Landeveisbirken 2012
|
Re: Landeveisbirken 2012
[Re: anerz]
02/06/2012 20:53
|
Rune Vegard
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Her på Lillehammer blåser det i alle fall en skikkelig kald nordavind for øyeblikket. Frister ikke mye stå opp i natt og ta buss over til Rena. Får bare håpe det ikke kommer nedbør=) Kaldt blir det uansett...
|
|
|
03/06/2012 11:50
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Relativt grei og "enkel" seier til Argon 18 laget.. Var med å hjalp gutta med langing og de fikk lett ei luke som de bare økte hele veien fra Vang.. Først stakk Mats og etter litt så stakk Ola opp fra hovedfeltet for å samarbeide med Mats. Og i mål ble det jammen firedobbelt. Grattis til Argon 18.
Ellers er jeg mektig imponert over Odd Erik (oddefa) som fullførte lang løype på Vestmarksrittet i går med to punkteringer for så å fullføre i god stil i dag.. Respekt man! Og ja, du skal få spise så MYE sjokolade du bare vil i dag, uten at jeg begynner å kalle deg feit:). I dag fortjener du virkelig det:). Kan få ta deg to øl og, men det vil du vel ikke ha:). Knall bra jobba Odd, og det er slik som skal til tror jeg skal du få en positiv deltakelse under Trans Alp.
Ellers, så var det synd med Anders D, som fikk såpass med kramper i Vang at han måtte bryte..Og det til tross for at han fikk en flaske med styrkedrikk av meg:). Men, godt jobba frem til da, og du kommer sterkt utover sesongen nå uansett.
Kristian Klevgård fra JH imponerer igjen, denne gangen med å vinne spurten i hovedfeltet. Knall bra!!
CK ELVERUM
|
|
|
03/06/2012 13:10
|
Rune Vegard
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Takk for turen pulje 2, måtte dessverre late vannet to ganger og siste gangen (opp Brøttumsbakkene) maktet jeg ikke kjøre dere inn igjen=)
|
|
|
03/06/2012 13:36
|
EirikO
Entusiast
|
Entusiast
Fra birkebeiner.no i morges: "På start meldes det om 4,5 grader, regn og vind."
Typisk birkenvær med andre ord. Holder meg unna de arrangementene der.
|
|
|
03/06/2012 14:21
|
Romsdal
Avhengig
|
Avhengig
|
|
|
[Re: Otoen]
03/06/2012 15:03
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Relativt grei og "enkel" seier til Argon 18 laget.. Var med å hjalp gutta med langing og de fikk lett ei luke som de bare økte hele veien fra Vang.. Først stakk Mats og etter litt så stakk Ola opp fra hovedfeltet for å samarbeide med Mats. Og i mål ble det jammen firedobbelt. Grattis til Argon 18.
Ellers er jeg mektig imponert over Odd Erik (oddefa) som fullførte lang løype på Vestmarksrittet i går med to punkteringer for så å fullføre i god stil i dag.. Respekt man! Og ja, du skal få spise så MYE sjokolade du bare vil i dag, uten at jeg begynner å kalle deg feit:). I dag fortjener du virkelig det:). Kan få ta deg to øl og, men det vil du vel ikke ha:). Knall bra jobba Odd, og det er slik som skal til tror jeg skal du få en positiv deltakelse under Trans Alp.
Ellers, så var det synd med Anders D, som fikk såpass med kramper i Vang at han måtte bryte..Og det til tross for at han fikk en flaske med styrkedrikk av meg:). Men, godt jobba frem til da, og du kommer sterkt utover sesongen nå uansett.
