Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 16 av 20 1 2 14 15 16 17 18 19 20

Terrengsykkelrittet 2012

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: hge] #1407817 26/05/2012 14:19
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Sitat: hge
Her basker man seg gjennom to runder i m sport 50-59, og andre runden med masse krampeproblemer - men så står det DNF i resultatlista - har det vært brikkeproblemer for noen i dag?

Kan se ut som det er noen bugs i systemet, endel surr med mellomtider blant annet

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: hge] #1407819 26/05/2012 14:31
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: hge
Her basker man seg gjennom to runder i m sport 50-59, og andre runden med masse krampeproblemer - men så står det DNF i resultatlista - har det vært brikkeproblemer for noen i dag?

Håper jeg får endret dette - rimelig surt hvis ikke,
Startnr 324, tid ca 4.09 etter egen klokke.

Mvh
Trond

Så et par fra klubben gå i mål, og de er også DNF i lista. Tror ikke de hadde vært så slitne om de hadde brutt, for å si det sånn.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407828 26/05/2012 14:57
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nok en tung dag på jobb. Sykla elendig i terrenget. Men ikke så lett å finne flyten når beina er stokk stive. Eneste jeg er fornøyd med er at jeg ikke brøt etter en real OTB ned fra Slettfjell.

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407833 26/05/2012 15:04
P
physio`n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
P
Nok en her som står som DNF på lista:-(. Tiden var ikke bra, men ikke så ille heller at det ser bedre ut med DNF...

Håper de får rettet opp i det:-)

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407834 26/05/2012 15:07
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
DNF på meg i dag, men tross det sitter jeg igjen med gode følelser! Herlig tørt, selv om jeg ikke er godt kjent i trasen (kun den ene gangen i året under rittet jeg kjører stiene) så fikk jeg bedre flyt i dag en jeg har gjort tidligere år. Beina var gode, fikk til å slippe meg løs nedover.

Synd da at et bakdekk/hjul skulle stoppe meg fra å gjennomføre en andre runde! Ut av det nye stipartiet (som var veldig bra og ikke så teknisk som ble sagt) og ut på grusen så er det helt klart at jeg har mistet mye luft. Stopper opp og kjører inn en luftpatron, samme må jeg gjøre jeg hos coladamene ved Skullerud, og når jeg må kjøre 3 patron inn par km senere uten at det holder luften (hører det siver) forstår jeg at guffen ikke tettere. Skiftet til slange, og mistet litt motivasjonen, og noe irrtert på meg selv som ikke:
a) tok i ny guffe for 2 uker siden når jeg gjorde det på framhjulet (for det var helt tomt med guffe nå)
b) ikke skiftet til annet hjul/dekk i går når jeg oppdaget slark i navet
c) ikke tok med pumpe, men trodde vel 4 patroner skulle holde:)

Løypevakten vil ikke låne meg pumpe da jeg spurte fordi han trodde jeg var elite, noe han ikke fikk bistå, greit nok; en snill dame hadde pumpe. Da hadde jeg nok luft til at jeg kunne sykle videre. Men tidlig på andre runden merket jeg at bakdekket/hjulet kastet seg og spesielt på grus nedover var det ubehaglig så tanken på å bryte dukket opp, både med hensyn til sykkelen men også det faktum at jeg var uten pumpe/ekstra slange. Og da møtte jeg Elgvenn som kom i mot, og hadde brytt pga knekt sadel, påpekte at jeg hadde kast i dekket eller hjulet. Når jeg ser på det nå så er det muligens noe feil med dekket også, evt ikke nok luft til at jeg fikk fikk rettet ut dekket, evt så skaper den størkna guggen ujevnheter i dekket! Ikke kast på felgen og virker som at navet har holdt. Muligens høydekast!

Men syklet raskere ( i sykkeltid) på førsterunden i år en i fjor (når jeg syklet en runde), noe jeg er veldig fornøyud med, beina hadde holdt en halv runde til iallefall og da hadde jeg nok hatt los på 3.45 uten dekktullet. Det er en del bedre en mitt mål om under 4 timer, er vel lengre løype i tid. Flott stemning og vil spesielt takke en med mørk drakt, og diamant heldempa som sykle sammen med meg før og etter Slettefjell og fram til første "punktering", vi motiverte hverandre til å ta kruxa, MORO!
Scalpelen er foresten suveren i en slik løype!

