Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 17 av 20 1 2 15 16 17 18 19 20

Terrengsykkelrittet 2012

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: sykkeloyvind] #1407925 26/05/2012 18:40
P
Per Arne Jakobse Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
P
Hei,
De som feilaktig ble merket DNF er rettet. Det var en stream som hadde et dropp i noen minutter. Vi overså dette når vi gikk gjennom listen - så de ble dessverre merket DNF litt for raskt. Tidene kom på plass når vi kjørte replay på streamen. Da kom også mellomtidene som manglet i samme periode.
Vi burde selvfølgelig sett dette, og kjørt replay før vi satte dem til DNF. Da ville de kommet på listen med en gang. Men da husker vi det neste gang!
Mvh,
Quick Timing as
Per Arne Jakobsen
perarne@quick.no

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407935 26/05/2012 19:01
E
Espen 8848 Offline
Medlem
Medlem
E
Knall bra dag idag og været kunne ikke blitt bedre. Har funnet en sykkel computer i starten av første terrengparti av merket asaklitt. Er det noen som savner denne, kan de bare sende meg en PM.

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: thomasengen] #1407938 26/05/2012 19:04
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: thomasengen
Her er mitt bidrag til Terrengsykkelrittet 2012 i år - kommer tilbake i rittet neste år. Bilder fra steinrøyse i det nye partiet (903 totalt). TSR steinrøysa
Første gang jeg tar bilder og med lånt kamera og har lastet over alt, men med litt varierende kvalitet. Hadde ikke nok minne til å ta bilder av alle - sorry ICON_BLUSH
Ønskes fullversjon av bildet så send meg en PM med epost og bildenummer(e) og betal inn det du synes bildet er verdt (så får jeg dekket flickr-abonnementet for bildene ICON_WINK )

Men overraskende lite tryn og punktering nedover der. 3-4 punkteringer og tilsvarende tryn.
Det var veldig mange som kjørte veldig bra. Bra jobba yes

Takk for bilder. Må glise litt av ansiktsuttrykket på to av bildene av meg selv! ICON_LAUGH

Dødsforakt!

Puster lettet ut! ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: speedup] #1407940 26/05/2012 19:07
josse Offline
Etter en vår med brukbar trening, men en uke med snufsing (der kom disclaimern) var det på tid med TSR - to runder i Menn Sport 30-39. Målet var å klare å snike seg under fire timer. Demperseminar med Dr. Tech på onsdagskvelden gjorde at nytt drivverk ble hasteinnkjøpt på torsdag, og jeg hadde ihvertfall kjørt opp og ned gata med det noen ganger før den store dagen.

Jeg stilte meg bråkjekt opp sammen med Trond Vidar i startledd to, og jeg lå vel aldri lenger fremme enn jeg gjorde på startstreken. Ut fra start er jo det alltid noen som skal kjøre så innmari fort i bakkene - skulle tro de hadde dårlig tid. Kontrollerte derfor feltet ved å sige bakover i på grusen og kom inn i Gardfangeråsen sånn ca midt i gruppa. Så fulgte noen timer hvor jeg tok igjen folk på sti, og ble frakjørt i gruspartiene. Klarte å trykke i meg en bar opp Fjellstadbakken og synes det var utrolig inspirerende med venner blat publikum som fortalte meg at jeg skulle opp der en gang til. Med venner som dette trenger jeg ingen fiender.

Inn mot vending skjønner jeg at jeg ihvertfall skal klare å passere første runde på under to timer, og jeg har sånn rimelig brukbart trykk ut på runde nummer to, men som alltid kommer det sigende endel ryttere som jeg tok igjen ned mot Skullerud.

Trykker i meg en gel i bakkene mot Mariholtet, har en liten prat med en juniorrytter inn mot Gardfangeråsen, men det blir mye kløning opp til toppen av åsen. Deretter kommer jeg i god stemning og får fin flyt på de neste stipartiene, og koser meg med å få være ute på en dag som dette. Opp Fjellstadbakken gjør det bare vondt, og jeg blir nødt til å gå mesteparten av bakken. Beina er som gele når jeg når toppen, og er veldig glad for den nye 36-klinga når jeg når toppen.

