, over en uke før rennene.

NorgesCup i Granåsen 3. - 5. februar hadde påmeldingsfrist 26. januar, 8 dager for rennene.

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: perano] #1411958 31/05/2012 15:04
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: perano
Sitat: KnutG
Sitat: perano
...og påmeldingen for veteran er også stengt, så vi som var litt uoppmerksomme får rett og slett ikke sykle...?

Hvorfor kan du ikke det?

Sitat: Invitasjon
Aldersbestemte klasser, veteraner og sportsklasser kan etteranmelde seg inntil 1 time før start mot dobbelt startkontigent

Ja, ser nå at det kun er til Skullerudrittet man ikke kan etteranmelde seg som veteran.

Løsningen og argumentet til Follo for etteranmelding i Veteran og sport er forøvrig godt; det er vel få veteraner som farter land og strand rundt for å sykle alle NC-ritt, og da er man avhengig av lokale nølere og godværsyklister for å få til ritt...

Å senke terskelen bør være et mål ja, men et gebyr på 100% av startprisen er ikke akkurat det. Og hvis du betaler cash&Contant kan vel ikke det være veldig mye arbeid å administrere. Regler er greit å ha men de bør ikke være helt i krasj med folks oppfatninger.

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1411998 31/05/2012 15:50
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen som veit nøyaktig starttidspunkt for NC menn senior på Skullerudrittet?

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: Hekta-MTB] #1412001 31/05/2012 15:58
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: Hekta-MTB
Å senke terskelen bør være et mål ja, men et gebyr på 100% av startprisen er ikke akkurat det. Og hvis du betaler cash&Contant kan vel ikke det være veldig mye arbeid å administrere. Regler er greit å ha men de bør ikke være helt i krasj med folks oppfatninger.

Problemet med lav eller ingen ekstraavgift for etteranmelding er at da vil det være løsningen de fleste vil bruke. Og DET betyr utrolig mye ekstraarbeide for arrangør.

I følge tidtakerguru Ole R. er det omtrent like mye arbeid for med etterregistrering av én etteranmeldt som med alle forhåndsanmeldte til sammen. Jeg har selv sittet med den jobben og kan nok tenke meg at det ikke er sååå langt unna sannheten.

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: EgilS] #1412027 31/05/2012 16:33
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: EgilS
Sitat: Hekta-MTB

Problemet med lav eller ingen ekstraavgift for etteranmelding er at da vil det være løsningen de fleste vil bruke. Og DET betyr utrolig mye ekstraarbeide for arrangør.

I følge tidtakerguru Ole R. er det omtrent like mye arbeid for med etterregistrering av én etteranmeldt som med alle forhåndsanmeldte til sammen. Jeg har selv sittet med den jobben og kan nok tenke meg at det ikke er sååå langt unna sannheten.

Men det betyr bare at systemet er gammeldags og utdatert.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: EgilS] #1412030 31/05/2012 16:38
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Er helt enig i den filosofien, men når det gjelder et rundbaneritt som starter kl 15 på en lørdags ettermiddag lenge etter at eliteklassen er ferdig og det er 15 forhåndspåmeldte, synes jeg faktisk at det ville vært LURT å senke kravene for å etteranmelde seg. Man må jo kunne tilpasse seg littegrann hvis man ønsker at ting skal gå i den retningen man ønsker og ikke bare tenke politikk, regler og prinsipper.

Målet må vel være å få flest mulig til å sykle rundbane og ikke å spare seg selv for mest mulig jobb. Lukter veldig "offentlig sektor"-tankegang. Som Olechr sier systemen kan helt sikkert gjøres bedre slik at folk kan melde seg på helt oppunder. Noen av oss vet faktisk ikke om vi kan stikke av til Oslo noen timer i helga før på fredag. Snu tankegangen istedenfor.