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: physio`n] #1407835 26/05/2012 15:08
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Målet var to runder på under 4 timer, men jeg skjønte at det kom til å ryke da jeg rundet på 1.58 (sparte litt krutt) og krampene begynte å melde seg allerede ved runding. Måtte stoppe helt og tøye litt etter Gardfangåsen.

Tror også jeg røyk på en rookie mistake og kjørte med for høyt lufttrykk. Hoppet og skvatt veldig i alle fall. Ellers så var det teknikken/kondisen som ikke var klar for 2 runder på HT.

Men alt i alt relativt fornøyd med 4.11.30 på første året på to runder.

Men varmt var det. Tror jeg gikk gjennom fem flasker og en halv kamelpukkel der.

Fin dag. Sliten nå.

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407843 26/05/2012 15:35
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Meget glad jeg gikk ned til 1 runde, for dette var slitsomt! 90% i snittpuls i 2 timer var hardt i denne varmen!

Litt masete i starten på Gardfangåsen med mye (kø)gåing, men ellers gikk det strålende. Fikk sykkelkarrierens første punnktering på fremhjulet 1 km fra mål og med en minipumpe "beregnet for trehjulsykler" tok det sin tid å få luft i dekket igjen.

Fantastiske forhold og bra stemning, spesielt fra alle løypevaktene!
Kudos til de som orket 2 runder ICON_SMILE

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407845 26/05/2012 15:37
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Dessverre DNF på meg i dag, her er min berettning! ICON_WINK

I dag skulle Terrengsykkelrittet til pers! For året ny fulldemper og en stigende god form jfr Helgøyatråkket/Terningenrittet og diverse klubbritt så var målet å komme rundt rekordfort.
Stiller meg opp til start 5 minutter før starten skal gå, og havner i 2. led. Starten går ut i relativt kontrollert tempo, det er en gruppe på 4-5 ryttere som stikker i front, og disse tar jeg igjen og holder sammen med en god stund, helt til første terrengparti. Første terrengparti over Gardfangåsen er rekordtørt, og man får faktisk syklet det meste her i dag. Når man i tillegg har en sykkel som lett smetter over røtter og stein så er det hele en lek. ICON_SMILE
Så er det transport på litt grus før andre terrengparti over slettfjell. Her skjer det fatale. Et sted så gjør sykkelen en sideveis bevegelse. Normalt sett fanger man inn denne med setet mellom lårene. Dette blir for mye for et fra før litt defekt Jæger Liteseat, og det sier knekk og venstre rompeball henger litt friere enn den bør. Stopper opp og ser bekymret på setet, men velger å fortsette da ting foreløpig ser greit ut. Så er det ut på nytt stiparti ned fra Slettfjell. Superflyt og en fryktet steinrøys midt i partiet kommer "aldri", skjønte at det var de små steinene som jeg hadde passert litt bakenfor når jeg kommer ut på grusen igjen. Fortsetter så mot matstasjonen, og Fjellstadbakken kjøres opp kontrollert uten stress. Deretter starter utforprisen. Tar ingen unødige sjangser her, og kjenner heller ikke linja over alt så kjører kontrollert med raskt ned. Så er det et grusparti igjen. Prøver å mekke litt på settet her, uten at det egentlig blir så veldig mye bedre, taper tid på dette. Siste terrengparti er steinete men med god flyt tar jeg meg over målstreken på 1t56m. Det er 3 minutter raskere enn i fjor, men inneholder i følge GPS-en 8 minutter setemekking, dvs en førsterunde på 1t48m uten trøbbel noe jeg må si meg fornøyd med. Når jeg kommer meg til Mariholtet for 2. gang er det slutt. Her henger bare setet og slenger.