Ned utforprisen tar jeg igjen noen ryttere og skjønner at hvis jeg gir gass har jeg fortsatt sjansen til å komme under 4 timer. På et eller annet vis begynner beina å lystre igjen, og da jeg ser 2 km igjen skiltet skjønner jeg at det vil gå. Familien står inne på stadion og heier (selvom jenta på 2 var mer opptatt av sandkassen idet jeg passerte), og klokka slutter på 3:57:25.

Alt i alt fungerte det aller meste slik det skulle, både kroppen, sykkelen og været bidro til en dag hvor jeg fikk tatt ut mitt potensial. Takk til alle for en fin tur!

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407943 26/05/2012 19:15
P
physio`n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Supert at resultatet ble rett fra DNF til en ikke altfor bra tid...

Jeg er veldig imponert over hvilke tekniske ferdigheter noen syklister besitter:-)

Synes arrangementet av knallbra, løypa krever virkelig store tekniske ferdigheter og bra kjørestyrke! Er bare å trene for neste års ritt!

Takk til alle som bidro til å gi oss denne opplevelsen!

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407947 26/05/2012 19:21
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Jeg har også hatt en svært bra dag! Svært glad for at jeg hadde 3 liter på ryggen. Den hadde ligget i fryseren over natten, og det var deilig med et kjøleskap på ryggen ICON_SMILE

Åpnet relativt kontrollert til meg å være, og hadde en veldig fin reise gjennom hele rittet. Førsterunden min hadde gitt topp ti i m30-39 en runde, og det føles bra ICON_SMILE

Lite kluss, og ingen kramper som satte seg (det er første gang jeg ikke får det i TSR). Det eneste jeg sleit med var en OTB i gardfangåsen da forhjulet satte seg imellom to klopper. Jeg gikk mesteparten av langvannsbakken til fots på andre runden, da det nøkket litt i låra. Fint å være føre var.

Klok av skade gjorde jeg ingen forsøk på utforprisen, og koste meg ned skullerudåsen.

På siste runden fikk jeg en sigepunktering på rustadsaga som jeg sleit med inn. Blåste noen patroner, og det gikk akkurat selv om alle svinger til mål derfra var ganske obsternasige.

Det var rett og slett et strålende arrangement med mange hyggelig syklister! Digg!

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407948 26/05/2012 19:21
Trond Vidar Offline
Og traseendringen var HELT konge! Kudos

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Bilder Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407950 26/05/2012 19:23
Abraxane Offline
Entusiast
Entusiast
Grattis med vel gjennomført ritt! Masse smil og hyggelige folk. Veldig bra!

Akkurat som i fjor prøvde jeg i år å få tatt bilde av alle sammen.

Her er lenka til bildene: http://www.mtb-action.com/gallery/terrengsykkelrittet-2012

Har du startnummeret kan du søke deg opp ved å trykke på forstørrelsesglasset på høyre side :-)

Setter stor pris på kommentarer nederst på bildesiden.

www.mtbfoto.no
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407960 26/05/2012 19:36
G
Grubler Offline
Entusiast
Entusiast
G
Takk for et flott ritt!
Kom meg gjennom 2 runder, men ble varmt og slitsomt på siste runden.
Uansett fornøyd med 3:41.
Status etter målgang er et litt ødelagt sete og noen skrubbsår etter tidenes OTB, behørig dokumentert av thomasengen(Img_5767) ;-).

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Grubler] #1407971 26/05/2012 19:55
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Grubler
Status etter målgang er et litt ødelagt sete og noen skrubbsår etter tidenes OTB, behørig dokumentert av thomasengen(Img_5767) ;-).

Bare hyggelig ICON_WINK - Litt av en OTB på den ja

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407976 26/05/2012 20:04
Simen00 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Bildet av meg jo, råtøft :-)
Rittet ble ikke så bra som bildet ble for min del. 3 punkteringer og 2 km løping holdt til 3:36 på 2 runder.
Takk for en kjempe dag uansett :-)

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Elgvenn2] #1407985 26/05/2012 20:23
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: Elgvenn2
Takk for bilder. Må glise litt av ansiktsuttrykket på to av bildene av meg selv! ICON_LAUGH
Dødsforakt!

