Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 5 av 11 1 2 3 4 5 6 7 10 11

Trans Østerdalen

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1395134 10/05/2012 18:58
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Shotgun! ICON_SMILE

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1395148 10/05/2012 19:05
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Oki, da kjører jeg, Hans O og Jon-A sitter på med meg. Kan ha plass til en til! Hvordan vi gjør det med bil Tynset-Koppang-Elverum finner vi ut senere!

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1395220 10/05/2012 20:05
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da er bilen min full, kan ordne hytte jeg! Må melde meg på også he he.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1395438 11/05/2012 06:52
olaberno Offline
Entusiast
Entusiast
Da var jeg også påmeldt.. :-)
Blir gøy å prøve noe nytt..

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1397560 13/05/2012 20:53
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Da er jeg også påmeldt! Og ble ekstra gira for nå ligger løypekart på hjemsiden, utenom Koppang-Elverums etappen (siste), men så står det: VI jobber mot mer sti på slutten inn mot Elverum.

Da blir jeg glad, har snakket med den ene løypeleggeren i ESK, og vet at de har ønsker, som krever velvilje fra grunneiere! Hvis Per/ESK får tilatelse til å bruke Stavåsen så si ifra hvis dere vil ha med noen ekstra til i stikke ut løype! Men mulig alternativa er klare.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1405983 23/05/2012 19:32
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Det blir gratis transport av sykler fra Elverum til Tynset torsdag ettermiddag dagen før rittet. Det vil være begrenset antall plasser så det er først til mølla som gjelder og jeg er mølla.

Trenger du transport kan du sende meg en PM eller epost til jonandrejoh@yahoo.no.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1405986 23/05/2012 19:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mail sendt Jon A:)

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406028 23/05/2012 20:17
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Nydelig tiltak! :-)

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Trans Østerdalen [Re: Elgvenn2] #1406060 23/05/2012 20:52
anerz Offline
Veteran
Veteran
Da må jeg snart bestemme meg om det blir Trans Østerdalen eller Farrisrunden da, elle melle. Mye med 3 dager på sykkel azz... ICON_SMILE

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406074 23/05/2012 20:59
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Var ikke du med på Gran Canaria? Synes å huske det? Blir 3 dager med kos! ICON_SMILE

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406098 23/05/2012 21:28
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kom igjen Anders, dette blir så bra att! Farrisrunden kan du kjøre neste år!

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406146 23/05/2012 23:08
front biker Offline
Besatt
Besatt
Oddefaen og Elgvenn: hva er status for hytteleie på Tynset? Nå er det jo bare noen få uker og dager til start!? Jeg er med, men må jo bestille overnatting torsdag-til-fredag om det ikke blir noe ut av hytteplanene.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406159 24/05/2012 02:05
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Odd Erik er mr. hyttereservering, håper han kanskje kommer med noe status etter hvert?

Re: Trans Østerdalen [Re: Oddefa] #1406525 24/05/2012 11:23
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: oddefa
Kom igjen Anders, dette blir så bra att! Farrisrunden kan du kjøre neste år!

Sant nok det, så da er jeg påmeldt også! ICON_SMILE

Spent på formen i forhold til dette, men får vel disponere kreftene etter hva som venter.
Bare håpe jeg slipper flere sykdomsperioder utover slik at jeg får opprettholdt treningen neste ukene.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406709 24/05/2012 14:43
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg skal ordne hytte, er vel 6 stk da foreløpig! Tynset en natt og Koppang en natt!

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406820 24/05/2012 19:47
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Det blir gjennomsykling av siste etappe, Koppang-Elverum på mandag (2.pinsedag). Avreise fra Elverum 9:30. Transport blir satt opp dersom interessen er stor nok.

Påmelding til gjennomkjøring via info-elverum@transosterdalen.no

114 km kupert halvtung løype med terrengparti på 6,8km er noe av det som venter.