Kristian Klevgård fra JH imponerer igjen, denne gangen med å vinne spurten i hovedfeltet. Knall bra!! Takk for den Øistein! Var egentlig ganske fin tur, værst til Elverum syntes jeg. Tenkte aldri på å bryte men slippe feltet! I pulje 6 delte det seg inn en en forgruppe på 10-12 som ble halvert og vi en gruppe på 20 som holdt sammen store deler + de vi tok igjen. Deretter resten bak der igjen, men de kom aldri opp. Måtte som sagt jobbe hardt på flatene og kjørte ruller heller tiden og følte virkelig jeg bidro til at gruppen funket så bra. Mest ære skal dog Solrun og Gaute ha, og bra samarbeid i JH gruppen så det var lett å henge seg på. Gill dog mye i rykk og napp i rullene, men det handler vel om erfaring i rullekjøring (ble noen spurter når jeg "sov" litt. Holdt vel sammen helt til Brøttumbakkene(som strengt tatt ikke var så gæli), der sprakk det opp og på toppen var vi bare en håndfull pluss teten i puljen bak. Bakkene ble neste hvileputen min i dag, det og grusen! Hadde høyere puls og tyngre bein i rulla på flaten. Siste kneikene opp mot Håkons hall var dog harde og gikk på en liten sprekk siste km he he, men hold nesten de andre inn likevel. Tipper jeg hadde 10-12 mann fra puljen min foran i mål, da en gruppe på 6-7 var foran oss til slutt. Været i morgens var ikke akkurat motiverendes og regnet mye underveis. Men strengt tatt så tenkte jeg ikke mye på det. Kledde meg godt og frøs ikke. Motvind ja, men heller ikke så mye som fryktet. Hvis jeg gir ritt som TSR og Terningrittet terningkast 6 i morofaktor, og f.eks gårsdagen VMR en 5, vil jeg si landeveisbirken er en sterk 3er. Mao helt greit, god trening og god introduksjon til landeveis sykling for u.t. Ikke at det kommer til å bli mange av det, men tror ikke dette blir siste. Men vil ha flere bakker opp og ned, utsikt osv mao kanskje prøve Jotunheimen rundt en gang. Sykkelen funket bra også. Synd med Anders, med 5 min foran meg på Militær veien hadde nok dette endte med godt under 5 timer hvis det hadde holdt inn!
Redigert av oddefa; 03/06/2012 15:06.
|
|
|
[Re: Romsdal]
03/06/2012 15:06
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
birken.no kan muligens være et godt tips..
|
|
|
[Re: Oddefa]
03/06/2012 16:01
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kristian Klevgård fra JH imponerer igjen, denne gangen med å vinne spurten i hovedfeltet. Knall bra!! Takk for den Øistein! Var egentlig ganske fin tur, værst til Elverum syntes jeg. Tenkte aldri på å bryte men slippe feltet! I pulje 6 delte det seg inn en en forgruppe på 10-12 som ble halvert og vi en gruppe på 20 som holdt sammen store deler + de vi tok igjen. Deretter resten bak der igjen, men de kom aldri opp. Måtte som sagt jobbe hardt på flatene og kjørte ruller heller tiden og følte virkelig jeg bidro til at gruppen funket så bra. Mest ære skal dog Solrun og Gaute ha, og bra samarbeid i JH gruppen så det var lett å henge seg på. Gill dog mye i rykk og napp i rullene, men det handler vel om erfaring i rullekjøring (ble noen spurter når jeg "sov" litt. Holdt vel sammen helt til Brøttumbakkene(som strengt tatt ikke var så gæli), der sprakk det opp og på toppen var vi bare en håndfull pluss teten i puljen bak. Bakkene ble neste hvileputen min i dag, det og grusen! Hadde høyere puls og tyngre bein i rulla på flaten. Siste kneikene opp mot Håkons hall var dog harde og gikk på en liten sprekk siste km he he, men hold nesten de andre inn likevel. Tipper jeg hadde 10-12 mann fra puljen min foran i mål, da en gruppe på 6-7 var foran oss til slutt. Været i morgens var ikke akkurat motiverendes og regnet mye underveis. Men strengt tatt så tenkte jeg ikke mye på det. Kledde meg godt og frøs ikke. Motvind ja, men heller ikke så mye som fryktet. Hvis jeg gir ritt som TSR og Terningrittet terningkast 6 i morofaktor, og f.eks gårsdagen VMR en 5, vil jeg si landeveisbirken er en sterk 3er. Mao helt greit, god trening og god introduksjon til landeveis sykling for u.t. Ikke at det kommer til å bli mange av det, men tror ikke dette blir siste. Men vil ha flere bakker opp og ned, utsikt osv mao kanskje prøve Jotunheimen rundt en gang. Sykkelen funket bra også. Synd med Anders, med 5 min foran meg på Militær veien hadde nok dette endte med godt under 5 timer hvis det hadde holdt inn! Har uten tvil skjedd noe med deg Odd, du tenker ikke over regn og motvind......  . Hva er medisinen? Marsipan?? Bra jobba iallfall, og ser at dette kan være en fin måte å få noen mil på raceren, pluss at det er en inngangsport til ritt på raceren... jeg er jo av den oppfatning av at landevegsritt skal jeg ikke tråkke, men type jh rittet på våren for treninga sin skyld, og ikke minst jotunheimen rundt kunne vært veldig artig å fått med seg. Da pga naturen og den ekstreme påkjenninga det ville vært... Men, da måtte jeg hatt tida til å regelmessig trent lange turer. Nå melder krampene seg etter 2 timer da jeg aldri sykler lenger enn dette:/. Lengste turen i år er 8 mil, 1 tur i vår:/.. Jotunheimen rundt krever lange turer for meg, men kanskje lille jotunheimen kunne vært noe... Men, ikke i år tror jeg:).