Så bildene og skulle til å kommentere dem selv. Det der er ikke dødsforakt, det er et uttrykk for:
"Shit, dette går aldri i verden bra!"

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Simen00] #1407987 26/05/2012 20:24
Sprett Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Flere bilder finner dere her .

Her dagens vinner i kvinner elite, Nina Gässler:

Redigert av Sprett; 26/05/2012 20:24.

Give me a map, and I'm magic!
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: thomasengen] #1407989 26/05/2012 20:25
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Her er mitt bidrag til Terrengsykkelrittet 2012 i år - kommer tilbake i rittet neste år. Bilder fra steinrøyse i det nye partiet (903 totalt). TSR steinrøysa

Ooouch, den på IMG_6068 ser stygg ut...

Fikk med safingen min på IMG_6084 ser jeg, he,he.
Vel, målet var å komme helskinnet ned uten å tape for mye tid og det tredje hjulet funket det

Kjørte veldig bra derfra og ned , altså ;-)

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: thomasengen] #1407990 26/05/2012 20:25
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Ønskes fullversjon av bildet så send meg en PM med epost og bildenummer(e) og betal inn det du synes bildet er verdt (så får jeg dekket flickr-abonnementet for bildene ICON_WINK )

Fy faen, jeg hadde håpet at feigheten min ble mellom meg og et par anonyme løypevakter (som var veldig oppmuntrende), men du har jammen klart å få det på film.

Kan ikke huske sist gang jeg gutset så lite på et ritt, tror jeg har psyka meg ned maks i forkant og overbevist meg sjøl om at dette ikke kan gå bra...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Bilder Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Abraxane] #1407996 26/05/2012 20:35
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: Abraxane

Her er lenka til bildene: http://www.mtb-action.com/gallery/terrengsykkelrittet-2012

Tusen takk!
Kjenner meg søren ikke igjen, hvor stod du?

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Rønnern] #1408009 26/05/2012 20:54
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Rønnern
Fy faen, jeg hadde håpet at feigheten min ble mellom meg og et par anonyme løypevakter (som var veldig oppmuntrende), men du har jammen klart å få det på film.
bildenr... ??? ICON_WINK

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1408017 26/05/2012 20:58
EiW Offline
Ringrev
Ringrev
Debuterte i dag uten å ha prøvd løypa før. Det gikk på et vis, men angrer på at jeg ikke fikk en gjennomkjøring først. Tok blant annet feil i et kryss og var i god fart på vei inn på sportsstua ved Mariholtet før en løypevakt skjønte hva jeg surret med og fikk meg på rett kurs.

Og i enhver motbakke var angsten stor for at jeg skulle stivne før jeg var på toppen. Fikk heldigvis litt guiding innimellom av blide syklister. Og de var det mange av. Ble litt mye trasking i noen av terrengpartiene, men ellers var det et glimrende og morsomt ritt. Og drikkestasjonen var som sendt fra himmelen. Uten den hadde jeg ligget dehydrert i en grøft nå.

Takk for et fint arrangement. Og fine bilder fra dere som var ute i skogen i dag.

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Torshov-Simen] #1408030 26/05/2012 21:13
tjukken2 Offline
Fersking
Fersking
Quote:
Ooouch, den på IMG_6068 ser stygg ut...

Ja, kjørt nok litt over evne nedover Slettfjell, men jeg har aldri hatt en mykere og bedre OTB i en steinrøys før yes
Måtte bare rettet litt på setet og så var det bare å gi full gass videre. Ikke klok av skade. ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1408036 26/05/2012 21:24
kebr Offline
Avhengig
Avhengig
Morsomt med bilder! Takk alle sammen for et bra ritt. Imponert over manges kjøring