Alle er velkomne, både de som deltar og de som vurderer deltakelse.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1406822 24/05/2012 19:49
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Siste frist for innlevering av sykler i forbindelse med transporten fra Elverum til Tynset torsdag før rittet er 1800.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1408836 28/05/2012 16:02
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nettopp vært gjennom de siste 6-7 milene av etappen Koppang-Elverum! Og folkens, her det flere stigodbiter! Tror etappen blir nesten 14 mil, vet ikke så mye om de 6-7 første annet en mye grus og litt sti. Men det stipartiet som er sammenhengende på 7 km, litt nord for Rena Leir er klasse! Raske singeltrack, bare et par bekkeoverganger som i værste fall kan kalles småteknisk, eller de er ikke det, bare lufte framhjulet så går det enkelt! Asfalt (litt) og grus (hardpakket-kuppert)mot Elverum via Julussdalen og en passe lang/hard klatring opp i Svanåsen, deretter Stavåsveien til Stavåsen og via skytebanen, lysløypa/skiløypa, deler av kompis runden (her skal jeg som en TSforumist påvirke til å bruke den enda mer, Ola du får en sms av meg snart:)). Deretter Øverleiret, litt sentrumsnære stier, over Glomma og mål på Terningen! Tenker vi er slitne, men veldig fornøyd når vi seiler i mål! Kjøpte de siste marsipan kolibri eggene som var igjen på Esso i Lom i går! Tenker å legge den igjen hjemme, slik at når jeg nærmer meg toppen av Svanåsen så vet jeg at noe godt venter på meg. Men også mulige at jeg spiser den kveld ass!

men, eller rett sagt MEN hvorfor er ikke dere andre påmeldt og skal delta på Trans Østerdal ? er det virkelig bare 6-7 terrengsykkel.no folk! Her har folk klaget på at det ikke ble noe 6 dagers, så når noen tar ansvaret for arrangere noe som kan bli veldig bra så sitter en bare på tommeltotten og venter, venter på hva ?

En ting er sikkert, dette blir en 1-gangs foreteelse hvis ikke nok folk deltar! Sånn som arrangørene står på så er det nesten tragisk at lokale sykelister ikke deltar mer! Hvor mange er det f.eks fra Elverum ? 4 stk fra JH, hvorav en ikke bor i Elverum, ESK ca det samme tror jeg, her dog skal vel en god del være løypemannskap. Hvor er brummisfolket ? Kjell Arne og co ? andre en Hans Olav fra Ottestad/Hamar området ? Rena ? osv ? Hva er poenget med klubbene deres egentlig ? Fine trøyer ? Tror ikke det, min trøye er finere en deres he he!

Men hei, vi kan altids starte opp en tråd neste år med tittel " hvorfor er det ikke noe flerdagers ritt i Norge ?" Vel har jo det i Finmark da, men det ligger jo på andre kanten av landet (dog skal jeg være med der en gang også)

Litt info fra arrangør, PS jeg har ikke noe med det å gjøre, ei medlem av ESK eller de andre arrangør klubbene, men jeg engasjer meg lell. Men møtte noen fra ESK som drev med oppmåling av trase i dag, og det var de som fortalte at dette også blir en 1 gangs happening hvis ikke det blir et minimum av folk som deltar!

Og de fortalte også at det var bare å melde seg på enkeltstarter, da f.eks Tynset-Koppang eller Koppang-Elverum! For alle de hundrevis av birken sykelister i områden Koppang og Flisa og Hedmarks siden av Mjøsa må dette være en kjempetest! Mye morsommere trase en birken også! Sjekk hjemsiden til Trans Østerdal!

Foresten, send meg pm eller skriv i denne tråden om det er flere TSere som vil være med å leie campinghytte på Tynset og Koppang, jeg har tatt ansvaret for å fikse hytteleie. Vi er vel 6 stk nå, hvis andre vil være med så si ifra, la oss si innen torsdag ?

MELD DERE PÅ GOD DAMNIT!

Og takk for turen i dag, flott guiding av Steffan og godt selskap i gjengen gjorde at årets lengste tur for u.t gikk som en drøm, en passe hard drøm, men beina har tålt en knallhard pinse helg godt! Faen jeg kommer til å være i knallform i Juli! Nok pinlig selvskryt, dere MELD DERE PÅ!

Redigert av oddefa; 28/05/2012 16:05.
Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1408843 28/05/2012 16:07
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Og ja, dere kan sykle med stiv gaffel! Så fikk vi det avklart:)

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1408943 28/05/2012 18:17
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Hva tror du Odd Erik? HT eller FS?

Gleder meg og gruer meg. ICON_SMILE

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1408948 28/05/2012 18:25
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hardtail Hans Olav! Enkle stipartier på Koppang-Elverum! PÅ en annen side så sparer en vel kroppen litt med fs! Men jeg går nok for første pr nå!