På veg tilbake får jeg sagt hei til kao og ØyNe. Håper dere hadde en bedre dag enn meg totalt sett. oddefa dukket også opp, og han valgte også og bryte grunnet dekkproblemer. En god treningsøkt i flott terreng, endelig med riktig sykkeltype etter 3 år med HT. Nå står vestmarkrittet for tur, denne gangen med HT og annet stete! ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407846 26/05/2012 15:40
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
må vel være lars petter stormo som vant utforprisen i dag med 5:38 (stravatid)? raskeste han har kjørt den også tror jeg

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407848 26/05/2012 15:49
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
evt Aslak med 5:12 på første ICON_WINK - kun sjekket enkelte på quicktime

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407850 26/05/2012 15:55
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Står DNF bak mitt navn og. Men jeg var ikke så langt nede i grøfta at jeg ikke husker å ha passert målstreka to ganger. En gang etter runding og en gang etter runde to.
Etter sykdommen tidligere i uka hadde ikke noe forventning annet enn å fullføre. Men som Erling og andre var inne på; tung dag på jobben, varm dag på jobben (3 liter væske etter målgang og ingen antyding til pippi), 3 flate idag (enkel- og dobbelpunktering andre runde utforprisen, kanskje jeg kunne brukt den grønne greia som renner fra nesen og bihulene som guffe i dekkene). Fornøyd at jeg klarte Fjellstadbakken i andre runde og, til tross for krampetendenser (smalt godt da jeg skulle kjøre hjem).
Håpet litt på rund fire timer, men etter punkteringen var det bare å innse at en tid under 4.15 ville bli umulig.

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407852 26/05/2012 16:01
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Litt minus for løypevaktene (ikke alle, mange som heiet på oss listefyll og) på slutten av andre runde. Det er IKKE lett å huske veien etter å ha kjørt der for første gang. Det manglet løypevakter i området før og rundt den lille kulen på venstre siden, ved bommen. Og det manglet løypevakter rett før man svinger til venstre inn i stadion. Det var for såvidt jeg kjente igjen den lille bakken (etter startsløyfa og første runde). Var vel ikke skiltet heller, eller?

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Elgvenn2] #1407853 26/05/2012 16:03
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: Elgvenn2
Nå står vestmarkrittet for tur, denne gangen med HT og annet stete! ICON_WINK

Lang løype på deg der også?

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Elgvenn2] #1407855 26/05/2012 16:05
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Dette blir for mye for et fra før litt defekt Jæger Liteseat, og det sier knekk og venstre rompeball henger litt friere enn den bør.

Trur jeg så setet ditt ett eller annet sted i andre runde, eller var det flere som mistet setet sitt?

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407856 26/05/2012 16:06
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis tiden min er riktig så er 6.50 det jeg brukte, da safet jeg passe, og husker sånn noenlunde fra i fjor, men idealallinjen har jeg ikke, men hadde kun et kort stopp når jeg dro inn i en rot/tre. Ført når jeg kom forbi mål-stasjonen oppdaget jeg at luften i bakdekket hadde søvet ut igjen så det hemmet meg ikke så mye, selv om jeg hadde bakdekket litt i bakhue! Men fornøyd med tid under 7 min der.

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: M@rtin] #1407861 26/05/2012 16:17
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Sitat: M@rtin
Da var også årets Terrengsykkelritt unnagjort, den gang med litt dårligere resultat enn ifjor, men pytt, pytt.
Sykkelen holdt stand, ingen tekniske problemer underveis. Så noe må jeg jo gjøre riktig ICON_WINK

Igjen la også jeg merke til hvor høflig folk er som ønsker å kjøre forbi - mange takket etter forbikjøring.
Mot slutten begynte jeg å kjenne temperaturen, det holdt definitivt med en runde for meg.

Godt med Cola i målområdet (selv om Cola-glasset gitt av en yndig dame ved Skullerudhytta smakte enda bedre). Men den derre tørre kjeksen dere deler ut sammen med colaen kan dere begynne å hoppe over. Noe så tørt og hardt - makan. Kom bare halvveis med min ...