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: thomasengen] #1408044 26/05/2012 21:30
anerz Offline
Veteran
Veteran
Da var årets første ritt for sesongen unnagjort, nedtur resultatmessig da TS rittet er et av årets høydare og der jeg har vært nærmest en klasseseier siste årene.
Men at resultatet kom til å bli dårlige en tidligere år var jeg klar over på forhånd basert på siste ukers oppladning.
Har aldri vært i så god form i mars, og heller ikke midt i april. Men så kom et par uker med mye overtid på jobb og lite overskudd til trening. Helgøytråkket ble valgt bort tidligere pga dette, og har ikke kjørt en intervalløkt siden midten av april.
Syk rundt månedskifte, dro så en uke på lading til Kreta med minimalt fysisk aktivitet, kom tilbake og formen virket bra, men var nede for telling mandag-onsdag denne uken med en forkjølelse som fortsatt henger litt i.
Har vært topp 10 i klasse mi siste årene og taktikken ble planlagt til å følge teten av pulja ut, må jo satse litt En Frøy rytter(Petter?) dro til voldsomt fra start og fikk luke allerede i startsløyfa,
syklet meg opp til 3 posisjon her som ble beste plassering underveis i år men sklei bakover allerede på første sti etter start/mål område.. Manglet krutt i beina når det gikk oppover på grusen og ble noe avstand til de første inn mot første terrengparti.
Pulsen gikk høyt og lå lenge opp mot rød sone i et forsøk på å ta igjen litt før første terrengparti.
Har siste årene ligget i alt fra første til 10 posisjon inn i første terrengparti, i år var jeg mye lenger bak og fikk erfaring fra hvordan køggåing forplanter seg bakover i gruppa og hvor sakte det kan gå.
Skal man gjøre det godt i dette rittet så må man være av de første inn her.

Mange hyggelige folk ute på sykkel i dag. Morsomt og se noen av dere ryttere som er spesielt god i de tekniske partieen passere nedover.
Kom en kar i grønn TS trøye forbi meg i det nye partiet, var vel mer eller mindre på bakhjulet når han passerte, før han 10 metere etterpå befant seg med begge hjula langt over bakken.
Mulig jeg har mye av teknikken inne, men måtte nok jobbe litt med hodet for å tørre og kjøre halvparten så intensivt i sånn teknisk terreng ICON_SMILE

Kommer sterkere tilbake ICON_WINK

Overhørte forøvrig følgende kommentar fra ei eldre dame på hest mens jeg varmet opp i dag:
"Se hvordan de ødlegger stiene bortover her, spesielt oppe på Gardfangeråsen"
Tenkte med engang at den kommentaren kom fra riktig person. Erfaring fra mine lokale stier rett bak der jeg bor er at det her er hester som ødelgger stiene. Har på grunn av det kommet plakater i skogen nå i vår fra grunneier om at riding på stiene kun er tillatt ved frost i bakken.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Bilder Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Torshov-Simen] #1408052 26/05/2012 21:48
Abraxane Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Torshov-Simen

Tusen takk!
Kjenner meg søren ikke igjen, hvor stod du?

Hei du!

Jeg sto på det aller siste stipartiet før du kom inn på Haraløkka. Du la kanskje merke til en diger blits (en beauty dish)?

Det som er kult med sykkelbilder er at man får frem uttrykk på folk som man vanligvis ikke ser.

www.mtbfoto.no
Re: Bilder Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Abraxane] #1408068 26/05/2012 22:28
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har du startnummeret kan du søke deg opp ved å trykke på forstørrelsesglasset på høyre side :-)

Så det var du som satt der, ja. Flotte bilder! De to bildene av meg (startnr. 684) fra de to rundene uttrykker nokså tydelig følelsen og forskjellene på første og andre runde... ICON_WINK

Gaute
Re: Bilder Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Abraxane] #1408104 27/05/2012 06:50
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Superlekre bilder. Takk for at du deler dem.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1408108 27/05/2012 07:16
Horgen Offline
Veteran
Veteran
Takk for flotte bilder! Fant meg selv hos alle tre som har postet bilder.
Takker alle involverte for et flott ritt i går også. Jeg kjørte rett ut av en liten trebru i første terrengparti, og havnet på hodet inn i en trerot. Var sikkert et festelig syn der jeg flakset ut av brua ICON_SMILE
Rett på nedsiden sto det en løypevakt som spurte om det gikk bra når jeg trillet sykkelen nedover med brems og stem på halv tolv. Fikk knapt nok svart et eller annet om vondt i balla men det går bra, justerte hendel på plass og lot styret stå litt skjevt før jeg raste videre.
Løype omleggingen var helt topp, og ny pers på 1.55 var stor stas!
Takk igjen for et flott ritt yes

Cube Agree SLT Di2
Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Trond Vidar] #1408120 27/05/2012 07:40
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Trond Vidar
Og traseendringen var HELT konge! Kudos

Må få lov til å være enig her.