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Rune Vegard]
03/06/2012 18:18
|
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
Var det du som hadde grønn regnjakke? Vi kjørte sammen ned mot Tingnes. Isåfall gjorde du din jobb foran i kjeden før dette, synest du var der hver gang jeg tok en tur i kjeden. Takk for turen pulje 2, måtte dessverre late vannet to ganger og siste gangen (opp Brøttumsbakkene) maktet jeg ikke kjøre dere inn igjen=)
|
|
|
03/06/2012 18:24
|
Yeti-man
Ringrev
|
Ringrev
Gratulerer til alle som gjennomførte LandeveisBirken i dag, her er Militærveien, gruspartiet på ca 7km. Jeg lå bak pulje1 og registrerte kun to punkteringer. Til tross for lett regn ble det ikke så ille grisete som vi fryktet. Vi hadde klar 2000 liter vann på spylestasjonen rett etter gruspartiet, men brukte kun 200 liter.
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
|
|
|
03/06/2012 18:36
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Militærveien var så fin att:) endelig fikk en hvilt litt.
|
|
|
[Re: Otoen]
03/06/2012 18:48
|
anerz
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Ellers er jeg mektig imponert over Odd Erik (oddefa) som fullførte lang løype på Vestmarksrittet i går med to punkteringer for så å fullføre i god stil i dag..
Følger opp den, respekt og tråkke så bra i dag. Er jeg halvparten så sprek når jeg har passert 40 som Oddefa så skal jeg være fornøyd  Ellers, så var det synd med Anders D, som fikk såpass med kramper i Vang at han måtte bryte..Og det til tross for at han fikk en flaske med styrkedrikk av meg:).
Hva var det i den styrkedrikken, lurer på om du blandet opp i noe i tillegg til Maximen jeg puttet oppi, hmm.... Tror det ikke var kramper, pleier sjelden å få det, og det oppførte seg ikke som kramper jeg hatt tidligere Hadde litt feelingen med vondt i låret under en treningstur i går også, mulig noe jeg dro på meg etter joggetur fredag, merket det like etter start i dag. Fungerte greit til Elverum men ble vondere og vondere etter passering. Etter militærveien begynnte jeg å slite med å tråkke skikkelig til med venstre bein pga smerter i låret. Når jeg gav på i sittende stilling svei det skikkelig, så valgte og bryte ved passering RV25. Sleit med å komme meg inn og ut av bilen men etter litt trasking på Lillehammer har det blitt bedre. Håpe noe som ikke vender tilbake neste helgene. Men rittet... Satt i pulje 3 fra Rena, ble etablert en rulle ganske raskt etter at vi var oppe første kneika etter brua. Var med på denne til litt etter Statoil i Elverum. Ble jobbet bra i front og etter hva jeg kan se så hadde vi ca bare 1,5minutters dårligere tid til første målepunkt en pulje1, med tanke på kanonene i pulje 1 antar jeg det er bra kjørt. Pulje 4 brukte eksempelvis yttligere 2minutter. Hvor var forresten målepunke ved kryssing RV25, ved undergang, eller der man svingte vekk fra RV25, jeg stoppet før undergangen. Var mitt første landeveisritt og såpass fornøyd med min orte deltakelse så tror jeg går hardt ut og sier jeg deltar her neste år også, må jo få gjennomført og se at jeg kommer meg under 5timer  Syklet forresten med Enduro Extreme bukse med sykkelshorts under, lang ulltrøye(type Ullmax) under klubbtrøye med klubbjakke over, buff i halsen. Vindlue og caps under hjelp. Vanntette skotrekk nederst. Ulltrøye kunne vært byttet ut med tynnere trøye, og buffen fjernet. Eller synes jeg klesvalget var passende de 2 timene jeg var med. Mulig buksa hadde blitt for varm når stigningene kom. De som syklet i kun shorts måtte fryse noe voldsomt!
