Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Erfaringer med Canyon kundeservice

Erfaringer med Canyon kundeservice #1410083 29/05/2012 19:36
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Jeg bestilte i starten av mai, 2 sykkler. En Aeroad og en Ultimate CF. Ultimate CF`n kom etter 10 dager, noe som var imponerende.
Aeroaden derimot, har enda ikke dukket opp, hittil 3 uker forsinket. Jeg har gjentatte ganger spurt om en dato jeg kunne forholde meg til ettersom alt ble forsinket. Da sa de at den skulle bli sendt fra Tyskland forrige uke, men det har den altså ikke gjort.
Sendte en litt krass mail der jeg truet med å kanselere kjøpet og heller finne meg noe annet. Og nå har jeg altså ikke hørt ett kvekk fra Tyskerne. Kjenner jeg begynner å bli irritert og forbannet når man ikke blir møtt med bedre service når man bruker bortimot 50000.

Noen som har lignende erfaringer?


Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410105 29/05/2012 19:55
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
pblind Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
Har du blitt trukket penger for Aeroaden?
De trekker ikke pengene før de sender.

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410155 29/05/2012 20:40
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 4,771
Christian Offline
Uflaks
Offline
Uflaks
Registrert: Jun 2001
Innlegg: 4,771
Hvor lang tid er det gått siden du sendte den krasse eposten? Det har jo vært Pinse, og sikkert litt Urlaub, så kanskje en telefon hjelper?


Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410157 29/05/2012 20:41
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Neida, har jo ikke det. Men ukene går og sesongen er godt i gang. Er bare så ergelig når man gleder seg til å få noe.

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410171 29/05/2012 20:48
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Sendte mailen på torsdagen da d ante meg at denne sykkelen ikke ble sendt. De har svart iløpet av en dag på de andre mailene.

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410176 29/05/2012 20:50
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
mseather Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
Er sykkelen en såkalt express-bike da? Er availability=immediately?

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410177 29/05/2012 20:51
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 1,915
rasmusic Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 1,915
Canyon er ikke kjent for så fantastisk bra kundeservice, i hvert fall ikke på denne tiden av året. Jeg forstår frustrasjonen godt, jeg har opplevd tilsvarende mangel på svar flere ganger. Hvis det kan være noen trøst vil du nok til slutt sitte igjen med en fantastisk bra racer! ICON_SMILE

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410183 29/05/2012 20:56
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Sykkelen sto ikke som expressbike i det øyeblikket jeg bestilte. Men ble det en uke etter bestilling så jeg. Det var derfor jeg ringte til Tyskland og spurte hvorfor den ikke ble sendt ettersom den hadde blitt til en expressbike, men da sa de at expressbikes kunne være ett litt missvisende ord.

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410184 29/05/2012 20:56
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Alpers Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 5,316
Uten at jeg vet, jeg mistenker en forsinkelse på disse syklene. Redaksjonen fikk en Aeroad i hus i dag, flere uker senere enn planlagt.

Gudene vet hva som er skjedd.


Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410191 29/05/2012 21:03
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Får vell bare smøre meg tolmodighet og sykkle sti inntill videre ICON_SMILE Blir det test av Aeroad i høstens utgave av Landevei?

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410247 29/05/2012 21:51
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
pblind Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
Eller så kan du kjøpe min CF SLX!

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: pblind] #1410397 30/05/2012 08:05
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Hvor mye skal du ha? Størrelse og utstyr på den da? Er interessant d.

Nå fikk jeg ny mail fra Canyon! Ettersom jeg skulle skifte til 12-25 casett, så tok dette mye lengre tid. Det var jo en ny info som kunne ha kommet fram for noen uker siden. Nå var plutselig leverering i slutten av uke 24!

Redigert av knuthah; 30/05/2012 08:08.
Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1410433 30/05/2012 08:33
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
pblind Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
sendt PM

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: Alpers] #1410468 30/05/2012 09:03
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 92
Lamia Offline
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Jul 2010
Innlegg: 92
Sitat: Alpers
Uten at jeg vet, jeg mistenker en forsinkelse på disse syklene. Redaksjonen fikk en Aeroad i hus i dag, flere uker senere enn planlagt.

Gudene vet hva som er skjedd.


Kjem det test i "Landeveg" Alpers?


ROAD: SWORKS Tarmac SL4 Campagnolo Superrecord
TT: Canyon Speedmax CF 9.0 PRO
@lakatrave
Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1411346 31/05/2012 08:00
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 503
B
BjørnAa Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
B
Registrert: Mar 2011
Innlegg: 503
Uansett så er den verdt å vente på! Du kan glede deg til du får den i hus! Det er en nydelig sykkel som jeg ikke har angret et sekund på at jeg kjøpte.