Redigert av Hekta-MTB; 31/05/2012 16:44.
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1412100 31/05/2012 18:18
tbh Offline OP
Dekktester
OP Offline
Dekktester
United Bakeries Cup har vel elektronisk påmelding til midt på dagen samme dag som rittet. I tillegg tror jeg også at de håndterer etteranmelding elektronisk med PC på selve rittet.

Her er også resultatservice tilgjengelig på mobil app slik at du ser plasseringen kort tid etter målgang.

--
Tord Bern Hansen

Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: -Jan] #1412143 31/05/2012 18:56
K1neth Offline
Ivrig
Ivrig
Det står i innbydelsen at det er rittstart for Msen kl 1100 på søndag

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1412237 31/05/2012 19:39
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Okay, må bare kaste inn en liten brannfakkel her.
Min påstand er at det er utrolig mye lettjente penger i etteranmeldinger.
Det er for enkelt å si at det er like mye arbeid i en etteranmelding som alle de andre til sammen.
Vær forberedt og ta imot penga med åpne armer.
Ikke overpris etteranmeldingen så vilt som det blir gjort, kommer ikke 1000 startende i et rundbane ritt allikevel.

Fra sidelinjen vet jeg at det er mange Birkenmosjonister som står å ser på, men mener at dette blir for teknisk, og terskelen for å stille blir for høy.
Vet ikke om det kunne vært en mulighet på å sørge for at mosjonist klassene kunne hatt en noe "enklere" løype evt flere muligheter med alternative ruter.

Redigert av jodajoda; 31/05/2012 19:42. Rediger grunn: Stavekontroll på iPad ;)
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: jodajoda] #1412242 31/05/2012 19:45
tbh Offline OP
Dekktester
OP Offline
Dekktester

Fra sidelinjen vet jeg at det er mange Birkenmosjonister som står å ser på, men mener at dette blir for teknisk, og terskelen for å stille blir for høy.
Vet ikke om det kunne vært en mulighet på å sørge for at mosjonist klassene kunne hatt en noe "enklere" løype evt flere muligheter med alternative ruter.

Det er en spennende tanke. Enten egen løype eller mange omkjøringer utenfor krevende elementer.

--
Tord Bern Hansen

Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: jodajoda] #1412333 31/05/2012 20:45
EgilS Offline
More than words
More than words

Kjempegreit å si for andre enn de som må jobbe rævva av seg for å i det hele tatt å få nok folk til et arrangement. Ikke det at jeg vet hvordan det er for Follo, men mitt inntrykk er at dugnadsånden dessverre er svært så nedadgående.

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: EgilS] #1412344 31/05/2012 20:55
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: EgilS

Kjempegreit å si for andre enn de som må jobbe rævva av seg for å i det hele tatt å få nok folk til et arrangement. Ikke det at jeg vet hvordan det er for Follo, men mitt inntrykk er at dugnadsånden dessverre er svært så nedadgående.

Vil vel si at jeg er med å jobber min del av dugnad.
Desverre så ser jeg også det du sier at dugnadsånden avtar, spesielt i sykkelmiljøet.

Mange pappa'er og mamma'er som skal prestere mer sjøl uten å gi noe tilbake tro thinking

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: tbh] #1412359 31/05/2012 21:07
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Har undret meg om det samme selv, sykkel er i vinden. F.eks sportsklassene i Scott Cup Buskerud er det stort sett et lite knippe av de samme navnene som går igjen hvert år. Sånn geografisk sett dekker denne cupen et stort nedslagsfelt av syklister med Drammensområdet som senter. Rittene går jo stort sett i uka på fine tidspunkter.

Re: Norges Cup rundbane 2012 [Re: Ola R.] #1412602 01/06/2012 07:45
Ola R. Offline
Veteran
Veteran
Guiding ønskes fredag kl 14

Gutta fant ut at de heller vil dra til Ski/Follo og sykle løypa der idag, ettersom den på Haraløkka "er så lett" ICON_SMILE Så da setter vi kursen dit.

Side 3 av 6 1 2 3 4 5 6

Moderator  support