Martin

Du skal ikke spise premien, din tøysekopp! ICON_LAUGH

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407862 26/05/2012 16:20
EirikO Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg hadde som mål å klare 2 timer, men bomma med 30 sekunder..
Ingen tekniske problemer og ingen fall.
Er vel egentlig godt fornøyd. Starta litt rolig, men tok mange i terrenget. Moro!
Løypa var litt tørr, anbefaler vanning neste år :-)

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407867 26/05/2012 16:32
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
-

Redigert av thomasengen; 26/05/2012 16:37. Rediger grunn: feil tråd

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407870 26/05/2012 16:38
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
En flott dag i Østmarka, og takk til alle som gjør dette mulig og alle som heier og sprer god stemning ute i løypa!

Men dessverre står jeg meg DNF i resultatlista til tross for at jeg gjennomførte 2 runder med stil på min 26-tommers HT på rundt 4:05-4:10. Håper dette blir retta opp slik at resultatet teller med på resten av G-sportcupen!

Fikk en god start fra front i 40+-pulja takket være kao som slapp meg til, men kjente etter 4-5 minutter at tetfarten var litt for høy for meg, så etter hvert fant jeg tempoet og ble nådd igjen av oddefa som så uforskammet sprek ut. Litt høy puls inn i starten av Gardfangeråsen gjorde det litt vrient å takle overgangen fra vei til sti, så det ble litt av og på på førsterunden oppgover og på toppen av GF-åsen.

Den lette HT-en med RK 2.2 fraktet meg trygt gjennom mange av stipartiene jeg har opplevd som fryktelig knotete de 3 foregående TS-rittene. Men jeg håper å stille med enda litt mer egnet redskap til neste år, enten 29er HT eller ritttfulldemper.

På andrerunden satte krampene inn i hamstrings og legger, pga. litt lite drikke den 2. timen, men med rolig visping, spising og drikking på grusen var den stort sett over til neste terrengparti startet.

Synd med elgvenn og oddefa som gikk glipp av en herlig 2. runde og gode plasseringer. Dere er i knallform om dagen!

Takk igjen for et flott arrangement, gleder meg allerede til TSR 2013. Neste stopp Vestmarkrittet, forhåpentligvis med mer futt i beina. ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407872 26/05/2012 16:43
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
De som har fullført men likevel står med DNF i lista bes sende e-post til oss. Vi får ordna det sannsynligvis, men det hjelper å si fra.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Tange] #1407877 26/05/2012 16:48
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Rønnern
Nå står vestmarkrittet for tur, denne gangen med HT og annet stete! ICON_WINK

Lang løype på deg der også?

Yep, er påmeldt alt via Terrengcupen, så da ble'n lang. ICON_SMILE
Kjipt det ble DNF på deg også, men TSR er vel det rittet jeg har hatt størst fremgang i fra år til år, så det er bare å øve på stisykling så går det som en lek til slutt! ICON_SMILE

Test av vestmarkrittraseen i sone 1-ish tempo på mandag forresten, start klokka 11 fra... [ta-ta] start. ICON_WINK

Sitat: Tange
Dette blir for mye for et fra før litt defekt Jæger Liteseat, og det sier knekk og venstre rompeball henger litt friere enn den bør.

Trur jeg så setet ditt ett eller annet sted i andre runde, eller var det flere som mistet setet sitt?

Tja, setet mitt datt aldri av sykkelen da, det knakk sammen bare, så snudde ved Mariholtet. Men pleier vel å være flere sete/setepinne-brudd i Østmarka en Lørdag i mai så.. ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407882 26/05/2012 17:03
Ressern Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Video fra dagens ritt: Terrengsykkelrittet 2012

Fantastisk arrangement på en fantastisk dag! ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: ØyNe] #1407887 26/05/2012 17:09
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
skull

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407895 26/05/2012 17:30
Heliboy Offline
The Photographer
The Photographer
Til deg som ikke har fått riktig tid / plassering, send en epost til audun@quick.no, så fikser de det fort.

Løvsteika
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Elgvenn2] #1407902 26/05/2012 17:43
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Yep, er påmeldt alt via Terrengcupen, så da ble'n lang. ICON_SMILE
Kjipt det ble DNF på deg også, men TSR er vel det rittet jeg har hatt størst fremgang i fra år til år, så det er bare å øve på stisykling så går det som en lek til slutt! ICON_SMILE

Test av vestmarkrittraseen i sone 1-ish tempo på mandag forresten, start klokka 11 fra... [ta-ta] start. ICON_WINK

Stisykling må bli et prioritert område fremover, det er helt klart. Har jo gode folk i klubben som man kan få nyttig lærdom fra. Neste år, da skal jeg fullføre TSR. Banna bein!