Ang kunderservicen så er jeg er veldig fornøyd med den. Jeg bestillte min i desember og fikk den i januar, meldte litt frem og tilbake ang et evt bytte av størrelse på sykkelen og fikk kjappa og gode svar. Endte opp med å beholde den jeg har nå. Har satt ny pers rekord i alle ritt jeg har vært med i (mulig d ikke bare er sykkelen som er grunnen til det ICON_WINK

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1411444 31/05/2012 09:08
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 960
TashkentTerror Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2009
Innlegg: 960
Kundeservicen til Canyon er tidvis elendig, men for meg har de til slutt ordnet opp og jeg kan egentlig ikke klage, selv om det i perioder har vært liten respons eller helt usammenhengende svar å få. Servicen har til slutt vært betraktelig bedre og de usammenhengende svar mer sammenhengende enn det noen av de svakeste butikkene her i byen har klart å gi ;-)

Jeg har det siste halvåret handlet både en Aeroad ETE og et Ultimate AL rammesett og er fornøyd. Aeroaden er en nydelig sykkel og du kan bare glede deg.

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1411523 31/05/2012 10:01
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Jeg har den siste tiden hengt på de som en klegg (kunde fra hælvette ICON_SMILE ). Nå kom det plutselig en ny kundebehandler inn i bilde, som har ordnet opp og var veldig ydmyk og fin. Han bare beklaget det hele og sa at det hadde skjedden feil desverre. Han tok ansvar og ordnet opp. I formiddag fikk jeg mail om at sykkelen er klar og skal sendes iløpet av dagen! ICON_SMILE

Så da ser d ut for at d hele ordner seg. Da er d bare å ringe jobb å ta fri noen dager neste uke, for nå skal d sykkles ICON_SMILE Gleder meg som en unge!!! :)))

Redigert av knuthah; 31/05/2012 10:03.
Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1411528 31/05/2012 10:03
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
mseather Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
Jeg bestilte nettopp en aeroad 8.0 di2, og under bestillingen la jeg inn visa kort osv osv. Ventet på at jeg så at tysk moms på 19% ble trukket ifra, men det kom altså ikke. "Invoice amount EUR 3,366.24". Blir momsen trukket fra manuelt av canyon etter de har mottat ordren? Hvordan fungerer dette?


Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: mseather] #1411549 31/05/2012 10:16
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 2,021
I
imag Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
I
Registrert: Feb 2008
Innlegg: 2,021
Litt uklart hva du mener, men uansett -

Du får en ordrebekreftelse type dagen etter hvor de har trukket fra tysk moms, mens den automatisk genererte bestillingsbekreftelsen du får inneholder tysk moms. Aldri hørt om at noen har endt opp med å betale tysk moms.

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1411558 31/05/2012 10:21
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 391
K
kid loco Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 391
Bra det ordnet seg Knuthah!

Kan jobbe litt for deg neste uke jeg, bare si fra,hehe:-)


"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1411562 31/05/2012 10:22
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
mseather Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
Okei, det var betryggende. Leste i en tidligere canyon-tråd at tysk moms ble trukket ifra i selve bestillingen, derfor ble jeg nervøs på om de ville trekke typ 3400 euro rett fra kontoen min. Fikk vel svar på det jeg lurte på av deg ICON_SMILE

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: kid loco] #1411565 31/05/2012 10:23
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
102 natta på onsdag er din! :)))

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1411571 31/05/2012 10:26
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 391
K
kid loco Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
K
Registrert: Apr 2005
Innlegg: 391
Lovet visst litt vel mye der Knut, har endel jobbing selv til uka ser jeg nå:-)



"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1412028 31/05/2012 16:36
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
K
knuthah Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
K
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 53
Hehe, ordna seg med planlegging heldigvis ICON_SMILE

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1414271 03/06/2012 14:41
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 775
robst Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 775
Hvordan regner man på totalprisen til Norge? Prisen i euro, minus 19% tysk moms, pluss 25% norsk moms?

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1414273 03/06/2012 14:43
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
mseather Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
Prisen i euro + frakt + bikeguard -19% + 25%

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1414278 03/06/2012 14:51
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 775
robst Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 775
Supert, takk..:)

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1414281 03/06/2012 14:53
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
pblind Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: Apr 2011
Innlegg: 2,446
Pris sykkel + 66euro frakt/emballasje, delt på 1.19 betaler du først.
Senere får du momsregning fra UPS på 25% av tidligere sum pluss gebyr på 110,-

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: knuthah] #1415351 04/06/2012 14:56
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
mseather Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jun 2011
Innlegg: 546
Begynte å lure på en ting. Min aeroad med di2 er underveis fra tyskland. Vil laderen som følge med fungere med norske strømnettet?

Re: Erfaringer med Canyon kundeservice [Re: mseather] #1415359 04/06/2012 15:08
Registrert: Oct 2006
Innlegg: 7,868
MortenML Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2006
Innlegg: 7,868
Tyskland har samme EU-kontakter som Norge.


/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support, Valentino