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1408954 28/05/2012 18:30
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Ja....
Lurer litt på hva jeg skal bruke HT-en til jeg ICON_WINK

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1408980 28/05/2012 19:03
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv, men det er logistikken som gjør at jeg ikke stiller. Når man må ordne overnatting og transport selv så blir det så veldig mye enklere å kjøre en snau time ned til Larvik å sykle Farrisrunden istedenfor.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1409006 28/05/2012 19:27
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skjønner det godt Bjerkeseth, ikke minst når du har kort vei! Det jeg etterlyser er vel hvorfor de som har kort vei til Østerdalen ikke deltar:) På en annen side så overnatting det minste problemet å fikse! Tar meg 30 sekund pr telefon! Si i fra hvis du ombestemmer deg så skal jeg få deg på hytte:) Transport virker det som det løser, men utfordringen er da at en må ha sykkel i Elverum senest kl 18 på torsdag! Mellom etappene tar jo arrangøren ( i tilegg til sykler på torsdag).

Redigert av oddefa; 28/05/2012 19:27.
Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1409008 28/05/2012 19:31
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Som local burde jeg stilt opp, men for min del rimer ikke kompleksiteten og logistikken med hva jeg får igjen av sykkelopplevelser. Det blir mye mas og ordning for å tråkke masse grus. Spesielt skuffende at fredag blir såpass kjedelig. Strekket mellom Sparsjøen og Savalen krem, mens resten er stort sett intetsigende. Det samme på søndag, garantert flott gjennom furumoene ved Rena Leir, men det blir for sparsomt. Tynset-Koppang har jeg veldig lyst til å sykle og slenger meg på her hvis jeg får det til å gå opp med transport, familieplaner usw.

For at man virkelig skal lykkes med et slikt 3-dagers ritt i noe perifere strøk tror jeg det er nødvendig både å ha en unik attraksjon (dvs. strøken trase med masse underholdende sti) og et særs velsmurt opplegg for logistikk og praktikaliteter.

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1409038 28/05/2012 19:54
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal ikke si så mye om Trasen til Koppang for den vet jeg bare ut i fra kartet + muligens deler er med på Moratråkket, men på søndagen får du vel litt sti i Koppang + 3-4 km i Elverum, inkl et kort men morsomt et i sentrumsnære område!

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1409039 28/05/2012 19:56
stosu Offline
Besatt
Besatt
Det virker som et kult ritt, Odd. Jeg kommer nok til å sykle det senere. Har ikke fått begynt å tråkke ordentlig før for et par uker siden, og da tror jeg ritt i 3 dager blir mer moro enn kroppen synes er fett. Tror totalbelastninga blir større enn det som er lurt. Derfor blir det Farrisrunden på meg i år (i tillegg til halveis forpliktelse, da svigermor bor 2km nedenfor starten på Farris).

Jeg tror dette rittet har alle forutsetninger for å bli bra. Men det bør helst ikke kræsje med noen grusgamperitt, NC eller terrengcupen i framtiden (allerede der finnes det en stor utfordring).

Jeg ser elite-klassene er skrale, og tipper det kommer en del påmeldinger de neste dagene ICON_WINK

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Trans Østerdalen [Re: runermm] #1409077 28/05/2012 20:23
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: runermm
Som local burde jeg stilt opp, men for min del rimer ikke kompleksiteten og logistikken med hva jeg får igjen av sykkelopplevelser. Det blir mye mas og ordning for å tråkke masse grus. Spesielt skuffende at fredag blir såpass kjedelig. Strekket mellom Sparsjøen og Savalen krem, mens resten er stort sett intetsigende. Det samme på søndag, garantert flott gjennom furumoene ved Rena Leir, men det blir for sparsomt. Tynset-Koppang har jeg veldig lyst til å sykle og slenger meg på her hvis jeg får det til å gå opp med transport, familieplaner usw.

For at man virkelig skal lykkes med et slikt 3-dagers ritt i noe perifere strøk tror jeg det er nødvendig både å ha en unik attraksjon (dvs. strøken trase med masse underholdende sti) og et særs velsmurt opplegg for logistikk og praktikaliteter.