Satser på at jeg holder bedre følge neste helg, det rittet passer meg bedre...

Blir en gjennomsykling av Raumerrittet i morgen, på mandag er det fri med øl og ballspill:-)

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407906 26/05/2012 17:56
N
neistein Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
N
Utrolig slitsom men morsom dag i østmarka. Sofaen har aldrig vert bedre å sitte i. Syklet på snaue 2.04 ca 3 min raskere en i fjord. egentlig litt skuffet. Utforprisen gikk på 7.01 som jeg er mere fornøyd med selv om det var lit kø. For en slapp stisyklist blir det mye forbikjøringer nedover på sti og mye bli forbikjørt på grusen. Savner en liste over utforprisen og gjerne pr aldersklasse. tror jeg klarte topp ti i 40-49 i utforen. Utrolig morsomt med klapping og jubling når jeg dro ut hoppet på utforprisen. Det gjorde en gammel mann kry som en hane.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407910 26/05/2012 18:09
speedup Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Da er det min tur å forklare hvorfor jeg fikk så dårlig tid ICON_TONGUE
fikk sigepunktering rett etter sarabråten,tenkte selfølgelig F#¤"%,men det kan skje,fikk slengt i ny slange å pumpa(som forøvrig datt fra hverandre flere ganger) opp og var klar for nye eventyr.tok ikke lange tiden før det skjedde igjen,men
hadde ikke flere slanger,så måtte da stoppe å pumpe ved sikkert 10 anledninger. kom meg omsider opp fjellstadbakkene og all luft forlatte meg og mitt bakhjul,over og ut da tenkte jeg!men takk til løypevakt/tilskuer som hadde en slange.Bestemte meg da for å sjekke felg og dekk skikkelig denne gangen siden det hadde punktert to ganger,fant da en herlig liten bit av en ståltråd :(,men da ble problemet borte og jeg klarte å gjennomføre mine 2 herlige runder,kom meg i mål og var i utgangspunktet listet opp som DNF,men det ble rettet på stedet, og min fantastiske tid ble da 04:54:53.0 hehe
Hadde som mål å komme inn på 4:30 ish(hadde gått uten disse problemene ser jeg ifølge bevegelsestid ifølge GPS 33 mins stillestående)
Men alt i alt en hard men morsom dag ICON_LAUGH

Terreng:Santa Cruz highball custom
Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013
Ritt terreng 2014: TSRx2
Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: Ressern] #1407915 26/05/2012 18:26
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her er mitt bidrag til Terrengsykkelrittet 2012 i år - kommer tilbake i rittet neste år. Bilder fra steinrøyse i det nye partiet (903 totalt). TSR steinrøysa
Første gang jeg tar bilder og med lånt kamera og har lastet over alt, men med litt varierende kvalitet. Hadde ikke nok minne til å ta bilder av alle - sorry ICON_BLUSH
Ønskes fullversjon av bildet så send meg en PM med epost og bildenummer(e) og betal inn det du synes bildet er verdt (så får jeg dekket flickr-abonnementet for bildene ICON_WINK )

Men overraskende lite tryn og punktering nedover der. 3-4 punkteringer og tilsvarende tryn.
Det var veldig mange som kjørte veldig bra. Bra jobba yes

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407923 26/05/2012 18:38
thomasengen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
men jeg er mest imponert over gutta 10(?) til 16 som kjørte fortere enn de fleste voksne nedover steinrøysa. Utrolig bra

Thomas H Engen
Stravaprofil
Re: Terrengsykkelrittet 2012 [Re: neistein] #1407924 26/05/2012 18:40
tjukken2 Offline
Fersking
Fersking
hehe...godt du fikk bildet av at jeg hadde trynet ICON_SMILE

Side 16 av 20 1 2 14 15 16 17 18 19 20

Moderator  support