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
03/06/2012 18:51
|
Yeti-man
Ringrev
|
Ringrev
Spørsmål - mer grus til neste år eller?
|
|
|
03/06/2012 18:52
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gps min viste foresten 1411 hm, føles som det stemmer for er jo ikke mange lange motbakker egentlig, men opp fra Nes og Brøttum er to fine stigninger da! Er jo en serpentinsving også opp fra Nes, litt alpez'd'huez over det, selv om den beste serpentingsvingen på hedemarken er i trysil, synd at jeg med mine Hushovd takter i nedoverbakke ikke fikk lekt meg der he he. Eller like greit kanskje. Ellers syklet jeg med nye dekk, Michelin pro race 3 i 25 mm, satt veldig bra i våte svinger.
|
|
|
[Re: Yeti-man]
03/06/2012 18:56
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Spørsmål - mer grus til neste år eller? Ja, vet foresten om veldig bra grustrekke i Ringsaker fjellet, tror jeg har sykle ritt der også, rundt Kvarstad bl.a Men fra tull til alvor, Nei, men hva med å legge ruten om Gåsbu, opp fra Øvre Vang eller rundkjøringen øst for Fartbanen og ned "hamarveien" Fort 4-500 hm ekstra klatring hvis jeg ikke tar feil!
Redigert av oddefa; 03/06/2012 18:57.
|
|
|
03/06/2012 19:06
|
Yeti-man
Ringrev
|
Ringrev
Tar med alle gode ønsker og forslag til å gjøre dette litt annerledes enn de andre landeveisrittene men samtidig ikke uinteressant for de aller mest ihugga asfalt racerne.
|
|
|
[Re: Yeti-man]
03/06/2012 19:18
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Spørsmål - mer grus til neste år eller? Ja, hvorfor ikke gjøre dette til Norges strade bianchi? :-)
|
|
|
[Re: Kjell T. Ringen]
03/06/2012 19:31
|
Rune Vegard
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Var det du som hadde grønn regnjakke? Vi kjørte sammen ned mot Tingnes. Isåfall gjorde du din jobb foran i kjeden før dette, synest du var der hver gang jeg tok en tur i kjeden. Takk for turen pulje 2, måtte dessverre late vannet to ganger og siste gangen (opp Brøttumsbakkene) maktet jeg ikke kjøre dere inn igjen=) Ja det stemmer at det var meg. Hyggelig at jeg bidro=) For min del var det i grunn mitt første lange landeveisritt med fart i. Har tidligere syklet T-O, men da over 18 timer og kan derfor ikke sammenlignes. Passet på å stille tidlig opp i pulje to, da jeg fikk snusen i at det skulle kjøres rulle og satset på at jeg også kunne bidra. De to første timene føler jeg at jeg bidro godt og var kun en tur nede i sekken for å få i meg litt næring. Det gikk nok dog litt for fort for meg for like før tiden passerte to timer, måtte jeg sette meg i sekken en god stund og der ble jeg sittene. Kom meg heldigvis etter bakkene på Nes og fikk på nytt bidratt en stund i rulla, før jeg på ny måtte gi meg. Alt i alt er jeg godt fornøyd og mener jeg bidro med det jeg kunne. Jeg prøvde i alle fall å overbevise meg selv om at all den tid jeg satt i sekken var fortjent og at jeg ikke var en snylter. Håper dette er inntrykket andre sitter igjen med også. Takk for turen alle jeg syklet sammen med.
|
|
|
03/06/2012 21:05
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Ellers er jeg mektig imponert over Odd Erik (oddefa) som fullførte lang løype på Vestmarksrittet i går med to punkteringer for så å fullføre i god stil i dag..
Følger opp den, respekt og tråkke så bra i dag. Er jeg halvparten så sprek når jeg har passert 40 som Oddefa så skal jeg være fornøyd  Ellers, så var det synd med Anders D, som fikk såpass med kramper i Vang at han måtte bryte..Og det til tross for at han fikk en flaske med styrkedrikk av meg:).