Veldig enig i det her... Skal dette bli en suksess må man kutte ut all den grusen, og få mye flytsti istedet:). Kan og være en tanke å ha kortere etapper. Skal man få med folk flest (noe man bør for å få nok deltakere og penger inn) må nok etappene være mye kortere, spes hvis man skal ha endel sti. Folk flest syns nok disse tre etappene er litt vel drøye, pluss at tre dager (pluss dagen før) går med til ritt/forberedelser- noe flere kanskje sliter med. Jobb, familie, form etc spiller jo inn her. Men, bra at man kan delta på en og en etappe, men synd det er så lite sti.. Vurderer selv å komme opp dagen etter Farrisrunden (som jeg syns er et kult ritt med mye variasjon og digg terreng) for å tråkke etappen mellom koppang og elverum, men får se ann noe.. Ikke sikkert jeg orker rett og slett, ikke godt nok trent for slikt:). 3-4 km med sti her i elverum er ikke noe å lokke med for min del, da disse stiene er noe jeg sykler ofte:). Og når etappen er dritlang bør man ha en god andel sti, ikke bare lange partier, men stipartier titt og ofte i rittet... Har sykla det meste av denne etappen før (utenom renabiten) og det er ikke noe veldig spennende med den, grus! Men, alltids gøy å sykle på veier hvor jeg titt og ofte i mine yngre dager kjørte innover på corvett-mopeden min med fiskestang eller hagle for å ta livet av et eller annet:)Vi får se, men for meg så er treningsøkter/ritt over 100 km DRØYT! Har jo ikke en tur på 8 mil en gang i år:/. Hau! ICON_SMILE

CK ELVERUM

Re: Trans Østerdalen [Re: Otoen] #1409100 28/05/2012 20:47
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men hvis en skal følge dere, så kan en ikke da arrangere et etapperitt i Østerdalen, fordi her er stiene ganske spredte ? Nå kjenner jeg bare Elverum og til en hvis grad Rena når det gjelder stier, men det som slår meg at stiene er konsentrert i områder hvor det er bra med folk, dog er den stien jeg snakket om lenger opp i lite folkelige omgivelser!

Av oss Øistein så liker jo du best grus, men handler vel om å gi det en sjans! For hvis de fleste tenker som dere så blir ikke noe neste år! Morsomt foresten at dere maser om mulighetene til å sykle med stiv gaffel i hvert jævla ritt, men når det er ritt som iallefall er stiv gaffel venlig da vil vi ikke sykle det pga for mye grus he he! den skjønner jeg ikke! Det jeg skjønner er mht lengden på etappene og at over 10 mil pr dag kan være drøyt! Men nå skal jeg sykle trans alp så trenger å trene på drøyhet he he.

Vurder Koppang-Elverum, tempoet blir rolig på de fleste av oss og noen ganger (synes jeg) at et ritt (eller en opplevelse) handler om fullføre på en god måte, en det eksagte resultat (tid, plassering osv).

Eller som Triumph sang tidlig på 80 tallet, "Fight the good fight"
Eller Maiden noen år senere "If your gonna Die, Your gonna die with your (MTB) boots on"

Men bevares kjøre debatt, hvor skal drømme 3 dagers rittet dere gå ? For noen kommer til å starte en tråd om dette likevel neste år he he.

Og en siste ting, å klage på at et tredagers ritt tar tre dager er litt søkt! Alle har vel en jobb/studie, noen har unger og familie, noen ego tripper ofte, andre aldri! Tipper Farrisrunden tar litt logistikk også, og at en må forberede seg dagen før, kjøre langt med bil. Personlig er jg ikke så glad i å kjøre langt med bil, eller genrelt reise for å sykle ritt. Kan kjøre lett 80 mil på en dag for en topptur på ski eller langt stitur, på ritt er liksom Skeikampen det lengste jeg ønsker å kjøre bil for et ritt, og da mye fordi bukkerittet er bukkerittet. Sånn sett synes jeg også Tynset er langt unna, men å komme mål i hjembyen, og 200 meter fra huset mitt er god nok logistikk for min del. Nevnte jeg det ene marsipan kolibri egget jeg har igjen etter hamstringen min fra ESSO Lom i går ? Den Er din Øistein hvis du sykler søndagen! Skal sykle rett fra mål og hente den til deg!

Re: Trans Østerdalen [Re: Oddefa] #1409110 28/05/2012 20:54
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oddefa

Men bevares kjøre debatt, hvor skal drømme 3 dagers rittet dere gå ? For noen kommer til å starte en tråd om dette likevel neste år he he.

3-dagers med base i Elvis hadde vært konge. Du får melde deg inn i ESK eller JH og dra det i gang ICON_WINK

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Side 5 av 11 1 2 3 4 5 6 7 10 11

Moderator  support