Og så utrolig deilig å sykle ritt i skikkelig tørre forhold igjen! Ikke vært så tørt her siden 2009. Knall! ICON_SMILE
Tommel opp til arrangør for et bra gjennomført ritt!

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bilder Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Abraxane] #1408123 27/05/2012 07:51
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Hei du!

Jeg sto på det aller siste stipartiet før du kom inn på Haraløkka. Du la kanskje merke til en diger blits (en beauty dish)?

Det som er kult med sykkelbilder er at man får frem uttrykk på folk som man vanligvis ikke ser.

Husket at jeg hadde kjørt forbi en sånn ja, men ikke hvor :-)

Re: Bilder Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Torshov-Simen] #1408139 27/05/2012 08:49
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
For å unngå anonymous13s vrede hadde jeg i år oppgradert fra Sport 1 runde til Elite 2 runder. Var litt spent på om kroppen holdt i over 3 timer... Tippet at tempoet kom til å være høyt inn til første terrengparti og planen var å kjøre kontrollert fram til dit for å unngå syra i starten. Regnet med at en del kom til å kjøre for hardt i starten og at det var mulig å hente inn folk etter hvert. Var vel nesten sist inn mot Gardfangåsen.

Beina og sykkelen funka meget bra i terrenget. Koste meg hele veien der. Kjente imidlertid at det er wattmangel på grusen. Lå sammen med et par Milslukere hele andrerunden. Jeg dro fra i terrenget og de kjørte meg inn på grusen. Måtte gi tapt for en av dem i siste grusklatringen.

Klarte å kjøre jevnt, var bittelitt forsiktig de drøyeste stedene for å unngå uhell og jobbet meg etter hvert framover i feltet. Endte på 3.15 og 22. plass. Godt fornøyd med det!

Takker for et supert arrangement, colaen på Skullerud, en forholdsvis tørr og fin løype, hyggelige sykkelvenner som heiet gjennom traseen og til Sykkelboden Ski som alltid stiller opp når Sparken trenger nødhjelp!

RKSS2.2 slangeløst (20PSI) funka bra i skogen, men slapp veldig lett i svingene på grusen. Ellers gikk det med 2 liter drikke fra sekk, 5 gel og 1/2 bar.

J ICON_WINK ar

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1408172 27/05/2012 10:02
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Flott dag i Østmarka i går! Noen plasseringer opp fra i fjor og litt raskere tid, men det viktigste var at i år godfølelsen tilbake. Hadde bra trykk i pedalene og tok de verste kneikene med overraskende flyt. Syklet til og med opp hele Peterbakken #1, riktignok pyselinja da ICON_SMILE Et kjede som var litt for avhoppevennlig og en korsrygg som ikke liker lange nedkjøringer etter 90 min intensiv sykling var dagens krydder.

Rute-endringene var absolutt til det bedre. Neste år kan vi i tillegg kjøre ned den nydelige Toern mot Ødegården. Steinpartiet mot slutten (som nok ikke egner seg til ritt) kan vi unngå ved å avslutte ved å ta skiløypa den siste biten. Det hadde vært fint å finne en ny variant på østsiden av Elvåga også. I år var det ikke veldig ille, men uten de siste dagene med sol hadde det vært virkelig fælt over der.

Arrangementsmessig prikkfritt, selv om enkelte løypevakter nok gjør det enklere for seg selv hvis de peker dit vi skal og ikke holder ut armene for sperre av dit vi ikke skal sykle...

Da er det bare å glede seg til neste ritt om tre måneder og TSR 2013.

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: runermm] #1408180 27/05/2012 10:22
O
oyvind Offline
AKA DynamittGubb
AKA DynamittGubb
O
Fikk endelig surra meg til å stille opp, og det var en topp opplevelse. 1 runde med singlespeed holdt, men unngikk såvidt kramper, og kom i mål på 1.56. Det er jeg godt fornøyd med.

øyvind
http://teamkjelsaslaererne.blogspot.com/
"I'm the jack, I'm the joker in the stack" WE
Side 17 av 20 1 2 15 16 17 18 19 20

Moderator  support