Hva var det i den styrkedrikken, lurer på om du blandet opp i noe i tillegg til Maximen jeg puttet oppi, hmm.... Tror det ikke var kramper, pleier sjelden å få det, og det oppførte seg ikke som kramper jeg hatt tidligere Hadde litt feelingen med vondt i låret under en treningstur i går også, mulig noe jeg dro på meg etter joggetur fredag, merket det like etter start i dag. Fungerte greit til Elverum men ble vondere og vondere etter passering. Etter militærveien begynnte jeg å slite med å tråkke skikkelig til med venstre bein pga smerter i låret. Når jeg gav på i sittende stilling svei det skikkelig, så valgte og bryte ved passering RV25. Sleit med å komme meg inn og ut av bilen men etter litt trasking på Lillehammer har det blitt bedre. Håpe noe som ikke vender tilbake neste helgene. Men rittet... Satt i pulje 3 fra Rena, ble etablert en rulle ganske raskt etter at vi var oppe første kneika etter brua. Var med på denne til litt etter Statoil i Elverum. Ble jobbet bra i front og etter hva jeg kan se så hadde vi ca bare 1,5minutters dårligere tid til første målepunkt en pulje1, med tanke på kanonene i pulje 1 antar jeg det er bra kjørt. Pulje 4 brukte eksempelvis yttligere 2minutter. Hvor var forresten målepunke ved kryssing RV25, ved undergang, eller der man svingte vekk fra RV25, jeg stoppet før undergangen. Var mitt første landeveisritt og såpass fornøyd med min orte deltakelse så tror jeg går hardt ut og sier jeg deltar her neste år også, må jo få gjennomført og se at jeg kommer meg under 5timer  Syklet forresten med Enduro Extreme bukse med sykkelshorts under, lang ulltrøye(type Ullmax) under klubbtrøye med klubbjakke over, buff i halsen. Vindlue og caps under hjelp. Vanntette skotrekk nederst. Ulltrøye kunne vært byttet ut med tynnere trøye, og buffen fjernet. Eller synes jeg klesvalget var passende de 2 timene jeg var med. Mulig buksa hadde blitt for varm når stigningene kom. De som syklet i kun shorts måtte fryse noe voldsomt! Målepunktet var rett etter undergangen. Du var med andre ord med pulje 3 omtrent akkurat like lenge som det var noe kjørevilje i den gjengen  . De var ikke veldig ofte det var mer en 6-7 som jobbet foran, til tider 3-4. Det blir litt snaut i motvinden. Men da vi kom til Duengerhøgda virket det som om alle hadde funnet kjempekrefter, for da var det førstemann til toppen! For min del fikk jeg en fin treningstur og været plaget meg ikke nevneverdig, i det minste mye mindre enn fryktet da jeg sto å hutret på Rena.
|
|
|
[Re: KenR]
04/06/2012 08:05
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Mari Trønnes oppsumerer ståa i pulje 3 ganske bra: "Mari Trønnes fra Ottadalen SK ble suverent beste dame i LandeveisBirken. Hun lå lenge å dro på mange av gutta, og hun skulle nok ønske at flere hadde vært med foran for å dra feltet. - Jeg gjorde hvertfall jobben min foran i feltet, sa Trønnes etter målgang."
Mari var minst topp 10 av de som bidro i pulje 3. Kudos for sterk kjøring.
Og fra Kondis.no: En glad og overlegen Mari Trønnes etter seieren. Hun syklet sammen med gutta, men syntes hun hadde dårlige kavalerer som hjalp lite til å dra. Bare i bakkene var det hjelp å få.
Redigert av KenR; 04/06/2012 08:22.
|
|
|
13/06/2012 07:53
|
anerz
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Da er jeg klar for 2013 versjonene. Fikk en mail fra birkebiner administrasjonen nå at jeg hadde vunnet plass i 2013 versjonen etter å deltatt på spørreundersøkelse i etterkant av rittet. Hadde vel fått påkostet deltakelsen gjennom jobben alikevel, men alltid gøy å vinne noe 
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
13/06/2012 08:43
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da er jeg klar for 2013 versjonene. Fikk en mail fra birkebiner administrasjonen nå at jeg hadde vunnet plass i 2013 versjonen etter å deltatt på spørreundersøkelse i etterkant av rittet. Hadde vel fått påkostet deltakelsen gjennom jobben alikevel, men alltid gøy å vinne noe Typisk, ikke en gang det klarer jeg å vinna ass. Svarte jo så veldig bra he he. Du brøt til og med, mens jeg kjempet heroisk i motbakkene opp Brøttum! Life sucks and the you die!
|
|
|
14/06/2012 10:45
|
teamduregreb
Medlem
|
Medlem
Påmeldt 2013.
Kanskje på tide å lage en ny tråd?
|
|
|
14/06/2012 18:58
|
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
Har dere fått epost med bekreftelse på påmeldingen?
|
|
|
15/06/2012 06:40
|
teamduregreb
Medlem
|
Medlem
|